PDA

Bekijk Volledige Versie : automaatbak



klash016
25/08/2010, 20:09
Ik heb een Porsche 924 automatic en volgens mijn Engels talige handleiding moet ik de automaatbakolie peilen met lopende motor. Het oliepeil in het peilglas staat dan te laag. Als ik bijvul loopt de ATF olie er bij de koppelomvormer weer uit. Weet iemand hoe dit zit ?
Alvast bedankt voor de hulp. Ron

P.S. de bak schakelt ondanks het lage peil vrij goed.

Cor 944
25/08/2010, 20:57
waar moet jij de ATF bijvullen?
bij mij zit er achter op de automatenbak een vulpotje.
ATF moet daar tussen de streepjes staan.

klash016
26/08/2010, 19:27
Hallo Cor,

ik noemde het peilglas, maar het is het potje achter op de bak. Wanneer peil je daar ? Met lopende motor ? Dan staat bij mij het peil te laag en het loopt er bij de koppelomvrmer uit als ik bijvul met ATF.

Cor 944
26/08/2010, 21:04
dan vrees ik dat je koppelomvormer lek is.

met lopende motor moet het peil gewoon tussen de streepjes min en max staan.

klash016
31/08/2010, 21:09
Een lekke koppelomvormer, is dat iets dat vaker voorkomt ? Het lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat de bak verder wel goed schakelt. Ik heb zelf het idee dat ik op een verkeerde manier peil. Als de motor niet draait staat het peil in het potje duidelijk boven het bovenste streepje en daalt tot iets onder het onderste streepje als je start en de motor stationair laat draaien. Als je dan bijvult gaat het niveau in het potje niet omhoog, maar wordt de ATF er bij de koppelomvormer weer uitgegooid. duidt dit op een lekke omvormer ?

jimfrey944
31/08/2010, 21:46
peilen 924 automaat
set de auto recht neer in neutraal met lopende motor
aflezen tussen de lijntjes
zorg wel dat de bak warm is bij het controleren 40 tot 60 graden

voor wat de lekage betreft
er zit een olie kering tussen de bak en de koppelomvormer
die heb ik wel eens lek gehad dan loopt ook de meeste atf over straat

klash016
04/09/2010, 16:41
Bedankt voor de reakties, ik zal de bak er eens onderuit halen en de koppelomvormer en de keerringen nakijken en repareren.

Ron.