PDA

Bekijk Volledige Versie : Remkrachtverdeling



Space
03/04/2008, 19:29
Hoi,

Vandaag even een leuke remactie moeten doen op de snelweg. Mijn voorwielen blokkeerden en achter me een flinke rookwolk van verbrand rubber. Maarja, ik vond het nogal snel blokkeren. Laatst had ik het ook met nat weer voor een stoplicht dat ik gewoon ging glijden. Het is me ook al vaker opgevallen dat de voorste remschijven altijd vele vele malen heter zijn dan de achter schijven. Ook bij de kever met hetzelfde remsysteem doet de achterzijde bijna niets, en dat is volledig nieuw 924S/944 remsysteem, dus het zit em niet in een defect of iets dergelijks.

Wat zijn jullie ervaringen en wat kun je hier aan doen?

Groeten,
Han

Meneer aard
03/04/2008, 19:44
Zul je nu leuke vlakke kant hebben op je banden :P

Maar je zou proberen nogmaals schoonmaken en opnieuw invetten met kopervet (als je ABS heb geen kopervet maar PFTE vet gebruiken!!) want heb ze er nog nooit over gehoord over dit probleem.

Tom
03/04/2008, 19:58
De aanligvlakken van de blokken op het remzadel invetten, niet de blokken en schijven... :mrgreen:

Heeft een S een mechanische remkrachtverdeler op de achteras?

hammer_rites
03/04/2008, 20:00
Wat zijn jullie ervaringen en wat kun je hier aan doen?
Dat de voorste schijven warmer worden dan achter lijkt me logisch, want de voorremmen kunnen (en moeten) harder werken dan de achterremmen ivm. de veel grotere druk op de voorwielen. Dat de voorkant eerder blokkeert dan de achterkant klopt ook, anders zou je zo achterstevoren staan.

Waarom de voorkant zo snel blokkeert.... slechte banden?

M.B.H.
03/04/2008, 20:03
Daar dacht ik ook aan banden kunnen heel goed de oorzaak zijn :!:
Nu je toch vlat spots hebt goede banden er op en proberen. M.

Space
03/04/2008, 21:35
Er liggen Michelin Primacy banden onder. Zijn misschien wat oud (2001), maar niet uitgedroogd en het is toch zeker geen slecht merk.

Natuurlijk moet voor veel harder remmen, maar wat moet ik nog met _geventileerde schijfremmen_ aan de achterzijde als ik voor 95% rem en achter 5% ? (wilde gok wellicht, maar het is het verschil tussen kokend heet en koud/lauw)

Ik heb dit met nog geen enkele auto ooit meegemaakt en heb maar genoeg noodstopjes moeten maken.

M.B.H.
03/04/2008, 21:37
Er liggen Michelin Primacy banden onder. Zijn misschien wat oud (2001), maar niet uitgedroogd en het is toch zeker geen slecht merk.

Natuurlijk moet voor veel harder remmen, maar wat moet ik nog met _geventileerde schijfremmen_ aan de achterzijde als ik voor 95% rem en achter 5% ? (wilde gok wellicht, maar het is het verschil tussen kokend heet en koud/lauw)

ik zou hem op de rem vertragings bank zetten dan kun je dat vaststellen M