PDA

Bekijk Volledige Versie : [Project] Mexico Beige 924



sigmundfreund
23/09/2014, 22:49
Hey allen, bij dezen het projecttopic over deze doorgewinterde dame.

Het begon allemaal met de advertentie die Derrie (http://community.924forum.nl/member.php?u=1901) opviel op marktplaats. Ze wist dat ik er al een tijdje eentje wou hebben en eigenlijk kon ik er niet om heen dan een bericht sturen naar de beste man achter het marktplaats-gordijn. De volgende dag de auto bekeken en besloten om de gok te wagen. De 924 is 2 jaar geleden rijdend weggezet dus in principe moet ze ook weer kunnen rijden.

Een weekje later begon de trip met autoambulance richting Vught en de dame werd er op getakeld. Viel niet mee met twee lekke banden maar gelukkig hebben de Assyriërs in 400 voor Christus de lier uitgevonden, waarvoor dank. Eenmaal in Raalte van de ambulance afgerold recht de garage in. Leverde het volgende, ietwat verdrietige en vermoeide aanzicht op:

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/eersteaanzichtJPG-1.jpg

De hond kon er niet over uit of dit nou een goed idee is of niet :’)

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/besturendehondJPG-1.jpg

De zondag er op begon het werk. Inderdaad gekeken of olie smeert en het lijkt overal prima te komen. Bougies waren allemaal nieuw, ik gok dat dit de laatste knutselstappen waren van de vorige eigenaar. De Haynes had aantekeningen rondom de benzinepomp en verdelerkap. Het stomme is, er zaten nog dopjes op de bougies. Dit is of een hele slimme startonderbreker of de vorige eigenaar was ze inderdaad vergeten er af te halen. Dopjes eraf, startkabel eraan en starten: motor loopt! Ik kon wel een dansje doen! :D

Op dat moment ook meteen een lesje geleerd om niet in een garage te gaan staan met lopende motor want dat werd bijna koolmonoxidevergiftiging. In elk geval zijn de eerste stappen gedaan.

Verdere kleine opvallende punten:

De beste man was gek op de auto. Allerlei boekwerken en overal krantenknipsels omtrent een 924 en ook wat 911 materiaal. Klein overzicht:

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/papierwerkJPG-1.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/wereldreisje-1.jpg

In het -/dealerboekje staat het adres van een dealer in Madrid omcirkeld, ook achterin is deze aantekening gemaakt. Ik vermoed dat de man hele fijne vakantiekilometers maakte! (of hij had simpelweg wat onderdelen daarvandaan nodig :’) )

Eerste stappen richting rollen en rijden

Zoals ik aan het begin al meldde heeft de dame last van lekkende schoenen. Ze staat op de standaard velgen die op zich wel prima staan. Ik weet nog niet welke wielen hier in de toekomst op komen of dat ik het houd bij de standaard set. In elk geval kwam ik gisteren thuis van werk en lag dit mij op te wachten:

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/rubberJPG-1.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/heupenJPG-1.jpg

Derrie was gaan shoppen. Het nieuwe rubber is APK waardig dus dat gaat met deze (imitatie?) velgen er gewoon op voor de komende tijd. De heupen (is dat een goede analogie? die zouden meer aan de achterkant moeten zitten..), in elk geval, de schermen zijn er omdat de huidige een beetje last hebben van roest. Het ene paneel is de moeite niet waard en het andere kan hersteld worden maar dat is toekomstwerk. In elk geval liggen de vervangers al klaar.

Ik sluit af met het neusje en houd jullie op de hoogte van de voortgang!

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/neusje-1.jpg

jimfrey944
24/09/2014, 06:41
Mooi dat hij zo weer liep
Die velgen zijn een orginele optie geweest voor de 924 dus niets imitatie
Ik hoop dat je de bouten die er bij horen ook heb
Die zijn namelijk langer en moeilijk te krijgen
Verder wens ik je veel succes

Derrie
24/09/2014, 09:01
De bouten zitten er gelukkig bij ;)

KringBlievie
24/09/2014, 09:54
Ziet er tot zo ver mooi uit!

Succes ermee!

M.B.H.
24/09/2014, 11:03
Mooi om te zien dat deze weer gaat leven.
Nogmaals succes en we blijven het volgen hier.

tortini
24/09/2014, 12:17
Had deze ook op MP zien staan. Ik zou hem (als ik ruimte, tijd en geld had) alleen voor de kleur al kopen.

Ontzettend mooie en aparte kleur (weet niet of dit origineel is)

sigmundfreund
24/09/2014, 13:10
Mooi dat hij zo weer liep
Die velgen zijn een orginele optie geweest voor de 924 dus niets imitatie
Ik hoop dat je de bouten die er bij horen ook heb
Die zijn namelijk langer en moeilijk te krijgen
Verder wens ik je veel succes

Ik dacht dat ik op de velgen-pagina hier zag dat het 'turbo-look' is? Dat klonk mij in de oren als imitatie, maar als dat gewoon origineel geleverd is is dat alleen maar mooi. Nogmaals dit is waarschijnlijk niet wat het uiteindelijk wordt maar voorlopig gaat ze hierop rollen. De bouten zitten erbij, missen helaas wel twee naafdoppen :(. In elk geval, bedankt :)


Ziet er tot zo ver mooi uit!

Succes ermee!


Mooi om te zien dat deze weer gaat leven.
Nogmaals succes en we blijven het volgen hier.

:)


Had deze ook op MP zien staan. Ik zou hem (als ik ruimte, tijd en geld had) alleen voor de kleur al kopen.

Ontzettend mooie en aparte kleur (weet niet of dit origineel is)

De lak is origineel :) Wel in hele slechte staat. Er moeten dus wat panelen vervangen worden en in principe zou een volledige spuitbeurt niet mis zijn maar ik vrees nog voor die kosten. Eerst maar eens rijdend krijgen, dan kijken wat er gepoetst kan worden tot originele glorie en mocht dat niets worden dan wordt het toch sparen voor de spuiter.

Op dit moment is het plan:
1. Wielen eronder zetten
2. Remmen nalopen
3. Versnellingsbak voelt soeperig aan, met name 3&4 zitten erg los.
4. APK
5. Goede onderhoudsbeurt!
6. Uiterlijk in orde maken.

Thijsch
24/09/2014, 15:37
Bij punt 3, is het de pook die los voelt? Zit er veel speling op?

Van welk jaar is deze schoonheid? Met deze bijzondere kleur lijkt het me zeker de moeite waard. Ga je 'm al rijdend restaureren (opknappen)?

Ik blijf het even volgen. ;)

jel
24/09/2014, 16:50
Leuk project. Neem je de startonderbreker ook in gebruik?

sigmundfreund
24/09/2014, 16:54
Bij punt 3, is het de pook die los voelt? Zit er veel speling op?

Van welk jaar is deze schoonheid? Met deze bijzondere kleur lijkt het me zeker de moeite waard. Ga je 'm al rijdend restaureren (opknappen)?

Ik blijf het even volgen. ;)

1979 :) Laatste keer dat ik er aan gezeten heb merkte ik op dat van 1 naar 2 soepel gaat maar vanaf neutraal naar 3 en 4 is echt als soep. Ik heb dit ook in mijn oude Mitsubishi Carisma gehad en daar was het op te lossen met een stukje plastic onder de pook vervangen. Ik weet niet of dit een vaker voorkomend/bekend iets is bij de 924?

De bedoeling is inderdaad om de auto rijdend te krijgen, in principe in deze staat, en vandaaruit kijken naar een eventuele spuitbeurt. Hangt allemaal van het geld af natuurlijk :)

sigmundfreund
24/09/2014, 17:02
Leuk project. Neem je de startonderbreker ook in gebruik?

Dankje! :) Dat van de startonderbreker was maar grapje, of zit er daadwerkelijk een echte startonderbreker in? :P

Dobby
24/09/2014, 18:41
Gave kleur! ^O^

harry
24/09/2014, 20:08
Zit de hond nog steeds in de auto?:@

sigmundfreund
24/09/2014, 21:15
Zit de hond nog steeds in de auto?:@

Opgesloten en opgeruimd. Nee, het beest zit hier alweer de aandacht te vragen. :')

sigmundfreund
27/09/2014, 22:13
Vanavond even bezig geweest, helaas werd het wel snel donker en onze garage is niet voorzien van elektra :(. Toch na veel creatieve pogingen de boel weten op te krikken want met een gewone LIDL krik krijg je hem met twee lekke banden er niet onder. Uiteindelijk gelukt om de trekhaak zonder schuivers de lucht in te krijgen en een assteun eronder te plaatsen zodat de krik bij het krikpunt eronder kon. Zelfs daarvoor moest ik de 924 bij de wielkast de lucht in trekken zodat de krik eronder geschoven kon worden.

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/arbeidinhetdonker-1.jpg

In elk geval één wiel kunnen vervangen maar het andere is een kleine tegenslag. Ik heb deze naafdoppen nooit gezien en ik zou niet weten hoe ik deze er af moet halen. Ik heb geprobeerd te draaien, ik heb een hamer geprobeerd (foei!), wd40 eroverheen en dan proberen te draaien maar alles was tevergeefs. Wie weet een makkelijke manier?

http://community.924forum.nl/images/imported/2014/09/wd40bestevriend-1.jpg

jimfrey944
28/09/2014, 07:03
Waarom moeten ze er af ?
Als ze er af moeten gebruik ik altijd de achterkant van een hamer hij klikt / knelt er gewoon omheen
Gewoon met geweld los trekken ;)

M.B.H.
28/09/2014, 07:09
Je kun ze er uit tikken met een niet al te scherpe metaal - steen beitel
Aan de de linker kant zit er ook nog een heel klein schuifje op die borgd je km teller kabel.

sigmundfreund
28/09/2014, 08:24
Waarom moeten ze er af ?
Als ze er af moeten gebruik ik altijd de achterkant van een hamer hij klikt / knelt er gewoon omheen
Gewoon met geweld los trekken ;)

Volgens mij lukt het me anders niet om de turbo velg eromheen te doen. Gepast geweld? Mooi!


Je kun ze er uit tikken met een niet al te scherpe metaal - steen beitel
Aan de de linker kant zit er ook nog een heel klein schuifje op die borgd je km teller kabel.

Moet ik oppassen voor dat schuifje als ik hem er af ga tikken of is dat juist een soort van releasepunt? Dit gaat om rechtsvoor.

ptol
28/09/2014, 09:14
Die schijven en klauwen gaan vervangen worden neem ik aan?

jimfrey944
28/09/2014, 11:33
De velgen passen er zeker wel op en wel met kapjes er op
Ze horen er ook op en hebben een functie
Zeker die links voor ;)

sigmundfreund
28/09/2014, 11:57
Die schijven en klauwen gaan vervangen worden neem ik aan?

Waarschijnlijk wel. Klauw wil ik denk ik nog wel opschuren en verf er op herstellen. Schijf heeft meer vliegroest maar ik moet nog de dikte opmeten. Blokken sowieso vervangen en achter kijken of cilinders niet lekken. Voor m'n gemoedsrust ga ik denk ik sowieso wel de gehele remmerij vervangen, evt. met leidingen als dat nodig is.


De velgen passen er zeker wel op en wel met kapjes er op
Ze horen er ook op en hebben een functie
Zeker die links voor ;)

Okay, nja het was gister al te donker om die velg er op te krijgen. Als ik straks thuis ben ga ik weer een poging wagen. Achter zitten ze er niet op dus vandaar mijn twijfels! Goed, dus als ze er op horen heb ik er nog twee nodig.

sigmundfreund
08/01/2015, 22:04
Hele korte tussendoor update. Ik lees dagelijks mee maar heb op dit moment weinig tijd voor de Porsche. We kwamen uit de verbouwing en ondertussen hebben we nieuwe muren, gaat de woonkamer overhoop en liggen er twee vloeren klaar om gelegd te worden maar het Duitse beest staat maar zielig te doen in de garage.

Wel good news! (op z'n James May's). Ik heb zeer binnenkort een andere garage om te stallen waarin er ook ruimte naast de auto is om goed aan het ding te kunnen arbeiten. Aan de andere kant staat de APK van de Mazda 6 ook om de hoek en dat heeft als daily toch weer voorrang.

!979-924Frank
13/06/2016, 22:14
Vanaf afgelopen zaterdag officieel eigenaar van boven genoemde schoonheid :7 Zover mogelijk zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Afgelopen jaren is de auto niet op de weg geweest. En dat heeft geen goed gedaan. Achterrem vast en start motor draait niet ondanks nieuwe accu. Gelijk maar even een vraag. Verlichting en dergelijke doet het wel. Startmotor laat zich niet horen evenals de benzinepomp. Nu de werkelijke vraag: is de benzinepomp te horen bij het op contact zetten? Als ik Hayes er op na sla zou ik haast denken van niet namelijk.

Ronaldbm
14/06/2016, 06:43
Klinkt als witte blokje. Geen signaal van contactslot naar de ontstekingsmodule. Kun je doormeten, even hier de workshop manual downloaden vol 1, achterin staat eea over contact, signaal naar de ontstekingsmodule en startmotor.

Verder, als je relais geen 3sec voorloop heeft, heeft contact aanzetten geen effect. Wel kun je het relais overbruggen om de pomp te testen!

jimfrey944
14/06/2016, 12:26
Je kan ook even de luchtwegen achter het lucht filter even optillen dan moet hij ook gaan lopen

Sent from my iPhone using Forum Runner

!979-924Frank
14/06/2016, 12:49
Ik ga hem is zaterdag ophalen als ik een aanhanger kan regelen voor die dag. Het witte blokje wordt nieuw meegeleverd door Sigmundfreund :)

@ jimfrey944 Zou je dit ook kunnen toelichten?

!979-924Frank
14/06/2016, 16:16
De planning is om aanstaande zaterdag de auto op te halen. Hij wordt geleverd met nieuw wit blokje. Eerst dat maar eens proberen. @jimfrey944 hoe heeft de luchttoevoer invloed op de startmotor.

jimfrey944
14/06/2016, 22:09
Niet de start motor maar de pomp
Als je de kap van je luchtfilter af haald zie je een arm met een rond plaatje er op
Als je deze beweegt met hè contact aan moet de pomp gaan lopen
Je kan ook het start relai overbruggen
Zou eerst eens de zekeringen na kijken
Als ze heel zijn hoeven ze nog geen spanning door te geven
Even door meten
Je collega had hem lopend dus zal niet iets ingewikkelds zij
Doe alles stap voor stap en ga niet overal en nergens aan zitten
Dan maak je vaak nieuwe problemen die er niet waren

Het witte blokje zie hier
https://community.924forum.nl/showthread.php?t=12139

!979-924Frank
18/06/2016, 20:27
14120

!979-924Frank
18/06/2016, 20:46
Vandaag de auto op gehaald en op de brug gehad. Bodem en, kokerbalken lijken hard en niet van plamuur :) Een korte opsomming:

Als eerste:
Motor lopend krijgen.
Remmen achter en voor.
Remleiding.
Verder:
Uitlaat heeft z'n beste tijd gehad.
Versnellingsbak lekt in ieder geval bij de rechter aandrijf as .
Speling op de stuurkogels.

Quate van de monteur die met me mee keek: :ben je in deze auto getrouwd, of geboren?"Zo nee dat zou ik er niet aan beginnen.

ptol
18/06/2016, 20:53
Succes ermee dan! :)

Dominic
19/06/2016, 20:01
Hahah, laat je niet uit het veld slaan door pessimistische monteurs. Het ziet eruit alsof het een fiks project word, maar zelfs als alles misgaat heb je een erg leerzame ervaring achter de rug, toch? En zoveel kan er niet misgaan aangezien je de knappe koppen van het 924 forum achter je hebt!
Succes!

harry
19/06/2016, 20:56
Ik zag op je foto dat hij al gelopen had......op de aanhanger...........

jimfrey944
21/06/2016, 20:22
Hahah, laat je niet uit het veld slaan door pessimistische monteurs. Het ziet eruit alsof het een fiks project word, maar zelfs als alles misgaat heb je een erg leerzame ervaring achter de rug, toch? En zoveel kan er niet misgaan aangezien je de knappe koppen van het 924 forum achter je hebt!
Succes!


Vind wel dat we realistisch moeten blijven
Van het begin af heb ik deze auto al niet het beste project gevonden
Maar als het je gaat om lekker rijden en sleutelen en niet kijkt naar de staat van de auto prima
Maar moeders mooiste zal het nooit meer worden
En dan vind ik de worden van die monteur erg passen
Met wijnig geld Rijdend maken apk er op en rijden zou ik zeggen

924erbij
21/06/2016, 20:48
Quate van de monteur die met me mee keek: :ben je in deze auto getrouwd, of geboren?"Zo nee dat zou ik er niet aan beginnen.

Wie is de monteur om dat te beoordelen?
Als jij dit project wilt starten moet je het vooral doen.
Natuurlijk moet er het een en ander aan gebeuren, had je anders verwacht?

Jimfrey944 zei het al: (Met weinig geld) Rijdend maken, apk er op en rijden zou ik zeggen.

Buitenkant gewoon zo laten, als 'ie technisch goed is heb je er een fraaie 924 aan.

Just my 2 cents...

!979-924Frank
22/06/2016, 11:17
Dat is idd ook mijn ideee. eerst maar eens technisch op orde, door de APK en rijden. Tzt wil ik wel de voorschermen vervangenen en waar nodig wat roestplekken behandelen om verdere achteruit gang te voorkomen. Vandaag heb ik voor het eerst even tijd om te zien of ik hem aan het lopen krijg.

Daarover: Als ik in Haynes kijk zie ik geen startrelais los van de startmotor. Kan dan kloppen of zie ik nu iets over het hooft? Ik hoor wel een klik als ik de sleutel omdraai maar kan niet goed beoordelen waar dit vandaan komt.

!979-924Frank
22/06/2016, 16:22
Witte blokje vervangen, helaas zonder resultaat. Ik meet wel massa door de hele motorruimte. Met de Multimeter op de plus pool en willekeurige plekken onder de motorkap en op het blok meet ik 12,8 Volt Om de accu uit te sluiten ook met startkabels geprobeerd. De auto is lopend weggezet en is destijds gestart zonder problemen. Iemand nog ideeën of tips?

M.B.H.
22/06/2016, 21:09
Dat is idd ook mijn ideee. eerst maar eens technisch op orde, door de APK en rijden. Tzt wil ik wel de voorschermen vervangenen en waar nodig wat roestplekken behandelen om verdere achteruit gang te voorkomen. Vandaag heb ik voor het eerst even tijd om te zien of ik hem aan het lopen krijg.

Daarover: Als ik in Haynes kijk zie ik geen startrelais los van de startmotor. Kan dan kloppen of zie ik nu iets over het hooft? Ik hoor wel een klik als ik de sleutel omdraai maar kan niet goed beoordelen waar dit vandaan komt.
Relay zit op de startmotor noemen we bendix

M.B.H.
22/06/2016, 21:12
Witte blokje vervangen, helaas zonder resultaat. Ik meet wel massa door de hele motorruimte. Met de Multimeter op de plus pool en willekeurige plekken onder de motorkap en op het blok meet ik 12,8 Volt Om de accu uit te sluiten ook met startkabels geprobeerd. De auto is lopend weggezet en is destijds gestart zonder problemen. Iemand nog ideeën of tips?

Voorzichtig met een hamer op de bendix tikken als je geluk hebt schakedl hij de startmotor in.

!979-924Frank
22/06/2016, 22:13
Bedankt M.B.H, dat vermoeden had ik al maar lees her en der over een startrelais. Van het weekend kruip ik er onder om de startmotor aan inspectie te onderwerpen. En de bendix en tikkie te geven :)

Thijsch
23/06/2016, 08:43
Was ook mijn eerste ingeving, na zo lang stil staan kan 'ie vast zijn gaan zitten. Hoeft verder geen probleem te geven op het moment dat je 'm vaker dan eens in de paar jaar start. ;)

!979-924Frank
09/07/2016, 16:43
Hallo, even een kleine update. Startmotor is overleden. Maar wat een ellende om dat ding er uit te krijgen aan de straatkant op twee assteunen. Hulde aan de heren hier die dat voor elkaar krijgen. Die van mij zit er nu helaas nog in.

Ondertussen maar aan de remmen begonnen. Voorste remklauwen laten stralen, spuiten en voor zien van nieuwe rubbers en blokken vandaag weer terug geplaatst. Eveneens linker en rechter stuurkogel vervangen. Dit ging allemaal relatief makkelijk. Wat me wel op valt is dat de de banden bij volledig insturen de binnen kant van de kuip raken. Er zitten nu 205/60-15 banden onder. Als ik uit ga van wat ik hier lees zou 205 moeten passen. Iemand een idee hierover?

Nb helaas had de vorige eigenaar de remvloeistofdop vervangen met die van die van een melkfles. Nu snap ik ook waarom ik zo'n hoog percentage water in mn remvloeistof had en met gevolg dat al mn remmen vast staan. Was destijds vast een mooie goedkope mc kayver actie. :)

ptol
09/07/2016, 20:41
Er moeten rubber stoppen tussen, dan raakt het wiel de kuip niet meer. Heb ik ook ooit eens gehad. Kosten bijna niks.

M.B.H.
09/07/2016, 21:02
Er moeten rubber stoppen tussen, dan raakt het wiel de kuip niet meer. Heb ik ook ooit eens gehad. Kosten bijna niks. ?...? ? orgineel ? Of staat je stuurhuis niet op nul.

!979-924Frank
09/07/2016, 22:37
Er moeten rubber stoppen tussen, dan raakt het wiel de kuip niet meer. Heb ik ook ooit eens gehad. Kosten bijna niks.

14175

Bedoel je rubber 11A?

ptol
09/07/2016, 22:43
Ik zou het je niet met zekerheid kunnen zeggen, is bij mij toen bij de Porsche garage gedaan. Maar lijkt me van wel dan.

jimfrey944
10/07/2016, 15:19
Zitten er niet toevallig spacers tussen

Sent from my iPhone using Forum Runner

!979-924Frank
18/09/2016, 12:44
Een kleine update:

Alle remmen weer op orde en na monteren van nieuwe startmotor de eerste meters kunnen rijden. Motor lijk wel op 3 poten te lopen bij het starten zowel koud als warm en er lekt links achter benzine. Wordt vervolgt..

!979-924Frank
18/09/2016, 13:20
https://youtu.be/UqoLNfwSvMk

Janssen
18/09/2016, 13:43
leuk project!

Mooie klassieke kleur

!979-924Frank
02/11/2016, 14:11
Hallo,

Tijdens het speuren op internet kom ik steeds maar 1 andere Mexico Beige 924 tegen. Ik ben wel benieuwd hoeveel d'r eigenlijk geleverd zijn. Kent iemand wellicht een website of andere bron waar dit te achter halen is?

jimfrey944
02/11/2016, 18:43
bij het rdw staat hij gewoon op wit
verder zou ik het niet weten lijkt me lastig
ik heb er wel eentje gesloopt in die kleur :)

!979-924Frank
02/11/2016, 21:02
Als ik bij de RDW kijk zie ik toch echt beige staan, staat overigens ook op de aankoopbon. Ik twijfel in die zin niet aan de kleur echtheid. Maar goed, ik zou het wel leuk vinden om te kijken hoeveel van deze kleur zijn geleverd in 1979 en 1980. Nog onderdelen in deze kleur liggen?

jimfrey944
03/11/2016, 10:51
De mijne stond onder wit maar was toch echt berge geleverd en nog steeds berge toen ik hem sloopte
Ik heb nog wel het een en ander maar de lak was erg slecht en hier en daar over gerold
Wel heb ik nog steeds een paar poten 2 k lak in de kleur berge maar die zijn al wel wat jaartjes oud

Sent from my iPhone using Forum Runner

!979-924Frank
10/02/2017, 08:55
Hallo, In mijn zoektoch naar een uitllaat kom ik hier uit https://www.auto-onderdelen24.nl/walker/1002597 Alleen zie ik wel staan dat deze geschikt is voor een 5bak. Ik heb zelf een 4bak en vraag me af wat het verschil is tussen de uitlaat van een 4bak en 5bak. en of ik deze kan monteren.

Ronaldbm
10/02/2017, 10:38
Weet het niet zeker, maar had dat niet te maken met verschil in ophangbeugel?

Thijsch
10/02/2017, 10:45
Ik heb een tijdje die einddemper eronder gehad op een 83-er. Dat ging prima.

Met wat aanpassingen is een beugel van een 4-bak over te zetten op een 5-bak, dus andersom moet ook lukken!

jimfrey944
10/02/2017, 12:40
Het is idd de ophangdeugel aan de bak die anders is
Zelf zou ik even verder zoeken
Maar een beugel (om)bouwen kan natuurlijk ook gewoon
Daar heb ik al heel wat baksels van gezien

!979-924Frank
10/02/2017, 19:29
Oke, maar een vijfbak uitlaat is los van de beugel dus identiek aan die van een vierbak? Kan ik er vanuit gaan dat ik de uitlaat bevestig met de beugel die nu al onder mijn auto zit en niets hoef te verbouwen? Of heeft iemand ervaring met deze uitlaat onder een vierbak?

!979-924Frank
25/02/2017, 17:04
14653

Vandaag na lang prutsen d'r achter gekomen dat mijn claxon relais niet op plek 2 zit maar op 5 :) Maar goed hij doet het, weer een puntje afvinken voor de APK.

!979-924Frank
30/03/2017, 07:45
Hallo,

Afgelopen dinsdag een brug gehuurd om verder te gaan met m'n APK afkeurlijstje. O.a. achterwiellagers. Alleen krijg ik deze niet 100% speling vrij? Betreft een setje SKF lagers. wat me meteen opviel is dat ik het buitenste lager en met de hand makkelijk uit kon halen ook monteren ging zonder enige moeite. Het hele zaakje weer aangedraaid tussen 350 en 400 Nm. Is dit standaard of moet er 0,0 speling inzitten?

Frank

jimfrey944
31/03/2017, 00:14
kan wel iets speling op zitten
als je ze maar niet hoort

!979-924Frank
13/04/2017, 20:13
Vandaag de 924 door de keuring, eindelijk! Toch nog wel een en ander moeten doen :

Remerij rondom. HRC, zuigers, blokken, schoenen etc alles behalve de schijven en trommels.
Wiellagers voor en achter
einddemper
claxon relais
differentieelkering geen afkeur maar ook maar even meegenomen gezien de lekkage.
stuurkogels
schokdempers achter
Startmotor, wederom geen afkeur maar scheelt een hoop duwen.

volgende zaken dienen zich nu alweer aan:
Warme start hondsberoerd
overall afstellen van de motor. Hij loopt nog niet helemaal lekker
sinds vandaag springt de kofferbak open tijdens het rijden :{
dagteller doet het en niet
balanceren en uitlijnen


Oja die gaten in de de voorschermen en deuk rechts achter niet vergeten en alle overige roest plekje :) maar dat is voor latere zorg.

MrCarmaniac
13/04/2017, 20:33
Apk keuring is een mooie stap vooruit. en tja, zon oid beesie is hard werken ��:P

Ronaldbm
14/04/2017, 08:48
Mooi! Road legal! Nu de rest...

!979-924Frank
15/06/2017, 19:03
Gisteren was het eindelijk zo ver.. Ik ben tot stilstand gekomen langs de A1 ter hoogte van Naarden. Oorzaak defecte brandstofpomp-relais. Door de wegenwacht gefixt met twee draadjes een zekering van 15 Ampere. Helaas van korte duur en stond stil op de A2 tussen A9 en A10 ook leuk. Zekering door gebrand. Met een 20 ampere zekering geprobeerd maar deze werdt erg warm incl de draadjes. In overleg met wegenwacht auto laten vervoeren naar huis, incl ik zelf uiteraard.

Een nieuw relais is zo geplaatst natuurlijk maar wat is de ooraak van deze overbelasting?

!979-924Frank
15/06/2017, 19:21
15010 Sfeer plaatje voor de liefhebbers.

M.B.H.
15/06/2017, 20:18
Slechte massa of kontacten bijna draadbreuk

!979-924Frank
17/06/2017, 10:26
Vraagje, Ik ben wat op verschillende fora aan het lezen over het brandstofplomprelais.

1) Kan iemand mij kort en bondig uitleggen hoe het zit met voorschakeling van brandstofplomprelais. Zijn er relais, merken en types die ik moet vermijden
2) Onlangs heb ik een terugslagklep op mijn brandstofpomp geplaatst. Kan dit de overbelasting van de pomp hebben veroorzaakt?

NB ik heb nu een Siemens 433 906 059, wel of geen voorschakeling?

M.B.H.
18/06/2017, 19:37
Als het goed is schakeld het relay altijd +/- 3 sec.als je het contact aan zet.
En afhankelijk van jou auto type ontsteking heb je verschillende relay's
Het nummer wat jij geeft is wel goed maar dan heb je nog 60 v en 30 v geschakeld
En dat zit deels verscholen in letter code bv SHU .SJR. DME.en fabrikant.

!979-924Frank
18/08/2017, 20:43
Helaas maar waar, vandaag de 924 aan Rick Burgers verkocht. Iedereen op het forum die me vooruit heeft geholpen met alle vragen etc bedankt. Het ontbrak mij aan de kennis kunde tijd en geld om dit project tot het einde te brengen dat het verdiend. Rick is van plan verder te gaan waar ik ben opgehouden.

ptol
18/08/2017, 22:23
Jammer! Hoop dat je er nog wat voor hebt gekregen? Is een handelaar ook toch?

!979-924Frank
19/08/2017, 07:32
Handelaar / verzamelaar. ik heb gekregen wat ik er voor heb gevraagd dus je hoort mij niet klagen :) Wellicht leuk om te vermelden 30 september organiseert hij een transaxle dag in Elst

ptol
19/08/2017, 08:31
Handelaar / verzamelaar. ik heb gekregen wat ik er voor heb gevraagd dus je hoort mij niet klagen :) Wellicht leuk om te vermelden 30 september organiseert hij een transaxle dag in Elst

Mooie deal dan!

mbembe
19/08/2017, 09:25
Ik heb zojuist pas het hele draadje gelezen van af het begin tot nu. Jammer dat hij weg is. Weet je wat de nieuwe eigenaar ermee van plan is? Oplappen en doorverkopen of verkoop in onderdelen?

!979-924Frank
24/02/2018, 16:36
15319

!979-924Frank
24/02/2018, 16:38
Wilde deze toch even met jullie delen ondanks dat de auto niet meer van mij is. mvg Frank

jimfrey944
24/02/2018, 19:58
Hij staat in brummen denk ik ?

ptol
24/02/2018, 20:36
Ja, the Gallery in Brummen. Zal een aardig prijskaartje aan gaan hangen...

924turbo2
25/02/2018, 05:59
[/URL]

[url]http://www.gallery-aaldering.com/collection/porsche-924-2-0-first-owner-only-69-000-kms-original-full-known-history-nl/ (http://www.gallery-aaldering.com/collection/porsche-924-2-0-first-owner-only-69-000-kms-original-full-known-history-nl/)

Mooi verhaal, eerste eigenaar ?

Ronaldbm
25/02/2018, 06:59
Ha, goed verkoopstukje! Ben benieuwd naar het prijskaartje..

Mill
25/02/2018, 08:53
zo te zien op de facebook stie van een auto handelaar / verzamelaar in Elst wel:
https://nl-nl.facebook.com/porscheclassicparts/

!979-924Frank
25/02/2018, 10:06
Nee zeker niet de eerste eigenaar *) En met dat prijskaartje komt het ook wel goed ben ik bang. Auto is aardig opgeknapt sinds dat ik hem heb verkocht, maar 9550 vindt ik toch wel aardig aan de prijs en ik ga er vanuit dat de prijs in Brummen nog wel wat hoog gaat.

gerben1986
25/02/2018, 14:28
Dit valt mij echt tegen van Aaldering overal adverteren met kwaliteitsauto's, terwijl er hier aantoonbaar gelogen wordt...

924turbo2
25/02/2018, 18:05
Hoe mooier het verhaal hoe hoger de prijs *)

jimfrey944
26/02/2018, 20:46
Tis wel scherp geschreven stuk op het randje van oplichterij
Als je goed leest staat er net niet wat ze wel bedoelen ;)
Hij is wel netjes gemaak maar geen jaren geleden alleen maar overgespoten voor een beetje cosmetische redenen
Hij had behoorlijk veel roest en stond tegen slopen aan aan het begin van dit topic
Er is flink aan verbouwd om hem zo mooi te krijgen
Als ze dat er nu bij zetten zijn ze eerlijker mooi stukje van dit topic en facebook van Rick er bij
weet de koper tenminste wat er echt gebeurd is met de auto vind ik meer waard dan dat scherp geschreven verkoop verhaal
Km geloof ik eigenlijk ook niet echt maar goed het zou kunnen dat kan ik niet beoordelen

Zal ze eens een mail sturen ;)

gerben1986
27/02/2018, 07:46
De advertentie is tenminste geupdate, er staat niet meer dat hij van de eerste eigenaar afkomstig is.

fcam
27/02/2018, 15:31
Inderdaad, er staat nu dat de auto nieuw geleverd is aan de eerste eigenaar. Mooi! Je koopt een nieuwe Porsche en je krijgt een nieuwe geleverd, dat waren nog eens tijden :-)

Deze auto staat uitvoerig beschreven in RS Porsche Magazine (nummer 1/2018). Het is het onderwerp van een interview met Rick Burgers. De auto heeft een enorme metamorfose doorgemaakt als je de foto's in het blad vergelijkt met de foto's in dit topic. Op wat vreemde opmerkingen na over de grotere roestgevoeligheid van de 944 is het verder een eerlijk en leuk verhaal. Rick vond de auto in eerste instantie te slecht maar heeft de auto toch gekocht toen Frank er vanaf wilde vanwege de kleur en de documentatie die er bij zit. Dat laatste geeft een auto toch meer waarde, ik vermoed ook makkelijker te verkopen. Het kopen van een klassieker is rationeel niet te verdedigen en als je dat toch doet is een stuk geschiedenis wel handig. Je kunt tegen je partner (en jezelf) zeggen dat deze documentatie de investering waard maakt. Overigens kan Burgers de auto bij de Gallery in consignatie te koop hebben gezet. Ik ben best benieuwd wat de vraag prijs is. De taxatie staat op 12.500 maar dat zegt niet zoveel.
Er stond een paar dagen terug een mooie witte 924S op marktplaats. Nederlandse auto met documentatie. Stond binnen een dag of twee op gereserveerd. Ik ben benieuwd wie deze gaat kopen...

jimfrey944
01/03/2018, 14:02
Documentatie is zeker. Waarde verhogend en zeker als hij de lage km stand rechtvaardigd
Het stoort mij alleen dat er gedaan (er is veel aan gedaan en vervangen (als ik het zo zie )word alsof het een surviver is en dat is het in mijn ogen niet meer
Rik heeft er veel aan gedaan hij zal er spil en span uit zien maar alleen een tuchup was het niet
De prijs is ook bepaald door het werk wat er in zit dat zal best heel wat uurtjes zijn die moeten natuurlijk wel betaald worden
Wij in Nederland zien de waarde niet van dit soort auto’s in Duitsland worden ze gewoon voor deze bedragen verkocht
Zouden wij ook eens moeten gaan doen dan houden we deze pareltjes in Nederland

Die zal zijn weg naar Elst wel gevonden hebben ;)

jimfrey944
02/03/2018, 13:45
Ik heb een nette mail terug gekregen met excuses voor de verwarring
En bedankt voor de oplettendheid
Hij heeft het topic gelezen en
Het verhaal is aangepast
Het blijft staan dat het nu een nette auto is in de staat waar van de meeste 924 eigenaren alleen maar kunnen dromen
En waar iemand weer lekker van kan genieten

Ronaldbm
02/03/2018, 14:46
Mooi! Goede actie van beide kanten. En inderdaad weer een mooie auto die staat te wachten op een nieuwe liefhebber!

Mill
02/03/2018, 18:55
Ik heb een nette mail terug gekregen met excuses voor de verwarring
En bedankt voor de oplettendheid
Hij heeft het topic gelezen en
Het verhaal is aangepast
Het blijft staan dat het nu een nette auto is in de staat waar van de meeste 924 eigenaren alleen maar kunnen dromen
En waar iemand weer lekker van kan genieten

Sluit in mij helemaal bij aan :-)

!979-924Frank
03/03/2018, 11:55
Hey Jim, het ontgaat mij even wie je nu gemaild hebt Rick of the Gallery?

jimfrey944
05/03/2018, 15:24
De gallery Rick heeft niets met het verkopen of het verhaaltje te maken die heeft deze auto gewoon netjes gemaakt en verkocht aan de gallery

clark76
06/03/2018, 14:39
Very nice color !

Mill
23/04/2018, 17:12
Kennen wij deze ergens van ???

https://www.tweedehands.nl/autos/porsche/924/porsche-924-2-0-only-67-049-403489319.html

Groet Robin

Ronaldbm
23/04/2018, 19:42
Ha, mooie tekst in de advertentie, ben benieuwd welke dat is.....:

"Modelreeks: dec 2017 - dec 2017"

jimfrey944
23/04/2018, 22:11
mm ja blijf me toch storen aan de opgegeven km dat maakt een hoop verschil in waarde de auto heeft zeker een 1 ton meer gelopen
als ze nou zeggen afgelezen km stand dan klopt het verhaal wel beter

Marty
01/05/2018, 23:19
Ik heb de foto's even bekeken op de site van de verkoper, de gashendel bushing op throttle body ontbreekt.

jimfrey944
02/05/2018, 08:39
Ik heb de foto's even bekeken op de site van de verkoper, de gashendel bushing op throttle body ontbreekt.

Dat is bij 90% van de 924s het geval ;)

924turbo2
08/12/2018, 08:19
nu bij BVA op de veiling:

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/36900/11959950

Mill
08/12/2018, 12:36
Ik zag de advertentie ook al op marktplaats staan:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m1349800904-porsche-924-bj-1979.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Groet Robin

Ronaldbm
08/12/2018, 20:47
Ja, gespot! Wel een stevige inzet, 15k...

!979-924Frank
19/12/2018, 10:25
Het blijft me toch verbazen welke weg deze auto aflegt. Vanaf mei dit jaar een vijfde particuliere eigenaar volgens de RDW en o zakelijk. Dit terwijl ik hem in september 2017 aan Rick Burgers heb verkocht. Hij was de vierde eigenaar en heeft hem medio februari aan een vijfde particulier verkocht. Die hem volgens Rick direct heeft ingeruild Aalderinck. Ben benieuwd wat hij uiteindelijk zal oplever op de veiling. Ik heb de auto in februari bekeken In Brummen. Viel nog wel het een en ander op aan te merken.

Ronaldbm
19/12/2018, 15:10
Interessant hoe deze specifieke auto zijn reis maakt inderdaad. Laat wel weer zien dat er best interesse is voor een goede 924. Heb je inmiddels al spijt van de verkoop? :7

gerben1986
19/12/2018, 19:48
Is de auto ook verkocht voor dat geld? Of was de minimale prijs nog hoger?

jimfrey944
20/12/2018, 18:06
Ik weet waar rick hem voor verkocht heeft en dat was ook al niet mis
geeft hoop voor de betere 924 onder ons :)

Patrick86c
09/07/2019, 20:52
Ik weet het niet 100 procent zeker,maar het schijnt dat deze weer verkocht is en mogelijk gespot in Arnhem.

!979-924Frank
20/08/2019, 18:21
https://www.autojunk.nl/2019/07/mooie-porsche-924-in-arnhem-gespot

Ronaldbm
21/08/2019, 10:43
Leuke site!

lovepor
22/02/2020, 15:43
Prachtig verhaal!