PDA

Bekijk Volledige Versie : Blijft soms op contact staan



joeyw91
28/09/2010, 20:21
Hallo,

Ik rij alweer een hele poos erg fijn met de Porsche, maar nu heb ik het volgende probleem.

Zodra ik hem uit wil zetten via het contact, dan blijft soms de motor gewoon lopen, ook als ik de sleutel eruit trek.
Soms zet ik hem uit, en gaat de motor ook uit, maar blijft de benzinepomp lopen, of in ieder geval iets zoemen en zie je op het dashboard een paar rode lampje heel lichtjes branden.

Zodra dit niet het geval is, dan gaat hij gewoon uit, blijft er niks branden en kan je hem de volgende ochtend gewoon starten.

Dus mij vraag, is het een relais of iets in die richting wat ik moet vervangen?
En als het mijn contactslot is en moet vervangen, kan ik dan mijn oude slot over zetten zodat ik dezefde, originele, sleutel kan blijven gebruiken?


Alvast bedankt!

Mvg joey

harry
28/09/2010, 20:51
Wat betreft je stereo toren van thuis.
Ik weet niet hoever je rijd, maar dan heb je wel een lang verlengsnoer van 220 nodig.

LWB
28/09/2010, 21:43
(nog even een heel ander vraagje voor de audiotechneuten.. kan ik een versterker voor in huis, dus van een stereo toren bruggen? ik heb namelijk een 15 ich woofer, maar daarvoor ga ik morgen een amp halen... kan ik die 2 kanaals bruggen tot 1, of kunnen dat soort dingen alleen bij car-audio?)

Alvast bedankt!

Mvg joey

ik zou zeggen,stel deze vraag in het 924 cafe voordat er 36 mensen op gaan reageren er er een topic ontstaat met een titel...enfin,je begrijpt het wel....

captainfrasca
29/09/2010, 00:43
Hallo,

Zodra ik hem uit wil zetten via het contact, dan blijft soms de motor gewoon lopen, ook als ik de sleutel eruit trek.
Soms zet ik hem uit, en gaat de motor ook uit, maar blijft de benzinepomp lopen, of in ieder geval iets zoemen en zie je op het dashboard een paar rode lampje heel lichtjes branden.





Mvg joey

Bij mij was de bekabeling vanaf de accu naar de startmotor en dynamo vervangen de oplossing hiervoor! Anders is het contactslot overleden!

sjones
29/09/2010, 06:23
Je mechanische gedeelte van je contactslot blijft gewoon zitten dus je kan de zelfde sleutel houden ,alleen het witte blokje vervangen achter op het contactslot deze zorgt naar alle waarschijnlijkheid voor je probleem.

joeyw91
06/10/2010, 20:03
en dat witte blokje is? een relais oid?

want ik heb wel eens gehoort dat dat blokje kapot was idd, maar wat houd het in, en waar kan het ik het kopen enzo?

bedankt!

joey

-Bassie-
06/10/2010, 20:17
zijn gewoon punten die contact maken met elkaar.

hier door kunnen ze inslijten/inbranden en daar door slijten ze ;)

captainfrasca
06/10/2010, 23:07
(ik durf te wedden dat het je witte blokkie niet is!) bekabeling dynamo, startmotor voor 99% de boosdoener, zegt de ervarings deskundige!

joeyw91
08/10/2010, 21:48
oke, ik geloof je wel, maar waarom zou die bekabeling de boosdoener KUNNEN zijn, want als de bekabeling een onderbreking zou hebben zou het nog niet gebeuren, en hoe verklaar je alle lichten die branden op m'n dashboard dan?

nogmaals ik weet het niet, maar voor die paar euro ga ik dan dat blokje proberen, en even de kabels bekijken,

wat zou hier fout aan moeten zitten?

mvg joey

-Bassie-
08/10/2010, 21:49
de kabel naar je dynamo als je hier via de andere kant spanning zet kan dit lampjes op je dashbord laten branden ;)

captainfrasca
08/10/2010, 22:52
Bij mij brandde mijn lampjes ook gewoon met contact uit, zei het lichtjes en flikkerend. Ja kan het blokje proberen, heb ik toen ook gedaan, zonder resultaat echter!

sjones
09/10/2010, 08:03
De bekabeling van de dynamo naar je startmotor kun je loshalen ( niet eens veel werk) en dan doormeten kun je gelijk de staat bekijken en als je het idee hebt van hmmm..kun je het vervangen.
Ik heb laatst bij PMP geinformeerd die heeft ze kant en klaar liggen met stekkers en al (Plug en Play) voor 75 euro

joeyw91
09/10/2010, 20:31
okee bedankt!

ik zal binnenkort even kijken voor die kabels, en ook even een blokje zien te fixen bij de dealer in heteren, waar ik paar km vandaan woon:)

sjones
09/10/2010, 23:00
suc6 dan maar... johnny

wobrusky
18/09/2011, 09:56
beetje laat, maar dat witte blokje kan je gewoon bij de vw dealer halen 32 euro zelfde als golf type 1 en 2.

ik heb het zelfde probleem, witte blokje heeft niet geholpen, ga nu ook de bedrading van de dynamo vervangen.

joeyw91
18/09/2011, 12:43
Had dat blokje gewoon bij de automaterialenzaak gehaald voor 15 euro, en is idd dezelfde als die van een golf 1/2.

Maar dat is allemaal al verleden tijd, ook de kabels en startmotor was het probleem, dit is nu allemaal allang opgelost:D

wobrusky
21/09/2011, 13:24
Sheelt de helft, dealer altijd duur.
Ik heb het probleem nog, maar ga over 2 weken ermee aan de slag. Hoop dat het de kabels zijn dat is makelijk op te lossen.

wobrusky
15/10/2011, 07:46
Ik Heb een vraag, misschien dat iemand het probleem herkent.
Mijn motor blijft lopen als ik de sleutel eruit haal.
ik heb het relai vervangen deze bleef hangen, dynamo vervangen + de kabels.
het blokje vervangen, het hele contactslot met slotcilinder, en nog blijf ik met het zelfde probleem zitten, hij gaat niet uit. wel als ik mijn richting aanwijzer even aan zet.
heb aarde draad van de dynamo ook vervangen voor een veel betere.

weet iemand wat het nog kan wezen.

Frenske
15/10/2011, 09:05
maak eens alle massacontacten schoon, er zit een bundel onder het dashboard ..... who knows?

wobrusky
15/10/2011, 09:10
ja dat heb ik ook al gedaan, vooral dat zwarte blokje, ben al een paar maanden hiermee bezig. is wel vreemd, zal wel iets simpels zijn, maar zie dat waarschijnlijk over het hoofd.

Frenske
15/10/2011, 09:28
welk zwart blokje? zie afbeelding voor de massapunten. maar bij nader inzien, zonder massa loopt ie niet...
|:)
7550

wobrusky
15/10/2011, 09:37
het zwarte blokje achter het contactslot wat op het witte blokje gaat. ik zal eens gaan kijken naar de aardedraad bij de bobine, daar heb ik nog niet gekeken, daar is de bedrading ook een rommel, zit ook een zekering tussen, heeft de vorige eigenaar gedaan, waarom is mij nog een raadsel.

Frenske
15/10/2011, 09:48
geheel theoretisch, trek eens het brandstofpomprelais eruit als je motor blijft doorlopen met het contact op stop .......

wobrusky
15/10/2011, 10:04
dat zal ik ook eens proberen ben pas dinsdag weer in mijn garage zal het eens proberen, heb nog een aantal andere ralai's liggen. Neem aan dat als hij eruit is dat de pomp stopt, zal eens kijken of hij zo en zo blijft pompen als het contact uit staat en de motor blijft lopen.

bedankt voor de info, als ik eruit ben laat ik het weten.

M.B.H.
16/10/2011, 12:17
als hij loopt trek dan de 3 pool stekker tegen het schutbord bij de accu maar eens los valt de moter dan stil ????
zo ja :dan zit je bedrading bij je startmoter niet goed aangesloten>