PDA

Bekijk Volledige Versie : Project waard?



Berend72
03/03/2016, 20:41
Ik ben zoekende naar een leuk project welke uiteraard wel te doen is. Ik ben vanmiddag wezen kijken bij deze; auto heeft 3 jaar stilgestaan, waarbij de laatste tijd ook buiten helaas. De auto was al helemaal gestript om overgespoten te worden, maar dit project is door gezondheidsproblemen eigenaar nu stil blijven staan. Ik schrok wel van de toestand, maar door de laag stof en vuil kan misschien toch een mooie 924 tevoorschijn komen. Is dit project te doen? Voordat ik definitief tot aankoop overga wil ik t toch even voorleggen aan de experts :)

13692136931369413695

jimfrey944
03/03/2016, 21:55
Hij is in slechte staat half uit elkaar
Zie ook dat de kering van de nokas erg lekt
Dan zal de krukas ook niet veel beter zijn
Dan wat je aan aandrijving en remmen nog tegen kunt komen
Ik zou er niet meer dan 300 € voor geven
Leuk project veel werk maar als het je hobby is maakt dat niet uit

Sent from my iPhone using Forum Runner

captainfrasca
03/03/2016, 22:20
Poeh, hier zou ik maar heel diep over nadenken!

gerben1986
03/03/2016, 22:35
Waarde als je het zo bekijkt = gewicht * de oud ijzerprijs
Omdat het een Porsche is met misschien nog nuttige onderdelen daar nog 50% overheen.

Ronaldbm
04/03/2016, 10:13
Hangt van je definitie van leuk project af. Ik zou zeggen. laten staan, tenzij je echt tijd teveel hebt....

Berend72
04/03/2016, 11:28
Ik heb afgebeld, bedankt voor de verhelderende adviezen. Ik zat nog even op mijn wolk en dacht dat t wel te doen zou zijn. Auto is rijdend weggezet, maar jarenlang dus gestald en helaas ook buiten. Er zit een extra set velgen bij. Voor degene die t wel aandurft de advertentie staat op autoscout. Verkoper stelde 650 euro voor :P

Thijsch
04/03/2016, 13:21
Zit nog een sticker op van 2015? Of zie ik dat verkeerd?

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je je project wilt en wat je allemaal wilt doen.
Even kort door de bocht en er vanuit gaande dat motor/koppeling/bak/onderstel in orde is en je geen gekke roest tegenkomt;
-spuiten ~2k
-remmerij, alle vloeistoffen, distributieriem met waterpomp, her en der wat rubbers, brandstofpomp; laten doen pakweg 2k, zelf ~750eu
-setje banden ~300

Eventueel nog een potje onvoorzien voor elektrische problemen, of een startmotor/dynamo die vervangen moet worden.

Interieur ziet er vooral erg vies uit, goed schoonmaken en een jaar rijden, en dan het interieur aanpakken. Voordeel van een lage aanschafprijs is dat je de ruimte hebt om dingen aan te pakken en uiteindelijk ook meer weet van de staat v/d auto. Mocht je zo'n project aangaan heb je wel een nieuw gespoten 924 voor de deur staan. :)

Berend72
05/03/2016, 09:29
Klopt, maar de staat is wat t is... Als t alleen spuitwerk is (wat ik dacht) had ik m meegenomen. Interieur is ook op te knappen (maar was op zich best netjes door t vuil heengekeken dan), hoewel auto andere voorstoelen heeft dan t achterbankje :P Ik schrok vooral van de motor.... Aangezien ik zelf niet heel technisch ben was en is dit vooral de grootste drempel.

Berend72
03/04/2016, 20:31
Ik overweeg om deze auto te kopen voor onderdelen die ik nog nodig heb. Heeft iemand anders nog baat bij onderdelen? Stoelen, interieur? Body? Deuren? Achterruit.... De verkoper wil dat ik de auto ophaal en dan mee mag doen wat ik wil. Punt is dat alleen het ophalen al te kostbaar is voor alleen de onderdelen die ik nodig heb, laat staan dat ik het terugverdien met de onderdelen die ik evt. denk te kunnen verkopen....