PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevraagd: Assistentie bij de zoektocht



TeamOmega
31/07/2010, 13:53
OK, ik ben dus begonnen aan m'n zoektocht. Nu de keuze voor het merk en type wel vast staan kan het shoppen beginnen.

Zoals gezegd heb ik op dit forum al het nodige gelezen, ook over de aanschaf. Heel nuttig en informatief allemaal, maar die ene vraag of overweging stond er niet tussen (of ik heb alles nog niet goed gelezen natuurlijk :redface:) Ik heb nu twee aardige kandidaten op het oog, beide redelijk prijsvriendelijk. Laat dat nou ook precies de bedoeling zijn; het blijft natuurlijk een hobby-auto die ik zoek. En een hobby mag best iets kosten, maar het moet wel leuk blijven.

De eerste groene (http://auto.marktplaats.nl/porsche/364677388-porsche-924-2-0-coupe-1981-groen-belastingvrij-nieuwe-apk.html) is van 1981 en staat sinds eergisteren op MP de andere is een zilveren (http://www.speurders.nl/overzicht/porsche-924-67921333.html) uit 1976 met wel wat roest. Dit laatste is niet zichtbaar op de foto's, maar het zit toch flink op 't rechter voorscherm (het scherm zal wel vervangen moeten worden).
Mijn vragen:
- Toevallig iemand bekend hier met één van deze auto's?
- Zit er nog echt een groot verschil qua techniek tussen deze bouwjaren. Iets om rekening mee te houden bij een aankoop?
- Wat is jullie algemene indruk (voel je vrij...)?

-cees-
31/07/2010, 14:11
1 Van de nadelen van de grijze uit '76 is dat deze nog niet gegalvaniseerd is. De groene uit '81 is dit wel dus die is zowieso al beter beschermd tegen roest.

Alleen zou ik bij de groene wel eerst even kijken of het open dakje origineel of after-market is, after-market dakjes kunnen nog weleens ellende geven.

BC911
31/07/2010, 14:22
Nou ik zou zeker eens naar die groene gaan kijken. Op de foto lijkt het mij een origineel targadak te zijn, maar is moeilijk te zien. Voor de rest ziet hij er goed uit. Die grijze is toch een heel stuk minder origineel (spiegels, interieur, velgen , ....). Het is natuurlijk maar naar wat je op zoek bent ... En ja roest, ik zou het niet doen voor een 924. Als je daar moet aan beginnen (vervangen van spatborden ...) ben je snel meer kwijt dan je wagen waard is.

TeamOmega
01/08/2010, 20:05
Ja, die groene ziet er zo op het eerste oog zeker niet verkeerd uit. Ben per mail al wat wijzer m.b.t. de staat van onderhoud en dat klinkt ook best goed.
Echt groot werk lijkt er niet aan te zitten, maar ja dat zie je pas als er langs gaat...ik zal eens kijken!