PDA

Bekijk Volledige Versie : trillend stuur, maar wielen gebalanceerd



Duncan
28/10/2010, 21:13
Hmmm,
Ik heb last van trillingen in het stuur.
De trillingen komen en gaan, niet continu, alleen bij snelheden boven de 100 km/uur.

Eerst zijn voorwielen opnieuw gebalanceerd, maar daar was nix mis mee. Vervolgens zijn de achterwielen naar voren gezet en gebalanceerd om kleine onrondheid van een van de voorwielen uit te sluiten. Nog geen resultaat.
Wat kan er nog meer mis zijn?

Vroeger had de auto het ook een klein beetje, maar alleen als ze een weekje had stilgestaan. Na 5 km was het dan weg.

ArvidW
28/10/2010, 21:56
Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing aangezien mijn 924 hier ook last van heeft. Ik heb de wielen op de auto laten balanceren.

captainfrasca
28/10/2010, 22:03
Kan vanalles wezen:

Speling op fuseekogels
Speling op stuurkogels
Uitlijning
Banden onregematige slijtage
Speling op draagarmlagers
Speling op wiellagers

Dus keuze zat!

Laat een garage er eens naar kijken!

maup
29/10/2010, 09:55
Ik heb ook net nieuwe voorbanden laten monteren en heb ook nog steeds een lichte trilling, als ik mijn voorwielen opkrik en ronddraai blijkt dat ik in één van mijn wielen een slagje heb van 5 à 7 mm, dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. Maar ik vindt de trilling te klein om de boel te laten richten. Je banden kunnen ook ovaal zijn, ik heb een keer nieuwe banden gehad die een hoogteverschil hadden van ruim 1cm:frown: (waren goedkope portugese banden voor mijn mini die ik toen had, hierna alleen maar A-merk banden gekocht).

-Bassie-
29/10/2010, 10:10
ik heb momenteel vredestein sporttrac 3 banden deze bevallen goed alleen als ik een beetje sportief heb gereden en ze zijn warm en zet de auto dan stil heb ik ook last van trillingen de eerste paar minuten.
verder nooit ergens last van gehad.
trouwens ook even kijken hoe je het wiel vast draait.
even wiel los draaien en dan bouten kruislings handvast zetten en dan pas goed vast anders kan die niet goed centreren op de bouten.

Space
29/10/2010, 14:25
wat doet ie bij het remmen op lage en hoge snelheden?

Duncan
29/10/2010, 16:51
Dank voor meedenken,

Met remmen gebeurt er nix, geen trillingen ofzo.
Ik rem eigenlijk nooit fors.

wieberd
21/11/2010, 20:53
ik had dat ook

nu ik er een ander stuurhuis op heb zitten is het weg

als ik jou was zou ik de voorkant van de auto opkrikken en kijken of er ergens speling op de voorwielen zit