PDA

Bekijk Volledige Versie : Schakelprobleem



Nielske
08/11/2010, 15:49
Ik heb sinds kort een schakelprobleem.

Ik had al een tijdje last van een soort schrapend geluid als ik met draaiende motor de koppeling ingetrapt had. De laatste keer dat ik ermee heb gereden was er een gekraak te horen en kon ik niet meer schakelen met draaiende motor (koppeling intrappen was geen probleem) Zodra de motor uitstaat kan ik wel schakelen.

Ik heb nu al wat gezocht en ben erachter gekomen dat dit zou kunnen liggen aan de "pilot bearing"

Weet er iemand of dit ook vervangen kan worden met de motor en bak nog in de auto of zou ik er een moeten verwijderen zodat ik het makkelijk kan monteren.

En heeft er nog iemand tips om dit te vervangen? aangezien ik dit nog nooit gedaan heb. (wel motor en bak eruit gehaald maar heb daar nie weer zin in)

Frenske
08/11/2010, 15:55
eerst ff een paar vragen:

staat je koppeling goed afgesteld?
is het probleem langzaam opgedoken?

Als je je pilot bearing wil vervangen zul je aan je vliegwiel moeten komen, dus het bellhouse moet er dan sowieso vanaf.... :Cry:

denk trouwens dat je drukgroep/lager in de hemel is

M.B.H.
08/11/2010, 18:53
Tja als je pech hebt is het price-end van je transaxel beschadicht
als de naalden van het toplager er over en door heen gedraad hebben .
Dus ik zou er voor kiezen om die er achterweg te trekken als eerste
dus ja de V.bak moet er achter weg 8-)

m.vanderweerd
08/11/2010, 18:56
waar het een beetje naar klinkt is de 'pri-as-lager'.

weet niet of iemand dat hier mee eens is...

M.B.H.
08/11/2010, 19:26
Yep dat is het top lager :-)

m.vanderweerd
08/11/2010, 19:31
oke:), weer wat geleerd:P

Nielske
09/11/2010, 15:25
Dus ik moet de bak eronderuit halen, en de transaxle (cardanas?) eruit halen?

Is dit 1 complete lengte wat ik er zo uit kan schuiven? of zit dit nog hier aan vast?

Is pilot bearing hetzelfde als toplager? en is dit moeilijk om te vervangen?

M.B.H.
09/11/2010, 21:54
Dus ik moet de bak eronderuit halen Ja, en de transaxle (cardanas?) eruit halen?Nee
die kun je dan naar achter schuifen, als je bij het Belhouse de vierbouten los neemt. ( let op je moterblok goed afsteunen want die wil dan naar voren kantelen !!!!
dan het belhouse eraf -drukgroep-koppelingsplaat en zie in de verte het toplager of te wel de pilot bearing

en is dit moeilijk om te vervangen ?? Tja :whistle: