PDA

Bekijk Volledige Versie : injectoren



m.vanderweerd
16/07/2010, 10:12
hallo iedereen..
ik heb een probleem met de 924.
hij is bijna klaar, maar ben nu al 2 weken aan het proberen om mijn injectoren eruit te krijgen, helaas zonder succes. ze zitten enorm vast, wie heeft er een idee of een trucje dat het alsnog gaat lukken.
inspuiten met wd40 is al gebeurd.
zelfs met een griptang blijven de injectoren zitten waar ze zitten, wel een kleine beweging naar boven ( het o-ringetje komt iets omhoog)
hoop dat iemand mij snel kan helpen

voor de goede orde bij een 924 125pk, moet je ze er gewoon recht uit kunnen trekken!!? ( zitten dus Niet vastgedraaid)
of moet je de injector eerst een kwart slag draaien, voordat deze los komt?

gr

alvast bedankt

buldogo2
16/07/2010, 10:37
normaal gesproken moet je ze inderdaad gewoon recht omhoog eruit kunnen trekken, je kan proberen om een steeksluitel te paken die je onder de bovenste moer van de injector kan haken, en deze dan op de klepdeksel te laten steunen om zo een hefboom te creëren. Dan ben je een stuk sterker en heb je er ook meer gevoel in.

Duncan
16/07/2010, 11:48
Er zijn speciale trekkers voor die je om de injector kan haken (in de sleuf).
Zo'n ding kan je misschien zelf maken: het is van metalen strip, ongeveer 3 cm breed.
De strip is ongeveer 15 cm lang en bij 5 cm haaks omgezet. Aan het korte eind zit een inkeping die om de injector haakt, aan het lange eind een gat waardoor je een lange schroevedraaier kan steken die je als hefboom kan gebruiken.

M.B.H.
16/07/2010, 12:04
1 als je injektors met een banjo aansluiting hebt (soepele leiding)
dan kun je een strip in een u vorm buigen met een gat onder in de u
waar de bout door kan maar niet de kop
poten lang laten tot boven het klepdeksel, dan door bijde poten een gat boren en dan kun je een stang er doorheen doen met een blokje hout afsteunen op het klepdeksel en hevel hem er meer uit PLOP ;-)

2 met het andere tijpe een leidingmoer nemen lange bout M6
kop rond maken zo dat die in de leidingmoer kan schuifmoer oiD er op
en dan zie 1

Fantaman
16/07/2010, 16:53
mij is het gelukt met 2 platte schoevendraaiers, waarvan 1 als draai punt voor de ander. nee makkelijk is anders maar werkte perfect voor mij

m.vanderweerd
12/08/2010, 07:03
hallo,
iedereen die zegt dat ze er gewoon uit moeten ploppen moet ik toch helaas geen gelijk geven, ( althans dat was bij mij niet het geval)
ik heb zelf een injector trekker gemaakt, en een stuk hout.
de vijl ( ijzervijl +- 2.5cm in diameter (rond) brak zelfs af, ijzer boog als boter om het stuk hout, toen maar een boor van 35 cm gepakt, en daarmee kreeg ik ze er met veel pijn en moeite eruit.
maar het resultaat telt!

sigmund
23/08/2010, 22:06
ik heb ze er ook maar uitgekregen door een grote tang op een blokje te zetten , om dan via hefboom ze eruit te krijgen , ze kwamen er echt wel niet gewoon uit

thony
27/08/2010, 16:31
Als je het type heeft met een moer dan kan je zulke moer van een oude leiding aan een 8 mm draadstang van ongeveer 50cm lang lassen. Neem dan een stuk rond ijzer met een diameter van 50mm en 10 cm lang daar boor je in het center eerst een gat in van 9 mm.
Schuif dat over de draadstang een draai 2 moeren van M8 op het uiteinde. ziezo uw injektortrekker is klaar. Draai deze op de injektor en met het rondijzer naar boven te slaan komt de injokter er zo uit. En met het model met de banjobout, las je een banjo aan de draadstang. De afmetingen zijn maar infomartief. Veel succes.