PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1980 | Geluid vanuit onder de auto en versnellingsbak



jel
03/04/2014, 15:14
Hallo,

Sinds kort heb ik het volgende probleem.

- Als ik de koppeling in trap dan hoor ik een "kloink!", vanuit achter onder de auto. (versnellingsbak) Bij op laten komen koppeling is dit geluid er niet.
- Op sommige snelheden hoor ik gerommel onder de auto. Dit gaat weer weg als ik een beetje gas bij geeft.

Het "kloink!" bij intrappen koppeling wordt minder wanneer ik langer rijdt.

Iemand al enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Dan zal ik hem morgen bij de buren maar eens op de brug zetten..

Bedankt!

gerben1986
03/04/2014, 15:23
Ik zou als eerste even het inspectieluikje van je koppelingsplaat open trekken. Dit probleem komt mij bekend voor (7 jaar geleden) en resulteerde in het vervangen van de koppelingsplaten.

rhialto
03/04/2014, 15:29
Ik heb dit ooit gehad, was eigenlijk meer gerinkel, en bij mij was het toen dat een van de lagers van de aandrijf-as eruit lag. Het was dus ook wel stil, als de koppeling ingetrapt was.

M.B.H.
03/04/2014, 16:43
duidelijk is dat het in de aandrijflijn zit
versnelling bak rubbers
Homokneten

jel
03/04/2014, 20:25
Hmz, ik hoop dat het meevalt. Koppelingsplaten zijn nog vrij nieuw, dus die verdenk ik niet. Morgen maar even op de brug kijken of we iets kunnen vinden.

jimfrey944
03/04/2014, 20:40
Je moet bij de rubbers van de bak goed kijken soms lijken ze nog heel maar is toch het rubber los van het ijzer