PDA

Bekijk Volledige Versie : porsche 924: Ropor



Ropor
17/09/2007, 19:54
Hallo allen,
Bij deze ook van mij een verhaaltje over mijn 924.

Hoe het begon:
Vanaf heel jongs af aan wist ik al dat ik ooit een porsche wilde hebben.
Jaren geleden ben ik zo eens rond gaan kijken wat er zoal een beetje te koop stond en welke kosten daaraan
verbonden waren. Begin 2007 ben ik via internet in contact gekomen met de vorige eigenaar van mijn 924.
Zonder al te veel andere 924’s te hebben gezien heb ik mijn huidige 924 gekocht. Op het moment ben ik 22 jaren jong,
studeer ik werktuigbouwkunde in Rotterdam en heb een beperkt budget!

De 924 betreft hier eentje in het Indische rot, gebouwd in 1981. Deze is in 1987 geïmporteerd in Nederland,
die tijd is het kentekenbewijs is afgegeven. Deze 924 is te spotten in en rondom De Lier.

Exterieur:
Wat het exterieur betreft is de 924 in redelijke staat. De lak is vrij netjes maar er zitten na 26 jaar de nodige krassen
en putjes in. Voorop zit wat steenslag wat is bijgewerkt met wat rode lak. Het bijrijders portier is een keer gedeeltelijk
bijgewerkt met een bijna rode spuitbus. Links (zittend in de auto) onder het achterlicht zit een rot plekje. Verder is
de auto volledig hard. De voorruit bevat enkele putjes en is behoorlijk bekrast door troep onder de ruitenwissers.

Interieur:
Het interieur is ook in redelijke staat. De stoelen zijn behoorlijk te grazen genomen door het 924 kwaaltje. Op de
ruitenwisser interval stand en de dagteller na werkt alles goed in de 924. De interval stand is geen groot probleem
want de stand snel en heel snel werken goed. De dagteller moet wel binnenkort gerepareerd worden. Waarschijnlijk
de teller maar laten reviseren. Al blijft de km-stand wel lekker laag zo!!

Mechanisch / elektrisch:
Motorisch en elektrisch is de 924 altijd goed bijgehouden. Op de brug ziet alles vanonder er ook prima uit. Wat dit
betreft heb ik denk ik een prima auto gekocht. De laatste weken speelt nu het probleem op dat de motor te warm
wordt als ik tijdens een rit moet stilstaan. Ik vermoed een defecte thermo-schakelaar op m’n radiateur. Ik heb ook
af en toe last dat er wat koelvloeistof uit het reservoir wordt geloosd.


Wat gaat er (niet) gebeuren:
Het probleem met de te warme motor moet eerst opgelost worden. Ook moet de dagteller zeer binnenkort
gemaakt worden. De stoelen ben ik niet van plan te repareren omdat ik simpelweg de kosten ervan te hoog vindt.
Als ik een stel stoelen tegenkom voor weinig zal ik erover gaan nadenken. Het exterieur zal ik voorlopig houden zoals
deze nu is. Als ik de 924 over meerdere jaren nog steeds heb zal ik er over gaan denken om alles op te gaan knappen.
Ik vind een auto die motorisch goed is belangrijker dan een exterieur die helemaal perfect is, en op het moment is mijn
924 nog zo goed als origineel!!

Groeten Ron

Ropor
17/09/2007, 20:01
kleine update:

Ik heb de koel-fan van de radiateur even zo aangesloten dat deze handmatig bediend kan worden.
Ik heb geprobeerd mijn ruitenwisservloeistof reservoir te demonteren. dit viel nog niet echt mee. Ik heb wel gezien dat het tijd wordt voor een nieuw reservoir.
De laatste tijd lijkt de 924 lastiger te starten. Komt door het wat koudere weer??

Ik wil zeer binnenkort even gaan buurten bij porsche-cc voor wat onderdelen.

Tom
17/09/2007, 21:31
Goed idee, die handbediende koelvin. Ga ik ook doen.

Mijn auto start nog als altijd- dat wil zeggen, als de startmotor rond wil en de motor heeft niet onlangs gedraaid, loopt-ie vrijwel meteen.

captainfrasca
17/09/2007, 21:50
Wat het technische betreft ben ik het met je eens, je kan een optische goede auto hebben, maar mechanisch een wrak..

Dan liever een auto die het doet en er niet zo mooi uit ziet dan andersom....


Inderdaad, moet gewoon starten, lopen zijn, echter heb ik hetzelfde probleem als Tom80 met de startmotor...

Ropor
23/09/2007, 12:21
Afgelopen dagen ben ik weer wezen hobbyen.
Als eerst heb ik mijn oliedrukmeter vastgezet. Deze zat al tijden een beetje los in de cockpit. Na het demonteren bleek heel het ruitje van de de behuizing te zijn afgebroken. Deze netjes gelijmd. Ook deed de verlichting hiervan het niet. Omdat het draadje op half 7 hing heb ik deze opnieuw gesoldeerd.
Ook heb ik mijn snelheidsmeter gedemonteerd om te bekijken waarom de dagteller kapot was. Het bleek dus inderdaad het kunststof tandwieltje te zijn wat was gescheurd. Deze heb ik ook gelijmd en weer gemonteerd. Als het lukt vanmiddag even uitproberen of hij het nu weer doet.

Verder ben ik nog een beetje op zoek naar een ruitenwisser vloeistof reservoir. Ik heb er sowieso 1 gevonden en ben met een ander in contact.
Wat mij aan dit reservoir opviel was de grootte en de vorm ervan. Ik heb de oude nog niet gedemonteerd omdat ik nog niet helemaal begrijp waar alle montagepunten zitten.

Wordt vervolgd.......

Tom
23/09/2007, 16:11
Ik vermoed dat het grote reservoir voor auto's met koplampsproeiers is.

Ropor
24/09/2007, 15:57
Hier een fotootje van mijn 924. (als hij het wil doen)

Ik kan ook mededelen dat mijn dagteller het weer doet.

http://www.924forum.nl/P1011223.JPG

Haha, het is even aanklooien maar de foto doet het nu. Ik zal snel nog wat foto's plaatsen!!

hammer_rites
24/09/2007, 20:06
Haha, het is even aanklooien maar de foto doet het nu.

Mmm.. ik zie 'em niet.

captainfrasca
25/09/2007, 16:47
Ik zie de foto wel en hij ziet er zo goed uit....

hammer_rites
25/09/2007, 16:58
Iceape, Konqueror, IE en Firefox laten hem niet zien. En het is niet zo dat mijn firewall het tegenhoudt.

In een imageviewer zie ik hem wel. Welke browser gebruiken jullie?

captainfrasca
25/09/2007, 17:06
Ik zit nu op de CPU van mijn broer, met IE en Firefox geen enkel probleem, ik heb wel de pagina moeten refreshen....

Tom
25/09/2007, 17:08
Ook hier in Firefox geen foto.

Gefeliciteerd met de weer werkende teller, staat ook nog op mijn lijstje.

captainfrasca
25/09/2007, 17:12
Ik zal eens kijken of ik hem werkend kan knutselen

hammer_rites
25/09/2007, 17:17
Zonet ging het even goed in Firefox (2.0.0.7) maar nu is-ie weer foetsie...

captainfrasca
25/09/2007, 17:19
als het goed is werkt ie nu

hammer_rites
25/09/2007, 17:22
Yep, ziet er goed uit.

Tom
25/09/2007, 18:45
Hij doet 't inderdaad weer. Mooie glimmende auto!

Deze achterspoiler had ik nog nooit gezien...

Ropor
30/09/2007, 22:46
Hier heb ik wat foto's staan. (http://picasaweb.google.com/RvdMeijs/Porsche)

Tom
01/10/2007, 11:17
Ziet er inderdaad goed uit!

Ropor
08/10/2007, 15:44
Shit, troubles :(

Afgelopen weekend ben ik een weekendje met m'n vrienden en aanhang naar de ardennen geweest. Dat is een prachtig ritje met de porsche, en het rondrijden daar zag ik ook wel zitten.
De heenreis op de files rond antwerpen na alles helemaal top!!
De volgende dag (zaterdag) ging de auto niet meer starten. De rest van het weekend ook niet. Ik heb wat gereedschap geleend bij een plaatselijke hobbyist. In Spa heb ik wat bougies waarvan we op gegeven moment vermoedde dat het probleem was. Hierna nog steeds niets.
Het lijkt erop dat er veel te veel benzine in de cilinders komt. Hij verzuipt continu. Er kwamen hele plonzen benzine van mn bougies af.
Iemand een idee?? Hij krijgt te veel benzine maar wat is de oorzaak?

Ik ben geen lid vd wegenwacht en ze vertelden mij de belgische wegenwacht te bellen. Dit zag ik niet echt zitten.
Ik heb besloten om de auto daar te laten staan. Dit was goed mogelijk en volgend de huisbeheerster veilig. Volgende week ga ik terug met een autotrailer en ga hem zo naar huis halen.

Op dit na wel een heel geslaagd weekend gehad!

Oja, volgende week ben ik niet op porschemotion in Assen :(

captainfrasca
08/10/2007, 16:41
Hmmm.....


Dat kunnen een aantal mogelijkheden zijn....

Heb je wel een vonk met de bougies? (is het wel benzine wat erop zit?)

Misschien op een of andere manier je timing belt versprongen? )kun je controleren dmv de merktekentjes)

Kijk eens onder je verdelerkap of er daar geen rare dingen aan de hand zijn...


Misschien heeft één van de medeforummers nog de gouden tip?

hammer_rites
08/10/2007, 17:29
Kan die benzine op de bougies niet gewoon van het starten zonder ontbranding zijn? Als je dat langgenoeg volhoudt komt er natuurlijk steeds meer benzine in je cilinders... Maw. check inderdaad of je wel een vonk hebt, en of de timing nog goed staat, zowel nokkenas als ontsteking (merkteken nokkenas aan de ACHTERKANT van het tandwiel), zoals captainfrasca zei.

Als het wel teveel aan benzine is, lekkende koude startinjector? Hoewel ik dan niet verwacht dat je hem niet meer gestart krijgt, tenzij het hele inlaatspruitstuk is volgelopen...

Alle 4 de bougies zaten onder de benzine?

Tom
08/10/2007, 18:09
Geen vonk, wel brandstof? Dan verzuip je 'm best... bobine wellicht stuk.

Ropor
08/10/2007, 20:21
In het begin had ik een matige vonk, na het vervangen van de bougies was de vonk een stuk beter. De verdelerkap moet in ieder geval vervangen worden. Deze is in redelijke staat maar niet het pobleem, denk ik.
Alle 4 de bougies waren drijfnat van de benzine. Tevens een plasje benzine onder de auto.
Tijdens het starten komt er een vreselijke benzinelucht onder de kap vandaan. Dit heb ik nog nooit geroken.

Volgende week kan ik gaan kijken of de timing goed is.

captainfrasca
08/10/2007, 20:25
vreemd, waar lag dat plasje onder de auto?

hammer_rites
09/10/2007, 11:13
Lekkage bij de WUR, waardoor de control pressure wegvalt, waardoor de injectoren teveel benzine krijgen?

Meneer aard
09/10/2007, 16:11
Het systeem hoort dicht en onder druk te werken. Overtollige benzine gaat via de retour leiding (ook vanaf de wur) richting de tank.

Begin eerst maar eens het systeem lek vrij te maken door de koperen ringen te vervangen. Daarna verder kijken. De injectoren werken op druk namelijk voordat die open gaan (meen bij 3.3 bar).

hammer_rites
09/10/2007, 16:47
Het systeem hoort dicht en onder druk te werken.

Wow, wie had dat kunnen denken...

Ropor
11/10/2007, 09:04
Vraagje:

Wat hadden jullie gedaan als je in belgie zou staan, (bij Spa) in een particulier vakantiehuisje midden in het heuvelachtige landschap, en je auto zou niet meer starten?
Ik ben geen wegenwacht lid. Ik heb zover het mogelijk was geprobeerd om de auto te repareren. Maarja zondag zijn alle garages dicht en maandag moest ik toch echt naar huis toe.

Ik wist dat het sowieso veel geld ging kosten. Of wegenwacht laten komen, ik heb gebeld en deze vond ik niet echt behulpzaam. Of de auto laten staan en later weer ophalen.

captainfrasca
11/10/2007, 09:27
Tja, het is gewoon een :evil: situatie, hoe je het ook wend of keert!!

Ik heb dan het geluk dat ik Europa service heb bij de Wegenwacht.... (zeker het overwegen waard, als je zeker weet dat je weleens naar het buitenland gaat)

In jou geval had ik hem ook even laten staan om hem later weer op te halen, op wat voor manier dan ook..

Wat je zou kunnen doen is lid worden van de Wegenwacht, of één van de andere, richting België rijden, en de wegenwacht bellen.

Ik denk dat dat opzich de goedkoopste optie is, en wellicht krijgt de Wegenwacht je auto wel weer aan de praat, of hij wordt opgesleept naar een garage (zover ik weet) naar jouw keuze.

De Wegenwacht Europa service met Woonplaats service met vervangde auto in binnen en buitenland kost je per jaar: ca. 114,50 Per jaar.
Dus zeker het overwegen waard.

https://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/pu ... mepage.jsf (https://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/public/packagingplus/public/subhomepage.jsf)

Ropor
14/10/2007, 17:39
IK kan tot mijn grote vreugde vertellen dat mijn auto weer thuis in de garage staat :-D . Het was toch wel een opluchting toen ik mijn auto weer ongeschonden zag staan.

Het kan nog een tijdje gaan duren voordat hij weer rijdt omdat ik weinig tijd heb om een avondje lekker te gaan sleutelen.

Ik heb bij aankomst gelijk geprobeerd om hem te starten, dit lukte bijna. De toekomst zal uitwijzen wat het probleem is. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tom
15/10/2007, 10:51
Gelukkig!

Ik ben benieuwd wat de oorzaak is. De eerste diagnose (krijgt-ie een vonk? Krijgt-ie brandstof?) is in ieder geval niet moeilijk te stellen...

Succes ermee!

captainfrasca
16/10/2007, 12:54
Als je er niet uit komt kan ik altijd ff komen kijken, als je wilt.
Zowiezo op zondagen, want op zaterdagen moet ik werken.....

Ropor
16/10/2007, 18:04
Hij krijgt in ieder geval een vonk en brandstof. Dat kreeg hij al toen ie het niet meer deed.

Bedankt voor het aanbod. Als hulp echt nodig zal zijn zal ik een seintje geven. Voorlopig ga ik eerst zelf proberen hem te repareren.
Volgende week is het herfstvakantie voor mij. Ik kan dan vast wel wat uurtjes vinden!!


