PDA

View Full Version : [Voorstellen] 924cabrio



924cabrio
26-04-14, 18:24
Stel je voor
Hallo allemaal!!!
Even voorstellen:
Ik ben Richard Jacobs en heb mij net geregistreerd op dit forum.
Mijn Porsche:
924 2.0 cabriolet (Bieber ombouw)
bouwjaar december 1977, model 1978
kleur wit, cabriokap is donkerblauw
bekleding zwart leer

De wagen heb ik een paar weken geleden gevonden op Mobile.de en komt vd eerste eigenaar die inmiddels 65 was geworden. Ik heb de wagen gekocht en ben direct zelf naar Nederland gereden en vorige week laten keuren bij de RDW en ook APK laten doen. Meteen goedgekeurd en ik direct naar huis om dezelfde dag nog de aangifte BPM op te sturen. Hoefde niets te betalen maar was een ambtelijke regel, weer wat geleerd.;( Net na de Pasen kentekenbewijs etc. binnen8-). Heb trouwens nog nooit zo uitgekeken naar de postbode! Ik ben direct de blauwe kentekenplaten met oplegletters gaan regelen en heb ik dezelde avond nog op mijn auto geschroefd. Ik vind het zelf erg fraai geworden. Ik zal straks wat nieuwe pics posten, ik heb de auto gekocht met wieldeksels vd Halfords er op. Dat kan natuurlijk niet waar zijn dus ik ben al voordat ik de auto kocht gaan zoeken naar die wielen. Hier een paar foto's van de advertentie van de vorige eigenaar.

Ik hoop dat er binnenkort een meeting is!?:P
Groeten,
Richard

Polanski
26-04-14, 19:24
Nog nooit in het echt tegen gekomen. Proficiat met je wagen. ;)

jimfrey944
26-04-14, 19:27
Welkom in het 924 walhalla

Ziet er netjes uit op de foto

Ik heb hier nog een aantal sets velgen liggen
Turbo look
Ats teledails
Of de standaard velg
Allen zijn wel opknappers maar daar is de prijs ook naar
Geef maar een pb bij interesse

ptol
26-04-14, 19:58
Welkom! Mooi exemplaar!

924cabrio
26-04-14, 21:28
Vandaag de wagen een Cartec poetsbeurt gegeven, de lak blinkt weer als nieuw was erg vies/dof geworden. Heb nu originele stalen velgen met gepolijste rand gemonteerd de banden waren nog nieuw evenals de reserveband van bijna 37 jaar jong, moest echter wel lucht bij8-)
Heb ook een setje met winterbanden erbij op de originele zilveren 14", banden zijn eigenlijk nieuw ongebruikt niet uitgedroogd. En een setje stalen zwarte velgen zonder bandjes over.

M.B.H.
26-04-14, 22:13
Welkom hier op dit uiterst gezellige en leerzame forum Richard
Luke auto zo op het eerste gezicht .
Wat voor borken nr.staat er op het plaatje aan de onderkant van de achterklep ?
En heb je ook bij de rdw gewijzigde gordel punten montage bij geregistreerd gekregen ?
Ik heb zelf ook een cabrio vandaar de vragen.

924cabrio
26-04-14, 23:19
@B.A.) P.Team:
zal morgen effe kijken op achterklep, op de factuur en opdrachtbevestiging stond dit niet. Op de duitse autopapieren stond de wijziging vwb de gordels. Bij de RDW heb ik daar ook op gewezen bij de keurmeester die de APK deed, was geen enkel probleem het is een oldtimer zei die man. Er is geen aantekening gemaakt.

js-vintage
27-04-14, 13:19
Welkom op dit forum!

924cabrio
27-04-14, 19:21
116301162911631
met de nieuwe velgen en Nl kenteken

ptol
27-04-14, 19:47
Mooie klassieker :)

Die velgen zijn netjes trouwens zeg...!

hendrik914
27-04-14, 20:09
Nog nooit in het echt tegen gekomen. Proficiat met je wagen. ;)

Goede vondst.

Er is er hier nog een ....
http://community.924forum.nl/album.php?albumid=27

M.B.H.
27-04-14, 20:54
Goede vondst.

Er is er hier nog een ....
http://community.924forum.nl/album.php?albumid=27

Ja die ken ik Ha.
En die rijd ook als een zonnetje en zeker als de zon schijnd

M.B.H.
27-04-14, 21:03
Mooie auto hoor zo en die velgen ik vind ze prachtig staan.
Ik wil niet zeuren maar wat is het borken nr. Wat onder de achterklep staat.
Of is hij niet door bieber omgebouwd maar door de eerste eigenaar ?
Ik lees dit graag zo je merkt zeer nieuwsgierig.

924cabrio
28-04-14, 19:14
@MHB
Aan de binnenkant van de achterklep is geen nummer. Waar zou dit precies moeten zitten?
Hij is in maart 1993 bij Bieber voor DM 6000,= in Borken omgebouwd en toen voor DM725,= gespoten. Alle rekeningen heb ik, ook hiervan.

M.B.H.
28-04-14, 22:44
Ik heb even geprobeerd een foto te maken midden onder de klep

924cabrio
02-05-14, 21:45
Na lang zoeken in alle hoeken heb ik het Bieber bordje niet kunnen vinden. Het heeft er wel gezeten volgens mij, dus ik weet geen nummer! Helaas

M.B.H.
03-05-14, 21:16
Jammer maar bedankt voor het zoekwerk

Wilco
06-01-17, 20:39
Hy ik ben wilco en net lid ook in bezit van bieber cabrio heb jij m nog en zo ja kun je voor mij wat detail fotoos van de kap en het frame maken? Die van mij heeft nl geen kap nogal tochtirig gaat vooral om de achterste beugel vant t frame voorstuk heb ik compleet en de bevesiging van dak op frame bvd of dat ik m mag bekijken en waar?

Driven
08-01-17, 12:47
Schitterende bijzondere wagen!