PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje



Harrison
06/01/2015, 13:18
Hallo iedereen,

Ik kom net terug van de wasstraat en tijdens daar rijden lekte er letterlijk liters water van ergens onder het dashboardkastje. Het tapijt aan de passagierszijde was letterlijk net een zwembad. Gelukkig is het nu helemaal droog. Natuurlijk durf ik niet nog een keer door de wasstraat te rijden. Weet iemand hoe dit kan? Ik las ook iets over een lekke accubak of zo. Klopt dit?

Alvast bedankt!

ptol
06/01/2015, 13:36
Hallo iedereen,

Ik kom net terug van de wasstraat en tijdens daar rijden lekte er letterlijk liters water van ergens onder het dashboardkastje. Het tapijt aan de passagierszijde was letterlijk net een zwembad. Gelukkig is het nu helemaal droog. Natuurlijk durf ik niet nog een keer door de wasstraat te rijden. Weet iemand hoe dit kan? Ik las ook iets over een lekke accubak of zo. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Accubak is de grootste verdachte ja. Je hebt wel pech met dat ding steeds zeg :(

Ronaldbm
06/01/2015, 14:50
Zou inderdaad eens in die hoek zoeken naar scheuren e.d. Check meteen of de afwateringspijpjes niet verstopt zitten!

Harrison
06/01/2015, 16:45
Zou inderdaad eens in die hoek zoeken naar scheuren e.d. Check meteen of de afwateringspijpjes niet verstopt zitten!

Waar zitten deze afwateringspijpen?

M.B.H.
06/01/2015, 17:50
Tegen het schutbord met een rubber flapje als ze goed zijn er zijn er 3
1 in de zijkant bij de accu
1 bij de bobine en 1 links naast de hoofdremcilinder

Ronaldbm
06/01/2015, 17:54
Als je al door de bladeren moet graven naar de pijpjes, weet je al genoeg... ;)

Harrison
06/01/2015, 19:55
Als je al door de bladeren moet graven naar de pijpjes, weet je al genoeg... ;)

Er zitten helemaal geen bladeren bij mij (deze waren er ook niet tijdens het wassen). Ik kan alleen één waterafvoer vinden, die bij de remcilinder. Voor de rest zie ik er geen, hierbij nog de foto van onder de motorkap:

http://imgur.com/HZF2pZK

Het is wel een groot probleem, want nu regent het keihard hier in Amstelveen, en toen ik net weer had gekeken zag ik en voelde ik wel dat het érg vochtig werd op het tapijt onder het dashboardkastje.

Wat ik net ook ontdekte was dat er een veer is afgebroken van het motorblok. Deze zat normaliter bij de vuldop van de olie, maar de bout is afgebroken. Ik zie deze veer nergens terug op foto's van andere motorblokken. Waar dient deze voor, of is deze praktisch nutteloos? Hierbij nog een foto van de veer:

http://m.imgur.com/bMJ5awZ

Sorry van al de linkjes soms, want dan zit ik op mijn mobiele telefoon. Misschien is een mobiele website iets? (Als deze er nog niet is)

Willy
06/01/2015, 20:24
Als je de accu er uit haalt vind je waarschijnlijk de oorzaak van het binnenkomende water.


Willy

Thijsch
06/01/2015, 20:30
Een lekkende accu is een gedegen recept voor een gat in je accubak. Even laten lassen (mooiste is een nieuw stukje erin), zinkspray, naden goed dicht en spuiten. Kan 'ie er weer jaren tegen.

Willy
06/01/2015, 20:41
Ik heb bij de onze de roest verwijderd en dicht gespoten met TEC7. Perfect waterdicht nu.

Willy

jimfrey944
06/01/2015, 21:39
Sorry van al de linkjes soms, want dan zit ik op mijn mobiele telefoon. Misschien is een mobiele website iets? (Als deze er nog niet is)

Dat is er en een goede zelfs je moet er de app forumrunner voor downloaden en in forum runner kan je zoeken naar het 924 forum

Harrison
06/01/2015, 21:47
Dat is er en een goede zelfs je moet er de app forumrunner voor downloaden en in forum runner kan je zoeken naar het 924 forum

Er is geen Forumrunner voor Windows Phone. :(

Weet iemand trouwens waar die veer voor is? Of kan ik hem gewoon weg laten?

jimfrey944
06/01/2015, 21:50
Er is geen Forumrunner voor Windows Phone. :(

Weet iemand trouwens waar die veer voor is? Of kan ik hem gewoon weg laten?
Geen ide waar zat hij ? dan ik herken het niet als 924 onderdeel

Harrison
06/01/2015, 21:53
Geen ide waar zat hij ? dan ik herken het niet als 924 onderdeel

Vaag, hij zat vast aan een bout bij de olievuldop. De kop van de bout is kapot en nu is de veer dus losgekomen. Ik zie de veer inderdaad ook niet bij foto's van andere motorblokken.

Op de bevestiging staat wel Norma RSG 1, als ik dit opzoek op Google kom ik wel op Rennlist.com

M.B.H.
06/01/2015, 22:23
Ik ken die veer ook niet

Harrison
07/01/2015, 08:44
Ik ken die veer ook niet

Dan ga ik er van uit dat ik het niet terug hoef te plaatsen. Ik zie het immers ook niet op foto's van andere motorblokken.

Harrison
26/01/2015, 18:15
Ik heb de auto inmiddels een week geleden bij de garage laten staan om dit probleem na te laten kijken. Er zat hélémaal geen lek. Alles was helemaal dicht. De monteur had wel de afvoerpijpjes doorgespoeld. Ik zal maar eens eens deze dagen testen of dit probleem hiermee verholpen is, in een wasbox of zo.