PDA

Bekijk Volledige Versie : [Project] De 924 van Enrique



Enrique
09/12/2014, 19:23
Dag beste forumleden,
nu ik al 4weken trotse bezitter ben van een porsche 924 had ik wat vraagjes:

*Hoe kun je juist zien/zeker zijn van de kilometerstand van je wagen?
Nu staat er op de officiele papieren 80.000, maar de teller gaat slechts tot 100k. Dus het zou ook 180k kunnen zijn?
De bestuurderszetel is wat versleten, de vorige eigenaar leek me er vrij van overtuigd dat het wel degelijk 80k is.

*Ik heb linksonder mijn stuur een wisselknop en een drukknop staan. (foto)
Waarvoor dienen deze? Ik vermoed dat ik de radiatorfans er mee kan aan- en afzetten zonder dat de wagen draait.
(zo klinkt het toch) Waarom is deze functie erbij geinstalleerd?
En het zwarte drukknopje is me een mysterie.

*De benzinepomp maakt redelijk wat lawaai, sterk zoemend geluid in stationair. Ik las dat dit kan betekenen dat die aan vervanging toe is. Dus ze maken van nature dit geluid niet?

*Mijn voorste ruitenwisser maken geen vloeiende bewegingen (tenzij in hoogste stand) en hakkelt wat heen en weer, ik vermoed teveel weerstand op de voorruit zelf. Is hier een easy-fix voor?

*De middelste schuifregelaar van de verwarming werkt zeer stroef en schuift maar tot de helft naar rechts. Als ik verder duw floept hij eruit?


Als ik niet erg duidelijk ben met een vraag zeg het dan maar hoor! Ik weet niet altijd de juiste benamingen. Het zijn zo wat kleine dingen die ik in orde wil brengen.

o.stijn.o
09/12/2014, 20:52
Wss is de schakelaar ertussen gezet voor als de wagen bedomte ramen heeft kan je de ventilatie al opzetten. Zou ik niet gebruiken voor de baterij te sparen.
De drukknop zou ik de kabeltjes eens volgen en kijken waar deze bij uitkomen...
En de kilometerstand kan je volgens mij echt nooit perfect weten voor het zelfde kan die al 2 keer rond gegaan zijn of terug gedraaid ofzo...

harry
10/12/2014, 14:38
Handmatige om benzine pomp te bedienen 3 sec. ?

Daan_924
10/12/2014, 19:31
Mijn brandstofpomp is ook duidelijk te horen (zoemen) als deze draait, als er geen problemen zijn met opbrengst enzo, zou ik mij er weinig zorgen over maken.

De middelste schuifregelaar van de verwarming kan stroef gaan doordat de kachelkraan (tussen achterkant motor en brandschot) stroef gaat. Wat vet op de schuifregelaar zelf, checken als de kabel tussen hendel en kachelkraan goed schuift en langs beide uiteinden nog in de klemmetjes vastzit, en tot slot handmatig de kachelkraan (http://www.pimpmyporsche.nl/ENGINE/FILES/PMP/SHARED/UPLOAD/IMAGE/kachelkraan_924_944_type_1/kachelkraan_type_1.jpg) controleren zou het probleem moeten oplossen.

jimfrey944
10/12/2014, 21:02
brandstof pomp is over het algemeen wel erg luid in een 924
voor de knoppen is het idd draden volgen maak anders even wat fotos van onder het dach dan kunnen we mee kijken
ik kijk meestal naar de pendalen en de algemene staat als die erg versleten zijn kan je er donder op zeggen dat hij klokje rond is geweest
voor de ruiten wisser is een hou to gemaakt even zoeken op het forum

Enrique
13/12/2014, 15:58
Ok erg bedankt. Dan heb ik al wat voor handen!

Enrique
23/12/2014, 21:53
Ruitenwisser is in orde nu 8-)

Maar nu doet zich een volgend probleem voor en ik vrees er wat voor of het ernstig is:

Het voelt aan als een ontbreken van koppel en is vooral merkbaar in lage toeren.
Hij accelereert (extreem) traag onder de 4500 toeren, als ik dan enkele seconden op die 4500+ toeren blijf aanhouden begint hij te versnellen en gelijk weer valt het toerental langzaam terug tot een 4000toeren. Bij deze terugval van toeren merk ik dat hij terug koppel krijgt.
Het lijkt zo dat motor eerst wat zot draait en dan pas na een 7tal seconden in hoge toeren weer koppel krijgt en kan versnellen.

Dit 'probleem' is ook aan het verslechteren met elke week die voorbij gaat. Nuja het is benzine dus ik dacht dat het wel normaal was dat hij enkel in hoge toeren goed optrekt, maar dit is wel extreem aan het worden nu. Elk stoplicht wordt een horror voor diegene die achter me rijdt, oftewel moet ik de wagen in hoge toeren gooien op een koude motor wat mijn hartje pijn doet :'(

Ik heb het nog niet opgezocht op het forum maar ga dit vanavond doen :) Ik dacht het al even mee te delen.

Thijsch
23/12/2014, 22:29
Dat het niet klopt zie je goed, vanaf 3500 rpm heb je normaal gesproken voldoende koppel om vlot te accelereren.

Vuil benzinefilter, bougies, luchtfilter of onvoldoende debiet vd pomp (of te arm afgesteld) allemaal dingen om uit te sluiten. Koppeling slipt niet?

M.B.H.
23/12/2014, 22:35
Tja dat kan nog al wat verschillende oorzaken hebben
Ontsteking ...vervroegingen je hebt er 3 verschillend elektronische, centrifugaal en vacuüm.
Brandstof huishouding drukken enz.
Lekke kleppen
Lucht , vacuüm huishouding.
Enz.
Meten is de wijze om het te vinden

Enrique
24/12/2014, 08:17
Nu moet ik al aanhalen tot 5500+ toeren voordat hij ietwat vooruitkomt.
De vorige eigenaar had alle filters vervangen een maand voor ik hem overnam. Nieuwe vsnaar en distributieriem.
Ik hoop dan dat het de brandstofpomp is.

ptol
24/12/2014, 09:44
Heb je niet gewoon een versleten koppeling?

jimfrey944
24/12/2014, 14:10
Heb je niet gewoon een versleten koppeling?

;)

Enrique
26/12/2014, 17:50
Ik ga hem morgen eens op de brug zetten bij een vriend. Als ik online naar de prijzen kijk van een nieuwe koppelingset dan weet ik al waar mijn kerstcentjes van dit jaar naartoe gaan -_-. Ik ga eens wat rondbazuinen voor een 2ehands koppelset met weinig km's.

ptol
26/12/2014, 18:37
Koppelingssetjes staan voor vrij redelijke prijzen op eBay.

sjoerd924
26/12/2014, 19:18
Ik heb besteld via ebay in Amerika, top service en scheelt een hoop geld.. was via the imported warehouse bij interesse wil ik wel ff een mail sturen naar de vs

Enrique
26/12/2014, 21:17
Ok bedankt voor de reacties. Ik twijfel een beetje over bestellen uit amerika door de lange verzendingtijden

ptol
26/12/2014, 21:34
Ok bedankt voor de reacties. Ik twijfel een beetje over bestellen uit amerika door de lange verzendingtijden

Ik heb mijn spullen meestal tussen de 7 en 10 dagen.

Thijsch
26/12/2014, 22:33
Ik heb er nog wel een liggen, als je wilt mag je die voor weinig hebben om eens te proberen. ;)

jimfrey944
26/12/2014, 22:40
Je kan beter in Amerika bestellen dan in Engeland ;) altijd hier binnen 10 dagen

Enrique
29/12/2014, 21:36
Ok. Amerika wordt het dan.
Nu was ik eraan begonnen, blijkt mijn smeerput te klein om zowel aan de transaxle te werken als aan het koppelingshuis |:)
Eerst was ik de wagen een beetje heen en weer aan het rollen, maar dat gaat me later heel wat kopzorgen bezorgen denk ik.

@ Thijsh, proberen? :s) Vanwaar ben je?

Enrique
30/01/2015, 11:27
Koppeling vervangen :D

Enrique
09/03/2015, 18:24
k zoek een linker koplamp regio vlaanderen, H4 E1 Hella staat erop. Dus enkel de glazen behuizing eigenlijk. Ik heb had diegene die voor me reed een kusje gegeven.. Oops.
(Ik zoek ook nog een donkergroene front bumper, maar dat terzijde)
Heeft iemand deze nog liggen van een onderdelenwagen ofzo? Mag wat roest op zitten hoor, dan past hij beter bij de rechtse ;)

Ik heb ook al wat op internet gezocht maar vind niet altijd het juiste model.
Mvg Enrique

Enrique
09/04/2015, 22:19
Nieuwe benzinepomp gestoken, eindelijk van dat verschrikkelijk gezoem en geratel af :D
Next on the list: Remmen. Hij remt nog ok, maar er ontstaan zéér veel trillingen/schudden bij het remmen. Iemand vertelde me dat het zou kunnen liggen aan kromme remschijven? Kunnen de trommels vanachter hier ook een rol in meespelen of is het enkel de voorste schijven?

M.B.H.
10/04/2015, 15:59
de voorste zijn de eerste verdachten,
remklauwen ook goed gangbaar ?
remtrommels trillen niet zo gauw.

Enrique
13/04/2015, 16:55
Ja ik ga ze dan mss best eens helemaal reviseren.
Nu merk ik met mijn nieuwe benzinepomp dat ie nogal erg laag in stationair draait bij koude start. De stationairschroef wat bijstellen of kan ik dan een hele balans verstoren (endus meer brokken maken dan er zijn)?

M.B.H.
13/04/2015, 17:00
Ja ik ga ze dan mss best eens helemaal reviseren.
Nu merk ik met mijn nieuwe benzinepomp dat ie nogal erg laag in stationair draait bij koude start. De stationairschroef wat bijstellen of kan ik dan een hele balans verstoren (endus meer brokken maken dan er zijn)?

Beetje meer kan geen kwaat

Enrique
06/05/2015, 19:21
1277012771

Zonneklep is wat krom en rammelt tegen mn dak, en de scharnieren zijn aan het doorscheuren. Kheb de zonneklep net verhit met een hittepistool en er eveens iets zwaar op gelegd, hoop dat het iets zal uithalen.
De scharnieren zijn niet meer te herstellen denk ik dus gewoon gebruiken tot ze er vanaf vallen. Zijn nogal prijzig op internet.

Enrique
07/05/2015, 22:34
12772127731277412775

Foto's die ik in de loop der tijd heb gemaakt. & Er zat een hele vreemde corrosie op de beugels van de achterbank :/

jimfrey944
07/05/2015, 23:37
Ja die beugels
Niets bijzonders de meeste 924 hebben dit
Schoonmaken en weer zwart spuiten ;)

Enrique
11/08/2015, 17:34
13141

Odometer was stuk, classic defect, easy fix.

extra vraag:
Ik had voorlopig was doorzichtige nagellak op de schaafwondjes van mn koetswerk gedaan, doen jullie er iets van vernis op ofzo zodat het niet gaat bevuilen?
Wat is best aan te raden?

-Bassie-
11/08/2015, 17:52
was het tandwieltje dat je gelijmd hebt ook gescheurd?
zo ja heb je er iets mee gedaan voor je hem lijmde?

Enrique
11/08/2015, 18:45
was het tandwieltje dat je gelijmd hebt ook gescheurd?
zo ja heb je er iets mee gedaan voor je hem lijmde?

Het was ook gescheurd ja, gefixt met lijm

Enrique
12/08/2015, 11:17
1km heeft het gewerkt. Nu blijft hij weer hangen. Voor niets 3uur eraan zitten klooien om het eruit/erin te krijgen.
Ik ben er zeker van dat het tandwieltje gewoonweg weer zot draait op dat staafje van de kilometerteller, TEC7 is blijkbaar niet goed genoeg ervoor.

-Bassie-
12/08/2015, 11:49
Daarom reageerde ik ook,

Mijn ervaring is dat je het tandwieltje iets moet opboren en dan hem verlijmen is bij mij al 30.000 km goed gegaan.
Die teller heb ik nog liggen ;)

Enrique
12/08/2015, 21:50
Daarom reageerde ik ook,

Mijn ervaring is dat je het tandwieltje iets moet opboren en dan hem verlijmen is bij mij al 30.000 km goed gegaan.
Die teller heb ik nog liggen ;)

Opboren zoals in het gaatje wat groter maken? Zodat er meer 'ruimte' voor de lijm is? Ik ga er volgende week nog eens tijd voor maken. Was het even beu deze ochtend ^^

-Bassie-
12/08/2015, 22:35
Het tandwieltje zit er op geklemd maar daardoor gaat die open staan en brak er in mijn geval een tandje af.
Dus hoop dat die nog heel is ;)