PDA

Bekijk Volledige Versie : start probleempje?



keympe
14/08/2010, 20:27
Net terug van een weekje welverdiende rust start mijn 924 niet.
De start motor reageerde nergens op accu meter gaf iets onder de 10 volt aan dus maar effe duwen en met goed resultaat binnen 20 meter kwam het motortje weer tot leven. Na een half uurtje lekker aan het tuffen te zijn geweest bakkie koffie gedronken en shit hij doet het weer niet.

De zekeringen gecontroleerd en er zaten een 2 slechte bij en deze vervangen, helaas dit hielp niet dus waarschijnlijk de start motor dacht ik. Even snuffelen op het forum bracht mij bij een conrector blokje op het rechter spatbord hier de Multi meter ingeschoven en tja krijg hier maar 6 volt afgelezen.
Tja, en nu weet ik eigenlijk niet goed wat ik verder zou moeten doen misschien hebben jullie tips voor me. Aangezien ik niet heel technisch ben graag wel uitgebreid!:redface::redface:
Bij voorbaat dank

Hendrik
14/08/2010, 21:31
Onder de 10volt?
Even meten met een echte multimeter voor de zekerheid

Dan zou ik maar eens een andere accu gaan proberen.
Vinden normale (lood)accu's meestal niet leuk om zover ontladen te worden.

keympe
14/08/2010, 22:40
Beste Hendrik

Na mijn korte rit gaf de voltmeter in de 924 weer gewoon 12 volt aan dus ik ga er vanuit dat de accu goed is.

captainfrasca
14/08/2010, 23:35
Tja, meten is weten. Ff de accu onder belasting door laten meten, kan bij ieder garagebedrijf.

De accu kan wel 12 volt aangeven, maar alsnog zo dood zijn als een pier! Hij moet een minimaal startvoltage kunnen geven. Ik dacht dat het belast niet onder de 9V uit mag komen!

Dude-lange
15/08/2010, 08:22
12 volt is wel een soort van minimum, onbelast zou hij rond de 13 moeten zijn, de accu die ik er nu in heb zitten geeft nu ook 12 volt aan en er is zeker een cel defect. (accu had ik namelijk 6 maanden aangesloten zitten zonder dat ik mee gereden had.

Het beste is om de accu aan een losse lader op te laden en dan nog eens te testen.

keympe
15/08/2010, 11:47
Ik heb hem eruit gehaald en op de lader gezet, over een paar dagen ben ik weer thuis en zal dan eens kijken.
Ik laat jullie eind van de week horen hoe het afgelopen is!!!!!

Mazzls

Hendrik
15/08/2010, 12:01
Wel eentje die overschakeld naar druppellading?

captainfrasca
15/08/2010, 18:12
Ik zou hem niet te lang aan de lader hangen, kan nogal nare gevolgen hebben als ie niet overschakeld naar druppellader zoals Hendrik aangeeft!

Hendrik
15/08/2010, 18:40
Ik zou hem niet te lang aan de lader hangen, kan nogal nare gevolgen hebben als ie niet overschakeld naar druppellader zoals Hendrik aangeeft!

Denk dat we te laat zijn.

Maar goed die accu was toch al afgeschreven.

Met belasting mag de spanning niet onder de 10.5 komen en zonder belasting niet onder de 11.8.

keympe
15/08/2010, 21:57
Tja de techniek staat voor niets vanuit de andere kant van nederland

Hij staat inderdaad op de druppellader

keympe
27/08/2010, 23:15
:thumb:Het vreemde was dat je de startmotor niet klikken of draaien wat je met een slecht accu wel hebt. Na lang zoeken kwam ik uit bij het contact slot. Achter deze zit een wit blokje deze heb ik vervangen waarna de motor weer tot leven kwam.
Mijn dank aan allen die meedachten ik heb hierdoor wel weer het een en ander opgestoken:thumb: