PDA

Bekijk Volledige Versie : tijd voor wat aandacht



lolkoek
06/12/2015, 20:39
zo, nu de winterstop is begonnen, kan ik eindelijk mijn 924 de aandacht geven die hij na 35 jaar wel heeft verdiend.
Er moet een hoop aan gebeuren, laten we beginnen met het interieur; de kachel, motortje maakt een herrie, shuifje voor raam of voeten heeft ook geen effect en hij blijft op warm staan, verder werkt mijn klokje niet meer (krijgt geen stroom) en de sigaret aansteker ook niet (krijgt ook geen stroom). me achterruitverwarming doet het ook niet, de lampjes in de kofferbak en in het dashboardkastje werken ook niet.

Nadat ik vlak na de aanschaf een nieuwe radio en speakers had ingebouwd (werkte ook niet) kwam ik er met het wegwerken van de bedrading achter dat er overal doorgeknipte draden waren zowel onder het dashboard als onder het tapijt en er veel draden met kroonsteentjes waren doorverbonden met andere. dit leek mij niet zoals het origineel uit de fabriek komt dus heb ik besloten samen met het feit dat er 1 centimeter water in de auto staat, om het interieur er maar uit te halen en eens te kijken wat ik van deze rotzooi kan maken.

Verder heb ik voor het exterieur een mooie 944 bodykit liggen, ik vind het wat bredere postuur van de 944 toch een stuk aantrekkelijker.

Ook heb ik nog mooie 40 mm mikuni carburateurs liggen die ik er op wil zetten, dit wil ik omdat erg gecharmeerd ben van auto's met carburateurs en omdat ik mezelf loop op te vreten als ik weer eens last heb van de warme start. het spruitstuk is nog niet klaar dus hier kom ik later nog wel op terug.

nou zo zijn er nog wel wat dingetjes en zal er nog wel het 1 en ander komen.

maar voor nu hou ik het even hier bij.

nog even een samenvatting

dingen die MOETEN gebeuren;
- kachelhuis repareren
- enorme waterlekkage oplossen
- ruitensproeier pompje werkt niet meer
verder nog;
- 944 bodykit monteren
- carburateurs monteren
- verlagen, voor gaat wel lukken maar de torsiestaaf achter zou ik graag samen met iemand met ervaring doen.
dingen die ik graag nog zou willen, maar niet heb. (iemand te koop??)
- (origineel) porsche 3 puntsstuur monteren (heb nu een aftermarket Sjonnie stuurtje)
- andere velgen iets groter/moderner.
- verlagingsveren voor



nog even wat foto's

lolkoek
06/12/2015, 20:50
dit weekend meteen bezig geweest met het kachelhuis er uit te halen en meteen de rest van het interieur ook maar weg gehaald om de kabelboom weer even wat netter te maken. meteen diverse kabels weggehaald die los onder het tapijt lagen en ook nog 1 die vanaf het dashboard eindigde bij het reservewiel deze was nog eens verlengt met kroonsteentjes en andere kleuren kabel dus het ruimde al lekker op onder het tappijt.

verder nog een foto van het tappijt dat helemaal zeiknat en vies is, ga ik ook maar eens wassen nu ik het er toch uit heb.

Ook nog even de bekleding van de deuren afgehaald en de vermoedelijke boosdoener van waterlekkage gevonden. het folie dat los zit, was aan de bestuurderskant ook los, te zien is ook dat de deurpanelen aan de binnenkant helemaal nat is en slap.

KringBlievie
06/12/2015, 21:39
Goed bezig! Er meteen vol ingedoken zo te zien. Ik ga het volgen :)

Ronaldbm
07/12/2015, 06:34
Best een lijstje! Je weet dat de winterstop maar 3 maanden is ....

Daan_924
07/12/2015, 07:45
... verder werkt mijn klokje niet meer (krijgt geen stroom) en de sigaret aansteker ook niet (krijgt ook geen stroom). de lampjes in de kofferbak en in het dashboardkastje werken ook niet.


Staan deze niet allen op dezelfde zekering (nr 7)? Misschien snel opgelost dus.

Succes met het afwerken van de lijst.

Thijsch
07/12/2015, 12:18
Je bent er op tijd bij, al dat vocht is niet bevorderlijk voor de carrosserie en elektra!

Wat ga je gebruiken als tochtfolie? Ik heb zelf dik plastic zeil van de gamma ertussen zitten (wat je gebruikt om meubels onder te zetten tijdens het schilderen).

Janssen
07/12/2015, 18:22
leuk! flinke bos losse draden!

gaan we volgen!

sjoerd924
07/12/2015, 20:06
Blauwe vuilniszak werkt perfect;)

lolkoek
07/12/2015, 21:23
Een stevige plastic zak of inderdaad een vuilniszak moet werken. Heb vast wel wat liggen.

jimfrey944
08/12/2015, 07:11
Als jullie bedoelen de folie in de deuren dan kan je beter geen vuilnis zak gebruiken plastic is er in veel uitvoeringen en vuilnis zakken zijn er op gemaakt om snel te vergaan
Beste is een folie met een dikte van 0,15, 0,2 dat is zo dik als een puinzak der laten geen damp door
Dunnere folies wel zou je niet zeggen maar het is waar let wel de flappen die aan de binnenkant zitten horen er echt aan en zijn nodig om het water in de deur te houden

Sent from my iPhone using Forum Runner

lolkoek
13/12/2015, 22:42
Dit weekend niet heel veel opgeschoten, ben begonnen met de 944 bodykit er op te plaatsen, ik had besloten om deze week de binnenkant nog even met rust te laten zodat deze nog wat beter kon opdrogen. ik ben ook nog aan het kijken voor een spanningszoeker om de kabelboom door te meten dus daar ben ik ook nog even afgebleven. verder ben ik even bezig geweest met de kachelbox, is verder niks aan te zien, behalve dat het motortje versleten is.

zoals vermeld dit weekend bezig geweest met de bodykit, ik ga eerst kijken of alles netjes past voordat ik het ga wrappen/spuiten.

Het is niet de allermooiste foto, maar iets is beter als niets.13473

lolkoek
20/12/2015, 20:06
dit weekend de laatste voorbumper en achterbumper gemonteerd. Ook heb ik het handvat van de bestuurderskant los gehaald omdat deze nogal los zat (zoals op de foto te zien is) ik heb het vergeleken met de andere kant maar zo te zien missen er geen onderdelen, iemand hier ervaring mee?

verder heb ik deze week het kachelmotortje proberen te repareren (deze maakte een nogal rammelend geluid), volgens mijn collega bij de garage waar ik werk kwam dit doordat de koolborsteltjes waren ingesleten, dit was niet het geval, het onderste lager was versleten en had hierdoor veel speling. dus maar even een ander motortje besteld bij martin.

De rommelige kabelboom heb ik ook nog niks aan gedaan, ik wacht nog op een spanningszoeker (Auto probe 6-24 volt ), helaas door een niet thuisbericht word deze pas maandag geleverd.

Deze week krijg ik dus (hoop ik) het kachelmotortje ook binnen en kan de kachelbox weer in elkaar. als het dus goed gaat kan ik volgende week weer het een en ander terug gaan bouwen.

jimfrey944
23/12/2015, 15:41
De deur greep heeft aan eenkant een schuin pennetje
En de andere zit de schroef deze trekt de schuine pen vast in je deur
Kan zijn dat het pennetje versleten is of de schroef niet strak genoeg aangedraaid

lolkoek
31/12/2015, 20:12
Heb nog eens goed naar het handvat gekeken ne het lijkt inderdaad wel of het schuine pennetje is afgebroken, zal wel even een foto maken.

Ik ben deze week vrij en ik ben voornamelijk bezig geweest met de 944 kappen zo netjes moggelijk aan te laten sluiten wat nu toch wel redelijk goed afgesteld staat allemaal. ik was eerst van plan om de auto te wrappen maar naar nadere inspectie van de lak blijken er toch op de randjes hier en daar roestplekjes te zitten en ook een scheurtje op het rechts achterschrem. ik ben dus nu van plan om de auto toch maar overnieuw te spuiten. waarschijnlijk de kleur antraciet.

Ik heb het kachelhuis ook weer terug geplaatst maar daarna was de radiator aan het lekken, hiervan heb ik even de rubberen ringetjes vervangen en deze was toen dicht. Ik heb de kabelboom ook flink onderhanden genomen ben onder het dashboard nu toch wel klaar, zoals wel te zien is aan de hoeveelheid nutteloze kabels die ik heb weg gehaald is het niet voor niets geweest. Na een snelle blik in de kofferbak is het me duidelijk geworden dat ik hier ook maar eens naar moet kijken, hier liggen nog veel meer losse draden met kroonsteentjes.

Daan_924
01/01/2016, 11:36
Goed zo al die kabels, scheelt weer enkele grammetjes, en mogelijke storing.
Komt dit van extra radio en speakers?

bonzo
01/01/2016, 15:29
goed bezig

lolkoek
01/01/2016, 20:48
Goed zo al die kabels, scheelt weer enkele grammetjes, en mogelijke storing.
Komt dit van extra radio en speakers?

nee, het heeft er tenminste niet op geduid dat het met speakers te maken had, wel waren de stroomdraden voor de radio doorgeknipt, dit heb ik weer aangesloten zodat de radio weer netjes over het contact werkt. Dat vind ik toch een stuk fijner als wat ik eerst had, stroom direct van de accu afhalen.

lolkoek
28/02/2016, 20:59
zo, na een lange tijd, komt er weer een update. Ondertussen ben ik wel heel veel opgeschoten, al stonden de laatste weken vooral in het teken van plamuren en alle randjes netjes maken. inmiddels zitten de achterschermen er ook op maar ook daarbij komt een hoop kijken om dat netjes te krijgen. bij de foto van het zijvoorscherm lijkt het inderdaad alsof de hele punt van plamuur is, maar dit is niet het geval:P

Verder ben ik ook bezig geweest met het verlagen van de auto, heb het hele torsie gedeelte onder de auto los gehad en de torsiestaaf een tandje verschoven. het zit nog niet helemaal teruggebouwd omdat er een rubber stuk is waar ik even een nieuwe voor moet hebben. als ik die binnen heb zet ik alles weer weer terug en dan ga ik de veerpoten voor los halen voor de andere veren.

Verder is er niet veel interessants gebeurd, het interieur laat ik er uit totdat de auto is overgespoten.

als laatste nog wat foto's, ik hoop deze week weer wat meer informatie te kunnen geven

MrCarmaniac
29/02/2016, 07:35
heb jij de spoiler die te zien is op de eerste fotos nog? Ik zou graag die spoiler kopen maar heb nog niks kunnen vinden. Is die van jou te koop?

Thijsch
29/02/2016, 09:54
Gaat inderdaad veel tijd zitten in het voorbewerken, maar zeker bij spuiten is dat de moeite waard. Anders krijg je een auto die op z'n amerikaans is gespoten en daar ga je naar verloop van tijd echt aan ergeren. Je spuit ' m niet in de originele kleur, toch? In dat geval zou ik zeker onderkant van motorkap, instaplijsten, binnenkant deuren etc. meenemen.

Verder achterlichten eruit, rubber rond kofferbakslot, spiegels loshalen, deurgrepen en de hoekjes van alle bumpers goed meenemen. Dan wordt het vast en zeker een plaatje. :)

lolkoek
29/02/2016, 20:20
Dat is inderdaad wel de bedoeling ja, als je je deur open trekt en je ziet een andere kleur bij de instap, dat is natuurlijk geen pan, we doen het goed of we doen het niet:P ik wil inderdaad zo veel mogelijk doen, alleen de motorruimte niet, dat komt volgende winterstop wel.

lolkoek
08/03/2016, 21:14
zo dit weekend toch weer lekker bezig geweest.
heb de hele torsiegedeelte achter weer volledig in elkaar gezet, en de auto weer op zijn wielen gezet, zelf vind ik de verlaging fantastisch gelukt. daarna meteen de veerpoten voor er uit gehaald en maandag op me werkt meteen de nieuwe veren er op gezet, deze ga ik zaterdag weer onder de auto monteren. ik ben ook verder met de afwerking bezig geweest van de bodykit, wat ook al redelijk opschiet. heb ook alvast het een en ander van de auto afgehaald voor als deze over een paar weekjes word gespoten.

uiteraard heb ik geprobeerd foto's te maken van de achterkant maar ik kon dit absoluut niet goed op beeld krijgen, als zaterdag de voorkant ook weer in elkaar zit zal ik hem misschien zaterdag even naar buiten rijden voor wat foto's.

MrCarmaniac
09/03/2016, 09:36
Netjes man, ben benieuwd naar het resultaat. Ik wil zelf ook gaan verlagen :)

lolkoek
13/03/2016, 20:34
Zo dit weekend weer druk bezig geweest, heb de veren voor weer terug geplaatst en het resultaat mag er wezen. technisch is de auto nu klaar, ik vind het wel mooi geweest voor deze winterstop. ga me nu alleen nog concentreren op de laatste afwerking zodat de auto kan worden overgespoten.

Heb de auto ook nog even naar buiten gereden voor wat foto's, vanaf december stil gestaan maar toch starten en meteen lopen. Heb toch wel veel zin om er weer lekker in te kunnen rijden.

bonzo
13/03/2016, 20:42
lekker bezig *)

M.B.H.
13/03/2016, 21:13
Goed bezig , het komt wel goed zo te zien met je 924

MrCarmaniac
13/03/2016, 22:15
Ik vind dat hij een mooie hoogte heeft, mn handen gaan jeuken om het ook te doen :)

lolkoek
14/03/2016, 21:40
Ja, uiteraard gaat het helemaal goed komen. En met verlagen zou ik graag willen helpen als mijn auto klaar is, kan waarschijnlijk wel een keer op zaterdag voor me zelf aan het werk in de garage waar ik werk.

Berend72
15/03/2016, 16:22
Zo, mooi project. Je pakt het rigoreus aan, maar ziet er prima uit. Succes!

lolkoek
20/03/2016, 20:46
Heeft iemand hier een truc om het spiegelglas er uit te halen? Ik denk dat het iets te maken heeft met de twee gaatjes aan de onderkant, maar kreeg het zo snel niet voor elkaar, ik denk eerst maar even op het forum vragen voordat ik iets sloop.

Ook zit mijn linker koplamp niet helemaal lekker, aan de linker kant zit hij bijna tegen het zijscherm aan terwijl ik aan de andere kant van de koplamp 1,5 centimeter over heb, is dit ook nog af te stellen?

jimfrey944
20/03/2016, 20:52
Die kan je er gewoon uit wippen met een schroevendraaier ( zelf doe ik er altijd een doek om ivm beschadigen )
Kan wel zijn dat je de pennetjes los trekt van het spiegelglas ( dat is ouderdom van de spiegel )

lolkoek
22/03/2016, 21:53
bedankt, zal het zaterdag proberen

lolkoek
09/06/2016, 20:29
zo, na lange tijd is het wel weer eens tijd voor een kleine update.
De auto staat inmiddels bij de spuiterij, waar ze hard aan het werk zijn geweest om de auto helemaal strak te maken.
morgen willen ze de auto in de grondverf zetten, staat nu nog in de spuitplamuur. Volgende hopen ze hem in kleur te kunnen spuiten.
De kleur staat nog niet vast, maar dat zullen jullie snel genoeg zien. Ik blijf foto's maken
Dan is het weer een kwestie van in elkaar zetten en uiteraard nieuwe wielen monteren, die ik ook al heb.
Ondertussen ben ik even de bekleding goed gaan schoon maken, kan er nu mooi bij.
ook de sierlijsten rond de ramen ga ik weer netjes overspuiten.

Nou nog even wat foto's want dat is natuurlijk het leukste. 1405114052140551405314054

ptol
09/06/2016, 20:40
Gaat de goede kant op zo! Zeer benieuwd.

M.B.H.
10/06/2016, 00:06
Dat word weer strak

bonzo
10/06/2016, 05:50
Mooi hoor

Berend72
10/06/2016, 08:19
Mooi! Ben benieuwd welke kleur t zal worden.

Thijsch
10/06/2016, 12:08
Mooie vooruitgang, ben wel even benieuwd waarom de spatborden en neus onder het plastic zitten?

En welke velgen komen eronder? De body is nu een stuk breder dus een andere et-waarde en spacers zullen wel nodig zijn. ;)

harry
10/06/2016, 20:09
Goed bezig, geen half werk

lolkoek
10/06/2016, 21:18
De auto is vandaag inderdaad in de grondverf gezet, ik ben nog aan het twijfelen over de kleur satijn blauw, in eerste instantie was ik aan het denken aan antraciet maar aan de andere kant zijn er al genoeg grijze auto's. om een beetje een idee te krijgen van de kleur hebben ze tot mijn grote verassing kleur toegevoegd aan de grondverf. vandaar dat hij nu blauw is. deze foto's heb ik van hun gekregen, heb hem zelf nog niet in het echt gezien.

En inderdaad thijsch andere ET waarde en spoorverbreders is wel nodig, ET waarde van de velg is nu 15, voor neem ik een spoorverbreder van 10 mm en achter moet ik helaas 30 mm er tussen zetten. Ik wil eigenlijk even uitzoeken of het niet mogelijk is om er 944 draagarmen enzo onder te zetten. Anders maar lekker iedere winterstop me wiellagers achter vervangen.