-Ook leuk:
Een tijdje geleden ben ik samen met 2 vrienden begonnen met het bouwen van een kart. Eigenlijk is het niet echt een kart, maar meer een self-build voertuig.
We zijn elke week een paar uurtjes aan het klussen. Het zal nog lang duren voordat hij af zal zijn! Het motorblok is een 500cc 2-pitter van een honda cx motorfiets. Er komt een cardanoverbrenging op voor de aandrijving van de achterwielen. Als wielen hebben we een mooi maatje gevonden van een aanhanger. Binnenkort zullen we de achteras en de achterwielophanging gaan maken.
Als er benoemenswaardige vorderingen zijn of foto's zal ik ze posten.

Ropor
22/10/2007, 18:49
Ik heb vanavond geprobeerd de 924 aan te slepen. De motor ging gewoon draaien, wel met veel gas geven erbij!! Daarbij hoorde ik een sissend geluid uit de motorkap komen.
Na de auto weer in de garage geparkeerd te hebben zag ik dat hij drupte.
Na een korte diagnose blijkt er (vuile)benzine uit het luchtfilter te komen.
Nu kan ik dus daar in de buurt verder gaan kijken wat er loos is.

Tom
22/10/2007, 21:29
Da's in ieder geval een mogelijke oorzaak. Zit er iets verstopt waardoor de druk zo hoog oploopt dat de brandstof er op een rare plaats uitloopt misschien?

Ropor
01/11/2007, 10:21
vervelend, vervelend :(

Gisteravond ben ik weer eens bezig geweest met m'n auto. Ik ben gaan zoeken hoe het komt dat er benzine in m'n luchtfilter zit. Al vrij snel kwam ik erachter dat er benzine in het blok zit.
Het oliepeil was veel te hoog, na controle blijkt dat er een mengsel van olie en benzine in het blok zit. Best jammer :(

Waarschijnlijk is dit mengsel, door het hoge peil, door de ontluchtingsslang van het carter in het luchtfilter terecht gekomen.

De volgende vraag is dus nu: hoe komt deze benzine in m'n blok?? Zijn de zuigerveren kapot?

(Vanavond zal ik een paar foto's plaatsen)

Tom
01/11/2007, 10:30
Lekkende injectors? Druk die ergens te hoog oploopt waardoor de injectors blijven spugen?

Ropor
01/11/2007, 17:42
Hierzo kan je wat fotos vinden van mijn bevindingen. (http://picasaweb.google.nl/RvdMeijs)

q01z
01/11/2007, 19:54
poeh! ondanks dat ik het leuk vind om foto's te kijken van sleutelen, vind ik dit toch niet leuk om te zien Ropor!
ziet er niet echt heel erg lekker uit :?

benzine menging in je olie is niet echt bijster goed voor je blok (aangezien benzine ontvet..) ik heb dr nog es op zitten denken hoe dat kan, maar ik kom eigenlij kniet verder als iets mis met je kleppen of zuigerveren, waardoor je benzine in je onderblok kan komen.. of iets van een gat in je zuiger (ik maak je vast niet vrolijker)
aan je oliepijl te zien is het namelijk flink wat benzine!

heb je al geprobeerd compressie te meten? (benzine uiteraard afsluiten en dan gewoon bij koude motor.., kan je iig zien of alle cilinders gelijk zijn)

captainfrasca
01/11/2007, 20:15
Ropor,

Als je hulp nodig hebt dan moet je maar ff pm'en!! :wink:


Ik zou zowiezo de kop demonteren om te kijken of je daar wat rare dingen tegenkomt of inlichtingen winnen bij een garage, ik vind het vrij bizar de foto's. Het lijkt op hetzelde als toen mijn motor in de soep liep, ook volop olie en benzine in het luchtfilterhuis etc....

Meneer aard
01/11/2007, 20:28
Olie aftappen, verse olie erin, spoelen, oude olie eruit, nieuwe olie erin + threatment.

Volgens mij zijn je injectoren super incontinent. Trek ze eens eruit en test ze eens. Of vervang ze gewoon kosten 50 euro ex btw.

Laat eens je compressie testen of zelf doen, kijken hoever je komt. Dit is niet goed. geen wonder dat ie het eruit perst.

q01z
01/11/2007, 20:54
http://community.924forum.nl/images/imported/2007/11/1.jpg

nu snap ik iets beter waarom de lekkage van de injectoren bij deze motor dit ook kan veroorzaken, alhoewel het ERG veel is hoor!

maar goed hij lekt dus als hij lekt direct op de kleppen, die uiteraard af en toe de behoefte hebben aan open gaan en dan waarshcijnlijk echt een mega sloot naar binnen werken..

Ropor
03/11/2007, 18:27
Lekkende verstuivers: als ik het goed begrijp komt er dan benzine in de cilinders terecht, deze benzine lekt dan langs de zuigers en zuigerveren in het carter.
De hoeveelheid benzine in het blok is dan wel erg groot.

Het zou wel alle problemen verklaren!

Wat zijn oorzaken van verstuivers die het begeven??

Meneer aard
03/11/2007, 18:32
Ouderdom, er zitten veertjes in die gewoon slijten. Ik heb mijn oude injectoren nog liggen maar die zijn ook al niet veel soeps meer.. Misschien om het e.e.a. uit te sluiten?

Ropor
03/11/2007, 18:35
Ik zal ze er wel eens uithalen om ze na te kijken.

Meneer aard
03/11/2007, 18:37
Hang ze in een potje (4 stuks), auto op contact en gewoon aan de luchtweger trekken. Kijk naar de straal (moet mooie nevel zijn) en mogen niet na druppen of lekken.

Dingen zijn niet zo heel duur om te vervangen, ik heb ze ook vervangen en maakte een wereld van verschil

hammer_rites
04/11/2007, 08:21
Ik heb eventueel een setje voor je, als onderdeel van mijn motorrevisie professioneel schoongemaakt. Heb ze later ook gecontroleerd op de manier die meneer aard hierboven beschrijft, en alles is in orde.

captainfrasca
11/11/2007, 12:03
En? lukt het allemaal nog een beetje?

Ropor
11/11/2007, 19:21
Ik heb afgelopen weken niets gedaan. Ik heb momenteel niet echt de tijd om even een avondje of middag te gaan sleutelen.
Woensdagavond misschien weer.

Ropor
15/12/2007, 20:14
Het heeft een tijdje geduurd maar deze week heb ik weer aan mijn auto gesleuteld.

Vandaag hoefde ik niet te voetballen dus heb ik de hele middag aan mijn 924 kunnen besteden. De problemen waren: een niet startende auto, benzine in het blok en een lekke ruitenwiservloeistofreservoir.

Ik ben als eerst de compressie gaan meten in de cilinders. Deze waren allemaal dik in orde! Ik was dus blij dat er geen problemen waren met de zuigerveren. Afgelopen weken heb ik regelmatig wat onderdelen schoongemaakt en deze vanmiddag allemaal gemonteerd. Ik heb de injectoren gedemonteerd, met heel veel moeite heb ik deze eruit gekregen, waarna ik ze heb schoongemaakt en gecheckt. Hierna maar voorlopig even teruggeplaats om de auto proberen te starten.

Na alles weer gemonteerd te hebben ben ik eens gaan proberen of ze weer wilde starten. In No time draaide de motor weer als een half zonnetje, de benzine zat namelijk nog in het blok! Maar ik was al blij dat ie het weer deed.

Hierna even wat motorolie gehaald en een nieuw luchtfilter. Helaas was ik vergeten een nieuw oliefilter te halen dus moet ik die maandag maar even halen.

Ik ben toen naar m'n buurman gereden en heb de 924 op een brug gezet zodat ik makkelijk de olie kan verversen en de ruitenwisservloeistofreservoir kan vervangen. De olie eruit halen was een drama en werd een olieballet!! Er zat namelijk twee keer zoveel olie/benzine in het blok dan gebruikelijk en met de benzine erbij was het een dun vloeistof mengsel. Na het uitdraaien van de aftapschoef spoot alles eruit en iedereen en alles zat onder de olie/benzine. Achteraf wel gelachen!!
Het reservoir was er gemakkelijk uit. Hier kan ik nu een andere voor plaatsen.

Maandag of dinsdag vul ik het blok weer met olie en een nieuw lucht,- en oliefilter en daarna eens kijken of ie nog steeds wil starten en wat minder rookt dan vanmiddag!

wordt vervolgd.......


Foto's staan onder de link onderaan mijn berichten

captainfrasca
15/12/2007, 21:53
Inderdaad er ff tussenuit geweest :wink:

Ik duim voor je!!

Ropor
18/12/2007, 18:26
Gisteravond even bezig geweest met de porsche.
De filters vervangen en blok gevuld met olie. Daarna even gereden. Zo op het eerste gezicht/gehoor is alles weer helemaal oke!
Volgende week ben ik dus op zandvoort met de 924!

De volgende actiepunten staan nu op het lijstje:
- auto wassen/poetsen!
- dynamo en accu controleren.
- verlichting maken in middenconsole.
- gereedschapssetje maken voor in de auto.
- ruitenwisservloeistofreservoir vervangen.

Niet heel spannend allemaal. Hierna zien we wel weer verder.

q01z
18/12/2007, 18:57
wel leuk lijstje voor in de vakantie! :D

Tom
18/12/2007, 21:25
Als je dat maar niet buiten hoeft te doen, bij deze temperaturen...

q01z
18/12/2007, 21:29
Als je dat maar niet buiten hoeft te doen, bij deze temperaturen...

mietje.. ;)
af en toe een warm kopje chocolademelk (met tik..) en je blijft vanzelf warm! :D

maaruhm ik zit er idd ook niet echt op te wachten :roll:

Tom
18/12/2007, 21:33
Ruiten krabben is al teveel buiten... en geloof me, dit komt van iemand die wel eens midden in de nacht bij -10 C een achterruit heeft vervangen en toen die erin zat met zijn vingers was vastgevroren aan het glas. Of bij temperaturen rond het vriespunt de resten van een koppakking van het blok heeft geschraapt zodat om middernacht de kop er weer op kon en de auto de volgende morgen weer kon rijden. Op een gegeven moment heb je het gewoon gehad...

q01z
18/12/2007, 21:36
ik begrijp je volledig Tom :)
daarom zit ik nu ook binnen en niet mijn AX voor te bereiden op zn nieuwe aandrijfassen..

Ropor
05/03/2008, 19:04
Het heeft even geduurd maar afgelopen weekend ben ik zomaar weer eens bezig geweest met mn 924.
Ik heb eerst bij pimp my porsche wat onderdelen gehaald.

Ik heb nu de ruitenwisser vloeistofreservoir vervangen,
Ook heb ik een nieuwe thermostaat in mn radiateur gezet, het extra knopje kan er weer uit!
De strip op het bijrijdersportier zit weer vast, dat ziet er toch wel 10x netter uit.
Ik ben nu een beetje bezig met wat interieur dingetjes.

Ook moet ik nog steeds de dynamo controleren. Hij laad in ieder geval goed, maar als ik mn auto uitzet gaat nog steeds het acculampje branden.

Er is dus nog genoeg te doen!

Tom
05/03/2008, 23:21
Dat brandende acculampje met contact uit wijst op een overleden spanningsregelaar...

q01z
06/03/2008, 20:00
maar je bent iig wel weer lekker bezig :D
wat voor onderdelen heb je gehaald by PmP? dat kan er ik niet helemaal uit herleiden namelijk..

Ropor
19/04/2008, 09:50
Zo, weer eens een bericht van mij. De laatste tijd nogal druk met klussen in huis. Over 2 weken gaan we namelijk verhuizen.

De laatste tijd ben ik zo nu en dan bezig geweest met de 924. In het interieur heb ik de pookhoes vervangen en de zonneklepclipjes vervangen. Dat maakt het binnenin de auto weer wat netter.
Afgelopen week de dynamo vervangen. Deze heb ik omgewisseld bij ASE in vlaardingen. Prima service!
Het acculampje gaat nu niet meer branden. Ook loopt de accu niet meer leeg als hij een nachtje stilstaat.

Komende week wordt hij APK gekeurd. Hopelijk levert dit weinig problemen op. Wordt dus vervolgd.

Ik zit tevens te twijfelen om deze 924 te verkopen en een andere 924 aan te schaffen. Het lijkt mij wel leuk om een hele fraaie 924 te hebben. Een tweede 924 erbij nemen is eigenlijk geen optie omdat ik geen ruimte heb om ze te parkeren. Wordt ook vervolgd.

Ropor
23/04/2008, 20:42
Net mn auto opgehaald bij de garage, hij mag weer een jaartje de weg op!! Weinig problemen volgens de monteur, hij heeft de auto even een beurt gegeven, verlichting moest iets afgesteld worden, CO moest iets afgesteld worden, verders geen problemen.

Mijn 924 is voorlopig weer even in prima conditie!

q01z
23/04/2008, 21:01
gefeliciteerd!

dit is altijd mooi nieuws natuurlijk :)

Tom
23/04/2008, 23:55
Gefelici! Wel jammer dat-ie nu weg moet...

Ropor
16/05/2008, 17:01
Hij moet niet weg.
Afgelopen zondag bij een 924 wezen kijken. Een 2.0 uit 1984 helemaal strak. Met volledige onderhoudshistorie, ongeveer 80.000km op de teller!! Electrisch perfect, motorisch perfect. Enkele opties die ik nog nooit eerder had gezien. Uiterlijk enkele hele kleine steenslag puntjes.
Het bovenstaande is de reden dat ik mijn 924 te koop heb gezet.
Voor zo een auto wil ik alleen wel een garagebox o.i.d. hebben om hem te stallen.

Verder loopt mijn eigen 924 echt als een zonnetje!! Na de dynamo reparatie weer heerlijk wezen toeren.
Ik ben nu bezig om de bekleding te repareren bij een kennis/stoffeerder.

Ropor
05/10/2008, 20:49
Hier weer een korte update,

Afgelopen maanden heb ik eigenlijk niets gedaan aan mijn 924.
Na een ruime maand stilstaan startte mn 924 in 1x, daarna zo'n 80km gereden zonder enige problemen.

Wel merk ik op dat de koeling niet meer super werkt. Tijdens de APK werd mij al aanbevolen om binnenkort
de pomp van het koel-circuit na te kijken.
Ook moet ik binnenkort met een lakstift wat plekjes op de voorkant bijwerken.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een lijstje ga maken met wat preventieve onderhoudspuntjes.

Nu ik mijn auto 1,5 jaar heb kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat ik een prima exemplaar heb gekocht.

Tom
06/10/2008, 11:05
Lijkt me ook! Hij ziet er ook nog eens goed uit...

Ropor
07/11/2008, 19:07
Afgelopen tijd weer wat klusjes gedaan.

Eerst mn bijrijdersstoel verwijderd, en de bekleding losgehaald. Dit ligt nu bij een stoffeerder om de scheur in mn bekleding te repareren. Binnenkort wordt ook de bestuurdersstoel onder handen genomen.

Ik heb mn ruitenwissers gespoten. Deze waren een beetje roestig. Een rotgezicht vanuit de auto.
Nu zijn ze weer netjes zwart.

