PDA

Bekijk Volledige Versie : geforceerde tankdop



Breaky
20/09/2010, 17:05
hallo.

Ik heb een probleem. Mijn tankdop is geforceerd.
Wanneer ik de sleutel er in steek geraakt die niet zo diep als hij zou moeten.
De tankdop zelf kun je zowel naar links en naar rechts draaien (met klikkend geluid) maar gaat niet open.

Zijn er suggesties hoe ik dit verholpen krijg?
Ik zag dat er 4 of 5 vijsjes achter de dop zitten die in dat plastieken kapje zitten. Is het mogelijk om deze los te draaien en het hele spel eruit te halen inclusief tankdop?

Tom

Frenske
20/09/2010, 18:11
dat kan, is wel veel werk. Binnenbekleding los maken, slangen van de tankopening nemen en dan kun je de tankdop met fitting eruit nemen. Echter heb je de dop nog niet los dan ....

heb je de tankdop al eens open gehad? met dezelfde sleutel? Dan heeft iemand iets in de gleuf gestopt!! :doh:

ShroudedVeil
20/09/2010, 19:08
Dat moet jij geweest zijn!

Jij stopt altijd iets in gleuven heb ik vernomen ;)

Frenske
20/09/2010, 19:17
Dat moet jij geweest zijn!

Jij stopt altijd iets in gleuven heb ik vernomen ;)

hmmm, ben wel een notoire gleuvenvuller maar de tankdop van een 924 gaat me net iets te ver ...... :target:

captainfrasca
20/09/2010, 20:49
Is ook wat smal denk ik voor Frans, Frank!:nono:

ShroudedVeil
20/09/2010, 20:53
Ik heb hem nog nooit gevoeld david ;)

-Bassie-
20/09/2010, 20:55
zullen we het weer over ene tankdop hebben die onze TS niet los krijgt?

captainfrasca
20/09/2010, 21:05
Als het niet lukt, hamer en beitel? Gasbrander?:loco: Ik denk wel dat dit een matig probleem is inderdaad! Heb je geen reservesleutel die je er in kunt forceren en kijken of je heb gedraaid krijgt? Anders zou je het rode kapje eens kunnen proberen te verwijderen kijken of daar wat onder zit wat je kunt bedienen of zo?

M.B.H.
20/09/2010, 21:09
Als het niet lukt, hamer en beitel? Gasbrander?:loco: Ik denk wel dat dit een matig probleem is inderdaad! Heb je geen reservesleutel die je er in kunt forceren en kijken of je heb gedraaid krijgt? Anders zou je het rode kapje eens kunnen proberen te verwijderen kijken of daar wat onder zit wat je kunt bedienen of zo?

GASBRANDER :shocked:Benzine:loco:

captainfrasca
20/09/2010, 21:11
Je moet het uiteraard niet serieus nemen, Martin! Was ook maar een grapje! (Ik weet het ik ben een beetje melig vanavond! Zal wel komen omdat ik moe ben en eigenlijk allang had moeten slapen, morgen gaat de wekker alweer om 04:45 Dus zoek ik nu de wol maar eensch op)

M.B.H.
20/09/2010, 21:13
Gewoon een paar Zelftappers in het rodekapje draaien
deze blokkeren - grijpen aan in de onderste schijf,
open draaien maar ;-)

M.B.H.
20/09/2010, 21:15
Je moet het uiteraard niet serieus nemen, Martin! Was ook maar een grapje! (Ik weet het ik ben een beetje melig vanavond! Zal wel komen omdat ik moe ben en eigenlijk allang had moeten slapen, morgen gaat de wekker alweer om 04:45 Dus zoek ik nu de wol maar eensch op)
Jaaaaaa maar deze vond ik even te dol ;-)
Welte rusten ;-)

captainfrasca
20/09/2010, 21:17
Jaaaaaa maar deze vond ik even te dol ;-)
Welte rusten ;-)

Oke oke, dan maar met de slijptol! :thumb:

Breaky
21/09/2010, 05:31
Gewoon een paar Zelftappers in het rodekapje draaien
deze blokkeren - grijpen aan in de onderste schijf,
open draaien maar ;-)

is dit langs de koffer? want heb eigelijk geen idee wat je bedoelt met zelftappers en het rode kapje.


ps wat een geluk dat ik juist las dat de gasbrander een grapje was, ik wou juist beginnen. :doh:

M.B.H.
21/09/2010, 06:56
heb je geen rode tankdop :-)

jimfrey944
21/09/2010, 15:44
licht aan het jaartal kan ook de zwarte opdek dop wezen
parkers (schroeven) werkt idd goed ik heb er zo ook al eens eentje open gemaakt
je schroeft een parker in de dop zover dat de twee delen waar een dop uit bestaat aan elkaar zitten

Fantaman
21/09/2010, 19:47
zelftaper moet je wel hebben natuurlijk, maar gaatje boren boortje eron en draaien maar:thumb:

-Bassie-
12/10/2010, 20:24
even als tip er later maar bij zetten:

net m`n tankdop met slot open gemaakt door er een grote platte schroevendraaier tussen te zetten en dan je carrosserie gebruiken om van je schroevendraaier een hefboom te maken.

en dan hoor je klik draai je hem 180 graden en dan nog een keer en dan heb je hem er zo af.