PDA

Bekijk Volledige Versie : instapmodel Porsche's 924 versus Boxster



VonG
09/03/2008, 11:28
de Boxster is vandaag de dag het instapmodel zoals ooit de 924 dat was... waarom wordt de 924 nog steeds ondergewaardeerd en de Boxster als "echt" gezien? Persoonlijk vind ik het een lelijke auto die er best goedkoop uitziet. Als je de nieuwprijzen vergelijkt in guldens toen en euro's nu (1=1) dan lopen die ook niet zover uit elkaar... Ik vind de Boxters erg overgewaardeerd... zeker in vergelijking met de 924. Wat vinden de 924 rijders hier?

q01z
09/03/2008, 11:36
tsja.. dames autootje he :P
net als de Z3 van BMW :oops: (de z4 gaat wel weer..)

tis ook niet mijn ding.. ene BoxsterS is wel weer grappig.. maar qua prestaties/weggedrag/kosten kan je beter een Elise kopen of hoe heet zo'n Opel? Speedster dacht ik..

maar idd, de boxster tegen de 911 is ongeveer hetzelfde als de 924 destijds tegen de 911..

LWB
09/03/2008, 11:59
Ik denk dat de 924 meer last heeft gehad van het feit hoe de auto is ontstaan en dat bijna alle onderdelen uit een magazijn kwamen waar ook andere auto's van gebouwd werden,dan dat het de instapper was.
Het feit dat het een waterkoeler was en ook nog wel van Audi welke ook nog eens in een LT-bus gebruikt werd heeft hem ook niet goed gedaan.
In de test komt altijd het weggedrag e.d. als positief naar voren alleen had er wat meer vermogen in mogen zitten....
dat is later opgelost door de turbo (welke helaas in het begin te kampen had met garantiegevallen van heb ik jouw daar) en later de 924s. In verhouding met andere fabrikanten kon de 924 aardig meekomen tot dat de laatste jaren het vermogen en de prijsverhouding parten gingen spelen, Vandaar de 944.
Toch is de 924 een groot verkoopsucces geweest en de start van een goed lopende transaxle-lijn.

Uiteraard,het was de instapper en dat is de Boxster ook maar maakt dat een auto minder? De Boxster is nog steeds een uitzondelijke stuur auto waar menig fabrikant naar toe probeert te werken. En het 'tekort' aan vermogen.... daar bouwen ze dan de S voor :?:

Het begrip instapper is misschien ook niet geheel meer uit deze tijd. Het is nu meer een modellenlijn welke naast elkaar lopen om zo een breed mogelijk publiek aan te spreken terwijl het vroeger de manier was om een iets meer betaalbare auto te maken om zo als jongere doelgroep in de modellenlijn te rollen van een fabrikant....met als uitzicht de 928? :mrgreen:

Ik persoonlijk vind de Boxster helemaal niet verkeerd/overgewaardeerd en het is een grote knipoog naar modellen uit het verleden. De 924 daareentegen is zekers ondergewaardeerd ook al willen nog steeds de meesten daar niet echt aan....

Kunnen we dan zeggen dat de Cayman (wat ik een hele wijze auto vind) de 944 is van het heden? :wink:

VonG
09/03/2008, 12:15
Kunnen we dan zeggen dat de Cayman (wat ik een hele wijze auto vind) de 944 is van het heden? :wink:

hahaha...

Je hebt ook gelijk hoor wat betreft de ontstaansgeschiedenis van de 924, dat dit het imago heeft bepaald en nog steeds doet... ook de 914 heeft daar nog steeds wel last van...

VonG
09/03/2008, 12:16
tsja.. dames autootje he :P
net als de Z3 van BMW :oops: (de z4 gaat wel weer..)

tis ook niet mijn ding.. ene BoxsterS is wel weer grappig.. maar qua prestaties/weggedrag/kosten kan je beter een Elise kopen of hoe heet zo'n Opel? Speedster dacht ik..

maar idd, de boxster tegen de 911 is ongeveer hetzelfde als de 924 destijds tegen de 911..

foei! een opel!! ;) Een Elise zou nou ook niet mijn keuze zijn... vind ik persoonlijk niet zo geslaagd mbt vormgeving...

Tom
09/03/2008, 13:16
Opel... (webmaster, mag ik een kots-smiley verzoeken?) het broertje van de Elise, maar wel met Downs-syndroom.

Inderdaad, de Boxster heeft erg last van het 924- (en 914-)probleem. Geweldige auto.

Probleem met veel mensen en Porsche: als het geen 911 is, dan is het geen Porsche. Persoonlijk heb ik meer problemen met de Cayenne...

VonG
09/03/2008, 13:57
Opel... (webmaster, mag ik een kots-smiley verzoeken?) het broertje van de Elise, maar wel met Downs-syndroom.

Inderdaad, de Boxster heeft erg last van het 924- (en 914-)probleem. Geweldige auto.

Probleem met veel mensen en Porsche: als het geen 911 is, dan is het geen Porsche. Persoonlijk heb ik meer problemen met de Cayenne...

zeker! Een 4 deurs P is toch geen P ;)

Ik-rij-belastingvrij
09/03/2008, 14:01
Tom, ze zeggen juist dat de Boxter overgewardeerd wordt ipv ondergewardeerd :wink:

Persoonlijk vindt ik de Cayenne ook de minst echte Porsche, het is meer een JEEP of een BMW :roll:

VonG
09/03/2008, 14:37
Tom, ze zeggen juist dat de Boxter overgewardeerd wordt ipv ondergewardeerd :wink:

Persoonlijk vindt ik de Cayenne ook de minst echte Porsche, het is meer een JEEP of een BMW :roll:

het is de PC Hooft Tractor...

M.B.H.
09/03/2008, 14:47
Mensen moten wat te zeuren hebben jongens, :?
maar wat boeid dat is geen auto type van porsche Het haald bij de 911, :lol:
en dat zal altijd wel zo blijven , en je keund overal instappen, :roll:
maar net als met schoenen, je moet ze ook nog kunnen betalen en onderhouden.
Helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd. :cry:
dus wie het kan betalen kijk neer op (minder)
en wie het niet kan betalen kijk op tegen ( meer )
en dan volgd van zelf de heen en weer gaande krietiek :arrow:

Voor mij maakt het niet uit Ik blijf en ben tevreden met wat ik heb M.

Tom
09/03/2008, 20:57
Ik vind niet dat de Cayenne geen echte Porsche is (hij wordt door Porsche gemaakt, is door Porsche ontworpen en er zitten Porsche-emblemen op) maar ik vind 'm gewoon gruwelijk lelijk. Vooral de neus gaat gewoon nergens over.

Ben toch al niet zo'n SUV-fan... vleesch noch visch.

LWB
09/03/2008, 20:58
zeker! Een 4 deurs P is toch geen P ;)

denk dat daar binnenkort de meningen ook wel over zullen verschillen :wink:

http://www.groenlicht.be/2007/07/11/por ... -testfase/ (http://www.groenlicht.be/2007/07/11/porsche-panamera-in-testfase/)" target="_blank

VonG
10/03/2008, 14:20
zeker! Een 4 deurs P is toch geen P ;)

denk dat daar binnenkort de meningen ook wel over zullen verschillen :wink:

http://www.groenlicht.be/2007/07/11/por ... -testfase/ (http://www.groenlicht.be/2007/07/11/porsche-panamera-in-testfase/)" target="_blank" target="_blank

ja precies... een sedan kan ook geen P zijn :)