PDA

Bekijk Volledige Versie : mijn '79er regularity "project"



Sox_Wolfie
21/01/2015, 18:54
Hallo,

In dit topic ga ik mijn "Regularity project" neertypen.
Het is de bedoeling om te starten met het rijden van regularity rally's, niet een volledig puntenseizoen maar een stuk of 4 ofzo...
maar daarvoor moet de auto eerst klaargezet worden.
Ik heb een mooie diamant zilvere Porsche 924 2.0 van 1979 kunnen kopen met zo goed als niets van roest aan.
Op de motorkap is er wel een serieuze kras, bij aankoop had ik het niet gezien want er zat een sticker over...:{
Hier en daar zitten er wel krassen om maar wat wil je met een auto van 36 jaar oud.

Wat is er allemaal al gedaan:

Motorolie vervangen
versnellingsbakolie vervangen
olie filter
benzinefilter
nieuwe distributieset
Achterruitverwarming terug hersteld
Dashboard & vdo lampjes vervangen door superheldere witte LED's
old-skool radio gestoken :D
Dagteller en km teller hersteld (met behulp van dit forum :D)

Ook heb ik een mooie set turbo-look velgen op de kop kunnen tikken, deze moeten niet maar worden wel gepoederlakt.
De banden die erop komen zijn TOYO R1R 195/55/15.


Wat moet er nog gebeuren:

De motor wordt er uitgehaald om deze volledig te herdoen.
Ook had ik graag de motorruimte zelf wat opgeknapt.
Ik zou de motorruimte willen herspuiten in een ander kleur.
Ik had gedacht aan een donkere kleur grijs, maar als iemand betere voorstellen heeft doe maar *)

Voor verstralers had ik iets willen monteren waarbij er niet teveel geboord moet worden in de bumper...
want de verstralers moeten demonteerbaar zijn zonder er veel van te zien.
Ik had gedacht om met blindklinkmoeren te werken, daarbij word wel geboord maar ik vind het netter als er draad zit op die plaats ipv een leeg gat als de verstralers eraf zijn.

Hierbij zijn ook alle voorstellen zéér welkom :D

Verder ben ik nog op zoek naar een goede tripmaster, want een BLUNIK toestel is mij iets te duur

Dit is voorlopig wat ik wil doen...

Genoeg geschreven, hierbij de foto's *)
12413124171241812419124231242412425

bluedreamred
21/01/2015, 19:46
Ziet er nog anders nette wagen uit. Blindklinkmoeren inzetten voor de bijkomende verstralers is een goed idee.
De carrosserie in de motorruimte zou ik in de zelfde kleur herdoen. Geef de meeste (totaal)waarde en uitstraling van de motorruimte na de revisie van blok dat allicht prober zal staan. Ik vind de wagens van voor de jaren '80 ( mijne van eind '79 ook) toch de moeite om ze goed origineel te houden. Zijn deze die nu in waarde wat zullen gaan stijgen.:)

fcam
21/01/2015, 20:24
Mooie originele auto!
Dit is een van mijn favoriete kleuren voor een 924 zeker icm de niet getinte ramen (als ik het goed zie op de foto's).
Ook ik zou voor origineel gaan dus de motorruimte in dezelfde kleur laten spuiten. Een bumper is redelijk makkelijk te vervangen dus een paar gaten lijkt me niet zo'n punt. Je zou voor concours presentaties een extra bumper kunnen nemen :)
Fraaie auto, wees er zuinig mee.

ptol
21/01/2015, 21:16
Mooie 924 met een klassieke uitstraling!

jel
22/01/2015, 07:42
Heeft zeker de beste kleur :) Mooi interieur ook.

jimfrey944
22/01/2015, 09:11
Mooi alleen zonde van de olie wissel als je toch je blok er nu uit gaat halen
Je zou de boorgaten voor de verstralers op de plaats kunnen zetten waar normaal de koplamp sproeiertjes zitten
Met een beetje knutselen je de bouten er uitdraaien sproeiertjes er in
Ze werken dan wel niet maar ziet er wel orgineel uit

Sox_Wolfie
22/01/2015, 16:57
Het is inderdaad een beetje zonde van de oliewissel, maar ik heb er een tijdje zo mee rondgereden en wou geen risico's nemen.
De motorruimte gaat dus in de originele kleur terug :D
Het idee van die koplampsproeiertjes ga ik zeker eens bekijken ;)

Sox_Wolfie
17/02/2015, 18:31
Vandaag mijn wielbouten mogen ophalen.
Deze waren echt niet gemakkelijk te vinden ! :(
Volgende week vrijdag gaat mijn broer met zijn Jetta MK1 naar de keuring en is mijn garage terug vrij om de Porsche erin te zetten.
Dan zal de motor eruitgehaald worden.
Verdere update's zullen volgen :D
Hierbij enkele foto's
1252612527

