PDA

View Full Version : [Voorstellen] Feest-Beest



Feest-Beest
17-08-10, 17:58
-Stel je voor
Hallo ik ben Nancy en ben 25jaar en heb zaterdag mijn eerste Porsche gekocht, een Porsche 924 2.5i sport.
Ik heb 3 kindjes en ben al 10 jaar samen met mijn vriend die ook een Porsche heeft nl een Porsche 911 targa. Aan mijn vriend zijn wagen is nog heel veel carrosserie-werk en aan mijn 924 enkel motorisch.. de motor gaat rond maar geeft geen ontsteking, deze week staat mijn autootje bij mij thuis dus dan kunnen ik en men vriend er eens deftig naar kijken :)

-Bassie-
17-08-10, 18:00
Welkom op het forum.

Bij een 2,5l kan het een hoop zijn als de ontsteking niet werkt.

Frenske
17-08-10, 18:03
Welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

aaah, weer eens iemand van het andere geslacht, een verademing ;-)

succes met de speurtocht naar de oorzaak van het probleem.

ennuhhh, fotokes blijven welkom (van je 924 natuurlijk .... :p)

pitjepeter
17-08-10, 19:14
Hallo Nancy, landgenote!

Zeer plezant dat er ook dames een boontje voor de 924 hebben!
Foto's zijn altijd welkom.
Die 911 targa is ook het type dat ik nog naast de P in mijn garage zie staan in een nabije toekomst :pray2:
Kom eens langs op de meeting in Antwerpen http://www.924forum.nl/forum/showthread.php?t=13218&page=4

Grtz.

Peter

js-vintage
17-08-10, 19:25
Welkom op dit forum8-)

Jayke
17-08-10, 20:31
Welkom!

gele924
17-08-10, 21:26
welkom op dit gezellige forum!!!

Feest-Beest
17-08-10, 21:40
Dank jullie allemaal voor jullie reacties :-)

Fotootjes komen zo snel mogelijk vanaf dat men wagentje hier staat ;-)
En ik hoop natuurlijk dat dit heeeel snel is haha.
@Bassie; ik hoop dat het niet al te veel is dat we moete vervangen want ik wil asap met hem rijden :p
De verkoper zei dat het de bobijn wss is want hij had al heel veel aan deze auto vervangen, dus laat ons hopen...

@ Pitjepeter; ik ga men best doen om daar heen te geraken want voor de moment zitten wij zonder vervoer :-( We hebben een accidentje gehad met bijde onze wagens .

Met spijt in onze hartjes doen we nu onze polo mk1 weg om plaats te maken in de garage.

groetjes aan iedereen

-Bassie-
17-08-10, 21:43
kwestie van meten.

dan zal je er snel achter komen.

beste kan je hier voor een scoop hebben.
soort van multimeter maar dan een apparaat die spanning afzet tegenover tijd.

Feest-Beest
17-08-10, 21:47
kwestie van meten.

dan zal je er snel achter komen.

beste kan je hier voor een scoop hebben.
soort van multimeter maar dan een apparaat die spanning afzet tegenover tijd.

Bedankt voor de tip ;-)
Men vriend kent er heel veel van maar ikzelf heb maar 1 jaartje automechanica gedaan, ik ben niet vies van sleutelen aan auto's dus samen komen we er wel uit ;-)
ik hou jullie op de hoogte :-)
groetjes Nancy

-cees-
17-08-10, 21:57
:welcome:

Veel succes met het oplossen van het probleem, en natuurlijk veel plezier hier en met de wagen.

avfleteren
17-08-10, 22:10
dag nancy welkom op het forum
hopelijk geraakt de 924 spoedig klaar,tof met zijn 2en porsche liefhebbers en samen sleutelen,wat kan de liefde toch mooi zijn he8-)
groeten

M.B.H.
18-08-10, 10:20
Welkom hier en veel plezier op dit gezelige Forum:-)Feest-Beest Nancy ;-)

BC911
18-08-10, 19:20
Welkom hier Nancy. Waar ergens in Antwerpen woon je? Alvast veel plezier met je 924 toegewenst.

mst
18-08-10, 19:56
welkom ,en zo blijft de familie lekker groeien

Feest-Beest
20-08-10, 09:39
Welkom hier Nancy. Waar ergens in Antwerpen woon je? Alvast veel plezier met je 924 toegewenst.

Van Berendrecht, een dorpje vlak aan de nederlandse grens :-)
groetjes

Feest-Beest
20-08-10, 09:43
:welcome:

Veel succes met het oplossen van het probleem, en natuurlijk veel plezier hier en met de wagen.

Dankje, ja ik hoop het ook dat het niet al te veel kan zijn en dat hij snel in orde is.. de verkoper had er al vanalles nieuw ingestoken en t enige dat nog vervangen moest worden is de bobine dus laat ons hopen dat het daarmee opgelost is :-)
Normaal gaat men autootje vandaag naar hier komen en dan kunnen we er eens deftig naar kijken :eyebrows:

Feest-Beest
20-08-10, 09:44
dag nancy welkom op het forum
hopelijk geraakt de 924 spoedig klaar,tof met zijn 2en porsche liefhebbers en samen sleutelen,wat kan de liefde toch mooi zijn he8-)
groeten

Idd de liefde kan heel mooi zijn..
Altijd gezellig in de garage met men venteke als de kindjes liggen te slapen..

Feest-Beest
20-08-10, 09:46
welkom ,en zo blijft de familie lekker groeien

Das waar en onze zoon van 7 is al heel geintresseerd in auto's.
Als nu de meisjes wat van mij hebben kunnen we evengoed een familiegarage open doen :p

M.B.H.
20-08-10, 10:25
er zijn meerdere Mogelijke defekten.
Dan Alleen de Bobine
Sensoren
DMA Relay
computer


Succes

Hollik
20-08-10, 11:06
even een kleine tip: heb bij 2 x 944 gezien waarbij de krukas-sensor kapot was gegaan, resultaat geen vonk..... (geen idee hoe je er een doormeet, als dat al kan)

M.B.H.
20-08-10, 12:36
even een kleine tip: heb bij 2 x 944 gezien waarbij de krukas-sensor kapot was gegaan, resultaat geen vonk..... (geen idee hoe je er een doormeet, als dat al kan)
Dat kun je meten ;-)
Ik Heb het ook al Meerdere keren meegemaakt,
Dat het Probleem daar in zat ik dacht iets van 12 k omh
de waarden van de beide sensoren zijn gelijk als het goed is.

marijn c
20-08-10, 20:04
Hey,

Ik heb gezien dat de jouwe te koop stond in Aarschot ;-) . Vooreerst proficiat!
Ik heb eveneens een 924S.Ik had in het begin een gelijkaardig probleem, een vriend met een 944 (zelfde motor e.d.) ook. Het probleem was voor de beide het DME relais (= relais voor de brandstofpomp). Eventueel kan je iemand met een 944 of 924S vragen even z'n relais te geven om te testen. In jouw wagen zit die onder het stuur, weliswaar niet echt makkelijk bereikbaar.
Als dat het probleem is (de kans is reëel) is je probleem opgelost voor een 30 euro. Groet,

Marijn

dopre
20-08-10, 20:33
Welkom landgenote,
Ik heb ook nog een S staan, maar deze staat nog in de wachtrij om zijn grote onderhoudsbeurt te krijgen.
Ik heb de wagen een tijdje te koop zien staan op internet.
Veel plezier ermee.

Groeten Dopre

Feest-Beest
21-08-10, 09:44
er zijn meerdere Mogelijke defekten.
Dan Alleen de Bobine
Sensoren
DMA Relay
computer


Succes

de computer had de verkoper al vervangen dus ja mss toch nog de relay of sensors.. morgenavond sta hij op mijn oprit dus dan kan ik meer zeggen over wat er nu echt aan is :)

Feest-Beest
21-08-10, 09:48
Hey,

Ik heb gezien dat de jouwe te koop stond in Aarschot ;-) . Vooreerst proficiat!
Ik heb eveneens een 924S.Ik had in het begin een gelijkaardig probleem, een vriend met een 944 (zelfde motor e.d.) ook. Het probleem was voor de beide het DME relais (= relais voor de brandstofpomp). Eventueel kan je iemand met een 944 of 924S vragen even z'n relais te geven om te testen. In jouw wagen zit die onder het stuur, weliswaar niet echt makkelijk bereikbaar.
Als dat het probleem is (de kans is reëel) is je probleem opgelost voor een 30 euro. Groet,

Marijn

idd hij stond in aarschot :)
testen met die van een vriend zal moeilijk worden want we hebben geen vrienden met zo'n wagen haha
men vriend kent heel veel van auto's en die kan er vanaf morgen eens goed naar zien, de verkoper had al vrij veel vervangen aan de wagen enkel de bobine niet en hij dacht dat dat het wss ging zijn dus hopelijk is het dat en blijft het daar bij he :-)

maar in elk geval dank voor de tips :-)
groetjes

Feest-Beest
21-08-10, 09:50
Welkom landgenote,
Ik heb ook nog een S staan, maar deze staat nog in de wachtrij om zijn grote onderhoudsbeurt te krijgen.
Ik heb de wagen een tijdje te koop zien staan op internet.
Veel plezier ermee.

Groeten Dopre
Dankje,
ja ik heb hem voor 750 euro gekocht :-)
er is normaal niet al te veel werk aan dus is het een koopje he :-)

Feest-Beest
21-08-10, 09:54
even een kleine tip: heb bij 2 x 944 gezien waarbij de krukas-sensor kapot was gegaan, resultaat geen vonk..... (geen idee hoe je er een doormeet, als dat al kan)


Amai ik heb nu al een heel waslijstje wat ik kan nazien als het de bobine niet zou zijn :-)
er was al veel vervangen aan de motor enkel bobine niet..
Morgenavond kunnen ik en men vriend eens een deftige kijk nemen onder de motorkap en ik houd jullie zeker op de hoogte :-)

ShroudedVeil
22-08-10, 09:39
En als de toerenteller niet beweegt bij het starten , zou daar ook het probleem kunnen liggen , dan is het de tps sensor, daar zijn er 2 van

Feest-Beest
27-08-10, 10:37
oke beste vrienden, ik heb net ontdekt dat mijn 924 van 1988 is dus ik heb hoogstwaarschijnlijk de 165pk ipv de 150 woehoe :-)
Van vandaag staat hij op men oprit dus we zullen vant weekend de wagen eens checken.