PDA

Bekijk Volledige Versie : Nationale Sleuteldag



harry
29/01/2015, 11:02
In overleg met Martin hebben wij besloten om de Nationale Porsche Sleuteldag op Zaterdag as. 25 april te organiseren. Aanvang: 09:00 uur te Steenwijk

U kent het wel van de vorige keren. Aanmelden, Type werkzaamheden, en wie sleutelt.

Martin kun jij de inschrijvingen bij houden? En de klussen.
Ook dit jaar is er weer een verplichte kleine bijdrage voor de inwendige mens euries? Weet Martin.

Ook wilde we dit jaar de onderdelen ruilbeurs opzetten (eventueel kleine bijbetaling) met een gezellig kraampje voor de werkplaats.

Zijn er nog meer ideeën voor deze dag, laat het even weten.

Dus schrijf snel in vol=vol*)


M.B.H als Gastheer ben ik de vliegende kiep.( en ga niets aan mijn auto"s doen.)
( voor de liefhebbers een Geluidsmeting van hun geliefde )Porsche ( dit kan alleen bij droog weer het moet buiten gebeuren )
Harry Sleutel hulp.
Jimfrey Sleutel hulp.
Bas Sleutel hulp.
Fantaman hulp.
De regels !!!!!!!!

* Je sleutelt op eigen risico.
* Je bepaalt zelf of er iemand en zo ja wie er aan je 924 sleutelen
* Neem voor zover mogelijk je eigen gereedschap mee.
* Vergeet niet om iets van papier of doeken mee te nemen, de garage voorziet daar niet in. Garage zeep is aanwezig.
* De organisatie bepaald welke auto wanneer de garage in mag.
* We kunnen niet garanderen dat alle auto’s aan bod komen. Dit hangt af van het aantal inschrijvingen en de klussen die uitgevoerd gaan worden. We proberen iedereen aan bod te laten komen.

* Koffie, thee wordt verzorgt.
* frisdranken Zelf Meenemen.
* Voor de Catering ( Snacbar in de beurt wil een bestelling bezorgen )

En de voor algemene kosten + catering denken wij aan € 10,--

Vergeet niet je Rijbewijs ( legitimatie is verplicht ) mee te nemen.

Thijsch
29/01/2015, 13:45
Staat in de agenda! Vorig jaar hadden we zo'n formulier:


Korte titel voor de werkzaamheden. >

Wat kom je doen? >

Heb je een brug nodig? >

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? >

Heb je hulp/informatie nodig? >

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >

Was een overzichtelijk formaat. ;)

ptol
29/01/2015, 15:18
Korte titel voor de werkzaamheden. > Carterplaat monteren, nieuwe brandstofpomp monteren, warme start check

Wat kom je doen? > Een gezellige 924 sleuteldag meemaken ;D

Heb je een brug nodig? > Ik denk het wel?

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 2 uur?

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag!

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > Carterplaat monteren, nieuwe brandstofpomp monteren, warme start check

jel
29/01/2015, 15:28
Ik ben er bij!

Ik ga mijn brandstofaccumulator monteren (deze mist op dit moment). Dat zou zonder hulp moeten lukken..

Jesse_924
29/01/2015, 17:12
Korte titel voor de werkzaamheden. > warm start probleem

Wat kom je doen? > mijn eerste porsche sleuteldag meemaken en ben er al ongeduldig naar

Heb je een brug nodig? > misschien wel naargelang waar het probleem zit

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > hopelijk maar uurtje , hangt beetje af van hoe snel het probleem gevonden wordt

Heb je hulp/informatie nodig? > ja zeker , waarvoor reeds dank

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > als dit kan zou ik willen vragen dat er een benzinedrukmeter aanwezig is want dit heb ik niet , en voor de rest zal ik ook iedereen helpen zover ik kan

Alvast bedankt aan iedereen en hopelijk is het snel april :-)

jimfrey944
29/01/2015, 20:30
ik ben er ook bij als sleutel hulp

Marco924
29/01/2015, 21:08
Hallo, ik zou ook graag willen langs komen. voor zover ik weet wil ik even met een expert naar de bedrading kijken van de startmotor en naar een geluidje la laten luisteren.
Volgens mij mankeert er niet zoveel aan mijn auto maar ik ben er wel graag bij ook om kennis te maken met jullie andere liefhebbers.
Alleen om even de onderkant te bekijken zou ik graag max 15 minuten gebruik willen maken van een brug.
Heb er zin in

gerben1986
29/01/2015, 23:21
Zoals het er naar uit ziet ben ik er bij!

Korte titel voor de werkzaamheden. > Aantonen dat mijn 924 de reis aan kan

Wat kom je doen? > Controleren warm-start-probleem. Daarnaast wat kleinere dingen (speakers achterin controleren, rubbers bij het voorraam plaatsen, logo plaatsen etc.)

Heb je een brug nodig? > nee

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 0,5

Heb je hulp/informatie nodig? > Misschien (en iemand met kleine vingertjes voor het logo)

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >

M.B.H.
29/01/2015, 23:45
Korte titel voor de werkzaamheden. > warm start probleem

Wat kom je doen? > mijn eerste porsche sleuteldag meemaken en ben er al ongeduldig naar

Heb je een brug nodig? > misschien wel naargelang waar het probleem zit

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > hopelijk maar uurtje , hangt beetje af van hoe snel het probleem gevonden wordt

Heb je hulp/informatie nodig? > ja zeker , waarvoor reeds dank

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > als dit kan zou ik willen vragen dat er een benzinedrukmeter aanwezig is want dit heb ik niet , en voor de rest zal ik ook iedereen helpen zover ik kan

Alvast bedankt aan iedereen en hopelijk is het snel april :-)

Drukmeters zijn Aanwezig.

M.B.H.
29/01/2015, 23:52
De Kosten Zijn gelijk aan vorig jaar 10 Euro per persoon ( klein beetje voor de onkosten en uiteraard een Patatje met wat er bij rond het middag uur )
koffie en Thee is aanwezig .
Ik Hoop dat het weer een gezellige leerzame dag word.

Gijs924
30/01/2015, 00:24
Ik ga proberen erbij te zijn met de GT

Diederik
30/01/2015, 08:05
Bij deze meld ik mij ook weer aan. Het was vorig jaar erg leerzaam en gezellig!

Wat kom je doen? Brandstofpomp vervangen.

Heb je een brug nodig? Ja

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? 2 uur?

Heb je hulp/informatie nodig? Ja

Thijsch
30/01/2015, 12:20
Korte titel voor de werkzaamheden. > Dynamo vervangen / ruitenwissersproeiers werkend krijgen

Wat kom je doen? > Sleutelen en gezelligheid

Heb je een brug nodig? > Ja

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? >1.5u

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, Harry interesse? ;)

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >

-Bassie-
31/01/2015, 01:07
ik kom als opvulling, hoop toch nog eens zin te krijgen de witte mee te krijgen maar ook dat zal dit jaar weer de vraag worden :)

sjoerd924
31/01/2015, 14:12
Ik ga mn best doen er bij te zijn!

Als het kan graag een afstelbeurt, stationair en co en in het ideale geval voorste krukaskeerring vervangen. .

Ronaldbm
01/02/2015, 16:53
Goed idee, ben er graag bij :-)

Korte titel voor de werkzaamheden. > Targa dak uitnemen, wite blokje vervangen

Wat kom je doen? > Targa dak gaat wel open/dicht in de tochtstand, krijg m niet uitgenomen. Witte blokje krijg ik ook niet vervangen, contact slot blijft ergens op steken?

Heb je een brug nodig? > Indien mogelijk, zou aardig zijn even een kijkje onder de 924 te nemen (15 min?)

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > Targa en contactslot, 2 uur?

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag m.n. de Targa uitnemen, Iemand bekend met dit probleem?

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > Zie hiervoor!

Harrison
02/02/2015, 10:14
Ook ik ben er dolgraag bij, ik sta nu al te popelen. :9~

Korte titel voor de werkzaamheden. > Oliedrukmeter beweegt mee op de muziek van de radio, en wanneer ik mijn rem heb ingedrukt terwijl ik mijn waarschuwingslichten aan heb, knipperen de remlichten een beetje mee.

Wat kom je doen? > Mijn eerste sleuteldag meemaken, en hopelijk niet de laatste, en natuurlijk heel veel leren!

Heb je een brug nodig? > Ik denk haast van niet, het is namelijk alleen maar elektrische bedrading, toch?

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > Misschien een uur of anderhalf?

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, natuurlijk, ik heb namelijk weinig verstand van de bedrading. :9

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > Radio/Oliedrukmeter combinatie goedmaken en de remlichtjes wanneer de waarschuwingslichten aanstaan.

gerben1986
02/02/2015, 10:44
Ook ik ben er dolgraag bij, ik sta nu al te popelen. :9~

Korte titel voor de werkzaamheden. > Oliedrukmeter beweegt mee op de muziek van de radio, en wanneer ik mijn rem heb ingedrukt terwijl ik mijn waarschuwingslichten aan heb, knipperen de remlichten een beetje mee.

Wat kom je doen? > Mijn eerste sleuteldag meemaken, en hopelijk niet de laatste, en natuurlijk heel veel leren!

Heb je een brug nodig? > Ik denk haast van niet, het is namelijk alleen maar elektrische bedrading, toch?

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > Misschien een uur of anderhalf?

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, natuurlijk, ik heb namelijk weinig verstand van de bedrading. :9

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > Radio/Oliedrukmeter combinatie goedmaken en de remlichtjes wanneer de waarschuwingslichten aanstaan.
Klinkt alsof je thuis al de massapunten zou kunnen controleren/schoonmaken/schuren ;)
Ergens op het forum staat een mooi overzicht waar de massapunten zich bevinden.

Harrison
02/02/2015, 11:56
Klinkt alsof je thuis al de massapunten zou kunnen controleren/schoonmaken/schuren ;)
Ergens op het forum staat een mooi overzicht waar de massapunten zich bevinden.

Er is anders ook nog een waslijst aan andere dingen, als mij dit zelf lukt! :9

RMP
03/02/2015, 00:08
Ik zal er ook zijn! Tzt laat ik nog wel weten wat er voor klusjes nodig zijn aan de mijne en anders ben ik er voor de gezelligheid!

harry
07/02/2015, 11:07
Martin,
Graag even een lijst van aanwezige voor de NATIONALE SLEUTELDAG met en zonder klus
Zaterdag 25april.

Jayke
07/02/2015, 14:37
Ik ben er waarschijnlijk ook bij die dag. Geen klussen in principe, gewoon voor de gezelligheid :)

M.B.H.
10/02/2015, 19:44
Martin,
Graag even een lijst van aanwezige voor de NATIONALE SLEUTELDAG met en zonder klus
Zaterdag 25april.

Ga ik maken Harry ...... even druk druk.

Thijsch
10/02/2015, 20:32
Ik kan morgen anders ook wel even aan de slag, geen probleem. Laat maar weten of het nodig is.

Sander1964
10/02/2015, 21:25
25 april willen wij ( Jeroen en sander ) ook graag aanwezig zijn.
Deur bestuurders kant afstellen, graag hulp hierbij.
En als er ruimte in het programma zit, 924 vanaf de brug aan de onderkant eens bekijken.
Verder willen wij graag lekker genieten en ervaringen op doen op deze bijzondere dag.

M.B.H.
10/02/2015, 22:58
Ik kan morgen anders ook wel even aan de slag, geen probleem. Laat maar weten of het nodig is.

Als je een schema wil maken van wie wat wil doen en wat nodig is , thijsch prima

Thijsch
11/02/2015, 12:34
Harry, zie afbeelding!
12519

Mocht je 'm digitaal willen hebben moet je even je emailadres doorsturen. ;)

harry
11/02/2015, 13:25
Ja netjes en overzichtelijk. Prima

Jesse_924
11/02/2015, 22:02
Waarom sta ik er niet bij?

Thijsch
11/02/2015, 23:56
Bewuste keuze. ;)

Nee hoor, zal wat misgegaan zijn bij het opstellen. Pas het morgen even aan.

Harrison
12/02/2015, 10:09
Zou ik misschien met jullie hulp naar de kabelboom kunnen kijken? Ik heb namelijk gehoord van meerdere mensen dat deze echt een rotzooi is, sommige bedradingen zijn namelijk gesoldeerd aan andere draden, enzovoorts. En daardoor heb/krijg ik veel problemen met de elektronica. Ik weet niet zeker of ik hiervoor een brug nodig heb, als het echt heel erg is hoop ik dat sommige, cruciale bedradingen en connecties kunnen worden gerepareerd.

Wellicht is hier een paar uurtjes voor nodig?

Thijsch
12/02/2015, 14:02
Jesse, je werkzaamheden stonden er al maar nog zonder naam. Die staat er nu bij!

Harrison, wellicht kun je het wat concreter maken? Is er specifieke bekabeling waar je iets mee wilt? Om de planning te maken lijkt het me handiger om qua tijd een accurate(re) schatting te hebben. De dag is zo voorbij namelijk!

sjoerd924
12/02/2015, 19:05
Hallo Thijs,

Kleine wijzigingen,

Aanwezigheid is zeker!
Mocht ik toekomen aan de krukaskeerring heb ik wel een brug nodig (maar geen prioriteit)

En Hulp nodig.. een volmondig JA

Jesse_924
12/02/2015, 22:44
Ok bedankt, even bang dat ik niet welkom was :-(

M.B.H.
13/02/2015, 20:17
Schema ziet er goed uit thijsch en ja je mag hem wel op de mail zetten.

Harrison
16/02/2015, 19:25
Jesse, je werkzaamheden stonden er al maar nog zonder naam. Die staat er nu bij!

Harrison, wellicht kun je het wat concreter maken? Is er specifieke bekabeling waar je iets mee wilt? Om de planning te maken lijkt het me handiger om qua tijd een accurate(re) schatting te hebben. De dag is zo voorbij namelijk!

Ik ben naar de garage gegaan om te kijken naar het probleem met de radio. De oliedrukmeter beweegt namelijk mee op de muziek en ik kan de radio niet al te hard zetten, anders valt deze uit. Dit is geen massaprobleem of een probleem met de massapunten of iets dergelijks. Ook volgens de garage ligt dit aan een foute bedrading. Graag als het dus kan dat ik dit samen met jullie hulp kan maken. Hier is dan natuurlijk geen brug voor nodig.

harry
21/03/2015, 19:57
Thijs,
Hoe staat het met de inschrijvingen voor de Nationale Sleuteldag op 25 April.?

Thijsch
21/03/2015, 20:06
Ongewijzigd, zijn sindsdien geen nieuwe aanmeldingen geweest.

Het is nu opnieuw onder de aandacht dus wie weet sluiten er nog wat nieuwe leden aan.

Voor alle anderen: Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, laat het even weten. ;)

sjoerd924
23/03/2015, 14:10
Ik ben er definitief bij, de baas werkt mee;)

Jesse_924
02/04/2015, 19:24
Hey allemaal , de sleuteldag begint om 9 u maar rond wat uur is dit meestal gedaan? Ik moet in de avond nog weg en moet nog 2 uur rijden naar België , dus weet iemand dit?

gerben1986
02/04/2015, 23:40
Hey allemaal , de sleuteldag begint om 9 u maar rond wat uur is dit meestal gedaan? Ik moet in de avond nog weg en moet nog 2 uur rijden naar België , dus weet iemand dit?

Hij is afgelopen zodra jij denkt dat je klaar bent ;)
Vorig jaar ben ik rond 16:00 vertrokken, maar toen waren anderen nog steeds volop aan het klussen. Eerder mag je ook weg uiteraard, er is wat dat betreft niet echt een eindtijd.

Harrison
02/04/2015, 23:44
Jongens, ik denk niet dat ik kan komen. Ik moet volgende week vrijdag de Porsche inleveren bij de carrosier. De bodykit vertoont scheuren en er zitten sowieso her en der wat blaasjes onder de lak. Ik heb dit laten zien aan de carrosier (een vriend van mijn vader) en hij zegt dat het veel werk gaat kosten, en dat ik de auto sowieso een maand kwijt ben als het niet meer is. Ik heb zelf ook geen tweede auto of zo, dus bij deze denk ik niet dat ik naar de Sleuteldag kan...

Jesse_924
03/04/2015, 23:23
Ok dankje

harry
04/04/2015, 19:09
De NS?

Thijsch
08/04/2015, 15:32
Nog een ruime 2 weken en dan is het zover!

Er zijn voldoende auto's om een nieuwe kalender mee vol te krijgen, dit kan doorgaan vanaf 12 auto's. Als men hier interesse in heeft, laat het even weten dan neem ik de camera mee. ;)

ptol
08/04/2015, 17:54
Leuk!

harry
08/04/2015, 19:50
Ja Thijs, neem de camera maar weer mee.....

Diederik
09/04/2015, 08:12
Heeft iemand nog toevallig een goed zijscherm liggen zonder deuken voor de passagiers kant? Ben daar nog naar opzoek.

Jesse_924
09/04/2015, 14:32
Hoeveel wagens staan er nu juist op het programma?

M.B.H.
09/04/2015, 23:08
Thijsch wil je het schema tot nu toe er even weer op zetten ?

Thijsch
12/04/2015, 14:59
Zeker 12 aanwezigen en nog een aantal leden (Gijs, RMP) die nog laten weten of ze komen.

Eventuele veranderingen in de werkzaamheden kunnen nog worden doorgegeven.

Martin, het staat op de mail! Mocht er tijd over zijn, laat ik de afstelling graag nog even controleren. Heeft vorig jaar ook ontzettend geholpen. ;)

M.B.H.
12/04/2015, 17:55
Okee duidelijk thijsch

RMP
12/04/2015, 21:57
Ik ben er ook weer bij, geen specifieke werkzaamheden!

hendrik914
13/04/2015, 15:20
Weet niet of ik wel een rijdende 924 heb op 25 april. Als ik kom zal het tegen de middag zijn, 4 uur met een omwegje over de Duitse A31, zie ik. Als ik dan zou kunnen met een expert het nokkendeksel eraf halen en leren nakijken of de tandriem goed is, zou ik gelukkig zijn. Duizend km en een klein jaar geleden was ze in ieder geval nog goed volgens OPC.

Nogmaals, niet zo zeker.

De 914 heeft ook al nieuwe benzineleidingen en pomp nodig.

Wat heeft een mens nodig om met ene Porsche te rijden? 2 Porsches?
;)

Gijs924
13/04/2015, 18:21
Ik doe mn best. Vanwege werk weet ik pas de week voor de 25e of ik kan.
Vraagje: onderste raamrubber linker portier van de GT is op/gescheurd/poreus. Op zich denk ik geen grote klus, maar heb jij zo'n rubber liggen Martin?

fcam
13/04/2015, 18:27
Weet niet of ik wel een rijdende 924 heb op 25 april. Als ik kom zal het tegen de middag zijn, 4 uur met een omwegje over de Duitse A31, zie ik. Als ik dan zou kunnen met een expert het nokkendeksel eraf halen en leren nakijken of de tandriem goed is, zou ik gelukkig zijn. Duizend km en een klein jaar geleden was ze in ieder geval nog goed volgens OPC.

Nogmaals, niet zo zeker.

De 914 heeft ook al nieuwe benzineleidingen en pomp nodig.

Wat heeft een mens nodig om met ene Porsche te rijden? 2 Porsches?
;)

Hendrik, nee meer dus zoveel mogelijk Porsches! Heb je er altijd wel eentje die kan rijden.
Volgens mij heb je een 924S dus voordat iemand reageert en je wil helpen met je vragen is dat wel iets waar men rekening mee moet houden.
Als het je gaat om de spanning van de distributie en balansas riemen te laten controleren zou je ook naar De Loods kunnen gaan (sponsor van het forum).
Gaat met een specifieke tool die ze daar in ieder geval hebben.

M.B.H.
13/04/2015, 19:04
Weet niet of ik wel een rijdende 924 heb op 25 april. Als ik kom zal het tegen de middag zijn, 4 uur met een omwegje over de Duitse A31, zie ik. Als ik dan zou kunnen met een expert het nokkendeksel eraf halen en leren nakijken of de tandriem goed is, zou ik gelukkig zijn. Duizend km en een klein jaar geleden was ze in ieder geval nog goed volgens OPC.

Nogmaals, niet zo zeker.

De 914 heeft ook al nieuwe benzineleidingen en pomp nodig.

Wat heeft een mens nodig om met ene Porsche te rijden? 2 Porsches?
;)

Het virus ha.O~)

Jesse_924
15/04/2015, 01:43
Heeft iemand die naar de sleuteldag komt 2 boutjes liggen die de wur vastzetten ? Ik heb deze nodig voor mezelf en zou deze graag van iemand willen overkomen , reeds dank

M.B.H.
16/04/2015, 22:43
Heeft iemand die naar de sleuteldag komt 2 boutjes liggen die de wur vastzetten ? Ik heb deze nodig voor mezelf en zou deze graag van iemand willen overkomen , reeds dank
Die heb ik wel liggen hoor

Thijsch
17/04/2015, 15:58
Bij het remmen een tikkende trommelrem linksachter.... qua timing had het slechter gekund. Tank zit al vol dus volgende week linea directa richting Steenwijk. ;)

Ronaldbm
17/04/2015, 16:19
Wat is het adres eigenlijk, of heb ik ergens overheen gelezen?

Martin, heb jij toevallig nog een goede kabel liggen voor de snelheidsmeter en een net koplampglas (links voor steenslag schade).?
Beide ook mooie klusjes :-)

Thijsch
17/04/2015, 16:26
Weet niet hoe laat je er wilt zijn Ronald, maar we hebben dezelfde route. Ik zie mogelijkheden. ;)

M.B.H.
17/04/2015, 19:50
Wat is het adres eigenlijk, of heb ik ergens overheen gelezen?

Martin, heb jij toevallig nog een goede kabel liggen voor de snelheidsmeter en een net koplampglas (links voor steenslag schade).?
Beide ook mooie klusjes :-)

Kabel zeker en koplamp denk ik ook wel
En het adres Pluggematen 3 in steenwijk

Ronaldbm
17/04/2015, 21:11
@martin, super!
@thijs, ik dacht rond 08;00 weg te rijden. Zijn we er 9;15-9;30 gok ik. Goed idee om samen te rijden 😄

M.B.H.
19/04/2015, 19:49
Ik doe mn best. Vanwege werk weet ik pas de week voor de 25e of ik kan.
Vraagje: onderste raamrubber linker portier van de GT is op/gescheurd/poreus. Op zich denk ik geen grote klus, maar heb jij zo'n rubber liggen Martin?

Die moet je gewoon nieuw bestellen Gijs

M.B.H.
19/04/2015, 19:55
Weet niet of ik wel een rijdende 924 heb op 25 april. Als ik kom zal het tegen de middag zijn, 4 uur met een omwegje over de Duitse A31, zie ik. Als ik dan zou kunnen met een expert het nokkendeksel eraf halen en leren nakijken of de tandriem goed is, zou ik gelukkig zijn. Duizend km en een klein jaar geleden was ze in ieder geval nog goed volgens OPC.

Nogmaals, niet zo zeker.

De 914 heeft ook al nieuwe benzineleidingen en pomp nodig.

Wat heeft een mens nodig om met ene Porsche te rijden? 2 Porsches?
;)
Riemen moet je op datum vervangen of op km gebruik
Kijken of ze goed zijn ......voor je het weet mis je iets dat je net niet ziet en dan heb je veel schade.

ptol
19/04/2015, 20:52
Ik vrees dat ik helaas moet afzeggen :( Ik kan pas om 12.00 uur weg hier zaterdag en dan zou ik er rond 14.00 uur pas zijn. Baal er wel van, maar het is niet anders.

Ronaldbm
19/04/2015, 20:53
Beste forummers, helaas moet ik mij door trieste familieomstandigheden afmelden voor de sleuteldag. Had er erg veel zin in en een paar mooie klusjes staan (targa dak), maar het is niet anders. Ben momenteel thuis harder nodig. Evengoed heel veel sleutelplezier gewenst!

M.B.H.
20/04/2015, 23:30
Ik vrees dat ik helaas moet afzeggen :( Ik kan pas om 12.00 uur weg hier zaterdag en dan zou ik er rond 14.00 uur pas zijn. Baal er wel van, maar het is niet anders.

Jammer maar volgende keer beter

M.B.H.
20/04/2015, 23:32
Beste forummers, helaas moet ik mij door trieste familieomstandigheden afmelden voor de sleuteldag. Had er erg veel zin in en een paar mooie klusjes staan (targa dak), maar het is niet anders. Ben momenteel thuis harder nodig. Evengoed heel veel sleutelplezier gewenst!
Sterkte met ......

Jesse_924
21/04/2015, 10:41
Ik kijk er al naar uit , 1 van de dagen alles eens klaarzetten se :-)

Thijsch
21/04/2015, 11:02
Helaas van de afmeldingen maar het is niet anders. Ronald, sterkte met wat er gaande is.

Ik heb er zin in!

jimfrey944
21/04/2015, 12:40
Moet ik voor iemand nog iets meenemen ?
Ik heb nog een redelijk dach
Ook heb ik nog ats teledails
En nog een set turbo look
Allen zijn opknappers

gerben1986
23/04/2015, 07:28
Ik kwam er gisteren achter dat ik nog 3 klussen heb:
- afstellen motor (maar ik geloof dat Thijs dat ook wou gaan doen, dus kan dan samen/gecombineerd worden)
- koplampen blijven halverwege hangen (gingen bij het dichtdoen niet helemaal naar beneden)
- knipperlicht links voor is ermee gestopt (Martin: vorige jaren ging je halverwege nog naar een autonderdelenzaak, was je dat nu ook van plan? Anders moet ik zelf nog een knipperlicht zoeken voor zaterdag)

Diederik
23/04/2015, 12:39
Iemand nog een spatbord/zij-scherm voor de passagierskant liggen met knipperlicht in goede staat? Kleur is niet van belang.

Thijsch
23/04/2015, 18:44
Geen spatbord over, wel deuren. Hele nette set oude type deuren, en een passagierskant late type.

Martin, wil jij een nette dynamo in je magazijn opzoeken? ;) (had ik een tijd terug een bericht over gestuurd)

M.B.H.
24/04/2015, 00:55
Forummers het is bijna zaterdag,
en na een avond opruimen heb ik er weer zin in.
Er is voor de spullen die jullie meenemen, om te ruilen of te verkopen..................... EEN VERHANDEL HOEK INGERICHT...........Binnen

Dus wil je ruilen of verkopen neem het mee.

hendrik914
24/04/2015, 01:15
Geen 924S die rijdt, staat op de brug met een volledig vernieuwd onderstel achteraan, maar mist 2 nogal onmisbare rubber bussen waar de torsiestaafkop door de flens steekt. (De flensarm met een gat waar ie op de buis van de achterophanging past.) Sukses daar allemaal en de groeten aan Martin. Die zijn niet los leverbaar als 924 deel en die van een kever passen wel, maar zijn niet breed genoeg. Ze zoeken nu een 911-onderdeel.
12688

harry
24/04/2015, 09:55
Martin ben morgen vroeg op tijd bij je.
Alle Forummers...tot morgen.

Gijs924
24/04/2015, 10:55
Ik ben er definitief niet bij. Ga morgenmiddag weer op reis.
Veel plezier allen!!!

Diederik
24/04/2015, 11:20
Heb er zin in :) Tot morgen 8-)

jel
24/04/2015, 17:36
Tot mijn grote spijt moet ik mij afmelden, ik heb een spoedgevalletje voor werk morgen.. :(

RMP
24/04/2015, 18:17
Zo, de 924 vast van stal gehaald en even gewassen, tot morgen! #zinin

M.B.H.
24/04/2015, 18:55
Tot mijn grote spijt moet ik mij afmelden, ik heb een spoedgevalletje voor werk morgen.. :(
Tja, soms gaat werk voor het meisje
Volgende keer beter Jel

gerben1986
24/04/2015, 19:56
Hoeveel mensen/auto's zijn dan nu aangemeld?
Inmiddels heb ik het idee dat de afmeldingen sneller gaan dan de aanmeldingen ;)

Jesse_924
24/04/2015, 20:48
Ik kom zeker :-)

M.B.H.
24/04/2015, 21:25
Hoeveel mensen/auto's zijn dan nu aangemeld?
Inmiddels heb ik het idee dat de afmeldingen sneller gaan dan de aanmeldingen ;)

Stuk of 11 nog hoor

sjoerd924
24/04/2015, 22:35
Afgetankt , vloeistoffen gecheckt verse velgen en bandjes, ik ben er klaar voor!

Nog ff werken tot 12 vannacht.. kort slapen en gaan!!

Thijsch
24/04/2015, 23:18
Ik pik op de route nog even een verse accu op in Epe, ben er rond half 11 denk ik. Tot morgen!

gerben1986
25/04/2015, 08:48
Ik rij nu bijna weg uit Zwolle, tot straks!

gerben1986
25/04/2015, 09:26
Grrr... Accu zo leeg als wat, en verlengkabel voor de acculader ligt niet hier natuurlijk...

Als er straks een 924'er door Zwolle rijdt, wil die mij dan op weg helpen? :)

ptol
25/04/2015, 12:26
Veel plezier allemaal. Wat baal ik zeg :(

gerben1986
25/04/2015, 12:31
Ik ook.. Auto hangt aan de oplader...Rij hem maandag weer de schuur in...

captainfrasca
25/04/2015, 12:34
Helaas, helaas, ik heb mn best gedaan, maar ik kan er dit jaar niet bij zijn. Er zijn op dit moment een aantal zaken die voorrang behoeven...

M.B.H.
25/04/2015, 19:13
Forummers het was weer een gezelige sleuteldag.
Met dank aan Harry en Jim voor hun bijdrage aan ondersteuning en sleutel hulp.
Kortom...
Weer een dag 924 plezier voor mij.
Bedankt mensen.

Jesse_924
25/04/2015, 19:52
Ale seg , alles was gemaakt auto voelde super aan naar huis , maar na een km of 200 dus bijna aan Breda ben ik aan het rijden komt er ineens rook vanachter men stuur vandaan en men richtingaanwijzerarm ging ineens heel stroef en met gevolg dat deze dus niet meer werkt , kan niet meer pinken naar links of rechts en pijltjes in het dashboard blijft nu branden vanaf ik doet contact opzet tot ik hem weer afleg , en boven op alles gaat ineens enkel de ruitenwisser aan passagierskant ook niet meer , pfff , iemand tips hoe ik dit oplos en hoe dit zou gebeurd zijn?

M.B.H.
25/04/2015, 20:15
De ruitewisser aan de passagierskant dan is er een stang los van de aandrijving onder je voorraam.
En je richtingaanwijzer dat lijkt op kortsluiting op de stuurkolom maar je schakelaar kan goed ook defekt zijn.
Ik heb die wel liggen event en een ruitenwisser meganiek ook wel

Sander1964
25/04/2015, 20:40
Net thuis van een leuke leerzame dag. Prachtig om dit te mogen mee maken.
Wat een kennis was er aanwezig. Zo wisten wij niet dat er een airco in onze 924 orgineel zit ( werkt nog niet ?? )
Jimmy nogmaals bedankt, wat een geduld je had bij het maken van de deur.
Harry voor de ondersteuning en 924 kennis. Martin ook bedankt voor de gastvrijheid en hulp die je ons hebt geboden.
En alle aanwezige, die geholpen hebben om deze dag te laten slagen.
Groetjes Jeroen en Sander

Thijsch
25/04/2015, 22:43
Dat was weer een geslaagde sleuteldag! Mooie klusjes, zowel uitgevoerd als zien gebeuren. Ook leuk om iedereen weer even te zien.

Bedankt voor alle hulp. Heb mijn nieuwe claxon al even gebruikt op de reis terug. :) Een blondine die zonder te kijken de linker baan op stormt.

Gerben, zonde van die lege accu. Meer rijden. ;)

Diederik
25/04/2015, 23:02
Zo dat was hem weer. Enorm genoten en weer veel bij geleerd. Met name dank voor Martin, Jim en Harrie! Echt geweldig allemaal.

Mijn dag begon met het oranje lampje van de benzine tank, zo reed ik weg uit Groningen. Dit met opzet omdat ik mijn benzinepomp en intank pomp wou gaan vervangen. Uiteindelijk aangekomen met minder dan 5 liter benzine in mijn tank in Steenwijk, precies goed uitgedacht.

Verder mooie klussen kunnen doen aan mijn auto en ik heb weer veel nieuwe motivatie om weer eens even goed bezig te gaan de komende tijd.

Bij deze nog wat foto's die ik heb genomen gedurende dag.

Dobby
25/04/2015, 23:13
Ziet eruit als een geslaagde dag ^O^

Jesse_924
26/04/2015, 02:27
Buiten de mankementen onderweg was dit een super dag , veel bijgeleerd en volgende keer zal ik er zeker weer bij zijn , en Martin je hebt dit dan wel liggen maar dit is nogal moeilijk voor mij omdat dit niet even snel over en weer rijden is he :-(

RMP
26/04/2015, 09:47
Was zeker weer geslaagd en gezellig!

harry
26/04/2015, 16:59
Ik mis een ringsleutel 12-13 Chrome vanadium. Heeft iemand die toevallig in zijn bezit,
misschien Thijs . Even kijken onder je motorkap.
bij voorbaat dank.

M.B.H.
26/04/2015, 17:03
Er licht nog een waterpomptang met zwarte handvaten van wie ? Is die.?
En een rode stofjas Harry is die van jou ?

M.B.H.
30/04/2015, 00:22
Er is een mp4 bestand hoe krijg ik die hier op?

Jesse_924
30/04/2015, 17:55
Martin even ter info , de stang onder mijn voorraam was inderdaad los en heb ik weer vastgeklikt en het defecte kolom waar de knipperlicht hendel en ruitenwisser hendel inzit vervangen en ook de relais was defect dus alles vervangen en alles werkt weer perfect :-) nogmaals dank voor de toffe dag aan iedereen

M.B.H.
30/04/2015, 21:37
Martin even ter info , de stang onder mijn voorraam was inderdaad los en heb ik weer vastgeklikt en het defecte kolom waar de knipperlicht hendel en ruitenwisser hendel inzit vervangen en ook de relais was defect dus alles vervangen en alles werkt weer perfect :-) nogmaals dank voor de toffe dag aan iedereen

Mooi dat het weer klaar is.

jimfrey944
01/05/2015, 00:04
Martin even ter info , de stang onder mijn voorraam was inderdaad los en heb ik weer vastgeklikt en het defecte kolom waar de knipperlicht hendel en ruitenwisser hendel inzit vervangen en ook de relais was defect dus alles vervangen en alles werkt weer perfect :-) nogmaals dank voor de toffe dag aan iedereen

en warm starten ?

Jesse_924
02/05/2015, 01:16
Warmstart probleem?? Dat ken ik niet meer , motor gaat een halve toer rond en start direct :-) , echt zeer veel dank aan jullie allemaal

jimfrey944
02/05/2015, 12:14
Top zo zie je maar weer

M.B.H.
02/05/2015, 19:39
Ik mis een ringsleutel 12-13 Chrome vanadium. Heeft iemand die toevallig in zijn bezit,
misschien Thijs . Even kijken onder je motorkap.
bij voorbaat dank.ik heb er 1 gevonden Harry die niet van mij is.

M.B.H.
05/05/2015, 09:42
https://www.youtube.com/watch?v=w3TrfNwgduw

Diederik
05/05/2015, 10:26
Leuke compilatie :)

harry
09/05/2015, 20:45
Het filmpje heeft nu een hoge resolutie gekregen beter beeld.
Iedereen dank.

Harrison
12/05/2015, 19:34
Heel erg jammer dat ik hier niet bij kon zijn, opsommende privégebeurtenissen hebben mij het niet mogelijk gemaakt om deze dag bij te wonen. Hopelijk is er snel weer een soortgelijke dag, die zal ik dan hoogstwaarschijnlijk wel met plezier bijwonen!

Joran
18/04/2016, 20:30
is dit binnenkort weer?

ik kan wel wat hulp gebruiken met het afstellen van mijn benzine druk.

jimfrey944
18/04/2016, 20:46
Normaal laatste zaterdag maart maar door omstandigheden verplaatst uit gesteld tot later order
Of iemand moet een ruimte met brug tot onze beschikking stellen dan is er op korter termijn wel iets te regelen

Master Ken
18/04/2016, 20:47
Is dit 1x per jaar?

Ronaldbm
18/04/2016, 20:50
Yep, 1x per jaar. Wellicht is het rendabel om bij voldoende animo een dhz-brug te huren en de kosten te delen?

sjoerd924
18/04/2016, 21:11
Ik zal morgen bij het bestuur van de bejaarde marinemannen hobbyshop waar ik als broekkie bij hoge uitzondering ook welkom ben:)

Vragen of het daar mogelijk is!

Thijsch
18/04/2016, 21:14
https://community.924forum.nl/showthread.php?t=25807&page=8&p=2415997967#post2415997967

M.B.H.
19/04/2016, 22:55
Forummers
Eerst gaan we er een week of 2,5 tussen uit naar Bosnie, we kunnen daar ook doorgaan met de behandelingen.
En zijn we er even nog een keer< als alles gaat zo wij hopen>niet de Laatste keer samen.
Wat de Sleuteldag aan gaat ,Ik zit over de zomer te denken en dan doen we er gelijk een BBQ bij voor de verandering of zo iets.
( Maar Tja ik weet het niet hoe het er dan allemaal voor staat )Helaas.

gerben1986
20/04/2016, 08:10
Forummers
Eerst gaan we er een week of 2,5 tussen uit naar Bosnie, we kunnen daar ook doorgaan met de behandelingen.
En zijn we er even nog een keer< als alles gaat zo wij hopen>niet de Laatste keer samen.
Wat de Sleuteldag aan gaat ,Ik zit over de zomer te denken en dan doen we er gelijk een BBQ bij voor de verandering of zo iets.
( Maar Tja ik weet het niet hoe het er dan allemaal voor staat )Helaas.
We snappen dat allemaal Martin!
Van't zomer is opzich niet zo'n gek idee, mocht ik mee kunnen/moeten helpen moet je het laten weten.

Sleutelen en een uurtje of 5 de bbq aan zetten :)

Master Ken
20/04/2016, 09:19
Hoop dat ik kan deelnemen en dat de 50jahre editie dan al door de APK is.
Sterkte Martin

Ronaldbm
20/04/2016, 09:33
Klinkt als een goed plan! Hopelijk blijven de vooruitzichten goed Martin.

Thijsch
20/04/2016, 11:22
Sterkte Martin, hoop dat je nog vele malen samen die kant op kunt reizen!

Eventuele sleuteldag in de zomer vind ik helemaal prima zolang het maar niet tussen 31 juli en 21 augustus is. ;)

M.B.H.
20/04/2016, 22:41
We gaan er voor, je moet toch plannen houden voor .........en we zijn nog steeds overwegend positief *;

harry
20/04/2016, 23:02
Je kunt op mij rekenen, zowel het sleutelen als de barbecue
snel tot ziens.

Ronaldbm
21/04/2016, 07:52
Zo is dat Martin! Goed dat jullie de strijd ook echt samen doen! Sterkte komende tijd en geniet ook samen tussen alles door!