PDA

Bekijk Volledige Versie : Revisie/reinigen Spinnekop 924 turbo



jessy1984
25/08/2010, 19:13
hallo ik heb even rondgezocht naar iemand die de k-jetronic nog reviseerd maar helaas niets gevonden.
er is normaal niets mis mee maar ligt al een tijd gedemonteerd en reinigen zal zowiso ook nodig zijn
al is het zelfs maar enkel voor het uiterlijk :)

weet iemand hoe en of waar ik dit het best kan laten doen .??

Duncan
25/08/2010, 20:55
Ik heb mijn spinnekop, nouja de 'goedwerkende' spinnekop die ik van iemand van het forum had gekocht maar waarvan de zuiger muurvast zat laten reviseren in de UK door
http://www.kmipetrolinjection.co.uk/Bosch%20K-Jetronic.htm

Kosten ongeveer 200 GBP, weer terug in ongeveer een week. Deze week wordt de spinnekop door de garage erop gezet. Je moet je CO zetten daarna en dat zag ik mezelf niet doen.

Cor 944
25/08/2010, 21:53
Deze week wordt de spinnekop door de garage erop gezet. Je moet je CO zetten daarna en dat zag ik mezelf niet doen.

ik zal morgen eens een kijkje nemen bij Robin.
of het allemaal gelukt is met jou 924.;-)

Duncan
25/08/2010, 22:43
Ik ben heel benieuwd!

Cor 944
26/08/2010, 16:31
Ik ben heel benieuwd!

helaas vandaag geen tijd gehad om ff te kijken bij jou 924,
vandaag de hele dag met de gele rijdende gereedschapskist op pad geweest.
het was erg druk.

ArvidW
27/08/2010, 10:02
@Jessy, je kunt hem zelf gewoon schoonmaken met van die injector reiniger en een tandenborseltje (of wegbrengen en laten ultrasonen) en daarna weer monteren. Je hebt dan wel loctite 542 nodig (ong 10'tje voor 10ml flesje) en een penceel. Zo heb ik mijne ook weer compleet lekvrij gekregen en dat is hij na vele kilometers nogsteeds.

Er moet dan natuurlijk niets kapot zijn.

Duncan
29/08/2010, 20:26
Met der gereviseerde spinnekop rijdt hij weer als de brandweer. Volgens Robin liep hij meteen na montage. Alleen moest co worden afgesteld.
Motor lijkt ook netter stationair te lopen.

-Bassie-
29/08/2010, 20:31
Met der gereviseerde spinnekop rijdt hij weer als de brandweer. Volgens Robin liep hij meteen na montage. Alleen moest co worden afgesteld.
Motor lijkt ook netter stationair te lopen.

motor kan er zeker beter door lopen als de oude spinnenkop de benzine niet gelijk matig verdeelt.

jessy1984
29/08/2010, 20:43
ik denk eigelijk idd dat je deze best laat reviseren het is allemaal zo presies dat je best alles test met de juiste aparatuur
ook als je het membraam er tusse uit haalt kan het al zijn dat deze niet meet 100% goed sluit
2de als er toch iets aan is of komt zal het ni gemakelijk zijn deze nog te vinden of onderdelen ervan een gewone 924 is wat gemakelijker daar vind je er nog hope van :)

Duncan
29/08/2010, 21:01
Dat dacht ik ook. Alleen als je hem laat testen weet je of hij binnen de specs valt. Ik zou als je je spinnenkop laat reviseren meteen je WUR laten testen.