PDA

Bekijk Volledige Versie : [Project] Thimo's 924



HansKazan
22/03/2015, 13:24
Hoi guys!

Ik ben Thimo, 18 jaartjes en woon in Arnhem. Sinds een week of drie ben ik een trotse eigenaar van een blauw/groene 924 uit '85. 1260512606126071260812609

Hij is ook te bewonderen in de autovisie nummer 6, die is deze week nog te koop geloof ik. Daar was hij echter nog van de vorige eigenaar. Ook leuk voor de mensen die toevallig in de buurt van Arnhem-Zuid wonen: ik bezorg er drie dagen in de week ook sushi mee (Bite sushi op thuisbezorgd).

Ik heb echter nog wel wat vraagjes:

- Mijn volt meter stijgt boven de 16 volt na een kort ritje. Als ik dan de motor uitzet zakt ie wel weer naar 13 volt. Ligt dit aan de dinamo of spanningsregelaar?
- Mijn kachel ventilator maakt kabaal na een hem aan en uit te zetten. Ik had al een topic gemaakt: http://community.924forum.nl/showthread.php?t=35185

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden!

jimfrey944
25/03/2015, 12:29
Welkom in het 924 walhalla
Je zou even met een multimeter kunnen meten tussen bijde Polen van je accu wAt daar de waardes zijn het metertje heeft niet altijd gelijk

ptol
25/03/2015, 16:42
Welkom. Mooi ding!

Ronaldbm
25/03/2015, 18:36
Mooi hoor ! Welkom😄

Dobby
25/03/2015, 19:11
Welkom, nette 924! ^O^

Ik woon normaal gesproken in Arnhem-zuid, echter voor afstuderen zit ik tijdelijk in het buitenland. Misschien kom ik je nog wel een keer tegen als ik terug ben. :)

Thijsch
30/03/2015, 12:24
Mooi hoor! Leuk met die historie. Houd ons op de hoogte van je werkzaamheden. ;)

HansKazan
01/04/2015, 21:55
Bedankt voor jullie reacties! Ben er zelf ook erg blij mee!

Na een reis vanuit een vakantie huisje in Groningen terug naar Arnhem, is mijn accu overhit geraakt (roken/stinken). Gelukkig was ik nét in Arnhem (waar ook een aardige man in een witte 944 nog even kwam kijken), dus heb ik hem laatste stukje naar huis gesleept. Heb hem meteen naar de garage gebracht, waarna ze de accu/spanningsverdeler hebben gereviseerd. Na 7 dagen rijdt hij weer als een zonnetje en is mijn volt meter weer neutraal. Had het eigenlijk zelf willen doen, maar bij gebrek aan brug (en ervaring) toch vanaf gezien.

Verder ben ik opzoek naar drukknopjes voor het tapijt in de achterbak (477-863-747-01C-OEM & 477-863-747-ESZ ?). Enig idee waar ik die nog kan vinden (en niet 5 euro per knopje :P ) of misschien weet iemand een ander goed alternatief?

HansKazan
29/05/2015, 15:36
Even een kleine update:

Enige tijd geleden wou hij helaas niet meer starten na een volle tank 98. Brandstofpomp ging niet aan bij contact, vandaar de pomp vervangen. Nu zit ik echter met een probleem. Bij het contact omdraaien wil de pomp af en toe niet gaan draaien, en na 10 tot 20 keer contact maken gaat hij af en toe aan. Dan start hij ook wel en doet hij het prima (nog nooit zo mooi gelopen, maar wel paar keer uit het niets uitgevallen). Heb nu de contactpunten geschuurd, zekering vervangen en de relais verwisseld. Het heeft echter allemaal geen effect gehad.

Ook heb ik hem een beurt gegeven, alleen krijg 3 van de 4 bougies niet los (warm of koud). Morgen weer eens proberen.

