PDA

Bekijk Volledige Versie : mijn '79er regularity "project"



Sox_Wolfie
02/01/2015, 21:25
Hallo,
Hier ga ik de komende tijd mijn aanpassingen plaatsen van mijn Porsche 924.
Het is de bedoeling om te starten met het rijden van regularity rally's.

Toen ik hem kocht zat er een serieus grote kras in de motorkap, deze hadden ze verborgen onder een striping :{
Met een lakstift heb ik de kras opgevuld maar je ziet het natuurlijk wel erg.
Het interieur is eigenlijk perfect in orde daar ga ik niets aan veranderen alleen de dashboard en VDO verlichting was wat zwak.
Deze lampjes heb ik vervangen door superbright witte LED's en het resultaat mag er zijn.
Verder heb ik nog de nodige onderhoudswerken gedaan zoals
Nieuwe distributiekit, versnellingsbakolie en motorolie ververst, oliefilter vervangen, benzinefilter vervangen.
De achterruitverwarming werkte niet meer maar kunnen oplossen door rechtstreeks de draad aan de ruit te solderen.
EN het alom gekende tandwieltje in de dagteller kunnen herstellen dankzij dit forum :D

Maar deze winter gaat de Porsche binnen bij mijn stiefvader om de motor eruit te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen e.d.
Ook wil ik de motorruimte proper maken en deze zou ik willen spuiten in een ander kleur, maar niet te overdreven.
Ik dacht aan een ietwat donkere tint van grijs (voorbeeld van kleurcode VW: lp7v).
Voor het logotje op de neus heb ik zelf een logo'tje afgedrukt op stickerpapier en dit dan gelamineerd:@(voorlopig)

Verder heb ik mooie turbo look velgen op de kop kunnen tikken.
Zoals je op de foto zal zien moet er een klein blutsje gerecht worden maar is niet ergs.
De banden die erop komen zijn TOYO R1R 195/55/15.

Er moet later van tijd nog een tripmaster inkomen en een goede oplossing om verstralers te kunnen monteren.
De verstralers zouden demonteerbaar moeten zijn zonder dat je er veel van ziet (dus niet boren in de bumper e.d.)
misschien op een support en blindklinkmoeren in de motorkap en bumper (is wel zichtbaar maar netjes)
Dus als iemand hier ideeën over heeft hoor ik het graag !

Meer foto's zullen zeker volgen :s)
12387
1238812389