PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | vreemde slijtage remschijven



Pierro
28/11/2015, 11:58
Zie photo voor een vreemde slijtage van de beiden remschijven, waar de binnenkant veel meer gesleten is dan aan de buitenrand

Vorige eigenaar heeft nieuwe schijven en rem-blokken gemonteerd en er ongeveer 1500km mee gereden (niet veel dus).

Komt dit jullie bekend voor of is het een one-off (slechte kwaliteit van schijven en blokken) of misschien iets typisch Porsche 924....

Ga alles vernieuwen, maar ben toch benieuwd hoe dit komt (heb dit nooit gezien met alle andere merken die ik gerestaureerd heb).

Groeten,
Pierro

924turbo2
28/11/2015, 14:32
zo te zien zit er een probleem in je remklauw, denk dat hij scheef gaat. een reviseren. De zuiger moet ook in een bepaalde stand zijn aangezien deze niet geheel valk is.

Pierro
28/11/2015, 17:21
zo te zien zit er een probleem in je remklauw, denk dat hij scheef gaat. een reviseren. De zuiger moet ook in een bepaalde stand zijn aangezien deze niet geheel valk is.
Dan zou beiden remklauwen en zuigers niet goed zijn, want de slijtage is identiek zowel links als rechts.

Pierro

M.B.H.
28/11/2015, 19:05
Zijn de rem blokken ook verglaast?

924turbo2
28/11/2015, 19:10
dit heeft in ieder geval niks met de kwaliteit van de schijven/blokken te maken. Beste is om de klauwen volledig te ontroesten/goed gangbaar te maken.

MrCarmaniac
28/11/2015, 20:29
Uit elkaar halen en lekker invetten, ik heb het zelfde. Mijn buitentste remblok is nog nieuw en binnenste remblok is bijna op, remschijf aan de binnenkant raar versleten

Steady Eddy
02/12/2015, 08:52
Vastzittende remzuiger

Pierro
02/12/2015, 09:19
Bij een Total Restoration" gaat alles toch uit elkaar en vernieuwd, maar ik was nieuwsschierig hoe dit kan.
Beiden voorwielschijven meer versleten bij de naaf diameter dan aan de buitenrand (en dit zowel aan de binnen- als buiten-kant van de schijven.
Ben dit nog nooit tegen gekomen bij de Engelse en Franse merken.
Pierro