PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1978 | Elektrische ramen



KringBlievie
28/02/2014, 19:02
Ik heb hulp nodig met mijn elektrische ramen. Die werken namelijk niet
Die doen het nu al ongeveer 3 jaar niet. Nu rijd ik er niet veel mee dus is dat geen probleem maar het begint me nu toch mateloos te storen.

Ik heb de volgende gedaan:
- Motor uit elkaar gehaald en schoon gemaakt + opnieuw gesmeerd.
- De knopjes vervangen
- De zekering vervangen (en nagemeten dat hij het zeker doet)
- Doe motor direct aan de 12v gehangen (en die doet het dan gewoon)
- Op het blokje waar de schakelaar op klikt gemeten of er stroom is (boven de 0.6v komt het niet uit)

Heeft er iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Bij voorbaat dank

gerben1986
01/03/2014, 16:50
En als je die kabel naar het contact toevolgt, zit er ergens een kabelbreuk of een ander probleem?
Want de elektrische ramen zullen het waarschijnlijk (ik heb ze niet ;) ) alleen doen als de auto op contact staat.

Zijn er meer elektrische onderdelen met problemen? Want dan kun je het in het contact slot zoeken misschien.

KringBlievie
01/03/2014, 21:22
Ze horen het zo ver ik weet inderdaad alleen maar te doen als ze op het contact staan.
Verder doet alles het wel. (nouja spiegels doen het ook niet maar dat is weer een ander verhaal)

Ik ga binnenkort even het dashboard eruit halen om te kijken of alles nog goed zit :)

jimfrey944
02/03/2014, 11:48
Hoe doet hij het als je direct een aarding maakt tussen de accu een de motor en de spanning via de schakelaar ?

KringBlievie
02/03/2014, 14:13
Nee dat niet, maar als ik de aarde en de 12v van de accu direct pak. Dus buiten het hele systeem om.

remytjuh1994
02/03/2014, 17:32
Als je probeert wat Jim zegt dan kun je bijvoorbeeld uitsluiten of de schakelaar stuk is. Je kan ook even met n multimeter de weerstand doormeten in de schakelaar. Kijken of ie wel echt contact maakt?

Gr. Remy

jimfrey944
02/03/2014, 19:36
Schakelaars die gebruikt zijn zijn echt drama wat contact betreft
Ik de mijne al 100 keer uitgeklaard gehaald

KringBlievie
29/09/2014, 14:56
Inmiddels zijn we al weer een stuk verder in de tijd,
Maar het is me gelukt, ik heb het dashboard er helemaal uitgehaald waardoor ik bij de draadboom kon.

Daar zag ik daar zag ik dat iemand de ramen heeft afgetapt en via een of ander alarm systeem heeft laten lopen.
Maar het alarm systeem was al lang niet meer compleet (die heb ik er nu ook helemaal uit gehaald)

Daarna de kabelboom weer in orde gebracht van de ramen.
en jawel succes

Ik heb nu 2 werkende ramen (na de motoren ook nog uit elkaar gehaald en schoongemaakt te hebben)
Mijn bestuurders raam maakt wel heel erg veel lawaai helaas.
Maar ik heb nog 2 andere mechanismes liggen. Dus die ga ik binnenkort eens vervangen in de hoop op een stillere :)

In ieder geval bedankt! Het is gelukt dus
ps, De schakelaars zijn echt bagger inderdaad. Heb er nu 5 in totaal waarvan het er maar 2 goed doen. Dus maar weer op zoek naar een nieuwe :(

Thijsch
29/09/2014, 17:43
Ik heb net een set deuren op de kop getikt met elektrische ramen.

Als je wilt, mag je de schakelaars/motoren en deurkaarten (met porsche inscriptie) overnemen. Ik blijf zelf denk ik bij de handmatige ramen (minder problemen ;) )

Tenminste, als dat de schakelaars zijn die je bedoelt?

KringBlievie
29/09/2014, 20:09
pfoe een heel mooi aanbod maar ik denk dat ik die moet afstaan.
raam motoren heb ik er nog 2 van. Deurkaarten ook.
Zijn ze zwart leer?

schakelaars heb ik wel interesse in :)
1'tje iig