PDA

Bekijk Volledige Versie : stotteren/inhouden/onregelmatig idle



q01z
17/03/2008, 20:57
Tsja, topictitle zegt het al?

mijn 924 loopt (sinds aanschaf) onregelmatig stationair..
en als je halfgas optrekt, dan stottert hij een beetje het gaat dus niet vloeiend.. maar je voelt duidelijk dat het in etappen gaat..
bij wegtrekken van een stoplicht resulteerd dit af en toe in ongecontroleerd schokken alsof ik pas net mn rijbewijs heb,..

heeft er iemand een idee?
dit heb ik al gedaan;
-nieuwe bougies
-nieuwe verdelerkap + rotor (was nodig)
-ECU gereset zodat die nieuwe tabellen kan lezen
-nieuwe ringetjes bij de injectoren (lekte 1tje)

overigens is het zowel bij koude als warme motor..

Tom
17/03/2008, 21:22
Injectors vuil? (ultrasoon laten reinigen)
Lambdasonde overleden? (door te meten met een oscilloscoop)

Verder geen specifieke kennis van de S...

q01z
17/03/2008, 21:37
mmm die lambda is wel een idee..

de injectoren heb ik eruit gehad en die waren aan de buitenkant (ook de kop) zo ellendig schoon dat ik me niet voor kan stellen dat ze vanbinnen vies zijn :roll: maar het is het proberen waard natuurlijk :D

captainfrasca
17/03/2008, 21:51
Luchtmassameter misschien, als die niet lekker werkt kan de motor ook rare dingen doen, of een foutje in de software van de computer?

Cor????

Bazzz
17/03/2008, 22:34
Nog niet je bougiekabels vervangen? Zijn die niet gewoon slecht?

M.B.H.
17/03/2008, 23:49
Connektor met je computer slecht kontakt of los niet in de borgveer M.

gerben1986
18/03/2008, 07:47
Of is het misschien de idle stabilizator? Als die vast zit dan krijgt de motor meer of minder lucht dan dat ie verwacht. Dan lopen ze meestal ook niet zo lekker kan ik uit ervaring zeggen.
Ik weet niet precies waar die bij een 944 zit, maar ik meen ergens bij het spruitstuk, een tik met de schroevendraaier zou volgens de geleerden op diverse fora genoeg moeten zijn.

q01z
18/03/2008, 08:28
hoe zit zoiets moois eruit? :)

bougiekabels moet ik idd ook nog doen, maar die zijn/lijken niet slecht.. mantel is nog perfect..

contactjes zal ik nog eens proberen.. wlelicht is het zoiets doms als een verstopt benzinefilter bedenk ik net :roll:

gerben1986
18/03/2008, 10:20
hoe zit zoiets moois eruit? :)

bougiekabels moet ik idd ook nog doen, maar die zijn/lijken niet slecht.. mantel is nog perfect..

contactjes zal ik nog eens proberen.. wlelicht is het zoiets doms als een verstopt benzinefilter bedenk ik net :roll:
Citaat van Hans-E op het 944forum:

Daarna: idler valve....
Zit onder het inlaatspruitstuk tussen de pijpen van 3e & 4e cylinder.
Klep kan vast zitten. Even tegenaan tikken met een schroevendraaier wil nog wel eens helpen.

Dat ding zit nu niet bepaald op de meest ideale plaats, het kan daar behoorlijk heet worden.
Er kan dus veel meer mee mis zijn: Draden gecorrodeerd, slangstubs gescheurd, klephuis zelf kan ingescheurd zijn....
En anders kan hij misschien ook valse lucht aanzuigen, dat had ik dus ook met de 924. Die loopt nu ook weer veel beter nadat ik een kapotte slang vervangen heb.

Tom
18/03/2008, 10:41
Bij mijn Audi's geef ik de ISV vaak een spoelbeurtje met remmenreiniger, daarna even uitlekken en monteren. Meestal zijn de stationairproblemen daarna weg.