PDA

Bekijk Volledige Versie : nokkenas



LWB
03/03/2008, 11:28
heren tuners/circuitrijders :wink:

is er een merkbaar verschil te verwachten bij het toepassen van een aangepaste nokkenas in een verder standaard auto. (piper cam o.i.d.)

hammer_rites
03/03/2008, 17:29
is er een merkbaar verschil te verwachten bij het toepassen van een aangepaste nokkenas in een verder standaard auto. (piper cam o.i.d.)
Volgens mij is een kleine upgrade van de nokkenas bij een verder standaard blok wel de moeite waard. Ik zal nog even zoeken op 924board, daar stond ook de pk-winst bij dacht ik.

924turbo2 heeft een andere nokkenas erin zitten en de rest standaard, misschien dat hij zich nog meldt.

Tom
03/03/2008, 17:32
Pas alleen wel op dat je 'm nog door de emissietest krijgt, anders haal je geen APK meer...

Meneer aard
03/03/2008, 18:11
Hahaha Tom, met max 4,5%..moet wel lukken hoor.

q01z
03/03/2008, 18:17
Hahaha Tom, met max 4,5%..moet wel lukken hoor.

dat mag idd niet het probleem vormen..
desnoods even een kat lenen van iemand!

LWB
03/03/2008, 19:54
is er een merkbaar verschil te verwachten bij het toepassen van een aangepaste nokkenas in een verder standaard auto. (piper cam o.i.d.)
Volgens mij is een kleine upgrade van de nokkenas bij een verder standaard blok wel de moeite waard. Ik zal nog even zoeken op 924board, daar stond ook de pk-winst bij dacht ik.

924turbo2 heeft een andere nokkenas erin zitten en de rest standaard, misschien dat hij zich nog meldt.

zag ergens dat er twee types Piper zijn,gaven stijging van 8 en 12 pk aan.
Moet je moet een grote korrel zout nemen :?: .... :shock:
Stationair beetje fatsoenlijk blijven lopen is natuurlijk ook een tweede...
Motoren met scherpere as lopen staionair altijd iets meer racy er....
Gaat niet zo zeer om het hardere jagen maar meer om het veranderen van het karakter om maar zo te zeggen.... :wink:

Tom
03/03/2008, 19:59
Hahaha Tom, met max 4,5%..moet wel lukken hoor.
Geloof me, het kan een probleem worden... ben hier al twee keer tegenaan gelopen bij Audi's.

M.B.H.
03/03/2008, 21:30
Hallo de moter gaat iets rauwer lopen stionair
onderin krijg je wat exsta dus moter pakt sneller op
klikt inderdaad groffer,

Ik heb laats een'77 gedemonteerd met naar ik vermoed een scherpe nokken as
vna daar dit komentaar

924turbo2
10/03/2008, 19:34
Ik heb inderdaad een snelle nokkenas erin . De injecte van een 924 kan niet heel veel meer vermogen aan.
Als je dus niet je injectie wil aanpassen of vervangen voor carburatuers , dan moet je voor stage 1, ook wel fast road gaan.
Hier heb je vermogen over een breed toerengebied en dus ook nog goed te gebruiken voor straat gebruik.

Stage 2 moet je dus je injectie aanpassen en komt het vermogen pas bij hogere toeren, uiteraard geeft het wel meer vermogen dan de stage 1. +/- 10 pk vermogens winst, uiteraard afhankelijk van merk/ type nokkenas.

Stage 3, dan loopt je 924 niet meer stationair onder de 2000 toeren, dus echt alleen voor circuit gebruik. +/- 15 pk vermogens winst, uiteraard afhankelijk van merk/type nokkenas.


Verder raad ik een verstelbaar nokkenastandwiel aan voor de finetuning. Hiermee kan je je vermogenes curve verschuiven naar hogere of lagere toerentallen. Aangezien een 924 niet echt een toerenblok is heb ik het tandwiel verdraait naar maximaal vermogen bij lagere toeren, om zo ook de boel heel te houden en hem niet elke keer maximaal door te hoeven trekken tot 6500. +/- 20 pk vermogens winst, uiteraard afhankelijk van merk/ type nokkenas.

Prijs van een nokkenas zal tussen de 400 en 500 euro liggen.

LWB
10/03/2008, 20:19
Ok

:D ieder dank voor de reactie!

Tom
10/03/2008, 22:17
Spaghettispruitstuk en een wat 'vrijere' uitlaat scheelt ook een pk'tje of 10-15, dan de kop polijsten en poorten...

924turbo2
11/03/2008, 07:30
Ik moet je teleurstellen maar zoveel pk ga met P&P en een spagettie niet winnen. Met heel veel geluk haal je er 5 pk uit en dan moet je ook wel de rest van je inlaat/ uitlaatsysteem aanpassen.

Een snellere nokkenas is dus een goedkoper en eenvoudiger alternatief.

Royyy
25/03/2008, 19:43
Hey,

Hoeveel speling moet de uitlaat kleppen en inlaat kleppen hebben ?

Groetjes Roy

LWB
25/03/2008, 20:07
koud:
inlaat 0.10mm
uitlaat 0.40mm