PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorzorgsmaatregelen asbest?



Bognostraclum
15/11/2010, 13:16
Ik heb net mijn remklauwen gereviseerd, toen mijn vader ineens vroeg of er asbest in de remmen zat of niet.
Hier had ik nog niet over nagedacht. Zijn er bepaalde zaken die ik in het oog moet houden of voorzorgsmaatregelen die ik moet treffen?

Het is misschien een domme vraag, maar ik weet niet goed of dit belangrijk is of niet.

Frenske
15/11/2010, 13:22
grof gezegd ligt dat aan je leeftijd. Normale infectietijd voor asbestose is ca 25 jaar, dus met 70 jaar maakt het niet veel meer uit ...... :loco:
Maar als je pa je opmerkzaam maakt neem ik aan dat je (veel) jonger bent. Dan zijn mondkapje van hoge kwaliteit en wegwerpoveral het minste wat je moet doen. Het helpt ook als je het "besmette" deel grondig afspoelt .... :doh:

Bognostraclum
15/11/2010, 13:55
grof gezegd ligt dat aan je leeftijd. Normale infectietijd voor asbestose is ca 25 jaar, dus met 70 jaar maakt het niet veel meer uit ...... :loco:
Maar als je pa je opmerkzaam maakt neem ik aan dat je (veel) jonger bent. Dan zijn mondkapje van hoge kwaliteit en wegwerpoveral het minste wat je moet doen. Het helpt ook als je het "besmette" deel grondig afspoelt .... :doh:
Ok, kennelijk is het niet echt iets om mee te lachen. Wegwerpoveralls zijn van die papierachtige overalls neem ik aan. Dus als je werkt aan remmen, best in buitenlucht en remmen nat maken veronderstel ik.

Frenske
15/11/2010, 14:18
gewoon flink met remmenreiniger afspoelen, is het meeste gevaar geweken, die overall hoeft niet echt ..... :p

Bognostraclum
15/11/2010, 15:43
gewoon flink met remmenreiniger afspoelen, is het meeste gevaar geweken, die overall hoeft niet echt ..... :p
Hoe kan ik best achterhalen welke onderdelen van de 924-reeks asbest bevatten? Ik heb nu een 1980 turbo.
Ik veronderstel dat ik toch maar een maskertje ga aanschaffen. Lijkt me sowieso wel het verstandigste.

In ieder geval bedankt voor de info!

Fantaman
15/11/2010, 17:26
ik niet dat er asbest in de remblokken zit, maar ik weet niet waneer dat is afgeschaft helaas:Cry:

wel dat het heel fijn stof is, stof kapje is geen overbodige luxe. niet dat ik het gebruik:whistle:

Arthur623
16/02/2017, 21:06
Oud topic, maar las net dit op 924board

http://www.924board.org/viewtopic.php?t=42932

In hitteschild zit kennelijk asbest. Goed om te weten.