PDA

Bekijk Volledige Versie : Achterruitenwisser vervangen



Porschediddy
28/09/2010, 18:05
Hallo, ik zou dringend mijn ruitenwisserblad van de achterruit moeten vervangen (auto moet weer naar de keuring, niet dat hij daardoor zal afgekeurd worden), maar ik vind geen nieuw wisserblad. Ben bij een autoshop geweest en daar hadden ze em niet. Ik heb op Ebay ook geen gevonden. Het is een systeem met een pinnetje dat je er met een heel klein klepje in-en uit kunt schuiven, en dat bestaat blijkbaar nergens meer. Is dit bij alle 924's zo? Want ik vind er nergens info over, en de ruitenwisserbladen die bijvoorbeeld op Ebay staan, voor de achterruit van een 924, zijn allemaal van het gebruikelijke clip-in systeem. Iemand tips??

Frenske
28/09/2010, 18:33
kun je de clip van de oude niet gebruiken? er zit trouwens steeds een assortiment clipjes bij nieuwe, ook die met dat pinnetje

Porschediddy
28/09/2010, 18:57
Het systeem dat nu op de arm zit, dus met het pinnetje en het klepje, kan ik er wel afschuiven lijkt me, al is dat precies nog nooit gebeurd. Dus misschien moet ik dit doen, een nieuwe wisser kopen (Bosch?), en als er dan een ander systeem van clip bijgeleverd zit, kan ik dat hopelijk op de arm schuiven zodat het met het nieuwe wisserblad overeenkomt. Dan zou het in orde kunnen zijn. Ik ga het morgen eens proberen.

Fantaman
29/09/2010, 18:40
ik ben ook erg benieuwt naar het pinnetje systeem, ben alleen nog standaard clipjes tegen gekomen.

Frenske
29/09/2010, 18:45
dat vraagt dus om een fotoke!! :thumb:

m.vanderweerd
29/09/2010, 19:42
hallo,
ik weet presies waar je mee zit,
ga naar porsche centrum en bestel een achter ruitenwisser van een 924, staat in centrum samen met een 928, hier zit een hulp stukje bij waardoor je de arm wel kan laten zitten, maar de wisser eraf haalt en vervangt met de nieuwe

gr

Frenske
29/09/2010, 19:45
beter nog, ik heb meerdere armen hier liggen, pb je adres en tegen verzendkosten stuur ik je er eentje op met een krul ....