PDA

Bekijk Volledige Versie : Martijn stelt zich voor



Martijn
24/03/2008, 22:19
Hallo,
Ik ben Martijn, ben voornamelijk actief op 924board.org maar dankzij boudewijn ook maar eens hier een kijkje genomen.

ik heb een 924 NA uit 81, ben er niet zeker van of het nu een weissach is of niet, ik heb in ieder geval wel het goede bouwjaar, kleur en het leuke interieur.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/266.jpg

Het blok zit momenteel in de revisie, daarna gaat ie op megasquirt 2 lopen met ITB's
dat ziet er zo uit op mijn autootje...maar dan moet je even een blok erbij denken wat er als nieuw uitziet (en ook is eigenlijk...)

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/267.jpg

Ik ga niet uit van vermogenswinst maar die zal er ongetwijfeld wel zijn... maar zolang ik er niet vanuit ga kan het alleen maar meevallen.

Auto is verder mooi hard, heeft wel wat plekjes in de lak maar niets ernstigs.
Wel jammer van de hoodscoop op de motorkap, die heb ik maar zilver gespoten (was zwart).

Verder studeer ik cognitieve kunstmatige intelligentie, ben 3e jaars, werk in een revisiebedrijf in utrecht als bijbaan en heeeeel af en toe op mijn oude werk in een supermarkt als het nodig is.

Verder ben ik een hele knappe jongen en daarom post ik geen foto van mezelf ;)

Ik-rij-belastingvrij
24/03/2008, 23:22
Welkom :D
Zeer mooi bedacht, ben benieuwd hoe het gaat lopen en klinken als het klaar is :-D

Tom
25/03/2008, 06:30
Welkom! Ik had je al gespot op 924board.

Leuke auto! Lijkt me wel een Weissach, als verder alles klopt. Da's nummer drie op het forum...

Ik vind de scoop wel meevallen, ziet er netjes uit en die dingen waren een rage in de jaren '80, weinig sportieve auto's zijn eraan ontsnapt. :lol:

LWB
25/03/2008, 16:55
Hoi Martijn,

welkom hier, ziet er snel uit met die 4 gaskleppen...benieuwd hoe dat klinkt :wink:

je voorstelling staat onder Pascal zijn voorstelling.... misschien te verplaatsen?

q01z
25/03/2008, 17:26
welkom!

ziet er echt super uit onder de kap Martijn :D gaaf hoor throttleboddies :D

captainfrasca
25/03/2008, 18:35
Hoi Martijn,

Welkom names de "kapitein"

De auto die jij hebt is geen Weissach, maar de 50 Jahre Porsche konstruktionen edition, ook vrij zeldzaam.

Leuk dat je je hebt aangemeld, en zo te zien ben je lekker aan het knutselen geweest....

Groet,

David

M.B.H.
25/03/2008, 18:45
Hoi Martijn, :-D
Dat ziet er leuk uit :lol:
Natuurlijk van harte welkom ,
ik ben ook zeer benieuwd hoe dat klinkt met 4 luchtkleppen M.

Martijn
25/03/2008, 18:51
woeps ik dacht dat er een centraal voorsteltopic was :wink: my bad.

ben ook benieuwd wat de porsche gaat doen.

David, weet jij meer over dit model? ik dacht dat de weissach geproduceerd was (400st) voor de amerikaanse markt wegens het 50jarige bestaan van porsche.
De VIN geeft aan dat het geen weissach is, en aangezien weissach alleen voor de amerikaanse markt was, zou ik van die nietgeile reflectoren moeten hebben niet?

Jij enig idee hoe het zit? Ik heb nl nog nooit van een 50jahre model gehoord buiten de weissach.

De verkoper verkocht em als weinachtsmodel, maar die zal wel met zn kop tegen een deur zijn gelopen. Ik heb hem ook gezegd dat dit model niet bestond en zonder certificaat is het een gewone 924 bij mij en heb er dus ook een gewone 924 prijs voor betaald.

Het maakt me verder niet zoveel uit of het nu een schaars model is of niet, want als het zo is is elke verandering die ik er aan maak in principe een waardevermindering en dat is jammer want ik hou van verbouwen ;)

Het moet alleen niet zo zijn dat ik dat ding voor weingi geld verkoop en dat de volgende eigenaar me uit zit te lachen omdat ik een paar rooitjes mis ben gelopen door mijn kennisgebrek ;)

captainfrasca
25/03/2008, 20:22
Hey Martijn, het enige wat ik weet is dat dit model alleen voor de Europese markt is gemaakt en dat er ook maar 300 van zijn gemaakt, ik weet er nu incl. die van jou dat er nog 4 in Nederland zijn zowiezo en ik heb er tot nu toe 17 in Duitsland kunnen achterhalen..

Porsche heeft dit model uitgebracht ter ere van het 50 jaar bestaan van de sport divisie van Porsche van daar ook de naam 50 jahre konstruktionen, vergelijk het een beetje met een forumule 1 renstal, die noem je ook wel de constructeur..

van een Weihnacht editie heb ik ook nog nooit gehoord, ik bedoel deze 924 heeft niets met kerst te maken dacht ik zo.

Wat ik wel weet is dat er enkele van dit type rond rijden met zo een plaqette op het dashboard, of dit zelf gemaakt is weet ik niet..

Het enige wat ik wel weet is dat toen je deze limitited edition kocht dat je wel een meerprijs ervoor moest betalen, aldus de originele factuur die ik nog heb liggen.

Volgens mij heeft dit type niet zozeer een meerwaarde, ik denk dat het er een beetje vanaf hang hoe gevoelig de eventuele koper is voor speciale uitgaves, maar ja, het interieur is een leuke toevoeging en dus vrij zeldzaam en dat geeft de auto voor mij zeker wel een meerwaarde, maar ja wat moet je er extra voor vragen, als je dat zou doen dan zal de gemiddelde mens waarschijnlijk naar een goedkopere 924 gaan kijken die wellicht in dezelfde technische staat is.

De informatie heb ik gedeeltelijk via de importeur en heel diep graven op internet en diverse duitse fora. Een Weissach is werkelijke anders dan hetgeen wij hebben.

Ik hoop dat ik je een beetje duidelijkheid heb kunnen verschaffen..

LWB
25/03/2008, 20:41
nog iets kunnen vinden....

50 Jahre Porsche Konstruktionen:

Optiecode was destijds M402 waarbij er 425st voor de overige landen gemaakt zijn in Zinn-metallic en 589st in Platin-metallic alleen voor Duitsland.
Bouwperiode 07/81 t/m 09/81

Een Weissach is tevens een 'Sondermodell' uit modeljaar 1981 waarvan er enkel 410 st gemaakt zijn voor de Amerikaanse markt.
Bouwperiode 03/81 t/m 04/81

[attachment=0:3nj0ab1c]924weissach.jpg[/attachment:3nj0ab1c]

Martijn
25/03/2008, 20:45
Dan zou ik die optiecode ergens terug moeten vinden toch? in de kofferbak... zal nog eens kijken binnenkort.

wat ik wel weet is dat ie in 92 uit duitsland is geimporteerd ;)

wat wel jammer is is dat de auto van een of andere sjonnie is geweest: pioneersticker op de achterruit (zit lekker ingebrand want hij is er allang vanaf maar je ziet het nogsteeds) en er zijn 3 gaten boven mn dashboardkastje bijgemaakt (hoewel het er bijna origineel uitziet... maar dat is het zeker niet) voor extra meters.

Die ga ik wel benutten, en het dashboard is altijd nog te vervangen/coveren...

LWB
25/03/2008, 21:27
Kwam in een ander boek nog wat tegen.

Opties standaard op een 50 Jahre zijn:

Speciaal zwart/streepinterieur met handtekening op hoofdsteundeel
Electrische buitenspiegels links en rechts
Cassettevak/middenarmsteun
Vierspaaks leren stuurwiel
Antenne en luidsprekers
'Turbo'-velgen met 205/60 HR15
Getint glas
Elektrische ramen

Martijn
25/03/2008, 22:00
Kwam in een ander boek nog wat tegen.

Opties standaard op een 50 Jahre zijn:

Speciaal zwart/streepinterieur met handtekening op hoofdsteundeel
Electrische buitenspiegels links en rechts
Cassettevak/middenarmsteun
Vierspaaks leren stuurwiel
Antenne en luidsprekers
'Turbo'-velgen met 205/60 HR15
Getint glas
Elektrische ramen

en laat ik dat nou net allemaal hebben.

Ik-rij-belastingvrij
25/03/2008, 22:06
Dan heb je dus een 50 Jahre :-D
Toch?

LWB
25/03/2008, 22:07
Voila!

bij die kleur/bouwjaar met het juiste interieur compleet kun je er voor 99,9% al wel vanuit gaan dat het er een is...

Martijn
25/03/2008, 22:44
zo bekeek ik het ook, ik kan me niet voorstellen dat iemand precies deze kleur auto met het goede bouwjaar heeft gekozen om het interieur en de opties op over te zetten van een speciaal model ;)

mss maar keer ergens die vin natrekken voor de zekerheid
maar eigenlijk wilde ik het helemaal niet weten omdat ik er dan steeds minder aan durf te doen :(

hammer_rites
26/03/2008, 06:27
Em omdat ik er al eentje om zeep heb geholpen, moeten jullie er extra zuinig op zijn. ;)

Gewoon doorgaan Martijn, aan de motor zat toch niks speciaals "50 Jahre Porsche konstruktionen edition", hehe...

LWB
26/03/2008, 11:14
mss maar keer ergens die vin natrekken voor de zekerheid
maar eigenlijk wilde ik het helemaal niet weten omdat ik er dan steeds minder aan durf te doen :(

Ach je kunt ook zo kijken.

modeljaar 81/82 zijn er 17483 keer een 924 2.0 gemaakt waarvan er 1014 een 50 jahre zijn...das 17.24% van de productie....en dan ook nog eens tig LeMans uitvoeringen. Een standaard uitvoering uit 81/82 kon wel eens speciaal zijn.......:wink: :wink: :wink:
( :D 50 Jahre blijft een van de mooiste uitvoeringen van de 924 2.0....)

Martijn
26/03/2008, 15:09
ik heb trouwens wel een aparte voorspoiler die ik nog nooit heb gezien.

vond mijn auto altijd mooier dan andere 924jes en ik wist niet waarom maar het is waarschijnlijk die voorspoiler die de boel net wat meer afmaakt.. dat ie zwart is maakt hem misschien juist wat minder opvallend :)

gerben1986
26/03/2008, 15:12
En wat ben je met deze modificaties eigenlijk?
Is het puur om de looks, om het spul zuiniger te maken, meer vermogen of.... ?
Leuke auto trouwens, ook een mooie kleur!

Martijn
26/03/2008, 15:47
En wat ben je met deze modificaties eigenlijk?
Is het puur om de looks, om het spul zuiniger te maken, meer vermogen of.... ?
Leuke auto trouwens, ook een mooie kleur!

looks? boeien me niet zo, daarom doe ik voorlopig niets aan de lak enzo.
Zuinig is wel de bedoeling, daarom heb ik ook de compressie wat verhoogd en gaat ie op megasquirt.
Hij gaat als het meezit ook op gas lopen, ook via megasquirt, dat ook ivm de kosten (ik heb hem niet gekocht om porsche te rijden).
Jammer dat ie dus toch een bijzonder model is, want dan vind ik dat soort mods weer jammer maar het is toch een verschil van meer dan 10ct de km.

Meer vermogen reken ik niet op maar ik zal hopelijk wel een paar pk winnen...

VonG
26/03/2008, 18:17
welkom!

hammer_rites
29/03/2008, 20:58
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/267.jpg
Hoe heb je de tb's aangesloten op de manifold eigenlijk? Alleen rubber slang met klemmen? Ik heb net mijn tb's binnen, en je hebt niet veel keus zo te zien.

Martijn
31/03/2008, 09:57
Ja met slang en klemmen, zit verder prima, en de rubberen slang zal wat trillingen opvangen.
Nadeel is dat het lastig is benzinebestendige slang te krijgen, dat is mij dan ook niet gelukt ( :shock: ) Ik heb de slang een tijdje in de benzine laten weken, rotte wel weg, maar was de nylon wapening in het midden van de slang, dus waarschijnlijk gaat het wel houden ;)

Ik kan geen simpelere manier bedenken dan dit... of bedoelde je of er nog meer ondersteuning was, zoals het originele spruitstuk onder ook nog met een beugel vastzit?

hammer_rites
31/03/2008, 16:45
Ik kan geen simpelere manier bedenken dan dit... of bedoelde je of er nog meer ondersteuning was, zoals het originele spruitstuk onder ook nog met een beugel vastzit?
Ja, precies. Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad, bedenk ik me nu. In ieder geval, die slang moet nu wel alle klappen en trillingen opvangen. Voor mijn gevoel zou ik hem graag nog afsteunen ergens op het blok. Of denk je dat dat overkill is?

