PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1985 | Remklauw vast



tortini
27/08/2015, 15:34
Gisteren weer eens een rondje gereden. Op een gegeven moment een behoorlijke stank in de auto. Uitgestapt en de remschijf rechtsvoor deed niet veel onder voor een F1 auto.
Bij nader onderzoek cilinder vast in klauw. Met een paar tikken met de hamer komt hij wel los maar bij het opnieuw intrappen van het pendaal zit wiel weer vast.

Iemand een "How too" om dit op te lossen? (Makkelijk)

Kan het allemaal gaan demonteren maar heb daarbij de volgende vragen:

Hoe krijg ik de remslang dicht zodat er geen vloeistof uit lekt? ( griptang?)
Iemand een adres voor een revisie setje?

Al vast bedankt

harry
27/08/2015, 19:52
Remvloeistof opvangen in een flesje/bakje, en dan weer gebruiken. (Als de remvloeistof niet te oud is)

tortini
27/08/2015, 20:11
Wil alleen zo weinig mogelijk ontluchten. Alle vloeistof eruit betekend ook alle remmen ontluchten. Of is het remsysteem gescheiden (voor /achter)

harry
27/08/2015, 20:23
Als je de remklauw moet demonteren voor revisie. moet je de leiding toch ontkoppelen.
Je koop voor je remklauwen een compleet revisie setje (kost weinig)
Het ontluchten is een fluitje van een cent.

harry
27/08/2015, 20:25
Soms heeft de remolie er te lang in gezeten, en zit er vocht bij. Deze tast dan de binnenkant van de zuiger aan.Vandaar het probleem.
Een soort bruine slut/drap zit er dan in.

pascal924
27/08/2015, 20:30
Ik gebruik altijd een oud stukje remleiding en een nippel die weer terug in de remleiding past.
Het oude stukje remleiding heb ik helemaal plat geslagen zodat dit dicht is.
Zo heb je een stopje om je remleiding af te dichten. Je verliest zo minimaal remolie.( en hoef je geen griptang op je kwetsbare remslangen te zetten)
Rem olie is echt troep en tast je lak aan... Ik heb ook zo weinig mogelijk van die rommel over de grond en op de auto.
Ontluchten is idd een probleem.
Als je remmen vast zitten kan je ze beter idd uit elkaar halen en netjes schoonmaken.
Dan gaan ze weer jaren mee.

tortini
27/08/2015, 20:41
Een einddopje maken is een goed idee. Weet je zo de draad grote?
Nog een adres voor een revisie setje?

pascal924
27/08/2015, 20:45
Goh... De draad...eigenlijk geen idee..zal ik eens moeten kijken.
Revisie setjes kan je overal kopen. Is gewoon ate..
Ik denk zelf dat bv auto24 of misterauto via het internet deze ook gewoon heeft.
Maar de betere auto-onderdelen zaak kan ze ook vast wel leveren.
Tis niet meer dan een aantal rubberen en een stofkapje.

pascal924
27/08/2015, 20:49
Onderdelen direct..ff googelen

tortini
27/08/2015, 20:51
Top ga ik effe doen

tortini
31/08/2015, 19:33
afgelopen weekend alles lekker in de kruipolie gezet. Vanavond vol goede moet begonnen. Eerst begonnen met het losdraaien van de remslang. Hier ging het al weer goed mis (ondanks mijn voorzichtigheid). Spontaan afgebroken en wel een stuk van de remklauw. Deze is kan volgens mij naar de schroot of er moet nog iemand een goed idee hebben. Verder weet ik niet of de remslang nog te redden is. Ik zie wel een stukje in de remklauw zitten, maar de remslang ziet er verder niet afgebroken uit. Klopt dit?
Daarnaast vroeg ik mij af hoe je de cilinder er uit krijgt. Heb het al met een tang en schroevendraaier geprobeerd maar geen beweging.
Wie heeft er nog een remklauw liggen voor rechtsvoor?
Toch een beetje eigenwijs geweest en een griptang op de remslang gezet, gaat gelukkig goed

jimfrey944
01/09/2015, 13:08
Ziet er niet afgebroken uit hoor de aansluiting is conisch en dat is wat je ziet
Voor de cilinder er uit halen bestaan tooltjes
Zelf verwijder ik eerst de blokken en trap dan op de rem voordat ik alles los haal zo komt hij al een heel stuk naar buiten
Maar daar heb jij nu niets meer aan

tortini
01/09/2015, 14:18
Dank je, dat wilde ik even weten. De remslang is dus nog bruikbaar.
Inderdaad veel slimmer om op het rempedaal te trappen, zal onthouden voor de volgende keer.

Nu alleen nog een andere remklauw? Iemand nog een liggen?

M.B.H.
05/09/2015, 22:24
Dank je, dat wilde ik even weten. De remslang is dus nog bruikbaar.
Inderdaad veel slimmer om op het rempedaal te trappen, zal onthouden voor de volgende keer.

Nu alleen nog een andere remklauw? Iemand nog een liggen?
Ja hoor ik wel.

tortini
05/10/2015, 14:03
Remklauwen zitten er weer op. Nog gespoten in muis grijs (zat al zink primer op)

Remt ook nog eens helemaal recht en zonder rood gloeiend en stinkende schijven/blokken

Weer in orde voor de komende jaren.

Met dank aan Martin


Nog even een laatste vraag:

Met hoeveel Newton meter moeten de 2 bouten van de remklauw aangedraaid worden ?