Verder heb ik mn rolhoes opgeknapt. De haakjes zaten nogal los en waren slecht bevestigd. Dit even netjes gemaakt.
Ook zat er een deuk in de kunsstof rolhuis. Hierdoor rolde de hoes niet meer vanzelf terug. Dit gaat ook weer stukken beter.

Om mn auto ook nog wat lichter te maken ga ik binnenkort even de stofzuiger er doorheen halen. (Er kwam nogal wat troep onder de stoel vandaan).

Tom
07/11/2008, 19:39
Ik merkte dat je daarvoor het beste de stoelen eruit kunt halen, dan kun je pas echt goed bij...

Lekker om weer eens wat van die 'in het zicht'-klusjes te doen aan je auto. Je went aan die dingen, en dan is het des te prettiger als het weer eens opgelost is.

Ropor
21/12/2008, 19:36
Dit weekend heb ik beide stoelen weer geplaatst. Gisteren eerst de bestuurdersstoel bekleed nadat de bekleding was gerepareerd. Hierna heb ik de stoelen er weer in gezet.

Het interieur ziet er echt weer super uit! Wat overblijft is een klein scheurtje in de rugleuning van de bijrijdersstoel. Omdat de bekleding van de rugleuning best lastig los te halen is, heb ik dit even gelaten voor wat het is.
In mijn album heb ik een fototje geplaatst hoe het er nu uitziet.

Tom
21/12/2008, 21:14
Keurig gedaan!

Bcreative
21/12/2008, 21:45
Ziet er weer netjes uit! :D

Ritske
21/12/2008, 21:50
Stoelen tijn idd erg netjes geworden :D

Ropor
22/04/2009, 18:28
Afgelopen maandag is mn auto weer goedgekeurd voor de APK. Geen enkele opmerking gehad. 8)

Afgelopen weken ook nog:
- de elektrische spiegels gerepareerd. HIervoor de schakelaar voor het verstellen en een zekering vervangen. Verder werkte alles nog prima
- Mn ruitensproeier wat opgevoerd, na het schoonmaken van de contacten kwam er eindelijk een beetje normale hoeveelheden vloeistof uit.
- De contactpunten van de blower in de auto schoongemaakt. Deze waait nu veel beter.

Binnenkort meer even het dashboard of middenconsole weghalen om een stofdoek over alle elektrische componenten te halen.

Ropor
15/08/2009, 17:13
Goede mededeling:
Ik heb een 2e porsche gekocht. Het betreft weer een rode 924. Ditmaal van bouwjaar 1984.
Morgen (16-08) ga ik hem ophalen. Afgelopen 1,5 maand veel eraan gewerkt om hem op te knappen. Wat onder andere is gebeurd: motor nagekeken + nieuwe pakkingen + lager koppeling, aandrijfas en versnellingsbak nagekeken, wiel ophangingen + remmen + lagers voor en achter nagekeken. velgen gespoten en nieuwe banden erop. Slechte plekjes in carrosserie weggewerkt. Poetsen. APK. Taxatie.

Ik zal snel wat foto's laten zien.
De bedoeling is dat ik met de nieuwe 924 naar de meeting van 6 sept. kom.

Tom
15/08/2009, 19:27
Gefeliciteerd! Gaat de andere nu in de verkoop of rijd je gewoon om en om?

Ropor
17/08/2009, 20:16
Gisteren de `nieuwe` 924 opgehaald, deze rijdt heel goed. Ik merk een duidelijk verschil in comfort en rijgedrag. Je merkt goed dat er minder km´ters mee zijn gemaakt.

Er zijn wat kleine aandachtspuntjes maar dit stelt allemaal niet zo veel voor.

De `oude` 924 gaat in de verkoop. Maar deze hoeft niet per direct weg.

M.B.H.
17/08/2009, 20:19
Succes met De nieuwe aanwinst ;-)

Bcreative
18/08/2009, 09:42
Gefeliciteerd! En we zijn benieuwd......:ttiwwp:

Jeroen
18/08/2009, 10:39
Gefeliciteerd met de nieuwe Porsche :D

En je stoelen zijn super geworden !


P.S .. Foto's ,haha :P

Tom
18/08/2009, 14:01
Leuk, ik ben benieuwd. Ik vond je 'oude' er al zeker niet slecht uitzien.

Ropor
18/08/2009, 18:21
http://picasaweb.google.nl/RvdMeijs/Porsche2#

Kijk maar even in mijn webalbum voor de foto's

Jeroen
18/08/2009, 19:41
offtopic ://

http://picasaweb.google.nl/RvdMeijs/Porsche#5144281490895419074

wat is dat?

captainfrasca
18/08/2009, 20:02
Dat is de luchtweger, het deel dat naast je luchtfilter zit zegmaar!

Fantaman
18/08/2009, 21:01
en mooi schoon ook:thumb:

het zijn mooie fotos8-)

Tom
19/08/2009, 09:18
Mooie kar, is zo te zien erg veel tijd in gestoken (en toen meteen in de verkoop?). Die spoiler staat 'm erg goed!

Bcreative
19/08/2009, 09:32
Keurig! Ziet er prima uit. En je hebt ook meteen de handen uit de mouwen gestoken, zie ik!;-):thumb:

klaas 924
19/08/2009, 17:33
tsjonge volgens mij houd jij niet van stil zitten!!
mooi werk /goed resultaat :thumb:

Ropor
08/05/2010, 19:19
Update,

Heel veel schrijf ik niet op dit forum maar lees wel regelmatig mee met alle belevenissen. Bij deze toch maar weer even een update hoe het ervoor staat met mijn wagenpark.
Sommigen wisten misschien dat ik thuis 2 porsches 924 had staan. Hier heb ik afgelopen week 1 van verkocht. Deze heb ik (toevallig) exact 3 jaar gehad. Het was toch lastig om 2 auto's tegelijk te besturen!

Nu heb ik nog 1 prachtig exemplaar over!

Ropor
17/11/2012, 09:14
Hulp gezocht:
Sinds vorige week heb ik een probleem mijn mn 924.

Mn auto wilde niet meer aan de praat blijven.
De auto start wel, ik moet alleen zorgen dat ik veel gas geef. Als het toerental onder de 1500 komt wil hij bijna uitvallen tenzij
ik weer een dot gas erbij geef.
Het lijkt er een beetje op dat er te weinig brandstof toevoer is.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken?

Alvast bedankt.

remytjuh1994
17/11/2012, 10:13
Bij warme motor of koude motor?

harry
17/11/2012, 14:20
Maak eens een doorverbinding op je brandstof relais, en hang alle 4 injectoren in een (glazen)potje. Luchtweger met de hand om hoog drukken.
En dan kijken of de opbrengst in alle 4 potjes gelijk is.
Ja wat kan het zijn...? Onsteking? bougie kabels? bougies? enz.. even het lijsje afwerken uit de Haynes Trouble schooting.

Ropor
19/11/2012, 19:00
De problemen waren niet zo groot,
De dikke luchtslang na de luchtweger zat los en de luchtweger zelf bewoog wat zwaar. Na deze te hebben schoongemaakt en vastgezet liep de 924 weer als een zonnetje!

Ropor
19/11/2012, 19:15
Bij deze kan ik gelijk vermelden dat ik m'n auto zo goed als zeker heb verkocht.
De auto staat al een tijdje te koop op speurders. Kort geleden heeft een buitenlandse koper zich gemeld.
Het verhaal klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn daarom gooi ik het toch hier even in de groep.

Na wat mailverkeer komt het er op neer dat de koper het bedrag betaalt wat ik ervoor heb gevraagd, hij heeft alleen de foto's van de advertentie gezien.
Hij wil betalen via paypal waar ik zelf verder geen ervaring mee heb.
Hij wil het bedrag overmaken waarna hij een exporteur regelt die de auto komt ophalen.

Heb ik gewoon mazzel of krijg ik later spijt?

tortini
19/11/2012, 19:32
Zou deze transactie even aan paypal voorleggen, misschien kunnen zij aangeven waar de valkuilen liggen. Ik heb liever contant geld en dat de koper het zelf komt ophalen

harry
19/11/2012, 19:49
Laat de exporteur hetgeld meenemen en direct aan jou betalen. En denk aan het vrijwaringsbewijs!

924turbo2
19/11/2012, 20:28
99% kans dat het een oplichter is, ook via Paypal heb je trucjes om je geld terug te halen na de transactie.

LWB
19/11/2012, 21:13
lijkt mij ook een vreemde constructie... bezint eer ge begint....
(maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit *))

jimfrey944
19/11/2012, 21:55
Absoluut oplichting
Google het maar even

Jayke
19/11/2012, 22:14
Via Paypal kan je als koper vrij eenvoudig je geld terug halen. Als jij dan inmiddels de auto al op transport hebt gezet zal dat lastig terug te draaien zijn, zeker als het over landsgrenzen heen gaat.

Lijkt mij inderdaad te mooi om waar te zijn, maar inderdaad zoals al gezegd: leg het aan paypal voor of laat de exporteur jou betalen.

924turbo2
20/11/2012, 07:45
Een kennis van me heeft het gehad, auto betaald met Paypal en werd keurig opgehaald, twee uur later stond er weer iemand voor de deur die de auto kwam halen. Auto was dus als weg, en de man kon zijn geld terug halen via Paypal ivm niet leveren. De man die de auto had gehaald was uiteraard niet meer te achterhalen.

Als je een auto verkoopt, doe het alleen cash !

Serieus contact met Paypal kan je vergeten, die sturen alleen maar standaard mails.

captainfrasca
20/11/2012, 14:48
Niet doen is oplichting. Het is een bekende manier van oplichting!

Sent from my GT-I9100 using Forum Runner

Ropor
20/11/2012, 16:08
Het is inderdaad oplichting.
Heb voor de grap nog ff een paar mailtjes gestuurd.
Ben benieuwd of meneer de koper nog gaat reageren. Daarna zal ik de conversatie even hier op het forum plaatsen.