Sox_Wolfie
13/04/2015, 19:42
Ziezo de motor is eruit gehaald.
De motorruimte ga ik toch niet herspuiten, alleen eens goed schoonmaken.
alles is redelijk vlot verlopen, alleen zat de support waar de draagarmen aanhangen wat in de weg.
Ik heb de bouten gelost maar de support zakte niet...
Na wat wrikken heb ik hem toch wat kunnen zakken en de motor eruit kunnen halen.
Heeft iemand tips om hem er gemakkelijker uit te krijgen en eventueel gemakkelijker terug in te krijgen? ik leer graag bij!*)
Voor de verstralers heb ik een LED bar aangeschaft, ik heb maar 2 gaatjes nodig en straalt superfel :D
12660
126571265812659

Sox_Wolfie
09/05/2015, 18:58
Even een vraagje,
Ik ben enkele onderdelen aan het bestellen en ik zou een rubber moeten hebben voor het open dak.
Dus de rubber die aan het dak zelf zit. niet aan de carrosserie...
Kan iemand mijn bevestigen of dit is wat ik nodig heb of niet..
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-924-1979-924-2-0-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M346/pakkingen-en-carrosserierubbers/pakking-voor-open-dak/B2370/open-dak/I1149/pakking-dak/P37911

Dank bij voorbaat :D

Sox_Wolfie
27/05/2015, 18:27
We zijn begonnen aan de motor, eindelijk :D
Eerst heb ik de motor goed ontvet en gekuist zodat het meeste vuil al verwijdert was
De stukken zijn ook daarna nog eens in de ontvetbak gekuist...
Na de kleppen e.d. eruit te halen hebben we vastgesteld dat de motor nog niet heel lang geleden open is geweest.
Maar de oliekeerringen waren niet goed gemonteerd waardoor er olie lekte ...
Dus geen overbodige revisie ....
Het sportstuur is ook gemonteerd, EN 4 mooie ventieldopjes *)
12855128561285712858128591285412860

Sox_Wolfie
06/06/2015, 16:19
Een kleine update.
De kleppen zijn gerodeerd en alles wordt terug in elkaar gestoken.
De onderblok heb ik een rode kleur gegeven, met een rode blok vindt je veel sneller olielekkages vind ik :)
12898

Weet iemand of er schakelaars bestaan die in de bestaande gaten kunnen in de middenconsole ?
Ik zou dit gebruiken om de verstralers nog eens apart te schakelen...

M.B.H.
06/06/2015, 16:35
Ja die zijn er voor- spiegels -achteruit wisser-koplamp sproeiers

Sox_Wolfie
06/06/2015, 16:42
kan ik ze dan ook gebruiken voor de verstralers te schakelen?
Gewoon aan/uit.

En waar kan ik ze bestellen ?
want mijn achterruitwisser knopje werkt ook niet naar behoren (slecht contact)

M.B.H.
06/06/2015, 21:44
Je zal er wel een relay mee moeten schakelen uiteraard
En bestellen bij porsche ze zitten ook in de 944 type 1 en ook in een 911 ..964

Sox_Wolfie
08/06/2015, 18:44
Is dit deze schakelaar of heb ik het fout ?
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-924-1979-924-2-0-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M346/ruitenwisser-voorruitsproeier-koplampsproeier/ruitenwisser-vooraan/B2674/knop-koplamp-relais-knop-dashboard/I1583/schakelaar-foto-controleren-aub-voor-het-juiste-model/P8453
En wie weet waar ik een kit silicone darms kan krijgen voor de motorkoeling ?

M.B.H.
09/06/2015, 06:34
Is dit deze schakelaar of heb ik het fout ?
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-924-1979-924-2-0-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M346/ruitenwisser-voorruitsproeier-koplampsproeier/ruitenwisser-vooraan/B2674/knop-koplamp-relais-knop-dashboard/I1583/schakelaar-foto-controleren-aub-voor-het-juiste-model/P8453
En wie weet waar ik een kit silicone darms kan krijgen voor de motorkoeling ?

Ja hoor dat is hem.

Sox_Wolfie
28/06/2015, 20:20
Update:

Pff problemen met de motor.
De motor draaide perfect wanneer ik hem eruit haalde, maar nu wil hij langs geen kanten aanslaan :(
Wanneer ik hem start heb ik 1x een vonkje ontsteking en wanneer ik doorstart niets meer tot ik stop met starten, dan geeft hij nog 1 vonkje...
De injectieleidingen zijn goed aangesloten, de bougiekabels zijn vervangen en liggen juist
We hebben het vliegwielpunt op 0 gezet, de nokkenaspoelie op bdp aan bolletje , maar de krukaspoelie staat niet perfect overeen met het streepje, zou dit de oorzaak kunnen zijn ?

we hebben alles al geprobeerd maar zijn ten einde raad ...

M.B.H.
29/06/2015, 16:45
Heb je het vliegwiel goed gemonteerd ? Daarom kan je krukas poely verkeerd staan ? Of je poely niet goed gemonteerd kerfje recht naar boven op bdp
Ontsteking verdeler op het kerfje gesteld ?

