PDA

Bekijk Volledige Versie : 924s 1988 | Verlagen 924S



Goosse
09/06/2015, 21:31
Eenmaal de spuitwerken aan mijn wagen zijn afgelopen, zou ik graag op zoek gaan naar een goede verlagingskit voor de auto. Ik ben op zoek naar een kit om gewoon te cruisen, dus niet naar een trackwaardige kit (auto zal toch zo goed als geen circuit zien) zonder de rijeigenschappen van de 924S op te offeren. Ik zou de wagen ongeveer een 5 a 6 cm willen laten zakken. Achteraan kan ik de torsiestaaf een tandje verzetten in combinatie met andere dempers, vooraan veren en dempers.

Welke merken zijn aan te raden, en komen er qua prijs/kwaliteit het beste uit. Merken waar ik in het verleden al ervaring mee heb (wel niet op een Porsche) zijn KW (variant 1) en de gele Koni's.

fcam
10/06/2015, 20:02
Je wilt wel heel laag gaan.... Een 3 tot 4 cm. zakken is te doen door de stelplaten van de achterophanging te verzetten en voor met verlagingsveren te werken. Dit icm nieuwe dempers van Koni of Bilstein wordt vaker toegepast ook al is er dan al discussie wat het betekent voor de belasting van verschillende ophangingspunten (in de geometrie zoals die door de techneuten van Porsche is bedacht). Je massa gaat zakken en dat zal de reden zijn waarom racers het toepassen en dan inderdaad met race setups van KW o.i.d. 5 / 6 cm is erg veel en dat lijkt mij een drama in het gebruik maar misschien vind jij dat geen probleem.

Even je torsies een tandje verzetten is er niet bij. Remmerij los, bak eronder vandaan en de tussenas goed ondersteunen want als de achterophanging los komt wordt deze niet meer ondersteunt. Als de ophanging nu los is héél goed meten, aantekenen en dan pas los halen. Eenmaal los heb je geen referentie meer! Misschien kun je ergens informatie vinden wat het verband is tussen het verschil in hoogte in deze toestand en het verschil als de ophanging weer onder de auto zit (en je de auto een stukje uitgerolt hebt). Door het gewicht weet je dan pas wat het resultaat is van al je werk. Deze informatie graag met ons delen ;-)
Als je het gaat doen dan is dit wel het moment om rubbers te vervangen (van Porsche of Powerflex, sommige bij beide niet of moeilijk te krijgen). Goed naar je brandstof leidingen te kijken en als je toch zo ver bent zou ik zeker de tussenas bij de koppeling los halen en de koppeling goed bekijken (met krukas keerring etc.). Je kunt er nu wel heel goed bij.

Goosse
10/06/2015, 20:31
hmm, misschien is het idd niet onverstandig om eerst met de stelplaten achteraan wat te spelen om te kijken hoe ver ik daarmee kan gaan, en kijken of die hoogte mij aanstaat.

De belangrijkste reden waarom ik eigenlijk voor deze auto gegaan ben is omdat de vorige eigenaar al redelijk wat van die onderhouds/ vervangwerkjes uitgevoerd had. De auto staat op nieuwe ophangrubbers, en de koppeling is ook recent vervangen, dus daar verwacht ik ni

Dobby
10/06/2015, 21:54
Je wilt wel heel laag gaan.... Een 3 tot 4 cm. zakken is te doen door de stelplaten van de achterophanging te verzetten en voor met verlagingsveren te werken. Dit icm nieuwe dempers van Koni of Bilstein wordt vaker toegepast ook al is er dan al discussie wat het betekent voor de belasting van verschillende ophangingspunten (in de geometrie zoals die door de techneuten van Porsche is bedacht).

Wat bedoel je met belastingen van de ophangpunten? Het is niet dat het krachtenspel op deze punten heel veel groter word namelijk..

fcam
17/06/2015, 22:17
Beetje late reactie Dobby, maar wil er toch nog even op terug komen. Ik kan er verder niet veel over zeggen omdat het mijn beperkte technische pet ver te boven gaat. Wel lijkt het me logisch dat het consequenties moet hebben als je een (ruimtelijke) dynamische geometrische constructie gaat veranderen door er afstanden in te veranderen. Waar de grens ligt weet ik niet, het zou met onze auto's en ons gebruik daarvan reuze mee kunnen vallen ook al reageerde ik aanvankelijk op Goosse die 5/6 cm wilde verlagen.
Hier een link naar een discussie op het 944 forum: http://944forum.com/forum/showthread.php?t=17239&highlight=verlagen&page=4

Goosse
19/06/2015, 17:22
bwa, zolang de auto fatsoenlijk uit te lijnen valt, zie ik weinig problemen. Ik dacht zelfs dat de 924S cambercorrectie had, dus zolang alles terug in te stellen is binnen fabriekstollerenaties zie ik weinig problemen. Het is ook niet dat deze auto nog 10000 km's per jaar gaat doen.