924turbo2
31/03/2008, 17:25
Kan dat slang wel de temperaturen aan ? Een vriend van mij had dit ook zo gedaan en de slang werd bij hogere temparaturen heel zacht. Misschien kan je beter voor sileconenslang gaan.

Martijn
01/04/2008, 01:08
we zullen zien, dat het spruitstuk van rvs is draagt ook niet echt bij.

Probleem is dat ik niet makkelijk aan al die rotzooi kan komen hier.

boudewijn, de throttlebodies zitten goed strak in de rubbers en ze wegen ook niet zoveel, dus je moet het wel heel bont maken om ze eraf te rijden ;) Je kunt uiteraard een metalen strip gebruiken en die op dezelfde punten bevestigen als de originele beugel onder het spruitstuk.

Zodra de boel er weer opzit zal ik eens wat frutselen aan de tb's bij wijze van test ;)

Bij mij komt er nog een vacuum plenum onder het spruitstuk als buffer voor alles wat vacuum nodig heeft, voor een geleidelijk en accuraat vacuum, dat gaat sowieso in de weg zitten voor een beugel maar misschien kan ik wel wat combineren ofzo.

Sjon
05/04/2008, 16:54
werk in een revisiebedrijf in utrecht als bijbaan
Toevallig Eras?
(waarschijnlijk ga ik maandag een polo-onderblokje daar brengen, om te laten vlakken en honen)

Martijn
06/04/2008, 18:31
werk in een revisiebedrijf in utrecht als bijbaan
Toevallig Eras?
(waarschijnlijk ga ik maandag een polo-onderblokje daar brengen, om te laten vlakken en honen)


heel toevallig wel ja :)
maandag werk ik er niet, dan zit ik met mn school... doe ze maar de groeten van martijn ;) zal wss toch wel de baas zijn die het blok van je aanneemt.

Sjon
14/04/2008, 12:49
heel toevallig wel ja :)
maandag werk ik er niet, dan zit ik met mn school... doe ze maar de groeten van martijn ;)
zal wss toch wel de baas zijn die het blok van je aanneemt.
Kerel met rood haar en ringbaardje?
Vorige week maandag kaal 1.3 polo-onderblokje gebracht: honen & vlakken.
Deze week hopelijk ophalen: kan ik komend weekend aan de slag.
Ik zal je naam ff laten vallen 8)

Martijn
14/04/2008, 15:47
dat was emiel... :) de chef... zag je blokje vlgs mij nog liggen :)

hammer_rites
17/04/2008, 18:58
Bij gebrek aan je eigen project topic (hint hint ;)) stel ik de vraag maar hier:
Hoe heb je de gaten die as van de electronisch gestuurde kleppen achterlaat gedicht? Ik heb het uiteraard over je gsxr gaskleppen.

Martijn
17/04/2008, 21:48
Bij gebrek aan je eigen project topic (hint hint ;)) stel ik de vraag maar hier:
Hoe heb je de gaten die as van de electronisch gestuurde kleppen achterlaat gedicht? Ik heb het uiteraard over je gsxr gaskleppen.

tapendjes en rubbertjes van de praxis :) werkt prima kun je ze strak naar buiten duwen, verstevigt de hele constructie ook nog wel...

maak je maar druk om je vacuum
;)

hammer_rites
17/04/2008, 22:15
maak je maar druk om je vacuum;)
Stukje pvc-buis met aansluitingen op de 4 originele injectorgaten, toch? Alweer Praxis.

Martijn
18/04/2008, 19:28
juistem..

kijk mij dom zijn en nog steeds denken dat jij je originele gaten ging gebruiken voor injectoren :? was even vergeten dat jij het in principe hetzelfde aanpakt als ik.

even vandaag mn blok gespoten met speciale verf van mn werk...

Expres wat donkerdere kleur genomen... denk niet dat lichte grijze alukleur mooi staat op een oneffen gietijzeren blok...dit ziet er niet eens zo zwaar uit en toch strak :)

hele blok wordt zo, kijk er al naar uit hoe mn kleppendeksel het hele blok in die kleur gaat representeren :)

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/102.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/103.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/104.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/105.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/106.jpg

Morgen mn kleine grut maar eens schoonmaken en spuiten, koppeling erop.
Helaas mn pakkingset op mn werk laten liggen dus carter kan er nog niet op...maar ach.. dat komt ook wel, eer dat ik al die boutjes heb schoongemaakt is et weekend voorbij ;)

hammer_rites
18/04/2008, 20:20
Mooi werk!

Hoe staat het met de kop? Klepgeleiders al binnen/gemaakt?

M.B.H.
18/04/2008, 22:23
ziet er strak uit Martijn :o
bdw wat kost een pakkingset voor een 924 / 924 turbo
:roll: :roll: M.

Sjon
18/04/2008, 22:33
dat was emiel... :) de chef... zag je blokje vlgs mij nog liggen :)
Afgelopen dinsdag opgehaald.
Was ff druk daar, geen tijd voor een praatje.

Martijn
18/04/2008, 22:43
Mooi werk!

Hoe staat het met de kop? Klepgeleiders al binnen/gemaakt?

nee komt wss vast wel vlgd week. Tot die tijd ben ik nog wel ff met mn onderblok zoet maar daarna is het kop erop, blok erin, klaar.... anders loop ik ook weer tegen onverwachte dingen aan en dat kost dan weer nog meer tijd dus eerst volledig preppen voor de kop :)

pakkingset weet ik zo niet uit mn hoofd, wat moet je hebben? Mijne had ik geloof ik uit duitsland gehaald want niet alles is makkelijk te krijgen voor 924 (krukaslagers e.d en sommige pakkingen/keerring krukas).

M.B.H.
18/04/2008, 23:01
Mooi werk!

Hoe staat het met de kop? Klepgeleiders al binnen/gemaakt?

nee komt wss vast wel vlgd week. Tot die tijd ben ik nog wel ff met mn onderblok zoet maar daarna is het kop erop, blok erin, klaar.... anders loop ik ook weer tegen onverwachte dingen aan en dat kost dan weer nog meer tijd dus eerst volledig preppen voor de kop :)

pakkingset weet ik zo niet uit mn hoofd, wat moet je hebben? Mijne had ik geloof ik uit duitsland gehaald want niet alles is makkelijk te krijgen voor 924 (krukaslagers e.d en sommige pakkingen/keerring krukas).

Okee nou ik wil van allebijde een kompleet set 924 en 924 turbo vandaar M.

Tom
18/04/2008, 23:55
Ziet er gelikt uit zo, met een verse laklaag.

Martijn
19/04/2008, 11:05
[quote="hammer_rites":2zx2e4k6]Mooi werk!

Hoe staat het met de kop? Klepgeleiders al binnen/gemaakt?

nee komt wss vast wel vlgd week. Tot die tijd ben ik nog wel ff met mn onderblok zoet maar daarna is het kop erop, blok erin, klaar.... anders loop ik ook weer tegen onverwachte dingen aan en dat kost dan weer nog meer tijd dus eerst volledig preppen voor de kop :)

pakkingset weet ik zo niet uit mn hoofd, wat moet je hebben? Mijne had ik geloof ik uit duitsland gehaald want niet alles is makkelijk te krijgen voor 924 (krukaslagers e.d en sommige pakkingen/keerring krukas).

Okee nou ik wil van allebijde een kompleet set 924 en 924 turbo vandaar M.[/quote:2zx2e4k6]

zou ik even op fvd kijken als ik jou was en bestellen bij 911shop :) als je het allemaal in 1 keer wilt.
mijn kopset is van victor reinz, komt bij revisie vandaan, en de onderblokset van fvd zelf.

vandaag beetje mn onderblok verder in elkaar zetten :) heb te lang niet aan de porsche gewerkt dus heb er wel zin in.

Martijn
19/04/2008, 18:18
zo...vandaag aardig wat onderdelen geprept, ben helaas door mn verf heen dus moet even nieuwe halen als ik weer ga werken.

Wel alles netjes schoongemaakt, oliepomp even opengehad, zag er goed uit.

Paar vraagjes, weet niet of iemand er wat van weet.
Oliepomp, buitenste tandwiel heeft een merkteken, kan geen ander merkteken vinden en het is onzin om bij het pomphuis een merkteken te zetten, maar op het binnenste staat geen merkteken (wat ook niet nodig zou zijn, want de tandwielen lopen asynchroon en dus maakt het geen drol uit).
Enige wat ik kon bedenken was dat het de buitenkant moet zijn... wat het nu weer is.

Carterpan...vlakbij de aftapbout zit een wat kleiner gat, waar bij mij een bout inzit. Is dat voor een temperatuursensor oid? heb namelijk geen idee en het lijkt me wel een leuke plek voor een tempsensor.

hammer_rites
19/04/2008, 18:46
Oliepomp, buitenste tandwiel heeft een merkteken, kan geen ander merkteken vinden en het is onzin om bij het pomphuis een merkteken te zetten, maar op het binnenste staat geen merkteken (wat ook niet nodig zou zijn, want de tandwielen lopen asynchroon en dus maakt het geen drol uit).
Ik heb mijn pomp ook uit elkaar gehad, maar merkteken is me nooit opgevallen. En blijkbaar zat ik toendertijd ook niet met m'n handen in het haar hoe de tandwielen er terug in moesten..



Carterpan...vlakbij de aftapbout zit een wat kleiner gat, waar bij mij een bout inzit. Is dat voor een temperatuursensor oid? heb namelijk geen idee en het lijkt me wel een leuke plek voor een tempsensor.
Heb me laten vertellen dat bij de (eerste) turbo's daar een temp. sensor zat. Er zit er nu eentje bij mij in elk geval. :)

M.B.H.
19/04/2008, 22:49
zo...vandaag aardig wat onderdelen geprept, ben helaas door mn verf heen dus moet even nieuwe halen als ik weer ga werken.

Wel alles netjes schoongemaakt, oliepomp even opengehad, zag er goed uit.

Paar vraagjes, weet niet of iemand er wat van weet.
Oliepomp, buitenste tandwiel heeft een merkteken, kan geen ander merkteken vinden en het is onzin om bij het pomphuis een merkteken te zetten, maar op het binnenste staat geen merkteken (wat ook niet nodig zou zijn, want de tandwielen lopen asynchroon en dus maakt het geen drol uit).
Enige wat ik kon bedenken was dat het de buitenkant moet zijn... wat het nu weer is.

Carterpan...vlakbij de aftapbout zit een wat kleiner gat, waar bij mij een bout inzit. Is dat voor een temperatuursensor oid? heb namelijk geen idee en het lijkt me wel een leuke plek voor een tempsensor.

ja die is voor een temp sensor bij mijn turbo zit die er in M.

Martijn
20/04/2008, 21:37
was er al achter op 924board :) komt goed uit, zocht al een plekje voor een sensor :)

vandaag mn stuur eruitgehaald, daar zat een lekkere laag schimmel op (zo'n mooie fluffy laag)... al heel lang want hij staat al bijna een jaar stil.

Weggehaald met azijn, gepoetst met schoenspul en weer als nieuw :)... daarna de auto goed gewassen want er zat al groene aanslag overal en nu ziet ie er weer glimmend uit.

Nog geen nieuwe roest/schade ontdekt...hij heeft wat plekjes maar de roest is echt miniem, meeste van de plekken is gewoon lakschade

hammer_rites
24/04/2008, 17:39
Martijn, had je nou ergens een detailfoto geplaatst van de verbinding van de asjes tussen de verschillende TB's? Daar staat me namelijk iets van bij, maar ik kan het niet meer vinden...

Martijn
27/04/2008, 18:30
Martijn, had je nou ergens een detailfoto geplaatst van de verbinding van de asjes tussen de verschillende TB's? Daar staat me namelijk iets van bij, maar ik kan het niet meer vinden...


zal eens kijken voor je.
Kan momenteel geen foto voor je maken, die tb's liggen @ werk.

Onderblok zit zo goed als in elkaar, heb even van hout een geile motorbok gemaakt die wél om kan gaan met een gemonteerd koppelingshuis.
Het is beun, maar perfecte martijnkwaliteit want hij is zo stevig als maar kan, en lichter dan staal.

Ook maar de rechter voorwielophanging eruitgegooid zodat ik dat allemaal kan stralen en mooi maken (stiekem ben ik een posertje, maar al het geile spul zit netjes verstopt onder de kap, van buiten is het maar een gewone 24).

Links heb ik even links laten liggen (ha) want zo weet ik tenminste nog hoe het in elkaar moet. Uitlijning zal wel helemaal verneukt zijn maar dat moet ik sowieso nog een keer laten doen.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/146.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/147.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/148.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/149.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/150.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/151.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/152.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/153.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/154.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/155.jpg

en speciaal voor boudewijn:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/156.jpg

hammer_rites
27/04/2008, 19:23
Als je ze niet bij de hand hebt, had ik ze blijkbaar van iemand anders gezien. Ik ben benieuwd naar jouw oplossing in ieder geval. Ik heb deze jongens (http://www.altiss.com/ThrottleBodies.html) een mailtje gestuurd, misschien dat zij wat kunnen fabrieken, maakt mijn leven weer wat makkelijker...



Onderblok zit zo goed als in elkaar, heb even van hout een geile motorbok gemaakt die wél om kan gaan met een gemonteerd koppelingshuis.
Je had mijn motorbok wel mogen lenen hoor...



en speciaal voor boudewijn:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/156.jpg
Ah duidelijk, bedankt!

Martijn
27/04/2008, 21:08
Je had mijn motorbok wel mogen lenen hoor...



die werkt volgens mij alleen als het koppelingshuis er niet op zit toch? en dan hangt ie met zn volle gewicht aan het koppelingshuis... :shock:

vandaar ;)

hammer_rites
27/04/2008, 21:30
die werkt volgens mij alleen als het koppelingshuis er niet op zit toch? en dan hangt ie met zn volle gewicht aan het koppelingshuis... :shock:

Dat is waar, maar waarom wil je die koppelingsbehuizing er nu al op hebben? Als je motor in de takels hangt is dat maar een paar minuten werk...

q01z
27/04/2008, 21:55
ziet er super uit zo! mooi in de lak en lekker schoon :)

duidelijk goed bezig!

Martijn
28/04/2008, 00:02
die werkt volgens mij alleen als het koppelingshuis er niet op zit toch? en dan hangt ie met zn volle gewicht aan het koppelingshuis... :shock:

Dat is waar, maar waarom wil je die koppelingsbehuizing er nu al op hebben? Als je motor in de takels hangt is dat maar een paar minuten werk...

wilde sowieso de koppeling erophebben en dan kan ie al niet meer in die andere bok.
ook die koppeling is een paar minuten werk, maar ik heb liever dat ie de garage uitgaat en direct in de porsche dan dat ik aan die takel weer vanalles moet sleutelen ;) zo heb ik een beter overzicht, kom ik minder onverwachte dingen tegen (Zoals koppelingskabelbracket die ook aan de koppelingshuisbouten moet...kwam ik achter)..

dit werkt prima en neemt minder ruimte in dan een bok ;)
was ong. uurtje werk ofzo en had ik weer wat te knutselen.

had eigenlijk onderdelen moeten bestellen voor de komende dagen... zag ook dat mn uitlaatspruitstuk weggesmolten was tussen de 2 pijpen waardoor het 4-2 beetje weg was... vraag me alleen af of die van mn reserveblok afkwam of mn draaiende blok... in beide gevallen is er iets goed misgeweest met de ontsteking denk ik

Martijn
01/05/2008, 15:36
vandaag radiateur mooi schoongemaakt en gespoten.
Leuk, alle kleine kiezeltjes tussen de lamellen vandaan vissen.
Meeste is er wel uit, rad ziet er nog goed uit, weinig beschadigingen.

Nu mooi mat zwart gespoten en de fan met plasticreiniger weer mooigemaakt.

Zit te denken hoe ik mijn dwarsbalk tegen roest ga beschermen, hij is vrij hol dus kan niet overal komen met een kwast met antiroestspul... hammerite ga ik niet aan beginnen, dat is de ergste zooi die ik ooit heb gezien.

Tom
01/05/2008, 15:55
Fertan, met zo'n spuit erbij... heeft een flexibele tuit zodat je overal bijkomt. Te halen bij Rustbuster in Veenendaal.

hammer_rites
01/05/2008, 16:01
hammerite ga ik niet aan beginnen, dat is de ergste zooi die ik ooit heb gezien.
Niks mis mee. :) Kan je wat meer in detail treden over je ervaringen?


Nu mooi mat zwart gespoten (...)
Laat me raden... met Hammerite-hittebestendig? ;)

Martijn
01/05/2008, 21:53
hammerite ga ik niet aan beginnen, dat is de ergste zooi die ik ooit heb gezien.
Niks mis mee. :) Kan je wat meer in detail treden over je ervaringen?


Nu mooi mat zwart gespoten (...)
Laat me raden... met Hammerite-hittebestendig? ;)

had vorig jaar mijn accuvasthoubeugeltje met hammerite gedaan en zie het nu weer roesten, net als alles wat ik met hammerite heb gedaan.

op mn rad zit gewone motip matzwart, die had ik nog staan.
in theorie hoort de rad ook niet warmer te worden dan 60-70 graden dus dat moet die lak zeker houden...

uitlaat ga ik wel met hittebestendig doen... en wss van die heattape tegen de hitte.

Tom
02/05/2008, 09:25
Pas op met die tape- als je dat om niet-RVS uitlaatdelen wikkelt, zorgt het voor versnelde roest.

Martijn
02/05/2008, 17:36
Pas op met die tape- als je dat om niet-RVS uitlaatdelen wikkelt, zorgt het voor versnelde roest.

kun je me dat eens uitleggen? uitlaten roesten namelijk vrijwel altijd van binnenuit weg door de condensvorming in de uitlaat. en daar kan de tape weinig (positieve danwel negatieve) invloed op hebben.


Ik begrijp dat er vocht tussen de tape en de uitlaat kan komen, en dat de uitlaat daardoor gaat roesten.

Kwestie van eerst hittebestendige lak als roestbescherming aanbrengen en regelmatig rijden dat eventueel vocht tussen tape en uitlaat kan verdampen.

of is jouw theorie anders?
Vind het prima dat dit soort dingen gezegd worden :P als ik de theorie erachter maar begrijp ;)

Ik wil mn kop hebben :x ik ben nu allerlei kleine kleredingetjes aan het doen maar telkens durf ik er niet verder mee te gaan omdat het duidelijker is als het blok in de auto hangt.

Rest eigenlijk alleen de wielophanging nog, maar dat kan zelfs nog als de motor al loopt ;)

Tom
02/05/2008, 19:05
Het is inderdaad het ophopen van vocht tussen de tape en de uitlaat. Werkt allemaal prima bij raceauto's en in zeer droge klimaten maar ik heb hier nu al bij drie auto's echt extreme roest gezien onder die tape...

Martijn
10/05/2008, 14:50
en een fatsoenlijke laklaag zou daartegen niet helpen?

goed nieuws :) op mn werk is een start gemaakt met de laatste geleider, dus als het meezit (en dan reken ik vrij strak) is mn kop binnen niet al teveel tijd af en kan mn blok verder in elkaar/in de auto.

Zodra die stap gemaakt is kan ik de motortakel EINDELIJK terug naar de rechtmatige eigenaar ( ;) ) en kan ik em aan de praat maken.

Wel mn voorwielophanging in de tectyl gezet. Dwarsbalk en draagarm is nu net asfalt. Ziet er niet lelijk uit, hoop dat het goed werkt en blijft zitten want het is alleen dat wat eropzit.

Linker kant komt later wel, eerst rechts weer terug. Zit ook al geil te zoeken naar 944/924S/931 remmerij maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor momenteel.

Heb eigenlijk ook te weinig tijd om aan de porsche te werken :( ben school beetje zat aan het worden...wil sleutelen met dit weer...
Ben vorig weekend op de nurburgring geweest, maatjes van me reden ook met gas en het beviel me prima, ook hoe schoon de motor blijft dus dat is een hele snelle stap nadat mn auto loopt.

hammer_rites
10/05/2008, 16:01
goed nieuws :) op mn werk is een start gemaakt met de laatste geleider, dus als het meezit (en dan reken ik vrij strak) is mn kop binnen niet al teveel tijd af en kan mn blok verder in elkaar/in de auto.
Excellent! Als je hulp nodig hebt bij het inbouwen hoor ik het wel...

Ik heb nu trouwens ook een ontstekings- en injectiemap, misschien is dat ook wel handig voor jou, om mee te beginnen. Als je via 924board al niet iets hebt gevonden...

Wat betreft wikkel om de uitlaat: Het advies bij EPS is: Doe het niet! Als je onderdelen tegen de hitte wil beschermen moet je die onderdelen afschermen, maar laat de uitlaat vrij van tape.

Martijn
28/05/2008, 23:27
ok, uitlaat blijft dus gewoon 'open'..

geleider is vandaag geperst! ze hadden mn geleider de vorige keer op dezelfde maat als de rest gedraaid en dat was dus te weinig, vandaag met enkele hondersten klemspanning gemonteerd...zit prima.

Hoop vrijdag de zittingen te kunnen zetten en met een beetje geluk zelfs te snijden.

Ik ga de inlaatkleppen een dubbele hoek in het sluitvlak geven waardoor de flow sterk verbeterd wordt, wat zal resulteren in een soepelere, sneller pakkende motor.
Zodra de kop weer thuis is ga ik nog even de gietranden in de inlaatpoorten wegdremelen want daar zitten best vieze in (vlak onder/boven de zittingen).

Heb laatst in een golf III gti meegereden, vond dat ik best een flinke duw in mn rug kreeg als het gas werd ingetrapt, en die dingen hebben bijna dezelfde kop als een 924 (8v). Die hokken hebben 115pk en wegen 1150kg dus wat dat beteft is de 924 al in het voordeel.
Nu vraag ik me af of ik het vermogen van zo'n ding gewoon ontwend ben door de panda of dat mijn blok altijd maar met 90 pk kwam aankakken.

Ik kan haast niet wachten :) als ik centjes heb ga ik even LC1 bestellen. Zit nog te denken of ik nu al nieuwe schijven monteer of dat ik dat later doe, moet ook nog nieuwe banden dus misschien kan ik dat mooi combineren.

Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.

wel jammer dat de benzine nu zo achterlijk veel kost...straks is ie af en dan kan ik niet rijden omdat die eur98 onbetaalbaar is;)

wordt eens tijd dat ik een olieput sla in mn tuin.

Tom
28/05/2008, 23:54
Een Golf III 8V? De traagste Golf GTI ever...

Misschien dat-ie vlotter opspint door een lichter (afgedraaid) vliegwiel?

hammer_rites
29/05/2008, 00:28
Mooi dat er voortgang is!


Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.
Als ik kijk naar de voorbeelden die bij de Emerald software zijn meegeleverd, dan zijn ze bij mij begonnen met een Zetec blok, wat ik kon zien aan de koude-start tabel. Maar goed, na een sessie op de dyno zijn je maps toch compleet aangepast aan jouw specifieke setup. Het gaat er meer om dat je eerst wat waardes krijgt waarmee je je auto kan starten en naar een dyno kan rijden, en daarna krijg je je eigen unieke mapping.

Martijn
29/05/2008, 20:45
Een Golf III 8V? De traagste Golf GTI ever...

Misschien dat-ie vlotter opspint door een lichter (afgedraaid) vliegwiel?

blok was origineel. Maakt niet uit dat het slome dngen zijn, vond het snel genoeg en als mijn porsche ook zo presteert ben ik tevreden genoeg... :)


Mooi dat er voortgang is!


Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.
Als ik kijk naar de voorbeelden die bij de Emerald software zijn meegeleverd, dan zijn ze bij mij begonnen met een Zetec blok, wat ik kon zien aan de koude-start tabel. Maar goed, na een sessie op de dyno zijn je maps toch compleet aangepast aan jouw specifieke setup. Het gaat er meer om dat je eerst wat waardes krijgt waarmee je je auto kan starten en naar een dyno kan rijden, en daarna krijg je je eigen unieke mapping.

ja zo is het, met ms ga ik het ook zo doen...eerst lopend krijgen, en dan grof finetunen ;)

Martijn
30/05/2008, 21:18
vandaag zijn de zittingen geplaatst, uitlaatzittingen leken behoorlijk diep te liggen, maar na nameten scheelde het maar 5 hondersten... vond het ook niet zo erg, als de kleppen dieper liggen slaan ze minder gauw tegen mn zuigers als de dist. het begeeft (blok is 1mm gevlakt... wil wel even zeker weten of dat nog non-interference is)...

anyway...kop ligt nu weer even thuis, ga dit weekend even de gietrandjes wegwerken uit de kop zodat de flow wat beter wordt, niets geks, gewoon netjes maken...verder niet kutten.

volgende week kop weer terug naar mn werk, zittingen netjes snijden dat de klepspeling bij allemaal hetzelfde is (stelschroefjes zijn allemaal dezelfde nu, allemaal maximaal ingedraaid)
Klepspeling zal dan alleen maar kleiner worden als de zittingen zich wat zetten en dat is dan perfect af te vangen zonder dat ik teveel hoef te kutten met die schroefjes.
Zodra de zittingen gesneden zijn ga ik de kleppen nog even slijpen (alhoewel, dat doe ik wel eerst, de extra 'flowrand' op de kleppen doe ik daarna pas...).

En dan is het kopje klaar :) en kan ie weer op mijn blok. met een beetje geluk dan toch komende week of de week erop het blok erin terughangen :)

begint een beetje schot in te komen... kan steeds minder wachten om weer in mn porsche te rijden...hij staat nu volgens mij al zeker meer dan een jaar stil dus dat wordt weer even wennen.

Martijn
03/06/2008, 17:08
gisteravond de kop martijnstyle geflowed, zitten vieze gietranden vlak onder de zittingen, die zijn nu mooi weg.

Er is ook een start gemaakt met de eerste zittingen snijden, het is wel een beetje kutten want ik wil de klepstelschroeven allemaal op hun maximale hebben en dan op de goede speling zitten... klepspeling zal nl na de revisie alleen kleiner worden en dat is dan goed af te vangen.

Heb gisteren even de speling opgemeten, de klepuitsparing (valve relief) in de zuiger in BDP ligt 9,2mm onder het pasvlak. Daarbij komt nog een pakking van 1,7mm dik (1,7 is die van mn blok afkomt en dus al gebruikt is), wat een totaal geeft van 10,9mm vrije ruimte.
Kleplift is helaas 12,1mm dus het freerunner gedeelte gaat helaas verloren na mijn modificaties.

Het laatste wat ik wil is een kapotte distributie, want dan gaan er echt dingen hard kapot, bij een 16v met schuine kleppen gaan alleen de kleppen verrot, maar bij ons zal het doorschieten naar de zuigers/drijfstanglagers/nokkenas/nokkenaslagers want het geeft niet echt mee als het loodrecht op elkaar staat.

De uitlaatklep ligt nog een mm onder het pasvlak dus dat geeft nog wat ruimte, maar de inlaatklep zal waarschijnlijk niet zoveel marge hebben.

Maargoed, moet dus zorgen dat de distributie het houdt :)

Verder worden de inlaatkleppen onder een radius gesneden, ipv 45/30 graden hoeken. Dit komt de flow significant ten goede en met een extra 30 gradenrand op de klep zal de flow vast heel leuk worden.
Compenseert voor het gare ontwerp van de fabriek.

Hopen dat ie deze week af is, denk het wel want als je eenmaal een beitel hebt afgesteld voor een kop is het zonde als je het niet in één keer afmaakt. Nieuwe kopbouten zijn ook besteld.

Met een beetje geluk dus dit weekend het blok in elkaar zetten en dan denk ik de zaterdag daarna het blok erinhangen.

Ondertussen even snel een LC1 bestellen en wat randapparatuur zoals metertjes, oliesplitter en oliekoeler...

hammer_rites
03/06/2008, 17:35
Heb gisteren even de speling opgemeten, de klepuitsparing (valve relief) in de zuiger in BDP ligt 9,2mm onder het pasvlak. Daarbij komt nog een pakking van 1,7mm dik (1,7 is die van mn blok afkomt en dus al gebruikt is), wat een totaal geeft van 10,9mm vrije ruimte.
Kleplift is helaas 12,1mm dus het freerunner gedeelte gaat helaas verloren na mijn modificaties.
Hoeveel is er nu van het blok geschaafd? 2mm?


Maargoed, moet dus zorgen dat de distributie het houdt :)
Welkom tot de club. ;)

Martijn
03/06/2008, 19:45
misschien ben ik ook een beetje bang voor de distributie omdat ik mn nokkenastandwiel verstelbaar heb gemaakt en het blok er mee op is gehouden na een rotte distributie. Het zal allemaal wel meevallen :)

er is 1mm van het blok af, en ik verwacht niet meer dan 0,1-0,2mm van de kop te moeten halen maar alles wat van de kop afgaat draagt niets bij aan de compressie.

zodra ie fatsoenlijk op benzine loopt ga ik de ontsteking via MS laten lopen en zodra dat functioneert gaat er zsm een gasinstallatie in.
verwacht wel 120 pk puur op de gok op gas ;)

hammer_rites
03/06/2008, 21:19
er is 1mm van het blok af, en ik verwacht niet meer dan 0,1-0,2mm van de kop te moeten halen maar alles wat van de kop afgaat draagt niets bij aan de compressie.
Wat zou de compressie dan worden?


zodra ie fatsoenlijk op benzine loopt ga ik de ontsteking via MS laten lopen en zodra dat functioneert gaat er zsm een gasinstallatie in.
verwacht wel 120 pk puur op de gok op gas ;)
Ik ben erg benieuwd... Alleen lastig te zeggen wat nou het meeste helpt, de compressie of de t/b's.

Martijn
03/06/2008, 23:44
compressie zou ong. 10:1 moeten zijn nu.
denk niet dat dit voor vermogen zal zorgen, hooguit voor wat meer koppel en een gunstiger brandstofverbruik, dit zal echter vast wel weer gecompenseerd worden door het belachelijk korte inlaattraject met waarschijnlijk te grote diameter... wel weer leuk voor de hogere toeren :)

ik weet in ieder geval wel dat ie met hogere compressie goed moet kunnen ademen...

Zojuist een LC1 besteld met analoge meter en een sandwichplate voor een oliekoeler met nog wat extra meters (olietemp/amperes).

voel me weer arm...

moet eigenlijk nog een fatsoenlijke IAT vinden, maar bij de automaterialenzaak begrijpen ze niet echt wat martijn bedoelt en komen ze met rotzooi aanzetten :|

hammer_rites
04/06/2008, 06:01
compressie zou ong. 10:1 moeten zijn nu.
denk niet dat dit voor vermogen zal zorgen, hooguit voor wat meer koppel en een gunstiger brandstofverbruik, dit zal echter vast wel weer gecompenseerd worden door het belachelijk korte inlaattraject met waarschijnlijk te grote diameter... wel weer leuk voor de hogere toeren :)
Ik hoop dat je qua vermogen hoger uitkomt dan ik, dat zou misschien betekenen dat bij mij het inlaattraject de grootste restrictie is (wat ik hoop) :) Of jouw kop flowt nu beter dan een onbewerkte 931 kop. Ach, we zullen zien...


moet eigenlijk nog een fatsoenlijke IAT vinden, maar bij de automaterialenzaak begrijpen ze niet echt wat martijn bedoelt en komen ze met rotzooi aanzetten :|
Kan je niet achter een partnummer komen bij een automerk/type waarvan je weet dat die sensor gaat werken met MS? Ik kan straks ook wel even kijken of ik iets van een merk/nummer kan vinden op die van mij.

Tom
04/06/2008, 07:46
Ik hoop alleen dat je nu geen octaanbooster moet gaan toevoegen om pingelen te voorkomen...

hammer_rites
04/06/2008, 08:02
Mijn luchttemp.sensor is er eentje van Bosch, nr. 0 280 130 039

Martijn
04/06/2008, 10:56
dank je boudewijn :) daar heb ik vast wel wat aan.
Zit beetje te kloten met die sensor, weet nog steeds niet waar en hoe ik hem wil monteren en daarmee ook de grootte van dat ding.

Op mn werk hebben we wel een mega shitload aan sensors liggen die we gebruiken om cilinderkoppen dicht te stoppen als ze afgeperst worden en daar zit af en toe ook wel wat bruikbaars tussen qua maat...maar die dingen liggen er niet voor niets ;) die zijn kapot.

Ik denk nog steeds niet dat ik veel vermogen ga krijgen, ik ben blij als ik de 125pk op benzine haal. Een 931 schijnt al een hele verbetering te zijn tov van de NA kop qua flow en dat is vast niet door alleen randjes weg te halen ;)

ik bedenk me nu dat jouw uitlaat misschien ook wel het probleem zou kunnen zijn...heb daar niet zo heel veel verstand van, maar ademen is bij hoge compressie belangrijk, vooral op de hogere toeren.

waar zit jouw LC1 boudewijn? ik zit te twijfelen om een tussenstukje te maken tussen de dubbele downpipe (zo heeft BMW het) of de LC1 meer naar achteren te plaatsen zodat ie in de enkele pijp komt...

hammer_rites
04/06/2008, 11:26
Zit beetje te kloten met die sensor, weet nog steeds niet waar en hoe ik hem wil monteren en daarmee ook de grootte van dat ding.
Misschien dat je hier ook wat aan hebt:
http://www.performance-parts.nl/
Onder het kopje "sensors" staat ook een iat sensor.


ik bedenk me nu dat jouw uitlaat misschien ook wel het probleem zou kunnen zijn...heb daar niet zo heel veel verstand van, maar ademen is bij hoge compressie belangrijk, vooral op de hogere toeren.
Ik heb 2.25", en met 2 crush bends erin. Die 2 bochten wil ik er sowieso nog wel vervangen door bochten met een doorn gemaakt. Maar ik denk dat 2.5" al teveel van het goede is voor de vermogens die je kan verwachten.


waar zit jouw LC1 boudewijn? ik zit te twijfelen om een tussenstukje te maken tussen de dubbele downpipe (zo heeft BMW het) of de LC1 meer naar achteren te plaatsen zodat ie in de enkele pijp komt...
Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

Martijn
04/06/2008, 18:18
zo ik heb mezelf goed in mn ster zitten naaien... gisteren 25euro meer betaald voor een LC1 uit duitsland met analoge meter..vergeleken bij performance parts


hmmm beter opletten martijn...


Die IAT sensor is wel ongeveer wat ik zoek...hij is me wel een beetje te dik, maar wel open air en inclusief connector :)

En de prijs is goed te doen...

hammer_rites
04/06/2008, 19:23
Ik heb de O2-sensor een stuk achter de collector geplaatst:
http://www.xs4all.nl/~bjong/porsche/933/engine/o2-sensor.jpg
Eigenlijk wilde ik wat verder stroomopwaarts, maar dat was niet praktisch. Op de plek waar-ie nu zit is er genoeg ruimte om hem op de 10 of 11 uur positie te zetten, en kan je er makkelijk bij. Maar ik weet niet meer hoe de standaard uitlaat er op die plek uitziet...

Ik zou hem in elk geval op een plek zetten waar alle cilinders al bij elkaar zijn gekomen, anders loop je de kans een arm mengsel in een bepaalde cilinder over het hoofd te zien.

De controller zelf heb ik in het motorcompartiment gezet. Dat leek me makkelijker dan in de cockpit:
http://www.xs4all.nl/~bjong/porsche/933/engine/lc-1.jpg
Bekabeling naar binnen gaat via de gaten voor de kachel (maar dat zal voor jou waarschijnlijk geen optie zijn).

Martijn
04/06/2008, 23:56
ik moet waarschijnlijk wat gaten gaan vergroten om de zooi er door te krijgen.
Die controller gaat bij mij ook buiten de cockpit, dat sluit wat makkelijker aan op mn relayboard die eveneens onder de kap komt.

uitlaat loopt wel ongeveer zoals bij jou, vlakbij de koppeling wordt het 1 buis.

Nadeel van zover van de kleppen af is dat de reactietijd wat langer is en de hitte te weinig, maar geloof dat een LC1 zelfverhittend is dus dat scheelt weer :)

afwachten maar :) zal vast wel boekje bijzitten als ik het binnenheb