PDA

Bekijk Volledige Versie : FVD Uitlaatsysteem



Meneer aard
26/03/2008, 09:09
Ik zat eens te kijken naar diverse uitlaatsystemen voor een 924 aangezien mijn einddemper vervangen moet worden en wil denk ik voor ook het e.e.a. vervangen.

Op FVD stond er een 4-1 uitlaat spruistuk incl pijp die doorloopt onder de auto (die 2 schuinen pijpjes), voor 350 euro. Verder stond er een einddemper voor 195 euro. Opzich geen geld waar je het van zou kunnen maken.

Iemand andere alternatieven of zeggen das goedkoop..Denk dat je bij EPS al meer dan 350 euro kwijt bent voor een achterdemper.

LWB
26/03/2008, 11:19
Ik zat eens te kijken naar diverse uitlaatsystemen voor een 924 aangezien mijn einddemper vervangen moet worden en wil denk ik voor ook het e.e.a. vervangen.

Op FVD stond er een 4-1 uitlaat spruistuk incl pijp die doorloopt onder de auto (die 2 schuinen pijpjes), voor 350 euro. Verder stond er een einddemper voor 195 euro. Opzich geen geld waar je het van zou kunnen maken.

Iemand andere alternatieven of zeggen das goedkoop..Denk dat je bij EPS al meer dan 350 euro kwijt bent voor een achterdemper.

Lijkt mij goedkoop.
Op Ebay staat op het moment ook een einddemper RVS voor € 165,- (fabrikaat als Dansk?
http://cgi.ebay.de/Porsche-924-2-0-Edel ... m153.l1262 (http://cgi.ebay.de/Porsche-924-2-0-Edelstahl-Endschalldaempfer-N-E-U_W0QQitemZ360024648914QQihZ023QQcategoryZ61426QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262)

EPS geeft een ongeveer-prijs voor een einddemper vanaf eerste demper van ongeveer € 800/900,-
Tom80 heeft er een onder welke is opgebouwd d.m.v. een 944 demper van EPS.

Meneer aard
26/03/2008, 11:28
Dansk is zooi, die scheuren allemaal bij de lasnaad. Kijk maar eens op 944-basic.nl daar hebben ze zo`n uitlaat binnen 1 dag naar de klote geholpen op het circuit.

EPS is leuk maar moet dan eerst heel het land door naar die gabbers en daarbij zit dan het voorste gedeelte niet bij, opzich wel jammer en denk dat je dan rond de 2000 euro zit. Voor die prijs kan ik het ook wel zelf doen, kan zo aan laser gesneden RVS komen gebogen en al..Maar heb daar geen tijd meer voor. Dit ziet er opzich redelijk uit van FVD en als je het via Lydia doet (911-shop.nl) dan krijg je nog 5% kortin op de prijs.

Tom
26/03/2008, 15:10
Dat spruitstuk is interessant, kan EPS volgens mij niet leveren. Da's bij mij het enige wat nog geen RVS is en dat uiteindelijk wel moet worden, dus dat komt er nog wel eens. Prijs lijkt me niet overdreven, mits de kwaliteit in orde is.

Voor de kwaliteit van EPS durf ik mijn hand in het vuur te steken. Elke knutselaar kan een RVS uitlaat maken voor een habbekrats, maar de soort en dikte van het RVS alsmede de maatvastheid en laskwaliteit maken de uitlaat. Als dat niet in orde is, lazert het er nog sneller onder vandaan dan een bosaltje van de fastfitter.

Meneer aard
26/03/2008, 17:55
Het is leuk als je zeeën van tijd heb, ik moet eerst het hele land door, en daar heb ik doorde weeks en of in het weekend geen tijd voor (zit wel in het land alleen dan met een ander vervoers middel :P ). Ga toch eens verdiepen in de kwaliteit die FVD levert, Fabspeed levert deze dingen niet enkel voor de 944 turbo..Dat zijn ook errug mooie setjes.

Sebring/Remus en dat soort shit rot binnen 4 jaar helemaal weg, en daar betaal je ook snel 400 euro voor een achterdemper. Waar die 400 euro in zit, joost mag het weten want die pijpen zijn zo leeg dat je er dwars doorheen ken kijken.

Tom
26/03/2008, 23:30
En het klinkt m.i. best beroerd.

Mijn pijp is na een paar duizend kilometer pas echt lekker gaan klinken. Het was op de meeting al een beetje te horen, een erg lekker donker geluid...

Meneer aard
27/03/2008, 20:05
Ik weet niet Tom, vond jou nog erg beschaafd...

Zal eens kijken of ik morgen middag tijd heb om mijn huidige setup op te nemen, dat klinkt ook best gruwelijk.

LWB
27/03/2008, 20:08
iemand hier ervaring met een standaard eindbox en verwijderen van de eerste demper?

Meneer aard
27/03/2008, 20:14
Jah ik!

En het klinkt super...Vooral bij 5000 toeren. Leuk diep geluid bij acceleren en ook als je rustig optrekt een beschaafd geluid maar toch lekker rauw en hol.

LWB
27/03/2008, 20:18
klinkt goed,
ook op de meeting aanwezig a.s.?