Sox_Wolfie
29/06/2015, 20:03
er is vandaag een kennis geweest die bij Porsche werkt, na alles overlopen te hebben heeft hij gezien dat de nokkenas poely omgekeerd gemonteerd zat.
Er waren namelijk op de 2 kanten een puntje en wanneer we dit puntje op bdp zetten en alles terug gemonteerd hadden draaide hij na 1 draai !*)
Mijn stiefvader maakt al zoooo lang rallymotors e.d. maar dit had hij echt over het hoofd gezien...
Nuja ik ben echt blij dat hij terug draait !! nu alleen nog wat kleine prutswerkjes en hij staat terug in orde.
Maar waarom staan er langs beide zijden merkpuntjes op ?

Wat te doen:
Nieuwe massakabel leggen
plastiekje voor gaskabel (zat er niet in)
Remolie verversen
onderste waterdarm vernieuwen
co laten afstellen
alle bouten en moeren nog eens controleren en markeren met verfstift

M.B.H.
29/06/2015, 22:10
er is vandaag een kennis geweest die bij Porsche werkt, na alles overlopen te hebben heeft hij gezien dat de nokkenas poely omgekeerd gemonteerd zat.
Er waren namelijk op de 2 kanten een puntje en wanneer we dit puntje op bdp zetten en alles terug gemonteerd hadden draaide hij na 1 draai !*)
Mijn stiefvader maakt al zoooo lang rallymotors e.d. maar dit had hij echt over het hoofd gezien...
Nuja ik ben echt blij dat hij terug draait !! nu alleen nog wat kleine prutswerkjes en hij staat terug in orde.
Maar waarom staan er langs beide zijden merkpuntjes op ?

Wat te doen:
Nieuwe massakabel leggen
plastiekje voor gaskabel (zat er niet in)
Remolie verversen
onderste waterdarm vernieuwen
co laten afstellen
alle bouten en moeren nog eens controleren en markeren met verfstift

Het wiel werd voor meer motoren gebruikt

Pierro
30/06/2015, 10:38
Ik heb hetzelfde geconstateerd (ook op beiden kanten een centrepoint mark maar niet op dezelfde positie), maar weet niet hoe het nokkenas tandwiel er goed opzit, is daar een photo of duidelijke tekening van?

Merk namelijk ook dat de distr. riem niet precies in het midden loopt van het tandwiel maar iets meer naar voren zit.
Je kan duidelijk zien dat het midden gedeelte van het tandwiel niet symetric zit in het geheel.

Dus een photo zou alles duidelijk kunnen maken.

Groeten,
Pierro

Dobby
30/06/2015, 12:23
Is dit deze schakelaar of heb ik het fout ?
http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-924-1979-924-2-0-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M346/ruitenwisser-voorruitsproeier-koplampsproeier/ruitenwisser-vooraan/B2674/knop-koplamp-relais-knop-dashboard/I1583/schakelaar-foto-controleren-aub-voor-het-juiste-model/P8453
En wie weet waar ik een kit silicone darms kan krijgen voor de motorkoeling ?

Ik heb deze silicone slangen op mijn 924 gemonteerd, zijn echt super degelijk en hebben een goede pasvorm :) -> http://www.ebay.co.uk/itm/Venair-Silicone-Radiator-Hose-Kit-Porsche-924-2-0i-Black-/321074346271

Ziet er zo uit:

129931299412995

Thijsch
30/06/2015, 12:40
Dat is nog eens een mooie upgrade om te doen, dank voor de link!

Dobby
30/06/2015, 12:51
Graag gedaan! ;)

Pierro
30/06/2015, 13:07
Dobby, ik zie dat deze kit waterhoses geen stalen buis meer nodig heeft, maar vervangen is door een complete slang van de thermosstat naar de radiator, correct..?

Groeten,
Pierro

Dobby
30/06/2015, 13:21
Dat is inderdaad correct. Slang is zo stevig dat hij gewoon in een keer doorloopt zonder de stalen buis. Een voordeel lijkt me, want die buis zag er bij mij al niet zo fris meer uit.

Pierro
30/06/2015, 13:27
Dobby, dat is ook de reden waarom dit voor mij een oplossing is, de stalen buis is erg gecorrodeerd aan de uiteinden.

Kun jij wat meer vertellen over de camshaft pulley positie, ik zit met hetzelfde probleem en zie dat de pulley assymetric is en er op 2 manieren gemonteerd kan worden.
Wat is nu de juiste positie.....
Groeten,
Pierro

Sox_Wolfie
30/06/2015, 21:04
Bedankt Dobby exact wat ik zocht !!
Morgen ben ik terug bij de Porsche en neem ik een foto van de poely
De distributieriem loopt idd niet in het midden maar iets naar voren (gelijk eigg)

Nu nog 2 probleempjes ontdekt vandaag...
*ik krijg hem in geen 1 versnelling, maar dat kunnen we oplossen
*En als ik hem stil wil leggen en ik trek de sleutel uit het contact, dan draait hij gewoon verder (moeten stilleggen door de middenste kabel van bobijn aftrekken):X
Natuurlijk een schok gekregen zoals ik had verwacht maarja ...:P
Volgens mij heb ik 1 draad verkeerd aangesloten,...