Iemand tips? :s)

jimfrey944
29/05/2015, 18:58
Zou een draad breuk kunnen wezen of een slechte massa
Er zit na de zekeringen kast nog een stekker blokje in de draad
Ergens vlak achter je zekeringen kast deze heb ik al vaak gesmolten gezien en maken dan geen goed contact meer
Het is een dikkere draad dacht uit mijn hoofd gaat hij van zwart rood over naar groen
Massa punt van je pomp zit bij het linker achterlicht

M.B.H.
29/05/2015, 20:49
Welkom hier en veel porsche 924 plezier toegewenst

HansKazan
30/05/2015, 14:12
Klopt het dat de pomp alleen moet aangaan bij contact en uit als de motor loopt? Hoe zit het origineel?

Ben er nu achter dat hij geen voeding meer krijgt, maar als ik er spanning opzet doet de pomp het ook.

Ben nu even aan het kijken of ik voeding ergens van kan aftappen.

jimfrey944
30/05/2015, 16:43
Hij geeft bij contact een puls van 3 seconden
En als je start dan gaat hij lopen en blijft lopen tot je de motor uit zet

ptol
30/05/2015, 18:42
Ligt ook aan het relais wat erin zit, als er geen origineel inzit, heb je die 3 seconden puls niet. Dat is met zo'n relais van eBay, of met de Audi versie.

jimfrey944
31/05/2015, 08:03
Ligt ook aan het relais wat erin zit, als er geen origineel inzit, heb je die 3 seconden puls niet. Dat is met zo'n relais van eBay, of met de Audi versie.
Hij vroeg hoe het orgineel zat en gezien hij een 84 er heeft
Is dat orgineel met een 3sec relai

HansKazan
31/05/2015, 10:58
@jimfrey44 bedankt voor je hulp! Dankzij je omschrijving van de draad, is het me gelukt om de voeding door te lussen en werkt hij weer naar behoren!

Nu we er toch zijn: bij 1800 en 2200 touren (in de 4 en 5) bokt hij een beetje. Ontsteking heb ik laten afstellen maar merk op dat gebied geen verschil. Iemand tips? :)

Thijsch
31/05/2015, 11:37
Heb je het ook als je door die toeren heen trekt naar een hogertoerental?

Echt bokken moet 'ie niet doen bij dat toerental, maar erg soepel gaat het ook niet. Zeker wat lager in de toeren is het een rauwe motor. Modern rijden 'opschakelen tussen de 2000 en 2500 toeren' doe ik dan ook niet. Lage toeren in hoge versnelling rijdt over het algemeen niet erg prettig in de 924.

HansKazan
31/05/2015, 12:06
Als ik er doorheen trek, wordt het minder inderdaad. Het is vooral als ik bijvoorbeeld van de snelweg kom en dan 50 moet gaan rijden, dat hij dan een beetje bokt bij die tourentallen. Geen grote ergenis, maar af en toe een beetje irritand.

ptol
31/05/2015, 12:41
Hij vroeg hoe het orgineel zat en gezien hij een 84 er heeft
Is dat orgineel met een 3sec relai

En als dat relais nou ooit eens gewisseld is? Vandaar mijn opmerking...

HansKazan
01/06/2015, 11:23
Een dag geleden heb ik de angst van me leven uitgestaan. Ben op mijn terugrit van Nijmegen naar Arnhem geslipt, van de weg geraakt en tegen een reclamebord gereden. Door nat weer en olie op de weg, slipte ik toen ik gas gaf en door de bocht wou (ongeveer 40 km/u). Helaas zat een vriend naast me. Zijn kant is er tegen aan gebotst. Gelukkig hebben we beide niks ernstigs. Beide last van de nek, wat schrammen van het glas en wat kneuzingen. Mezelf en mijn auto ergens tegen aan rijden is tot daar aan toe, maar iemand anders in gevaar brengen; daar heb ik het wel moeilijk mee.

Er is alleen carrosserie schade, maar is wel economisch totalloss. Hij rijdt, stuurt en schakelt nog goed. Niks mee aan de hand. Maar ik ben bang dat de auto het niet waard vind om te laten repareren voor zo'n 1500 tot 2500 euro (volgens schadeherstelbedrijf).

Daarom wil ik hem nu ook weg doen, dus als je interesse hebt, laat maar weten.

Helaas moet mijn eerste Porsche zo aan zijn einde komen...

128691287012871128721287312874128751287612877

Ronaldbm
01/06/2015, 13:07
Ziekmaker. Gelukkig zijn jullie er goed uit gekomen. Hoe is het met de dorpel onder de portier? Anders alleen nieuwe deur en zijpaneel lijkt me?

HansKazan
01/06/2015, 13:21
Is niet echt goed te zien sinds ik deur niet meer open krijg, maar voor zover ik wel zien kan, ook ingedeukt.

ptol
01/06/2015, 13:22
Damm wat zonde, maar het is maar blik en wees blij dat jullie het er goed van af hebben gebracht. Sterkte ermee!

jimfrey944
01/06/2015, 16:54
Zoo beste klapper super zonde
Gelukkig hebben jullie niets ernstigs
De 924 kan idd wel eens loslaten op natwegdek in een bocht
Ik heb in mijn jongere jaren ook wel eens rond getolt
Zo te zien idd niet veel meer aan te doen

Thijsch
01/06/2015, 20:13
Beterschap voor jou zelf en je vriend. Het zal een flinke klap zijn geweest, kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. En dit alles nu je net lekker op weg was.

Je hebt het over de auto weg doen... ik zou toch even wachten tot het een beetje is ingedaald voor je overhaaste beslissingen neemt. Zolang het chassis maar recht is, is de auto in principe wel de moeite waard.

Ik weet evt. nog een goedkope spuiter, geen topkwaliteit maar genoeg om netjes mee voor de dag te komen.

Die van mij is met oude banden ook wel eens dwars gegaan (weet niet of dit bij jou ook het geval was). RDW, oud rubber en nat wegdek blijft een verraderlijk recept.

captainfrasca
01/06/2015, 21:10
Eeuwig zonde, er zit volgens mij wel een lastige knik in de dorpel en de B-stijl lijkt mij ook een behoorlijke opdoffer gehad te hebben. De prijs die het schadeherstelbedrijf rekent lijkt mij wat aan de lage kant....

HansKazan
02/06/2015, 12:07
Het laten repareren lijkt me het geld niet waard. Voor dat geld kan je ook een andere/nieuwe 924 kopen. Maar ik ben er nog nog niet helemaal uit. Er kan nog gereden mee worden, dus dat zal ik dan ook doen zo lang het nog kan.

Dobby
02/06/2015, 12:30
Oeps wat jammer! ;(

Ronaldbm
02/06/2015, 13:05
Worst case scenario: je hebt vast je eigen donor auto staan...

HansKazan
30/06/2015, 16:47
Ben nu sinds twee weekjes trots eigenaar van coppe218's 924S. Samen staan ze leuk op de oprit (van deze kant): 12996 Er moet nog wel het een en ander gebeuren aan de steenslag en roest bij de wielkasten.12997 De grill was in slechte conditie en heb ik de grill van de 2.0 er op gezet 12998 Ook de fender had betere tijden gezien. Dit heb ik geschuurd, ontdaan van grote deuken en opnieuw gespoten met wat zwarte lak. 12999 Zo ben ik ook nog bezig geweest onder de motorkap: 1300013001

Na deze twee weken, kan ik wel zeggen dat ik er blij mee ben. Zo dacht ik niet dat van 2.0 naar 2.5 liter een heel groot verschil zou maken, maar dat valt tegen :)

Weet iemand toevallig of ik de deuren/kaarten zonder elektrische ramen, kan vervangen door kaarten mét elektrische ramen. Om zo wel elektrische raam bediening te krijgen. En dan natuurlijk wel motortjes er in.

Tometic
30/06/2015, 18:06
Man, mijn jaloersheid leven is zo hoog nu. Super gaaf man!

Over 2 weekjes eindelijk klaar met examens, dan zullen we is wat afspreken.

Later.

Ronaldbm
30/06/2015, 18:38
Well done, gefeliciteerd!

HansKazan
30/06/2015, 18:38
@Tometic is goed! Lijkt me gezellig!

coppe218
30/06/2015, 20:30
Je bent al druk bezig zie ik. Fijn te zoien dat de auto goed terecht gekomen is. Ik blijf dit volgen. Misschien krijg ik daarmee nog wel spijt...

