PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem: scherpe bocht = ratelend geluid



SaddieN
16/07/2010, 06:39
Had niet gedacht dat ik zo snel een probleem zou gaan voorleggen, maar tja, dat hoort erbij.
Als ik een vrij scherpe bocht (naar links) maak, hoor en voel ik in het rechter voorwiel een ratelend/schurend geluid. Het klinkt een beetje alsof het profiel van de band ergens tegen aan komt. Dat is het denk ik niet, want daar klinkt het weer "te ijzerig" voor.
Iemand een idee waar ik kan beginnen te kijken?

Frenske
16/07/2010, 06:47
misschien een beetje te veel speling op het wiellager? Remklauw komt "te los" na een remactie?

924turbo2
16/07/2010, 07:27
Check ook je stabilisatorstang (als deze erop zit). En haal je wiel er even af om zeker te weten dat hij nergen aanloopt.

M.B.H.
16/07/2010, 09:14
Check ook je stabilisatorstang (als deze erop zit). En haal je wiel er even af om zeker te weten dat hij nergen aanloopt.

Sluit ik me helemaal bij aan :thumb:

buldogo2
16/07/2010, 10:53
Ik heb bij mij hetzelfde probleem, band loopt niet aan, wiel lager al bijgesteld en rem-klauw goed schoon gemaakt en geleiders ingevet. Nog altijd hetzelfde probleem.

Nu noemt iemand hierboven de stabilisator stang? wat kan daar mis mee zijn dat i dit geluid veroorzaakt?

SaddieN
16/07/2010, 10:57
Nu noemt iemand hierboven de stabilisator stang? wat kan daar mis mee zijn dat i dit geluid veroorzaakt?

Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af.

Klinkt trouwens niet bemoedigend: al die acties de je hebt ondernomen, zonder resultaat...

buldogo2
16/07/2010, 11:06
Het zou misschien ook de veer schotel kunnen zijn bovenin, daar heb ik nog niet naar kunnen kijken omdat ik de moer niet los kreeg zonder lucht-sleutel.

Frenske
16/07/2010, 11:46
loopt je remslang aan?

buldogo2
16/07/2010, 11:58
Dat was hem bij mij in ieder geval ook niet. Zou bij topic starter natuurlijk wel mogelijk kunnen zijn.

M.B.H.
16/07/2010, 12:08
Kijk naar de Bouten van de remklauw bevesteging aan het fusche
als je iets teveel lager speling hebt zouden die de rem schijf kunnen raken

SaddieN
16/07/2010, 12:54
loopt je remslang aan?
Zo klinkt het niet, dat zou zachter klinken denk ik. Het klinkt echt als ratelend ijzer ofzo, in het ritme van het wiel dat ronddraait en is ook voelbaar.

als je iets teveel lager speling hebt zouden die de rem schijf kunnen raken
Daar klinkt het te ratelig voor, lijkt me. In het geval van de remschijf zou het meer "schavend" moeten klinken...

Probleem is natuurlijk dat ik het alleen kan horen als ik de bocht "een beetje pittig" neem. Da's moeilijk na te spelen als tie stil staat.

924turbo2
16/07/2010, 14:20
We kunnen wel blijven gissen maar krik eerst de auto eens op:

-draai het wiel met de hand rond (hoor je iets ?)
-check op horizontale en verticale speling (lager speling/fusee of stuurkogel)

Geen geluiden en speling ?

Haal dan het wiel eraf en kijk of je ergens schuur sporen ziet van, wellicht loopt je stofkap van je remschijf aan of de band in de wielkast. Check verder de rubbers en ophanging van je stabilisatorstang en links en recht en je draagarmen.

SaddieN
16/07/2010, 14:22
Je hebt gelijk, vanavond ga ik er eens naar kijken.

buldogo2
16/07/2010, 17:34
bij mij is het vrijwel helemaal weg nu. Na het plaatsen van een nieuwe uitlaat inc. ophang rubbers...wat ik ook zag toen ik onder het blok lag is dat het uitlaat spruitstuk maar iets van 3mm van de auto of zat. met andere woorde schokdampers van de blokophanging kapot. Mijn theorie is dus dat (iig nu bij mij) deze net tegen de auto aan trild in een bocht naar links.

Ik zou dus even je uitlaat controlerwn of deze nergens tegenaan loopt en kijken hoe ver je spruitstuk van de auto af zit. grote kans dat ook bij jou daar het probleem zit.

ps
Wat een verschil zeg een nieuwe pijp van voor tot achter. Heb de radio nog niet aan gehad. Zo mooi klinkt de p nu weer!