Sox_Wolfie
01/01/2016, 08:58
Happy New Year !!

Weet iemand waarvoor dit blokje is ?
Hij was bevestigd aan mijn stuurkolom en is volledig doorweekt...
13503

Daan_924
01/01/2016, 11:38
Lijkt op een niet origineel relais, kun je eventueel de kabels volgen?
Of was de auto misschien voorzien van extra koplampen, ... ?

Sox_Wolfie
01/01/2016, 12:42
bij aankoop was hij niet voorzien van extra koplampen,
De kabels lijken op het eerste zicht gewoon in de kabelboom te verdwijnen ... maar verder heb ik nog niet gezocht.
maar hij is dus zeker niet origineel ?...

Daan_924
01/01/2016, 13:40
Normaal zitten de relais allemaal in het relaisbord, behalve 2 mogelijke opties (http://ww2.justanswer.com/uploads/audidoc/2011-05-17_235029_fullscreen_capture_5172011_74942_pm.bmp.jpg) voor radio en elektrische ramen, die hangen dan aan de linkerkant van de ventilatie-unit, rechts van de gaspedaal dus.
Misschien was een originele stuk, en is deze via losse kabels vervangen door een universeel relais met andere pinnetjes, die niet meer in het relaisbord pastte?

Ik zeg nu wel relais, maar kan evengoed een buzzer zijn als je de lichten aanlaat, staat er nergens een nummer of eventueel schakelschema (zoals bij relais) op?

Sox_Wolfie
01/01/2016, 18:05
Morgen werk ik wat verder en kijk ik even.
Ik heb nog een probleem met de bedrading in de motorruimte, ik heb niets van ontsteking maar wanneer er iemand wat prutst aan het ronde stekker kreeg ik opeens wel ontsteking...

Ik denk dat een dagje uitmeten zal worden :6

Sox_Wolfie
05/04/2016, 17:42
TEN EINDE RAAD ! :(

Nadat de motor gereviseerd is geweest heb ik niets anders dan problemen met de ontsteking.
De porsche start als hij koud heeft moeilijk ... eens in gang lijkt er niets meer aan de hand
Ik ging de auto wassen en na zo'n 20 min stil staan kreeg ik hem niet meer in gang.
De self-carwash is 500 meter van mijn deur dus hij was nog niet warm ...

Na zeker 3 uur kon ik hem pas terug starten ...
Ik weet dat ik geen ontsteking heb wanneer ik de benzinepomp niet hoor draaien ...

Weet iemand wat er aan scheelt ?

Ronaldbm
05/04/2016, 20:33
Even een belletje naar het revisiebedrijf? Hebben zij de motor ook teruggeplaatst? Zou dan hen vragen de afstelling, benzinedruk, wur etc te controleren.

Sox_Wolfie
06/04/2016, 16:30
De motor hebben we zelf gedaan (stiefvader en ik)
hij bouwt al meer dan 30 jaar rallymotors ...
Hij weet zelf niet meer wat er aan scheelt, hij gaat zaterdag nog eens alles stap voor stap controleren....

Sox_Wolfie
07/04/2016, 18:47
Wou vandaag de auto bij mijn stiefvader gaan zetten
Ik starte de porsche en liet hem even draaien, ik ging achter de bandenblazer en hoorde hem plots uitvallen ... hij draaiee zo'n 5 a 10 min.

En weer niet meer in gang krijgen.
Wat ik wel merk is dat wanneer ik contact aanzet (bij koude motor) de benzinepomp niet draait, enkel zo'n 3 seconden NAdat ik de sleutel nog eens omdraai om te starten

Moet deze niet draaien zodra ik contact 1 x omdraai ?

gerben1986
07/04/2016, 20:48
Wou vandaag de auto bij mijn stiefvader gaan zetten
Ik starte de porsche en liet hem even draaien, ik ging achter de bandenblazer en hoorde hem plots uitvallen ... hij draaiee zo'n 5 a 10 min.

En weer niet meer in gang krijgen.
Wat ik wel merk is dat wanneer ik contact aanzet (bij koude motor) de benzinepomp niet draait, enkel zo'n 3 seconden NAdat ik de sleutel nog eens omdraai om te starten

Moet deze niet draaien zodra ik contact 1 x omdraai ?
Klopt, zodra je het contact omdraai moet je hem even horen, inderdaad een paar seconden.
Je weet zeker dat je geen warme-start problemen (of aankomende problemen) hebt?

ptol
07/04/2016, 21:05
Doorstarten met gaspedaal volledig ingetrapt wil ook nog wel eens helpen bij warme start. Staat zelfs in het instructieboekje van Porsche zelf.

Sox_Wolfie
08/04/2016, 05:42
Probleem is dat ik geen ontsteking heb bij warme motor dus gaspedaal volledig ingedrukt helpt hier dan niet ...
Zou de bobine niet te warm kunnen krijgen dat hij dan geen stroom meer geeft ?

Ronaldbm
08/04/2016, 06:59
Kan idd zijn dat het isokatiemateriaal in de bobine versleten is. Heb hier een voorbeeld gelezen waar de bobine met warme motor stopte met vonken. Meten is weten!

gerben1986
08/04/2016, 07:35
Probleem is dat ik geen ontsteking heb bij warme motor dus gaspedaal volledig ingedrukt helpt hier dan niet ...
Zou de bobine niet te warm kunnen krijgen dat hij dan geen stroom meer geeft ?

De bobine kun je doormeten, ergens op het forum staat er een handleiding voor, en anders staat die ook in de Haynes (alhoewel ik me meen te herinneren dat de Ohm-waardes daar niet helemaal klopten).
En in jouw geval is het dus ook interessant om te kijken of er een verschil tussen koud en warm is.

Ronaldbm
08/04/2016, 07:52
In mijn topic staat nog een link naar p924-944 site met hoe je kunt meten, of download de workshopmanual vol 1. Op de forum, achterin de pdf staan alle waarden.

jimfrey944
08/04/2016, 14:13
Het kan idd goed de bobine zijn
Als je doormeten lastig vind kan je hem ook als de motor warm is even snel vervangen voor een koude
Anders moet je eens denken aan een draadbreuk ik heb dat gehad bij mijn Jaguar daar werden de draden soepel als hij opwarmde en was er geen contact meer zogou ze afgekoeld waren was er weer contact

Sox_Wolfie
16/05/2016, 10:16
Ik heb nu totaal geen ontsteking meer...
Ik starte hem als hij koud had en liet hem even draaien en ik geef even goed gas en hij viel uit, geen ontsteking en sindsdien doet hij niets meer

Ik heb de bobijn al vervangen door een andere
De ontstekingsmodule is ook al vervangen door een ander maar niets

Alles is al eens uitgemeten geweest en alles was goed...

Ronaldbm
16/05/2016, 11:24
Gewoon nogmaals alles meten! Witte blokje?

Sox_Wolfie
16/05/2016, 17:13
hmm het witte blokje
zou dit ook kunnen veroorzaken dat ik geen stroom krijg op mijn benzinepomp wanneer ik de sleutel in contact steek en 1 x draai (wanneer de motor wel nog liep)

Want als de motor wel liep hoorde ik mijn benzinepomp pas zoemen wanneer ik eens gestart heb

Sox_Wolfie
16/05/2016, 17:14
hmm het witte blokje
zou dit ook kunnen veroorzaken dat ik geen stroom krijg op mijn benzinepomp wanneer ik de sleutel in contact steek en 1 x draai (wanneer de motor wel nog liep)

Want als de motor wel liep hoorde ik mijn benzinepomp pas zoemen wanneer ik eens gestart heb
En zou dit hetzelfde witte blokje zijn als in een VW Golf 1 uit 1983 ?

Ronaldbm
16/05/2016, 19:36
Benzinepomp krijgt voorloop signaal via relais (4sec). Maar als de motor loopt via de bobine. Witte blokje signaal loopt van contact naar onstekingsmodule en is dus zo te testen. Zie ook download hier op forum, workshop manual vol 1, achterin. Of deze gelijk is aan een golf , gern idee. Wel een kever variant gevonden. Staat hier genoeg over op het forum incl bestelnr. Kost de wereld niet. Maar.... Meten is weten, dus mijn advies: download die manual en volg op je gemak alle stappen!

Sox_Wolfie
25/05/2016, 07:02
De Porsche draait terug !
Het was de delco die kapot was.
Mijn stiefvader heeft hem meegenomen naar zijn werk en uitgemeten met een scope en kreeg geen signaal ...
Hierna kreeg ik plots geen benzine meer (benzinepomp ging niet meer)|:)
Mits ik wist dat de benzinepomp niet gaat als er geen ontsteking is kreeg ik het alweer benauwd

Maar het was de zekering die gesprongen was OEF !
Hij draait dus terug alleen maar op 3 poten
Maar vandaag vervang ik de bougies nog even...

Nu nog het probleem oplossen van water aan de passagierszijde maar hier is al genoeg over geschreven op dit Forum dus kom ik er wel uit :s)

Ronaldbm
25/05/2016, 08:09
Mooi dat je het hebt gevonden! En ja, lekkage even goed naar kijken. Accu eruit, accubak komt vaker voor als oorzaak..

Sox_Wolfie
27/11/2016, 17:02
Ondertussen al enkele rittensporten meegedaan en al een 2de plaats behaald :)
Deze winter gaat de motor er terug uit om de motor ruimte aan te pakken.
Er zit een ENORM gat aan het koppelingspedaal en ik ben bang dat ik er bijna eens door zal schieten.
Ik zou liefst de neus eraf halen als dit kan ...
Iedereen met tips is welkom 😉

Ronaldbm
28/11/2016, 06:39
Wat bedoel je met de neus? De plaat tussen de koplampen? De vroege serie zit vastgeschroefd meen ik, latere met las..... staat het niet in Haynes?

Sox_Wolfie
29/11/2016, 18:08
Ik had gedacht om de volledige neus eraf te halen, maar denk niet dat dat lukt...

Daan_924
29/11/2016, 18:21
neen, monocoque chassis helaas... , dus motor eruit langs boven.
Iemand heeft hier wel eens de neus verwijderd, maar dat was in een 924-aanhanger topic ;)

Driven
04/12/2016, 10:48
Goed werk Sox_Wolfie, succes met de afronding, mooie foto's!

Sox_Wolfie
22/12/2016, 13:19
De schade is erger of verwacht ...
Foto's zeggen genoeg 14520
14521

rhialto
22/12/2016, 20:18
Dit misschien iets voor je?
http://garage.ideola.com/prod-ClutchTransKits.html#0944-FWB

Sox_Wolfie
30/12/2016, 10:11
Hallo Rhialto
We hebben iets in die aard nagemaakt omdat de plaat niet alles dekte die gescheurd was bij mij.
Bedankt voor de tip trouwens !

Het stuk hebben we dus gemaakt en ingelast,
Hierna heb ik alles gezandstraald en de naden afgekit.
Daarna de overgang van de platen met vezelplamuur wat geplamuurd.
En dan een laag epoxy primer erop (met de nodige tussenstappen uiteraard)
Nu is de 2de laag epoxyprimer aan het drogen met het warmtekanon ervoor :)

Hierna komt er nog een grondverf op en de kleurlak (L97A) met vernis erover.

14544145451454614547

Kai924
30/12/2016, 10:49
Leuk project!

Sox_Wolfie
12/01/2017, 18:34
De Porsche zit terug ineen, alleen heb ik enkele problemen met de motor.
Voor ik de motor ruimte onder handen genomen heb draaide hij als een klok, warme start, koude start na 1 draai ...

Nu wil hij heeel moeilijk in gang en als ik hem in gang krijg komt hij zeer traag op toeren,
Het enige wat eraan gedaan is is dat de gaskabel gelost is geweest, een andere bobijn gestoken en de uitlaat dicht gelast

De rubbers van de injectoren zijn wel helemaal hard en verstorven...

Zou 1 van deze dingen ertoe kunnen lijden dat hij zo slecht draait ?

M.B.H.
13/01/2017, 00:18
Nee hooguit dat hij een hoger toerental aan neemt

Sox_Wolfie
05/02/2017, 08:56
Ik heb een andere hoofdremcilinder aangeschaft, maar bij de installatie zag ik dat ik de aansluitingen mis voor de remlichtsensor...
Is waarschijnlijk een van na 1979
Kan ik dit op 1 of andere manier oplossen ?

M.B.H.
05/02/2017, 12:29
Remlicht sensor ? Schakelaar zit bij het rempedaal.

Daan_924
05/02/2017, 12:37
op het www. lees ik hetzelfde:

"The only difference between the 1980, and later master cylinders is that the 1980 master cylinder has the brake light switch screwed onto it. On later cars, the brake light switch is bolted to the brake pedal. "

Ik heb een losse hoofdremcilinder uit 1980 liggen en kan bevestigen dat er onderaan een sensor/switch zit, en op latere modellen niet.

Sox_Wolfie
05/02/2017, 14:06
Inderdaad ik heb 2 aansluitingen op mijn oude...
Onderaan en op de zijkant voor de remlichtsensor

M.B.H.
06/02/2017, 23:12
Inderdaad ik heb 2 aansluitingen op mijn oude...
Onderaan en op de zijkant voor de remlichtsensor
ik had er even geen rekening mee gehouden dat die van jou van voor 1980 is en ja het klopt dat je dus 1 met sensor aansluiting moet hebben.
En je vraag hoe los ik dit op.
je kan een schakelaar monteren bij het rem pendaal en de bedrading daar naar toe leggen.
als je de sensor draad aan massa legt gaat dan je rem licht branden of de twee draden tegen elkaar aan houd ? want het is een massa schakeling volgens mij.

Sox_Wolfie
08/02/2017, 18:32
Het is opgelost, ik heb een T stukje tussen mijn remleiding gestoken :)
Ook nog 2 verstelbare kuipzeteltjes geďnstalleerd.
Zaterdag rijd ik terug een regularity wedstrijd van 450km
1463214633

Sox_Wolfie
12/04/2017, 16:49
De Porsche doet echt raar ...
Tijdens het rijden krijgt hij soms een klein schokje.
Als ik een tijdje stilstand en terug verder rijdt valt hij opeens stil, alsof ik zonder benzine val (bwuuuu geluid) en nee er zit geen koe in mijn koffer ;)

Als ik hem in 2 de steek em mijn ambriage los laat,schiet hij terug in gang (soms)
maar soms krijg ik hem langs geen kanten meer in gang
Ik heb nog niet de kans gekregen om te kijken of ik nog ontsteking heb of er iets is met de benzinetoevoer

Iemand die dit ook al heeft voorgehad?

boxster2.7
12/04/2017, 20:19
Dat geluid is normaal van de injecteurs...

