PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] jasav 53



jasav 53
12/07/2015, 23:29
Stel je voor
Hallo,
Samen met mijn dochter Nina hebben we vandaag een sleutel project gekocht nl. een porche 924 met chasis nummer 9248100068
er zijn totaal geen papieren bij .Er zit een plaatje in dat ie geimporteerd is in Belgie . Hoe komen we er achter of ie gestolen is en een NL kenteken kunnen aan vragen Verder Hebben nog een heleboel sleutelvragen maar dat komt later Mvrgrt Jan

remytjuh1994
12/07/2015, 23:45
Welkom!

Ik zou contact opnemen met het RDW, die moet je hebben om hem in te kunnen voeren en een Nederlands kenteken te kunnen krijgen. (Zie rdw.nl)

Gr Remy

jimfrey944
13/07/2015, 06:51
Welkom in het 924 walhalla
Als hij een nl kenteken heeft gehad kan je die makkelijk terug krijgen
Als het een Belg is word het wat moeilijker wand dan heb je uitvoer papieren nodig van België dan moet je eerst daar naar het rdw of hoe het daar ook heten mag en dan in nl om hem in te voeren

Ronaldbm
13/07/2015, 08:39
Welkom, klinkt als een mooi project!

js-vintage
13/07/2015, 11:03
Welkom op dit forum!

M.B.H.
13/07/2015, 14:26
Welkom hier en dat word dus uitzoeken
Succes

jimfrey944
13/07/2015, 14:32
ik vond dit artikel nog even

Geen invoerkeuring meer zonder deel 1

Vraagt u een Nederlands kentekenbewijs aan voor een voertuig waarvoor eerder een kentekenbewijs is afgegeven in een andere lidstaat van de Europese Unie, dan moet u volgens de wet het deel 1 en deel 2 van dat kentekenbewijs overleggen.

Toch zijn er aanvragers die voertuigen bij de RDW aanbieden, waarvan de vereiste documenten ontbreken. Deze aanvragen werden tot nu toe wel in behandeling genomen. Deze coulance kan echter niet langer worden gehandhaafd.

In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn. Datzelfde geldt voor deel 2 – voor zover dit is afgegeven. De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen.

Zonder deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een deel I maar geen deel 2, dan registreert RDW het voertuig alleen als de autoriteiten van de betreffende EU-lidstaat uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer duren.

Bron: [www.rdw.nl]