Nou tot slot uiteraard de foto's, met de nieuwe wielen er ook bij.

powerflux
12/06/2016, 19:37
Goed bezig zeg!

over de spacers:
Op de mijne zit al sinds de vorige eigenaar (en dat was de eerste eigenaar) een set met 25mm spaces voor en achter.
Hoe het bij hem is geweest weet ik niet, maar ikzelf heb de auto al enkele jaren en geen wiellagers versleten..

lolkoek
12/06/2016, 21:10
Goed bezig zeg!

over de spacers:
Op de mijne zit al sinds de vorige eigenaar (en dat was de eerste eigenaar) een set met 25mm spaces voor en achter.
Hoe het bij hem is geweest weet ik niet, maar ikzelf heb de auto al enkele jaren en geen wiellagers versleten..

Oke, dus de dus de schade is een beetje overschat, hopelijk gaat het bij mij ook goed.

lolkoek
15/06/2016, 21:17
De auto zelf is nu gespoten, de deuren bumpers en zijschermen krijg ik volgende week. ik ben van plan om morgen avond alvast te beginnen met bouwen.

14082

bonzo
15/06/2016, 21:53
Mooie kleur

Mill
15/06/2016, 22:46
Aha weer een blauwe, mooi, ziet er goed uit .

Groet Robin

Thijsch
20/06/2016, 14:02
Ben benieuwd naar de vordering, inderdaad een fraaie kleur!

Rijd zelf al anderhalf jaar rond met spacers achter (meen23mm), nog geen versleten wiellagers en ook bij het uitlijnen klopten alle waarden. :)

lolkoek
28/06/2016, 22:01
De auto is nu zo goed als klaar, en het resultaat mag er zeker wezen vind ik zelf. Er zijn natuurlijk altijd nog wat dingen te doen zoals een nieuwe instaplijst, nog wat nieuwe raamrubbers enzo. maar nu eerst even lekker rijden.141361413514134

M.B.H.
29/06/2016, 00:02
Leuk hoor zit er goed uit en het is weer eens wat anders mat blauw.

924erbij
29/06/2016, 06:10
Wow, wat een aanpak en wat een resultaat !
(Blue rulezzz). ;)

Ik zie dat je dezelfde (Foha?) achterspoiler hebt als er op mijn 924 zit.
Mag ik weten hoe je deze hebt vast gezet?

Ronaldbm
29/06/2016, 07:39
Gaaf hoor! Die is errug mooi geworden! Goed laag en mooie velgen. Vult goed uit zo! Wat heb je aan velg/bandenmaat eronder zitten?

ptol
29/06/2016, 07:45
Ik vind hem erg geslaagd!

Thijsch
29/06/2016, 17:27
Mooie kleur en al met al erg netjes gedaan, op de foto's zien de passingen er allemaal goed uit! De velgen lijken wel op die van een Boxster, valt niet mee om in 4x108 iets leuks te vinden. Heb je achter al spacers zitten of moet dat nog?

harry
29/06/2016, 17:51
´Mooi strak gedaan chapeau.

lolkoek
29/06/2016, 20:55
Leuk om al jullie reacties te lezen zo.

De spoiler zit er op gelijmd, als het goed is zitten er ook 4 moertjes in de spoiler waarmee deze op de auto geschroefd zit. Maar om het waterdicht te krijgen en ook de naden dicht te houden tegen vuil is lijmen eigenlijk de enigste oplossing. Ik wou dit eigenlijk niet doen maar dat de auto uit de spuiterij kwam zag ik de de 4 gaatjes er nog in zaten waardoor de enigste oplossing was om hem terug te plakken, maar het staat zeker niet verkeerd.

De velgenmaat is 17 inch, 7J, et 15 met bandenmaat 225/45/17

Achter zitten er spacers tussen van 30mm, bredere waren voorlopig niet leverbaar, voor zit er nog niets tussen, ik had 10 mm besteld maar die pasten niet over me naaf heen.

Thijsch
29/06/2016, 21:44
Wel in 57,1? Ik heb zelf voor ook 10 zitten zo uit mijn hoofd, die zijn ietsjes afgedraaid waarna ze wel pasten.

Daan_924
30/06/2016, 11:09
Frisse verschijning, de auto kan het wel hebben als oldtimer. De zwarte spiegels passen er ook goed bij.
Velgen vind ik een tikje modern, maar kan er best inkomen dat iets vinden in de juiste steek, en breedte niet vanzelfsprekend is.

Net even teruggebladerd om te zien waarvan je vertrokken bent :) , zie dat het interieur er ook uitgeweest is, deze al teruggeplaatst?