PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 TDI!



Tom
17/03/2008, 15:36
http://www.youtube.com/watch?v=0_j-c8piGn4

Ik-rij-belastingvrij
17/03/2008, 15:48
Leuk gedaan :mrgreen:
Lekker goedkoop diesellen zo!
Jammer dat hij niet even een stuk plankgas optrekt, ben benieuwd of die een gewone 924 2.0 er uit rijdt :roll:

LWB
17/03/2008, 16:37
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tom
17/03/2008, 17:19
Volgens mij heeft de vijfpitter TDI standaard iets van 115 pk, dus da's geen strepentrekker... maar wel een turbo, dus makkelijk om meer power uit te wringen.

Ik denk dat de gewichtsverdeling er niet op vooruit gegaan is, en het langere blok ligt waarschijnlijk ook niet helemaal meer achter de vooras.

gerben1986
17/03/2008, 17:25
Volgens mij heeft de vijfpitter TDI standaard iets van 115 pk, dus da's geen strepentrekker... maar wel een turbo, dus makkelijk om meer power uit te wringen.

Ik denk dat de gewichtsverdeling er niet op vooruit gegaan is, en het langere blok ligt waarschijnlijk ook niet helemaal meer achter de vooras.
Maar hier staat dat het een 2,5L is. De 1.9 heeft standaard +/- 100 pk, de 2.0 heeft 140 pk, dus dan zal de 2.5L wel iets meer hebben lijkt me?

Tom
17/03/2008, 17:27
De 1.9 en 2.0 zijn viercilinders die worden gebouwd vanaf 1994 of zo. De 2.5TDI vijfcilinder was leverbaar tussen 1988 en 1993 volgens mij, een veel minder geavanceerde motor.

Ik-rij-belastingvrij
17/03/2008, 17:30
Volgens mij heeft de vijfpitter TDI standaard iets van 115 pk, dus da's geen strepentrekker... maar wel een turbo, dus makkelijk om meer power uit te wringen.


Is wel een strepentrekker, kijk maar naar het filmpje :mrgreen: :wink:

Martijn
31/03/2008, 10:24
strepen krijg je niet met vermogen maar met koppel ... en dat hebben ze meestal wel...

rgeerse
25/10/2009, 00:37
Beetje late reactie :D Meldt me hier net aan.

Het ingebouwde blok is idd een 5 cilinder zoals geleverd in de audi's, volvo's en transporter. Wat ze hebben gedaan is, om alle elektriek te omzeilen, het inbouwen van een mechanische pomp. Dus zeg maar bediening via een kabeltje en niet via een wire; zoals je op ouwe dieselpompen vaak ziet. Ik begreep uit zijn verhaal dat hij niet 'revt' omdat door de problemen met de zelf gebouwde pomp het blok geen toeren wil maken. Hoe het allemaal af is gelopen weet ik niet.

Weten jullie mss of er wel eens 4 cilinder tdi blokken ingebouwd zijn en zo ja hebben jullie links? Ik overweeg weleens om dit te doen, eveneens met een mechanische pomp. Gezien de versoepeling van de RDW regels moet dit haalbaar zijn. Een dergelijk blok moet toch eenvoudig op de versnellingsbak van een 924 passen. De hoek waaronder het blok hangt is gelijk aan dat van een volkswagen t3 bus en audi wagens? En zijn er evt dieselbakken te plaatsen uit oudere wagens gezien de toename aan koppe en andere gewenste versnellingsbakverhoudingen. Ik hoor graag van jullie.

Grtn

Ruben