PDA

Bekijk Volledige Versie : a.s. zaterdag 1 maart weer vrijrijden op circuit Zandvoort



924turbo2
29/02/2008, 18:40
a.s. zaterdag 1 maart weer vrijrijden op circuit Zandvoort.

13.00 -17.00

inimiddels 'al' een clubje van twee 924's :grin:

Ik-rij-belastingvrij
29/02/2008, 18:42
Mooi!
Is dat gratis?
Moet je je inschrijven van te voren?
Zijn er bepaalde regels waar je aan moet voldoen?
Mischien een alternatief voor mij omdat ik niet naar de meeting kan komen :cry:

q01z
29/02/2008, 18:42
als je die voortaan nou es wat eerder roept! :D
nu ga ik morgen al naar Antwerpen, oldtimer beurs..

niet dat ik mee zou gaan rijden, maar kijken is altijd leuk :)

Ik-rij-belastingvrij
29/02/2008, 18:46
Verek ja, dat is inderdaad morgen al :roll:
Wat voor oltimerbeurs is dat in Antwerpen dan ?

q01z
29/02/2008, 18:55
Verek ja, dat is inderdaad morgen al :roll:
Wat voor oltimerbeurs is dat in Antwerpen dan ?

in het 'bouwcentrum', thema deze keer: BMW
dus dan heb je 1 grote showhal met heel veel showauto's (voornamelijk bmw's dus waarschijnlijk ;))
dan 1 hal met clubpresentaties
en 2 hallen met rotzooi en auto's die te koop staan en miniatuurtjes en belgisch gereedschap e.d.

924turbo2
29/02/2008, 19:17
Toegang tot het circuit is uiteraard gratis, rijden op het circuit kost uiteraard geld :grin:

Het is overigens niet veel duurder dan karten, 20 euro voor +/- 20 min. Dit is ex brandstof en slijtage van remmen/ banden :grin:

ZONDAG 23 MAARTvan 09.00 uur tot 17.00 uur (tijden onder voorbehoud)
ZATERDAG 12 APRILvan 09.00 uur tot 17.00 uur (tijden onder voorbehoud)
ZONDAG 11 MEIvan 09.00 uur tot 17.00 uur (tijden onder voorbehoud)
ZATERDAG 07 JUNIvan 09.00 uur tot 17.00 uur (tijden onder voorbehoud)

Tom
29/02/2008, 21:10
Zoek je voor mij even naar cheapo 1:43 924s? Alles < 5 euro mag je zo meenemen, als het compleet en niet te beschadigd is...

Ik-rij-belastingvrij
29/02/2008, 21:41
in het 'bouwcentrum', thema deze keer: BMW
dus dan heb je 1 grote showhal met heel veel showauto's (voornamelijk bmw's dus waarschijnlijk ;))
dan 1 hal met clubpresentaties
en 2 hallen met rotzooi en auto's die te koop staan en miniatuurtjes en belgisch gereedschap e.d.

Klinkt leuk, helaas zie ik nu dan ik morgen geen tijd heb :roll:


924turbo2: Valt inderdaad mee kwa prijs :D
Zijn er ook bepaalde regels waar je je aan moet houden?
Verplicht een helm dragen of zo iets?
Heb je toevallig een link naar een site waar het een en ander op staat over dit hele gebeuren?
Ik ben zeker van plan om eens te komen, mischien 23 maart wel :mrgreen:

924turbo2
01/03/2008, 08:27
23 maart ben ik er zelf niet. Als je onervaren bent met op het circuit rijden dan is het af te raaden.......

DEEL 1:

De Grand Prix Chicane


Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE. Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden. Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK. Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!

KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:

TOER klasse:
DEFENITIE: Standaard straatauto
Wat is toegestaan: verlaagd / brede wielen / sportstoelen
NIET toegestaan: rolkooi / race-onderdelen / uiterlijk van raceauto
Klasse is bedoeld voor zowel BEGINNENDE als ERVAREN circuitrijder

SPORT klasse:
DEFENITIE: Straatauto met / zonder aanpassingen en / of lichte cursusauto’s
VOLBLOED raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE en ERVAREN circuitrijder!

SUPER SPORT klasse:
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de SNELLE / ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)

Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.

SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCHKAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.

TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE: 1300 - 1400 - 1500 - 1600
SPORT KLASSE:1320 - 1420 - 1520 - 1620
SUPER SPORT KLASSE:1340 - 1440 - 1540 - 1640

MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten

SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN. Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!

LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn. Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!

HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!


--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:

TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1. Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.

OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.

EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.

AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!

INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 11.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar. Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.

KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.

BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen. De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers. Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!

VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit. Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...

SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.

RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

Ik-rij-belastingvrij
01/03/2008, 14:37
Bedankt voor de berg info :wink:
Ik ben niet ervaren op het cicuit, daarom zou ik meedoen in de Tourklasse, dan moet dat wel gaan denk ik :mrgreen:

924turbo2
01/03/2008, 21:47
Er bestaat altijd de kans dat je je auto plat rijdt. Gebeurde mij vandaag bijna:

http://nl.youtube.com/watch?v=2mJqDmrYKWE

Ik-rij-belastingvrij
01/03/2008, 22:34
Dat is het risico van het vak he :oops:
Ik zou dan wel verzichtig beginnen denk ik, TOERklasse mag dat wel neem ik aan.
Maargoed, dan kan dat nog altijd gebeuren :roll:

FROST
02/03/2008, 18:21
..ik hoop zonder een al te hoge schade..?? :shock:

924turbo2
02/03/2008, 19:20
Ik rij nu ongeveer een jaar op het circuit (1x per maand) en tot nu toe nog altijd plaatschade vrij :grin: