PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstellen Ron



R.Hermeler
02/04/2008, 19:44
Hey allemaal,

Mijn naam is Ron Hermeler, momenteel 24 jaar en woon in IJsselmuiden, vlakbij Zwolle.
Ik zit nog op school, ik doe HTS Werktuigbouwkunde en ben momenteel aan het afstuderen, ik hoop half juni klaar te zijn.
Ben eigenlijk een grote audi fan, heb een coupé en een 90 Quattro gehad. Jammergenoeg moest ik het laatste halfjaar in een golfje rijden, de audi werd te duur. Maar toen zag ik enkele weken terug een 924 voor een heel leuk prijsje staan en was al snel verkocht.

Het is een donker grijze 924 met niet originele diepe alu velgen. Bouwjaar '79, modeljaar '80, dus wel verzinkt, elektronische ontsteking, enz. De auto zit nog wel wat werk aan, maar daar ben ik niet vies van. Hij heeft nog een heel jaar APK dus technisch is hij nog wel best. Alleen toen ik hem kocht liep hij niet lekker, heel weinig vermogen en boven de 3500 rpm helemaal niets meer. Heb zo ongeveer anderhalve week mee rondgereden, i.v.m. geen tijd om er naar te kijken.
Had vanavond even tijd en ben gaan kijken, als eerste ben ik de distributie riem en timing gaan bekijken. Het duurde even voor dat ik het door had, omdat ik de merktekens niet uitgelijnd kon krijgen. Ik kwam er achter dat het nokkenastandwiel drie tanden verkeerd stond, ik stond dus met hele grote ogen te kijken, want onder de 3500 toeren liep hij nog redelijk. Dus ik de riem op de goede merktekens gezet en starten, nu helemaal niet lekker. De ontsteking maar eens gecontroleerd, deze stond ook al helemaal verkeerd. Dus de ontsteking maar eens bijgesteld, er stonden nog twee oude merktekens op. Weer starten en ja hoor... helemaal goed, precies zoals hij hoort te lopen. Gelijk maar eens een stukje rijden en helemaal verslaaft geraakt aan de wegligging, helemaal geweldig.
Nu loopt hij bijna (moet hem nog beter afstellen) helemaal goed, want zoals hij eerst liep was echt porsche onwaardig.

Foto's komen nog een keer, moet nog een paar mooie maken.
Ik denk dat jullie me nog wel eens op het forum tegen zullen komen.

Groeten Ron Hermeler

q01z
02/04/2008, 19:54
hoi Ron!

welkom hier, klinkt goed zoals je het verteld :) altijd lekker om met een 'makkelijke' oplossing je motor weer goed te laten lopen :D

binnenkort een meeting ;)

Ik-rij-belastingvrij
02/04/2008, 19:55
Welkom :D
Mooi dat hij weer een heel stuk beter loopt :wink:
Mischien kan je inderdaad zondag naar de meeting komen :mrgreen:

M.B.H.
02/04/2008, 22:22
Hallo Ron, :-D
Dat klinkt goed , :)
en in een jaar kun je heel wat kleine dingen verhelpen,
dus als je vragen hebt Vuren maar. :idea: :!: :!:
ik zit niet ver bij jou vandaan dus wip gerust eens langs M.

Tom
02/04/2008, 23:06
Welkom, Ron! Altijd leuk om er nog een Audi-fan bij te hebben... je bent welkom op de meeting komende zondagmiddag in De Meern, wellicht kunnen we je nog helpen met oplossen van wat kleine probleempjes.

LWB
03/04/2008, 11:03
Hey Ron,

welkom hier. :-D

VonG
05/04/2008, 21:18
welkom!