PDA

Bekijk Volledige Versie : rechts achter veert niet....



Piglet
22/10/2010, 10:41
Een collega leude achter op de auto en zei: hee je schokbreker is stuk...
Nou, zelf duwen....links veert in en komt netjes terug, maar rechts is geen beweging in te krijgen.
Vervolgens een setje nieuwe schokdempers gekocht, welke ik er nu aan het onderzetten ben.
Nu komt het... ook zonder schokdemper zit rechtsachter alles gewoon muurvast!!:shocked:
Met veel geweld (stampen op de remtrommel) gaat ie heel iets naar beneden, maar niet terug. Als je dan de boel omhoog trekt, gaat ie weer iets omhoog (centimetertje), maar dat is alles.
Zou de boel vastgeroest/rot kunnen zijn en is gangbaar maken voldoende of moet ik aan iest ernstigers gaan denken (torsiestaaf gebroken o.i.d.??)
Mocht iemand ervaring hebben of en tip, hoor ik dat graag!

Cor 944
22/10/2010, 13:22
krik de auto eens op aan de kant die niet meer veert.
en vertel dan wat je bevindingen daarvan zijn.

Piglet
22/10/2010, 20:23
Vanmiddag in ieder geval de nieuwe schokdempers gemonteerd.
Bij het opkrikken zakt het wiel wel het eerste stuk naar beneden, er zit dus wel beweging in.
Heb de krik even onder de demperbevestiging gezet en (zonder demper) de ophanging omhooggeduwd, bij het zakken van de krik, komt het wel weer vanzelf naar beneden, dus zit het niet vastgeroest.
Nadat alles weer in elkaar zat, weer op de achterkant geduwd.
Links achter veert echt in, maar rechtsachter wordt volgens mij de enige reactie die waarneembaar is, veroorzaakt door de band.
De auto staat zo op het oog niet scheef.