PDA

Bekijk Volledige Versie : Wiellager probleempje voorzijde



captainfrasca
27/07/2010, 14:33
Ik heb in nog geen 2 jaar tijd al 3 wiellagers versleten aan de voorzijde.

Ik heb ze steeds compleet vervangen, dus ook de schaaltjes in de schijven en in mijn optiek ook steeds op de juiste spanning gezet en naar 500 km nog eens gecontroleerd.

De fusee heb ik de eerste keer moeten vervangen omdat toen het lager op de fusee gesmolten zat.

Het vreemde is dus dat er steeds weer een vibratie voelbaar is tijdens het rijden en er een soort van "grommend" geluid te horen is.

Kan het zijn dat ik destijds een slechte fusee gebruikt heb of iets dergelijks of doe ik steeds iets fundementeel verkeerd bij het vervangen van het lager?

Frenske
27/07/2010, 15:41
hoe draai je ze vast? lijkt erop dat je ze te vast zet, hebben ze niet graag :shocked:

captainfrasca
27/07/2010, 15:45
Ik zet ze eerst zo strak tot het punt dat het wiel stroef gaat draaien en dan iets terugdraaien zodat het wiel gewoon vrij blijft draaien. Dat lijkt mij de juiste manier?

Piet
27/07/2010, 15:57
Hallo David de ring die achter de moer zit moet je met een schroevendraaier nog heen
en weer kunnen schuiven .
Gr. Piet.

Frenske
27/07/2010, 16:48
zoals Piet aangeeft, met ca 1.5 kg aandraaien en dan lossen tot je de onderlegring kunt bewegen met een schroevendraaier.

succes!! :thumb:

-Bassie-
27/07/2010, 17:50
vanavond er ff naar kijken laat ik gelijk zien hoe het werkt;-)

Frenske
27/07/2010, 17:52
vanavond er ff naar kijken laat ik gelijk zien hoe het werkt;-)

je hebt blijkbaar vakantie ..... :shocked:

-Bassie-
27/07/2010, 17:53
nee vandaag gewoon gewerkt ;)

niet dat dit voorkomt op m`n werk maar jah:p

Frenske
27/07/2010, 17:57
nee vandaag gewoon gewerkt ;)

niet dat dit voorkomt op m`n werk maar jah:p

hmm een contradictie, werkt niet op zijn werk ......:noidea:

dacht maar dat je vakantie had, bij Martin geweest, vanavond naar David. Zo zie je maar weer hoe snel je verkeerde conclusies kan trekken :doh:

-Bassie-
27/07/2010, 18:09
hmm een contradictie, werkt niet op zijn werk ......:noidea:

dacht maar dat je vakantie had, bij Martin geweest, vanavond naar David. Zo zie je maar weer hoe snel je verkeerde conclusies kan trekken :doh:

dit is laatste week dan ga ik lekker 3 weekjes weg ;)

ik was vorige week zaterdag bij martin toen heb ik de bieber gezien.

en david komt zo hier heen ;)

en zullen we verder weer of topic gaan?;-)

-Bassie-
27/07/2010, 21:51
zo wiel lager goed afgesteld aan 2 kanten.

alleen was het voor RV al te laat en die voel je dat deze niet goed is.

en ze stonden te strak afgesteld.

captainfrasca
27/07/2010, 23:39
Ja en mijn "onbalans" is ook weg, toppie Bas!! Jammer dat ik dit mezelf verkeerd heb aangeleerd, maar gelukkig ben je nooit te oud om te leren!