PDA

Bekijk Volledige Versie : Gek geluid uit het midden van de auto..



markp
13/09/2010, 17:24
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een 924! Hij rijdt verder heerlijk, maar heeft een aantal mankementen die nu pas naar boven zijn gekomen. Een daarvan baart mij zorgen.

Als je de auto een minuutje stationair laat draaien, begint deze een soort van ratelend geluid te maken (het klinkt bijna schurend). Het lijkt op metaal dat schraapt of ratelt. Dit geluid komt uit het midden, onder de auto.

Ik heb er met een maatje naar gekeken, hij zei dat het roest kon zijn in de uitlaatpijp. Als de uitlaat begint te trillen, gaan roestdeeltjes natuurlijk meedansen met het geluid van dien.

Nu weet ik dat er ook speling op de aandrijflijn staat, heeft een monteur die de aankoopkeuring gedaan heeft mij kunnen vertellen. Maakt dit ook zo'n geluid?

Weet iemand wat dit geluid kan betekenen en zoja, wat ik er aan kan doen?

Mijn excuses als dit topic verkeerd geplaatst is, aangezien ik niet weet waar dit probleem exact thuis hoort.

Een andere vraag, heeft iemand een how-to over het vervangen van de achterwiel lagers? Nog niks over kunnen vinden. Schijnt wel simpel te zijn, maar ik heb nog geen idee.

Bedankt alvast!

M.B.H.
13/09/2010, 17:43
Als je de koppeling in trapt,
veranderd er dan iets aan dat geluid ????

Sharjah
13/09/2010, 17:56
Over de kogellagers... ...ik denk, dat je in deel 1 van deze manuals vindt, wat je zoekt:

Porsche Workshop Manuals - 924:

Edit[Hendrik]: Op het forum zelf te vinden!

Downloads (http://www.924forum.nl/forum/downloads.php?do=cat&id=5)

Frenske
13/09/2010, 18:08
of je kijkt hier onder downloads ....

Neem de vraag van Martin ter harte, als het geleuid weg is als je de koppeling intrapt kun je richting transaxle of versnellingsbak zoeken. Is de lagering van de versnellingspook nog goed?

ArvidW
13/09/2010, 18:22
Als je de koppeling in trapt en hem tevens in de versnelling hebt staan

Maakt hij dan alsnog hetzelfde geluid?

captainfrasca
13/09/2010, 19:32
Ik weet haast zeker dat het geluid verwijnd als je de koppeling intrapt, in het gunstige geval alleen de drukgroep, maar ja ach als de boel eventueel toch openlicht, gelijk het hele zwikkie vervangen zou ik zeggen!

markp
13/09/2010, 20:29
Als je de koppeling intrapt gaat het inderdaad weg, ook als hij nog in zn vrij staat. Ik weet niet of de lagering van de pook nog goed is, het lijkt wel uit die hoek vandaan te komen. Eigenlijk even binnenkort op de brug zetten dus.

Captainfrasca, wat bedoel je met het zwikkie? De drukgroep vervangen?

jimfrey944
13/09/2010, 20:56
hele zwikkie: kopelingsplaat drukgroep en lager

markp
13/09/2010, 21:04
hele zwikkie: kopelingsplaat drukgroep en lager

Wordt een leuk winterklusje dan!