HansKazan
21/07/2015, 18:05
Het 2.0 zorgenkind is verkocht! Donderdag as wordt hij opgehaald door ene Bernd, helaas geen bekende van het forum.

HansKazan
17/10/2015, 14:28
Helaas sinds een paar weken een barst in de voorruit. Al wel een versche gekocht (zonder blauwe band), alleen nog geen plek kunnen vinden om het te laten vervangen (doe dat toch liever niet zelf). Carglass vroeg rond de 300/350 (volgens de woorden van de medewerker, werkte ze liever niet aan een oude porsche). Dat vond ik wel erg aan de prijs. Misschien weet iemand een adresje? De barst beugt echter wel weg van de chaffeurs kant, dus waarschijnlijk geen apk puntje :)

Ook de RVS middendemper is lek geraakt, bij het naadje bij de pijlen. Zelf kan ik niet tot slecht lassen, laat staan RVS. Tips?

Op de terugweg van stage hield de ruitenwissermotor ermee op (midden op de snelweg in de regen :( ). Al wel weer een nieuwe gekocht en gemonteerd. Heerlijk stil en snel :)

13345
13346

Wat staat er nog op het programma:

- Versche lak
- Linker voorscherm vervangen of bijwerken (plamuur dat daarop zit gekwakt is bijzonder lelijk)
- Middendemper
- RVS Einddemper
- Stoelen opnieuw laten stofferen
- Binnekort grote beurt (gewoon uit voorzorg)
- Wasbeurt ;)

pascal924
17/10/2015, 15:02
Ruit zit toch gewoon gelijmt? Dat kan je ook zelf. Oude eruit ( met snijdeaad) randen goed schoonmaken, raamlijm aanbrengen in de sponning met kitspuit. Raam erin leggen. Beetje aandrukken en 4h wachten. Alles wel goed ontvetten en goede lijm kopen.
Er zijn ook genoeg bedrijven die dat aan huis doen. (Www.helderzicht.nl)

coppe218
03/11/2015, 18:04
Als ik het goed zie aan de uitlaat is dit de zijde die nog niet opnieuw gelast is. Dit is een bekend probleem en met een nieuwe las rondom waarschijnlijk voorgoed opgelost. De andere kant heeft mijn vaste garage tij APK gratis gelast.

HansKazan
15/08/2021, 19:22
Dag beste mensen van het forum!

Na een lange tijd van stile, ben ik er weer (even). Helaas is het voor mij tijd om afstand te gaan doen van mijn wagen. Na een goeie aantal jaar veel plezier te hebben beleefd van mijn 924S is ze nu opzoek naar een nieuwe eigenaar die meer aandacht schenken kan. In de tijd dat ze in mijn bezit was is er een hoop gebeurt, gesleuteld en gedaan. Stiekem vind ik dat de wagen er een stuk beter uitgaat dan ze erin ging (purschuim op heel vreemde plekken, doorgerotte dorpels en totaal versleten uitlaat aka waar die apk vandaan kwam is mijn een raadsel, meneer de vorige eigenaar) en nu voor een lange tijd een gelukkige nieuwe eigenaar tegoed mag gaan.

Marktplaats is hier te vinden: https://link.marktplaats.nl/m1737957053

Mocht je interesse hebben of simpelweg wil komen kijken onder genot van een kopje koffie: 06-24353251

coppe218
22/09/2021, 14:12
Fijn dat je er veel plezier aan hebt beleefd. Jammer dat er na 5 jaar nog een opmerking gemaakt zou moeten worden over een APK van toen. Ik heb de auto altijd naar eer en geweten bij de plaatselijke garage gebracht voor APK en wat nodig was is altijd met nieuw spul vervangen. Over vermeend PURschuim is me al helemaal niets bekend en zou dan al voor 2011 moeten zijn gebeurd en door de garages waar ik de auto heb laten keuren niets van gezien. Ik geloof zeker dat je de auto in betere staat hebt gebracht dan dat hij was.