PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1985 | Achterkant hangt scheef



Miura
21/05/2014, 22:33
Beste leden,

Het viel me al een paar keer op dat het leek of de achterkant van de 924 wat scheef hing, maar dacht aan ongelijke straat of zo.
Net ff goed gekeken, en inderdaad zit er rechts tussen de bovenkant van de band en de wielkast iets van 4 cm minder speling dan links.
Iemand enig idee waar ik naar moet kijken.

Thanks,

Alberto

jimfrey944
21/05/2014, 22:43
Dan moet je je torsi opnieuw gelijk insteken
Dat is een lastig klusje
Laatst nog een topic over geweest
Even de zoek functie gebruiken

Miura
21/05/2014, 22:56
Ok, ga even terugzoeken in het forum.
Maar, kan deze verspringen dan? Ik bedoel, de achterkant stond altijd keurig recht, en ineens zie ik dit verschil.
Torsiestang zit toch goed of niet. Dit bedoel ik met kan hij aan 1 kant verspringen, of zijn er andere oorzaken mogelijk

jimfrey944
22/05/2014, 07:24
O dat had ik niet begrepen
Nee ze verspringen niet
Er is dus iets gebeurd
Opzich wel vreemd
Zon verhaal heb ik nog niet gehoord
Zou kunnen dat een van je torsi's het begeven heeft
Ik dacht niet. Dat een schokdemper voor zon groot verschil kan zorgen

M.B.H.
22/05/2014, 07:41
Afstelling ?. Verschoven missende bout ?

jimfrey944
22/05/2014, 09:58
Zakt hij daar 4 cm van ?
Bij het verlagen kan je hem met stapjes van 2,5 naar beneden zetten
En met je afstelling 0,5 tot 1,5 omhoog
Ik vind 4 cm veel

M.B.H.
22/05/2014, 19:49
Zakt hij daar 4 cm van ?
Bij het verlagen kan je hem met stapjes van 2,5 naar beneden zetten
En met je afstelling 0,5 tot 1,5 omhoog
Ik vind 4 cm veel

Als 1 kant hoog staat max naar boven mischien dat je er dan komt als de anderkant max onderin staat 2x 1, 5 is 3cm

fcam
23/05/2014, 18:02
Heb ik ook gehad en probleem is nog niet opgelost. Vanaf aankoop stond de achterkant iets scheef. Een monteur kon het niet met het verstellen van de scherts platen corrigeren. Twee jaar terug de hele achterwielophanging eronderuit gehaald en de boel los gehaald zonder een goede tekening met maten te maken. Wel kerven op de scherts platen maar dat is niet voldoende als je de torsies los haalt. De ophanging in elkaar en onder de auto. Dan pas, door het gewicht en na een stukje rollen, zie je het resultaat. We hebben het na twee pogingen maar zo gelaten maar auto staat achter nog steeds te laag waardoor de voorkant wat meer naar boven neigt.
Binnenkort ga ik een andere achterwielophanging ophalen die ik besproken heb. Dan ga ik dat op mijn gemak bestuderen en uit elkaar halen. Delen opknappen en onder de auto zetten.
Dus wees gewaarschuwd als je de torsies los gaat halen. Maak een goede tekening met maatvoering! Verdiep je in de materie; ik kon weinig vinden. Later gelezen dat er wel wat in de Haynes staat. Misschien heb je geluk en kun je het redden door de scherts platen te verzetten. Bouten kunnen vreselijk vast zitten.
Reden van scheefstand blijft een raadsel. Torsies zagen er bij mijn auto als nieuw uit en de splines onbeschadigd. Misschien toch een soort metaal moeheid in de torsies zelf......?

Miura
24/05/2014, 00:04
Bedankt voor de info en tips iedereen zover.
Dacht deze dit weekend even te gaan gebruiken om de zaak wat beter te inspecteren.
Rij van werk naar huis, ineens een los koppeling pedaal.
Kon nog net gelukkig een straatje indraaien en de auto op een stoep zetten.
Vrouw gebeld en naar huis gesleept.;(

Thuis even op internet kijken wat zo'n kabeltje kost, kan ik gewoon helemaal niks vinden, zelfs winparts heeft het niet in z'n assortiment.

Gaat nog grappig worden om de auto voor maandag weer in orde te krijgen. Niet dus.

Hou jullie op de hoogte, goed weekend allemaal.

jimfrey944
24/05/2014, 06:46
Je kan bij mij of Martin een gebruikt exemplaar ophalen
Of een nieuwe bestellen bij alpo Haarlem
Meestal als de kabel zwaar gaat is de koppeling ook aan het einde hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk maar kan wel

M.B.H.
24/05/2014, 08:12
Je kan bij mij of Martin een gebruikt exemplaar ophalen
Of een nieuwe bestellen bij alpo Haarlem
Meestal als de kabel zwaar gaat is de koppeling ook aan het einde hoeft bij jou niet zo te zijn natuurlijk maar kan wel
Ja het is maar wat het dichtstbijzijnde is , ik zit in de kop van Overijssel en Jim in noord holland.

Miura
24/05/2014, 23:06
Martin, Jim,

Bedankt voor jullie aanbod.
Vanmiddag bezig geweest, bleek dat blijkbaar de stelmoeren van de kabel losgeraakt zijn, want de kabel was uit de gaffel geschoten waar je hem met de stelmoeren op vastklemt met de rubbers en grote ringen die daar weer op zitten.
Behoorlijke opluchting, want ik verbaas me erover dat zo'n kabel gewoon niet te vinden is. Zelfs niet op Ebay.de met zoekopdracht Kupplungszug porsche 924.

1 site gevonden:
http://www.rosepassion.com/de/cat/porsche-924-1981-924-2-0-coupe-5-gang-handschaltgetriebe/M352/hebel-und-schaltung-getriebe-handbremse-pedalbox-gashebel/pedalbox/B1617/bremse-kupplung-fusshebelwerk-linkslenker/I1154/kupplungszug/P7419

Affijn, ding rijd weer.
Morgen, zoals de bedoeling was, eens op het gemak naar de achterkant kijken.

Morgen mooi sleutel, of toer weer!

M.B.H.
25/05/2014, 18:56
Martin, Jim,

Bedankt voor jullie aanbod.
Vanmiddag bezig geweest, bleek dat blijkbaar de stelmoeren van de kabel losgeraakt zijn, want de kabel was uit de gaffel geschoten waar je hem met de stelmoeren op vastklemt met de rubbers en grote ringen die daar weer op zitten.
Behoorlijke opluchting, want ik verbaas me erover dat zo'n kabel gewoon niet te vinden is. Zelfs niet op Ebay.de met zoekopdracht Kupplungszug porsche 924.

1 site gevonden:
http://www.rosepassion.com/de/cat/porsche-924-1981-924-2-0-coupe-5-gang-handschaltgetriebe/M352/hebel-und-schaltung-getriebe-handbremse-pedalbox-gashebel/pedalbox/B1617/bremse-kupplung-fusshebelwerk-linkslenker/I1154/kupplungszug/P7419

Affijn, ding rijd weer.
Morgen, zoals de bedoeling was, eens op het gemak naar de achterkant kijken.

Morgen mooi sleutel, of toer weer!

Ja en bij rosepassion weten ze de prijs ook wel.