PDA

Bekijk Volledige Versie : Jama's 924



Jama
05/10/2014, 04:41
Zal hier ook eens de Porsche in dit topic plaatsen.
heb deze in augustus aangekocht. Is van 1978

De Porsche heeft dus een ombouw ondergaan bij JB tuning (dankzij de kennis van medeforummers te weten gekomen)
Hier hebben ze de achterkant omgebouwd naar een 968.

De bedoeling is van deze eerst mechanisch in orde te zetten.
Hier zijn enkele kleine werkjes aan (schakelstang reviseren, drukvatje van de benzine, en een dichting aan de versnellingsbak die jammergenoeg niet meer leverbaar is, trommels achteraan blijven een beetje kleven)

Dan zal de wagen helemaal opnieuw onder handen genomen worden aan de buitenkant.

Heb nu nog 2 kleuren waar ik tussen twijfel.

De eerste is de Porsche in het rood, de tweede is zwart.
De bestaande velgen blijven behouden, deze worden opnieuw gedaan en voorzien van een gepolierde rand met rood hart.

na deze werken zal het terug een beetje sparen zijn om de binnenkant een nieuw leven te geven. Deze zal mettertijd volledig in het leder komen (zetels + deurpanelen + dashbord). Hier zal het kleur afhangen van de gekozen lakkleur. Ofwel bordeaux bij een zwarte buitenkant ofwel wit bij een rode buitenkant.

Doel is om tegen volgende zomer klaar te zijn met de buitenkant dat we een beetje kunnen genieten van het rijplezier van de werkmansporsche ;-)

jimfrey944
05/10/2014, 08:29
Mooi project
Ik zou zelf niet voor zwart gaat dat verbergt alle lijnen van de auto en maakt hem klein

Jama
23/11/2014, 09:15
de mechanische werkjes zijn zo goed als allemaal uitgevoerd. Enkel nog het lekje aan de versnellingsbak moet gedaan worden.
Hier ga ik kijken om alles te demonteren en eventueel zelf de as aanpassen voor een bestaande oliekeerring.

Ook is er ondertussen een nieuwe 968 bumper besteld (bij sportwagen zurich). De huidige is er niet veel meer mee te doen door alle lijm en sillicone. En de nieuwe zou maar "minimale" aanpassingen nodig hebben om te passen :-) Laat ons hopen
Deze zou volgende week moeten binnenkomen. Dan kunnen we aan het carrsosseriegedeelte beginnen.

De kleur zal rood worden.

Fotos van de werken volgen.

Jama
24/01/2015, 18:22
Hoe haal je het beste de achterste zijraampjes uit?
ga beginnen met de auto te schuren, maar zou deze er ook uit willen

bedankt op voorhand

ptol
24/01/2015, 19:27
Volgens mij staat er op youtube een mooi filmpje over.

Daan_924
24/01/2015, 19:31
https://www.youtube.com/watch?v=dE2Q6WayLpY

https://www.youtube.com/watch?v=Ci9Ve2B3hMY

Jama
24/01/2015, 20:28
thx

Harrison
25/01/2015, 01:16
Geinig dat je antenne op je achterruitenwisser zit.

Jama
25/01/2015, 07:55
is van de vorige eigenaar.
Moet terug een ruitenwisser op :-)

Harrison
25/01/2015, 10:22
is van de vorige eigenaar.
Moet terug een ruitenwisser op :-)

Maar werkt je antenne nu ook, of is het puur voor de 'sier'?

Jama
26/01/2015, 07:45
heb het niet geprobeerd.
Heb de auto eind augustus gekocht, en is niet meer buiten gekomen.