PDA

Bekijk Volledige Versie : Het LPG topic.



Herman
21/10/2010, 11:16
Heren,

Ik vraag me af of er ervaring is met het op LPG rijden van de 924. En zijn er mensen die mogelijk zelf LPG in hun 924 gebouwd hebben? Ik ben rezend benieuwd naar eventuele ervaringen. Als dit "vloeken in de kerk" is, hoor ik het ook graag.

Pas
21/10/2010, 14:26
Ik denk dat ik één van de weinige 924 bezitters ben met lpg in de wagen. Echter was het al in de wagen ingebouwd en een sterke reden dat ik de auto heb gekocht.

Tsja, het rijd lekker goedkoop. Maar het heeft toch wel zijn nare trekjes.

Ondanks dat ik niet weet of het door de lpg gekomen is heb ik al een keer een verbrande uitlaatklep gehad, echter reed ik toen volgas op benzine.

Daarnaast nog wel eens problemen met backfires tijdens starten als je te enthousiast op het gaspedaal drukt.

Het heeft een relatief kleine actieradius en de tank neemt een hoop ruimte in.

Elke keer weer afstellen want de afstelling lijkt snel te verlopen. Plus dat je nooit lekker tegelijk op benzine en lpg kan afstellen. Door het hulpstuk van de vergasser in de inlaatbuis is de luchtdoorstroming een stuk minder voor als je op benzine rijd.

jimfrey944
21/10/2010, 16:06
Rene van de 924vriendenkring rijd ook op gas
die is erg tevreden maar die rijd nog niet zo lang op gas
en idd die tank neemt erg veel plaats in

Fantaman
22/10/2010, 16:28
verbranden klep komt doordat de klep niet lang genoeg dicht staat en dus te warm wordt, dit komt doordat de klepspeling te klein wordt/is. lpg verbrand op een hogere temperatuur en daarom wordt er bij iedere beurt de kleppen gestelt.
dus lpg heeft het alleen versnelt en dat je op benzine reed toen het noog lot toe sloeg kwam ook door volgas en waarchijnlijk hoger toerental dus klep wordt warmer en kan ze warmte niet kwijt aan de kop omdat ie niet lang genoeg dicht staat.

tevens de reden dat ik niet op lpg ga rijden, tenzij het een oude amerikaanse V8 is:heh: