PDA

Bekijk Volledige Versie : Een 924 van 1980; mijn verhaal



WhiteTurtel
17/10/2015, 19:31
Hoy,

Maandje geleden via een online veiling 2 wagens gekocht waarvan een 924.
Hij werd thuis geleverd. Afgeladen op 't einde van de straat en tot op de oprit gereden; Prima dus !!! of toch niet ....
Ja, hij draait, blijft draaien, wel extreem laag stationair toerental. APK nog geldig tot half 2016 (spijtig dat dit niet geldig is in België, waar is Europa als je 't nodig hebt !!???)
Maar geen probleem, ik ga wel naar de schouwing, toch ?
Banden : check ! Lampen : check ! Gordels : check ! Papier : chec... Geen gelijkvormigheid attest; dit wordt dus "old-timer" schouwing ! Remmen : check ! Richting aanwijzers : ok individueel, maar niet alle 4 tegelijk. Mistlamp : werkt niet
=> valt dus allemaal nog wel mee.
Na de 1ste regenbui : water, water, water ! Alles helemaal doordrenkt aan de passagiers zijde. => zal de accu bak wel zijn (snelle diagnose dank zij dit forum !! ;-))

We zijn ondertussen een paar weekjes verder en dit is 't resultaat.

Daan_924
17/10/2015, 19:39
Ik dacht dat een gelijkvormigheidsattest verplicht was, en indien niet aanwezig, je ermee naar een gelijkvormigheidskeuring moet...
Als het een Belg is, kun je wel een duplicaat aanvragen bij de importeur d'Ieteren.

Knap dat je op deze manier een auto durft kopen, jammer van de accubak, maar helaas niet onoverkomelijk, en dat is dan waarschijnlijk wel het risico dat je neemt op een veiling. Langs de andere kant, heb je met een rijdend exemplaar toch al geen verkeerde start, succes met het project.

WhiteTurtel
18/10/2015, 20:50
gelijkvormigheidsattest is enkel nodig als je een normale keuring wil. Voor een old-timer keuring is dit niet nodig. (maar kan je wel geen woon-werk verkeer doen)

Daan_924
21/02/2016, 14:48
Hoe vergaat het ondertussen met deze auto? Het roest in de accubak al kunnen aanpakken?