PDA

Bekijk Volledige Versie : Distributieriem geknapt :(



Ik-rij-belastingvrij
01/04/2008, 16:20
:( :cry: :( :cry: Was toch niet zo slim om nog eventjes een blokje om te gaan met de 924S :( :cry: :(
De S staat inmiddels al meer dan twee weken stil, ik dacht dat het dus wel verstandig was om nog eens een stukje te rijden zodat hij weer eens gelopen had.
Nu had ik net zo'n 10 km gereden en was op de terugweg, en toen gebeurde het :cry: :cry: :cry:
Tijdens het decelereren hoorde ik een vaag geluid en in eens,.........vast :shock:
Nu vrees ik het ergste, distributieriem kapot :cry:
Ik kan het bijna niet geloven, we kunnen dat prachtblok nu wel wegflikkeren!
M'n vader weet het nog niet, ik ben benieuwd wat hij er van vind.
''Niet meer mee rijden totdat hij een grote beurt heeft gehad'', zei hij nog tegen mij :cry:
Maargoed, het is niet anders :( :( :(
Wat valt er nog te redden aan het blok?

Tom
01/04/2008, 16:54
Eerst maar eens checken, dan beslissen...

hammer_rites
01/04/2008, 17:11
Dat is balen.

Zoals Tom zegt, eerst maar onderzoeken wat er precies mis is. En gelukkig zijn 944 onderdelen goed te krijgen.

Hopelijk valt het mee!

924turbo2
01/04/2008, 17:54
Komt veel voor bij 924S/944. Vooral bij het starten knappen ze vaak. Een aantal kleppen zijn dan meteen krom, zuigers lopen meestal geen/ nauwelijks schade op. maar ik kan me voorstellen dat als hij tijdens het rijden knapt de schade groter is.

Zelfs zonder zuigerschade is het een dure reparatie, als je het laat doen ben je zo 1000 a 1500 euro kwijt. Doe je het zelf dan kan je het beperken tot 500 a 750 euro.
Een compleet blok koop je ook tussen de 500 a 750euro. het is alleen de vraag hoe goed is het blok. Bovendien moet er dan ook weer een distributieset op.

M.B.H.
01/04/2008, 18:14
dit is balen zeg ik had je gister nog gewaarschuwd :shock:
nu zit je met de gebakken peren :cry:

Als het op een redelijk toerental is gebeurt hebben je drijfstangen ook een tik gehad.
Dat kun je aan de zuiger beschadeging wel aflezen of dat zo is hoe groter de schade.
Des te groter de kans dat je drijfstangen ook niet echt 100 % meer zijn.

Hellas geen pos. geluiden van deze kant M. ( sterkte dat kun je wel gebruiken ) :!:

captainfrasca
01/04/2008, 18:24
Kut, man das balen, mijn broer heeft dat ook gehad met zijn ex-944, toen waren het gelukkig alleen de kleppen die krom waren, als je zelf een beetje handig bent is het redelijk goed te doen (je vader kan het zowiezo denk ik) Als je pech hebt is er helaas meer stuk, dus ik zou eerst een diagnose stellen voordat je het blok weggooit.

Sterkte ermee,

Jammer ik had hem wel willen zien op de meeting

q01z
01/04/2008, 20:05
dit is super balen :(

het is ook hetgeen wat ik vrees (en 1 vd redenen wrom mijn 924 dus zo min mogelijk rijdt :oops:)

ik kan je niets anders als sterkte wensen!
mocht het blok echt heeel erg stuk zijn.. ik heb hier een 2.5 onderblok met drijfstangen/zuigers alleen die kop is ook rot..

LWB
01/04/2008, 20:53
da's SHIT :?

hoop dat de schade meevalt,sterkte :!:

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 00:33
Het is inmiddels 12 uur geweest, dus nu kan ik het wel onthullen :P
Er zullen zeker weten mensen zijn die het flauw vinden, maar...
Welke dag was het gister?
Inderdaad 1 APRIL!!!!!!!!!!! :lol:
Oftewel, het distributieriem gebeuren was één grote grap, flauw he :P

:lol: 1 april kikker in je BIL :lol:

M.B.H, dat van gister was eigenlijk ook al met dit in m'n achterhoofd :mrgreen:

Toch grappig dat deze grap wel is gelukt, ik heb vanalles geprobeerd vandaag maar niemand trapte ergens in, en jullie allemaal wel :mrgreen:

Maargoed, er is dus NIKS kapot, ik ben nog steeds zo verstandig om er NIET mee te rijden totdat de distributieriem en alles vervangen is :wink:
De ellende is dat m'n vader bijna geen tijd heeft, alleen in m'n ééntje begin ik er liever niet aan.
We hebben inmiddels wel de 944 Haynes besteld, maar die hebben we na een week nog steeds niet binnen :roll:
Gelukkig is er dus niks kapot, ik kom wel met de 83er 924 naar de meeting, ik heb geen zin in dit verhaal op een andere dag dan 1 april :shock:

Tom
02/04/2008, 06:47
Goeie grap! (Maar geen zaak om geintjes over te maken, het zal je maar gebeuren...)

