PDA

Bekijk Volledige Versie : Achterklep afstellen



Space
09/04/2008, 18:29
Hoi,

Mijn achterklep rammelt aan een kant en je kunt ook duidelijk zien dat hij aan die kant te hoog zit. Kan hem daar ook een stuk induwen. Mijn idee was dus om die pin een stukje in te draaien. Probleem is alleen dat als ik het borgmoertje losdraai er nog steeds geen beweging in te krijgen is. Ook niet met een tang. Doe ik iets verkeerd?

Groeten,
Han

M.B.H.
09/04/2008, 18:41
Hoi,

Mijn achterklep rammelt aan een kant en je kunt ook duidelijk zien dat hij aan die kant te hoog zit. Kan hem daar ook een stuk induwen. Mijn idee was dus om die pin een stukje in te draaien. Probleem is alleen dat als ik het borgmoertje losdraai er nog steeds geen beweging in te krijgen is. Ook niet met een tang. Doe ik iets verkeerd?

Groeten,
Han

Ja moet je laten doen M. :grin:
zonder gijn,
De twee sterkopschroeven met een goed passende schroevendraaier losdraaien,
als je nu de pen met beugel eraf haald om keerd en bekijkt,
Spreekt het voorzichzelf,
als het door draaid met wd 40 inspuiten een dag laten inwerken,
dan draadeind deel proberen af te klemmen
als je het los kunt draaien heb je geluk !! M. Succes

q01z
09/04/2008, 20:15
als je het niet los kunt draaien (zoals ik) dan zijn die pinnen niet heel duur!

Space
09/04/2008, 20:44
Ja maar q01z, bij jou was het draad ook echt helemaal weg :grin:. Bij mij ziet het er perfect uit, totdat...

...ik zojuist die twee schroefjes losdraaide en de achterkant ff bekeek. :shock: Draadeinde compleet verroest. Met hamer en priem even de loszittende roest verwijderd en nu staat het te weken in de roestoplosser. Na een nachtje staan spuit ik er WD40 op.

q01z
09/04/2008, 20:53
lol :)
hopelijk helpt het!
maak ff duidelijke foto's, dan weet ik wat ik moet doen volgende week.. ik hoop het maandag binnen te hebben :D

M.B.H.
09/04/2008, 22:33
lol :)
hopelijk helpt het!
maak ff duidelijke foto's, dan weet ik wat ik moet doen volgende week.. ik hoop het maandag binnen te hebben :D

heb je rvs pennen besteld of gewone M.

Tom
09/04/2008, 22:54
Die pinnen zijn niet zo heel duur inderdaad, die zou ik standaard vervangen als ik een 924 kocht. Let wel op dat je de draadbussen in de montageplaten waarmee ze op de klep gemonteerd zijn niet sloopt, want die zijn niet los leverbaar en die montageplaten zijn wel vrij duur.

q01z
09/04/2008, 22:56
als het goed is (maar dat weet ik dus pas maandag) heb ik wel losse draadbussen besteld, maar wellicht is dat bij de S anders als bij de oudere types?

Space
10/04/2008, 11:43
Het is een hopeloze zaak. :evil: Beide onderdelen, de pin en de vierkante rubberen draadbus ga ik nieuw bestellen.

944 538 547 00 (pin)
477 827 035 (vierkant rubber blokje met daarin draadbus)

Tom
10/04/2008, 14:53
Bij mijn '80er was het in ieder geval geen vierkant rubberen blokje...

q01z
10/04/2008, 19:28
Bij mijn '80er was het in ieder geval geen vierkant rubberen blokje...

dat is volgens mij het verschil..

Michiel
01/10/2008, 11:03
Iemand een idee waar ik een achterklep rubber kan bestellen?
En dan de moeilijke vraag ( nieuw en betaalbaar)

ShroudedVeil
01/10/2008, 13:02
Iemand een idee waar ik een achterklep rubber kan bestellen?
En dan de moeilijke vraag ( nieuw en betaalbaar)


Kijk goed op de 2ehands verkoopplaatsen zoals marktplaats

Hopelijk kom je wat tegen

Tom
01/10/2008, 13:11
Rubber kost bij de dealer iets van 60 euro.

LWB
01/10/2008, 20:32
zal wel een origineel rubber kopen,er zijn ook imitaties van de rol te koop,houd je deze er naast zit er een toch aanmerkelijk verschil in wat je op het eerste oog niet zegt en deze verkopen ze vaak voor een paar euro goedkoper....
Heb geen aandelen :wink: maar ik heb goede ervaringen met Diweis.de in Duitsland...
http://diweis.com/de/shop/924/Neuteile/Karosserie

ShroudedVeil
01/10/2008, 23:35
zal wel een origineel rubber kopen,er zijn ook imitaties van de rol te koop,houd je deze er naast zit er een toch aanmerkelijk verschil in wat je op het eerste oog niet zegt en deze verkopen ze vaak voor een paar euro goedkoper....
Heb geen aandelen :wink: maar ik heb goede ervaringen met Diweis.de in Duitsland...
http://diweis.com/de/shop/924/Neuteile/Karosserie" target="_blank

Ook bedankt voor de rest van de site :) zie der wel wat leuks tussen zitten:)