Vincenzo
13/04/2017, 22:06
Klinkt als geen optimale verbranding bij lage toeren oid, na tijdje teveel troep wat niet verbrand? Zou eerder naar je ontsteking kijken dan je brandstof toevoer. Bij die laatste zou t altijd zijn lijkt me. Misschien komen je bougie(kabels) er aan...

Flesje injectorcleaner of 500 ml kerosine doet ook wonderen op een tank *)

Ronaldbm
14/04/2017, 08:46
Je zou eens kunnen kijken hoe je bougies eruit zien. Die vertellen veel over de afstelling. Check meteen of dit ook de juiste bougies zijn.

jimfrey944
14/04/2017, 21:35
klinkt als een overleden brandstof pomp
of een weigerend brandstof relai

Sox_Wolfie
19/04/2017, 18:27
De brandstofpomp zit er nog geen jaar in, en mijn gedacht ging ook naar de Brandstofrelais omdat (toeval of niet) na eens op de relais te tikken hij terug ging ...

Sox_Wolfie
01/05/2017, 13:48
Ik heb vandaag een 55km binnenbaan gereden,
Sommige stukken goed doorgetrokken, sommige stukken aan 50km/u af en toe eens stilstaan (5min)
Kortom, de dingen die je doet op een regularity rally
De Porsche deed NIETS verkeerd ( 1klein snukje maar )

Thuisgekomen zet ik hem op de oprit en doe de motorkap open
En ik kom aan de groene draad die naar de stroomverdeler gaat en hij viel direct stil
Er was niet veel nodig om hem te laten uitvallen...

Kan ik ergens dit stekkertje nieuw krijgen ?
Ook zie ik dat er 2 aansluitingen zijn in de stekker maar er komt maar 1 dikke draad naartoe ?
14936

Daan_924
01/05/2017, 14:46
Deze groene kabel is een coax kabel, dus 2 in 1 met een mantel tussen.
op deze foto goed te zien: https://s1.postimg.org/vr0nizfkv/porsche_229-14.jpg

Sox_Wolfie
02/05/2017, 11:13
Bedankt ik ben weer een stukje wijzer geworden :)
En geen idee waar ik zo'n nieuw stekkertje vindt ?

Ronaldbm
02/05/2017, 11:48
Bii Alpo?

Vincenzo
02/05/2017, 19:40
Wordt de mantel niet gwn aan massa gelegd? Daarom 2 stekkertjes

Sox_Wolfie
28/05/2017, 16:06
Ik heb er gewoon 2 aparte fischen van gemaakt.
Nu zit ik met een ander probleem XD

In het expansievat zit een holletje waarin bij mij altijd koelvloeistof in staat
Is dit normaal of niet ?
Soms borrelt het ook in dat holletje maar in het expansievat zelf niet...
14988

Pierro
28/05/2017, 18:00
Dat holletje is normal, maar dat er vloeistof in staat niet, dus lekt het daar, vandaar ook het borrelen (drukverschil tussen het expansievat en de buitenlucht), beter om een nieuw vat te monteren.

Sox_Wolfie
28/05/2017, 18:25
Ok bedankt !
Ik weet weer wat te doen, radiator zit ook met een lek dus alle 2 vernieuwen

Ronaldbm
28/05/2017, 20:04
Bij mij was de dop van het expansievat de schuldige.....

Sox_Wolfie
29/07/2017, 16:35
Iemand die weet waar ik deze behuizing kan krijgen van mijn achterklep ?
Bij het vervangen van mijn sluitpennen is er 1 afgebroken en moest ik de boel slopen ...
Bij Rose Passion is het €93 :{
15122

Ook nog verbeteringen aangebracht zoals bilstein B6 schokdempers,een nieuwe alternator en een lichtbak ;)
En mijn distributiekap een kleurtje gegeven (weeral +5pk)Xd
15123151241512915125151261512715128

M.B.H.
29/07/2017, 22:13
En hoe rijdt de auto nu kwa wegligging ?

924turbo2
30/07/2017, 06:32
ziet er top uit!

Sox_Wolfie
30/07/2017, 07:32
Het "bootgevoel" is er nu niet meer
Hij rijdt wel iets harder en breekt minder snel uit in een bocht, zo had ik toch het gevoel ...
Ik ben zeer tevreden ervan
En niemand die toevallig zo een behuizing heeft van de sluitpennen ? (Rechts)

o.stijn.o
30/07/2017, 14:46
Waar heb je de waterleidingen vandaag gehaald? Staat wel proper zo!!

Sox_Wolfie
30/07/2017, 15:23
Ik heb ze besteld via Mosa Frein in Namur (België)
Is een kit van Venair en past perfect

Ronaldbm
30/07/2017, 16:56
Heb ik misschien nog wel. Moet alleen even kijken of ze nog een beetje te doen zijn.


Het "bootgevoel" is er nu niet meer
Hij rijdt wel iets harder en breekt minder snel uit in een bocht, zo had ik toch het gevoel ...
Ik ben zeer tevreden ervan
En niemand die toevallig zo een behuizing heeft van de sluitpennen ? (Rechts)

o.stijn.o
30/07/2017, 17:39
Ik heb ze besteld via Mosa Frein in Namur (België)
Is een kit van Venair en past perfect

En was het echt besteld voor type porsche? En wat was de prijs voor zo iets als ik zo nieuwschierig mag zien :P

Ronaldbm
31/07/2017, 19:43
Gevonden! Heb er twee liggen

1513015131

1513215133

Stuur maar even een pm als er wat bij zit voor je!

Sox_Wolfie
31/07/2017, 22:19
Net iets te laat XD
Ik heb vandaag een volledige koffer weest halen en daarvan de behuizing afgehaald ...

Sox_Wolfie
31/07/2017, 22:29
En was het echt besteld voor type porsche? En wat was de prijs voor zo iets als ik zo nieuwschierig mag zien :P

http://www.venairsport.com/en/porsche/924/kit-porsche-924-2-0i

Ik betaalde €273.76 om exact te zijn inclusief verzendkosten
��

Ronaldbm
01/08/2017, 06:32
Geen probleem, goed dat je het hebt weten te fixen!

Sox_Wolfie
09/08/2017, 11:20
4 weken voor de Belgium Westhoek Classics begeeft mijn motor het :6
Ik kreeg niet genoeg oliedruk meer, toch niet zoals anders.
Ik heb de motor eruit gehaald en gekeken naar de Lagerschalen en er zat een soort van "kalkaanslag" op.

Ik heb geopteerd om een volledige revisie te doen omdat mijn nokkenas ook volledig op was.
Dus alles opengedaan en op zoek gegaan naar een andere nokkenas en het is een scherpere nokkenas geworden van Newman cams uit Engeland met bijhorende klepstoters.
De pakkingen voor boven en onder blok zijn ook besteld.
Nu nog naar een revisie bedrijf gaan om mijn lagerschalen en segmenten te bestellen, maar ze zijn maar volgende week woensdag uit verlof...

Ondertussen heb ik mijn culasse en onderblok ontvet en schoongemaakt alsook mijn kleppen.

We weten weer wat te doen ... 1514015141
151421514315144

o.stijn.o
10/08/2017, 00:24
Succes met het vinden van de lagerschalen! Ik ben juist het zelfde als u aan het doen. Mijn krukas was ook wat geschonden door de lagers heb dus een andere moeten zoeken. De lagers heb ik maar op 1 adres gevonden in duitsland en de prijs was er ook ni tegen geslaan. Weet jij toevallig wat het juiste aanhaal moment is van de koppaking (rekbouten) zat niets van papier bij de rekbouten en ook niet bij de pakking.

Sox_Wolfie
10/08/2017, 17:33
Succes met het vinden van de lagerschalen! Ik ben juist het zelfde als u aan het doen. Mijn krukas was ook wat geschonden door de lagers heb dus een andere moeten zoeken. De lagers heb ik maar op 1 adres gevonden in duitsland en de prijs was er ook ni tegen geslaan. Weet jij toevallig wat het juiste aanhaal moment is van de koppaking (rekbouten) zat niets van papier bij de rekbouten en ook niet bij de pakking.

15145
Hopelijk ben je hier iets mee
En waar heb je de lager schalen gevonden en wat was de prijs als ik curieus mag zijn ?

o.stijn.o
10/08/2017, 21:44
Ja hier ben ik veel mee hoor! Dank u vanwaar heb je de informatie?
Ik heb ze bij mittelmotor gehaald valt tezien welke lagers je nodig hebt... overmaat? En de hoofdlagers of drijfstanglagers....

Sox_Wolfie
11/08/2017, 18:13
Vandaag de lichten gemonteerd op de lichtbak
Nu gewoon nog de gaten boren voor de lampen en draden.
En de lichtbak nog eens spuiten in een kleur (zwart of grijs).
1514615147

Sox_Wolfie
16/08/2017, 19:28
Ziezo, mijn nokkenas is toegekomen.
De lagerschalen en segmenten zijn ook besteld en de krukas wordt opgepolierd.
Weet er iemand waar ik een NIEUWE oliepomp vindt ?
Anders wordt het een goede 2dehands ...
We kunnen weer wat verder
15149

o.stijn.o
16/08/2017, 21:31
waar heb je de lagers nu kunnen bestellen? En heb je overmoot of niet?

Sox_Wolfie
17/08/2017, 05:56
waar heb je de lagers nu kunnen bestellen? En heb je overmoot of niet?

Bij D'Haene in Roeselare
En ik heb geen overmaat gewoon standaard :)

Sox_Wolfie
17/08/2017, 18:34
Een geluk bij een ongeluk ...
De lagerschalen voor de krukas zijn niet meer te bestellen maar het revisie bedrijf waar ik ze besteld had zei dat ze nog goed waren en ze er terug in mocht steken ...
Had ze liever nieuw gehad maar als hij het zegt geloof ik het wel :)
Lagerschalen voor de drijfstangen en segmenten zijn wel al binnengekomen, morgen mag ik erom.

Foto's volgen :)