PDA

Bekijk Volledige Versie : [Project] The porsche van boulder



Boulder
02/08/2014, 12:39
De bedoeling is om The Porsche zo snel mogelijk weer rijdend en apk te voorzien. Helaas zijn tijd/sleutelmogelijkheden beperkt.

Hier houd ik jullie op de hoogte wat ik allemaal tegenkom na een tijdje stilstand.

Ik houd de dingen bij die gedaan moeten worden en die al gedaan zijn.
Is het mogelijk om deze post te blijven editen?

Todo list:
- Bijladen oplossen. Ze laadde steeds slechter op tot op een gegeven moment helemaal niet meer. Ophangrubbers blijken in ieder geval versleten.
- Brandstofprobleem oplossen: Er komt geen benzine door de brandstoffilter.
- Benzineslang vervangen tussen de twee brandstofpompen. (lekt na loshalen zie pic). Eerste uitdaging, waar vind ik die? ze zijn niet zo op internet te bestellen en de lokale auto onderdeel winkels kunnen een rechte slang bestellen maar dat zal problemen opleveren met afknellen
- Relais lijkt ook niet naar behoren te werken.
- Brandstofpomp controleren
- In het verleden werkte de K-jetronic ook niet altijd naar behoren. De klep bleef steeds hangen. Verwacht daar ook problemen mee.


Done list:
- Gereviseerde dynamo met nieuwe ophangrubbers terugplaatsen. (Mist blijkbaar nog wel een boutje in dynamosteun.)
- Brandstoffilter los en lijkt niet verstopt.
- Brandstofpomp was vies en doet weer wat na schoonmaken. Hopelijk doet hij nog genoeg. Maakt wel veel lawaai.

M.B.H.
02/08/2014, 19:06
Dat is gewoon benzine slang 10mm kun je gewoon de rechte slang voor gebruiken.
Goede gebruikte pomp
heb ik nog wel liggen.

Boulder
02/08/2014, 21:58
De 10mm slang heb ik al besteld maar ik was toch bang dat hij gaat knellen.
Dinsdag weet ik meer dan heeft mijn lokale autoshop de slang binnen.
Misschien heb ik dan de pomp wel nodig.

-Bassie-
03/08/2014, 11:12
die slang is gewoon nog nieuw te betellen kost een tientje of zo

Boulder
03/08/2014, 21:56
Niet bij de gewone onderdelenboer. Ik kreeg van iedereen te horen dat daar echt niet meer aan te komen was.
Nog wel bij de porschedealer voor die prijs?

-Bassie-
04/08/2014, 00:15
ja daar heb ik hem gewoon besteld.

fcam
04/08/2014, 21:12
Boulder, heb je al een PET tekening van je 924 gedownload?
Kijk hier en kies je auto en sla de pdf op: http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/classic/catalogue/originalpartscatalogue/

Aan de hand van de onderdelen nummers kun je bijvoorbeeld bij http://alpo.nl/ bestellen. Dat gaat nog gewoon per telefoon of een mailtje.
Succes!

Boulder
04/08/2014, 22:15
fcam en Bassie, bedankt,
Het pijpje heb ik inderdaad bij de porschedealer kunnen bestellen maar voor in de toekomst, is alpo beter geprijsd?

fcam
05/08/2014, 13:24
Weet ik niet. Ik vind Alpo prettig voor eventueel overleg en prettige service. Bestel daar praktisch dan ook alles wat ik nieuw koop. Ik geloof dat je naarmate je meer bestelt korting krijgt. Maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet eens.
Een enkele keer heb ik iets bij porschecentrum Gelderland gekocht omdat Alpo het niet had. Ook prima maar moet er een stuk voor rijden (niet erg om daar meteen even rond te kijken). Van Alpo laat ik per post komen. Als het kan spaar ik de nodige onderdelen op, zet dat in spreadsheet en vraag om prijzen. Geef dan per onderdeel akkoord en laat het komen.

Boulder
09/08/2016, 21:14
Zo twee jaar later zie ik alweer en ik ben nog steeds niet aan toegekomen om de porsche rijdend te maken (don't ask) .
Ik heb maar betaalde hulp ingeschakeld met een smeerput wat dingen toch veel makkelijker maakt. Ondertussen veel gedaan alleen is er een brandstofslang beschadigd geraakt en wel die van tussen de drukaccumulator, net na de brandstofpomp en brandstofbuisleiding. Ik dacht oh even een nieuwe slang laten persen bij de lokale hydroliek dealer. Na lang worstelen toch de conclusie moeten trekken dat dat net ander draad is. Zo weinig dat je het niet kan zien, zo veel dat je het niet vast kan maken.
Heb ik nu echt weer een originele brandstofslang nodig of heeft iemand hier nog een beter idee?

Boulder
17/08/2016, 20:13
*) en hij is apk gekeurd*)

George
17/08/2016, 21:30
Dat zijn goede berichten ! En nu lekker touren.

George
17/08/2016, 21:30
Touren of gewoon toeren ?!

Boulder
18/08/2016, 08:14
Ik denk toeren maar zal voor de zekerheid gewoon lekker rondjes gaan rijden.

Ronaldbm
19/08/2016, 14:32
Heb je ook wat plaatjes van het eindresultaat? :7

Boulder
21/08/2016, 22:54
Van de week zal ik even een aantal plaatjes schieten.

14273

Ronaldbm
22/08/2016, 09:29
Morgen weer mooi weer! Maar dit ziet er al strak uit :-)