M.B.H.
02/04/2008, 09:28
ik kan een grap wel warderen, :grin:
Maar dit is logies de volgende keer vragen ik eerst bewijs M. :wink:

Grietje
02/04/2008, 10:13
Grietje Boterbloem - says: (10:00:44 PM)
zou die geknapte driem geen 1 april grap zijn?
Grietje Boterbloem - says: (10:00:52 PM)
wel vaag dat ie zegt, ' ik denk dat'
Grietje Boterbloem - ( says: (10:00:59 PM)
dat ga je toch meteen bekijken...
Prince q01z || (10:01:25 PM)
ik denk het niet hoor..
Prince q01z || (10:01:39 PM)
ik hoop het wel! dat wel ;)

Ik had je door ;)

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 10:53
Tom, dat wil je inderdaad niet meemaken :shock:
Toch vind ik het grappig :mrgreen:

M.B.H, Oke, dan weet ik dat ik er de volgende 1 april een nepfoto bij
moet zetten :wink: :lol:



Grietje Boterbloem - says: (10:00:44 PM)
zou die geknapte driem geen 1 april grap zijn?
Grietje Boterbloem - says: (10:00:52 PM)
wel vaag dat ie zegt, ' ik denk dat'
Grietje Boterbloem - ( says: (10:00:59 PM)
dat ga je toch meteen bekijken...
Prince q01z || (10:01:25 PM)
ik denk het niet hoor..
Prince q01z || (10:01:39 PM)
ik hoop het wel! dat wel :wink:

Ik had je door ;)


Grietje, Achja, niet iedereen trapt er zomaar in he :wink:
q01z dacht zeker ook nog even een onderblok aan mij te verkopen, vandaar dat hij het hoopte :roll:
Ik hoop in ieder geval niet dat dit ooit bij iemand gebeurt :wink:

LWB
02/04/2008, 11:08
:mrgreen: :D

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 11:17
:lol:

q01z
02/04/2008, 11:19
Grietje, Achja, niet iedereen trapt er zomaar in he :wink:
q01z dacht zeker ook nog even een onderblok aan mij te verkopen, vandaar dat hij het hoopte :roll:
Ik hoop in ieder geval niet dat dit ooit bij iemand gebeurt :wink:

goed lezen he, ik hoopte dat het een 1april grap was ;)

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 11:58
Ow, sorry,
Ik dacht al, zo ben jij niet :wink:
Wordt toch eens tijd dat jij je distributieriem ook eens gaat vervangen he, je kent de gevolgen neem ik aan :shock:

q01z
02/04/2008, 17:33
tsja, ik heb het met mn AXjes meegemaakt hoor.. dus ik weet wat het is!
en mn zus had het in november ook met haar Xsara.. toen die terug kwam van de garage koste het toch 2800,- :oops: (die riem brak trwns na 20dz km!! )

maar bij mij 'schijnt' het dus gedaan te zijn, maar ik neem ook niet meer risico als nodig..

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 20:08
Dan zit je mooi met de gebakken peren te kijken :roll:
Montage of fabrieksfout in de riem en jij kan het betalen :shock:

Dat het gedaan ''schijnt'' te zijn zou ik inderdaad niet 100% vertrouwen.
Bij mijn 924 scheelt het dat er een sticker van een garage onder de kap zit met de exacte datum en km-stand van de riem 8)

Meneer aard
02/04/2008, 20:36
Gewoon om de 3 jaar vervangen of 40k km met die oude dingen..Riempjes kosten geen moer.

Bij een NA maakt het geen fuck uit of ze breken, verkeerd staan..Loopt hoogstens niet of loopt zwaar beroerd.. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Dit soort dingen moet je eigenlijk (zeker bij dit soort auto`s) standaard meenemen in een hele grote beurt na aanschaf:
-Riemen en rollen
-evt waterpomp (meestal wel zeker bij de 924S/44)
-Bougies, verdelerkap/rotor
-Olie + filters
-Versnellingsbak olie
-remvloeistof
-koelvloeistof
-evt schijven/blokken
-Banden/uitlijning

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 21:19
Waterpomp ook?
Wat kost die ongeveer voor een 924S?

q01z
02/04/2008, 21:29
kost nix? euhm... waar haal jij je spullen :?

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 21:36
Het spul wat ik tot nu toe heb gehaald voor m'n 924 heb ik gehaald bij de automaterialenzaak, Tinnenmans heet die :wink:
Zei kunnen al het onderhoudspul bestellen en ik krijg extra korting omdat m'n vader de baas daar kent 8)

Voor de S ga ik mischien ook eens kijken bij Jos de Bock in Heythuysen, dat is maar 15km van hier:

http://link.marktplaats.nl/60106568

Wie weet is die wel goedkoper :roll:

RCH
18/04/2008, 17:24
Mocht je je distributieriem van je 924S vervangen, vervang dan gelijk de keerringen van de balansas, oliepomp en nokkenas. Zo voorkom je dat er olie komt op de riemen wat de levensduur verkort.

MVG Ralf

Ik-rij-belastingvrij
18/04/2008, 22:12
Bedankt voor de tip! :wink: