PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] adriaanheystek



adriaanheystek
20/12/2010, 10:49
-Stel je voor
Beste Porsche-liefhebbers,

Mijn naam is Adriaan Heystek, 19 jaar oud, en studeer in Tilburg.
Het weekend ben ik bij mijn ouders op het Zuid-Hollandse eiland 'Goeree-Overflakkee'!

Sinds enige tijd ben ik mij aan het orienteren op een mooie oude Porsche. Ook heb ik al regelmatig dit forum bezocht, en besloot maar eens deel van deze gemeenschap uit te maken.

Ik heb nog geen Porsche, maar ik heb er 1 op het oog (924 uit (dacht ik) 1983), en zal binnenkort de stap wel maken en die prachtige auto kopen!

Zoals ik op deze site al heb gelezen, het rijden van een Porsche is verslavend. Wel, ik heb nu een proefrit gemaakt, maar wil echt even niets anders dan nog veel langer met die auto rondrijden!

Ik hoop dat het een fijne tijd gaat worden met die Porsche.
Als jullie vragen hebben, fire away!

Ciao!

Adriaan

Frenske
20/12/2010, 11:16
Welkom bij de 924 malloten! :thumb:

neem de aankooptips ter harte en je kunt veel plezier beleven mt een 924 :thumb:

jimfrey944
20/12/2010, 11:37
welkom hier
veel succes met de aanschaf van je 924

sjones
20/12/2010, 11:53
welkom

ShroudedVeil
20/12/2010, 11:58
Welkom!

Welke auto heb je op het oog?

Misschien weten wij er meer over te vertellen!

Alvast veel plezier met je 924

adriaanheystek
20/12/2010, 12:09
Ik heb gereden in de rode Porsche die je hier kunt vinden (http://www.master-cars.nl/contents/nl/d8.html).

De man is een liefhebber. Dat geeft mij al in ieder geval wat vertrouwen. Hij zei dat hij die Porsche voor 2450 euro wilde verkopen.
Model zag er nog goed uit. Motor sloeg niet gelijk aan, moest even wat stroom gegeven worden. Maar het was ook erg koud. Dus het kan dat die accu door de kou ook helemaal leeg was natuurlijk.

De auto liep als een zonnetje. Hoorde wel de snaar van de dynamo (dacht ik) slippen. Maar dat is waarschijnlijk omdat de accu nog niet goed 'vol' was? Als je de koppeling intrapte was het geluid weg. Ook was er een soort 'buzz' tijdens het opstarten. (Er zit een startonderbreker op).

Er zaten nieuwe banden onder. Alle knopjes e.d. werkten goed. Ruiterwissers oké. Alleen wat dashbordverlichting (bij de verwarming) deed het niet. Koplampen deden het. Alleen wel dat probleem van de zwakke lichten.

Er was een net nieuwe uitlaat onder geďnstalleerd. Nokassen waren ook vervangen. Hij geeft APK mee voordat je hem koopt. Ook wordt alles bijgevuld e.d.

Verder moet ik nog die kooptipslijst van jullie nalopen voor ik hem zou kopen.

Wat denken jullie ervan?

markp
20/12/2010, 12:22
Slippende v-snaar heeft niets met een volle of lege accu te maken. Gewoon een kwestie van de snaar strakker spannen, is zo gebeurt.

adriaanheystek
20/12/2010, 12:33
Oke, mooi. Dat zal die dan nog wel doen voor het afleveren.
Verder niets serieus dan eigenlijk.

Frenske
20/12/2010, 13:22
hier staan er ook nog een paar te koop, zoals de gele van gele924, de witte van vonG en Kuijp. Ik vindt mastercars wat aan de prijzige kant, maar dat is mijn mening.......:doh:

ShroudedVeil
20/12/2010, 13:25
Ik ook .

Die van VonG en Kuijp zijn erg mooie witte .

En die van gele924 heeft iets werk maar daar is de prijs ook naar , mooie instap 924 voor een mooie prijs!

Niet starten zou mij toch wel zorgen maken!

adriaanheystek
20/12/2010, 13:49
Ik heb inderdaad gekeken naar die advertenties.
Van VonG is te duur. Kuijp stond geen vraagprijs bij, dus ik heb hem even een pm gestuurd.
Die van gele924 ziet er ook prima uit. Een stuk goedkoper dan van VonG, en mastercars.
Btw, die van mastercars was 2450 met net nieuwe banden en apk, dus ik vind die prijs voor een erg goed onderhouden auto niet bijzonder duur ofzo (zeker in vergelijking met VonG).
Maar over dat niet starten. Hoeveel auto's starten nu niet met dit weer als ze een poos hebben stil gestaan? Best wel veel volgens mij. Dus heel erg druk maak ik mij daar niet over eerlijk gezegd. Of kan het nog op andere zaken duiden?

Bedankt voor de tips tot zover!

ShroudedVeil
20/12/2010, 13:51
Ja , mijn eerste 924 starte ook niet zonder startkabels, toch meegenomen omdat ik er verliefd op was , heeft me nog zo'n 800 euro gekost ongeveer.

De auto staat ook al een tijdje te koop trouwens!

adriaanheystek
20/12/2010, 13:53
Wat was er aan de hand met jou auto toen?

ShroudedVeil
20/12/2010, 13:59
Bobine , alarm , computer , ontsteking .

het was omgeleid en zo dat het niet te zien was , maar kwam niet eens thuis met een lopende auto.

adriaanheystek
20/12/2010, 14:02
Dat is niet zo fijn. Ik zou dan eigenlijk bijv. 6 maanden garantie moeten vragen, omdat die man aangaf dat alles fantastisch loopt? En even kijken naar de porsche van gele924.

Frenske
20/12/2010, 14:07
de witte van kuijp zit volgens mij net iets hoger in prijs als de gele..... ennuhhh, wit is natuurlijk DE kleur :thumb:

zonder gekheid, die van kuijp is pas APK gekeurd, hoef je niets aan te doen ...

adriaanheystek
20/12/2010, 14:11
Hehe, ik vind een Porsche in rood en geel ook wel mooi :P!
Maar ik vind die van Kuijp ook mooi.
Heb hem een pm gestuurd. Even afwachten. En ik ga nog even praten met master-cars, kijken wat ik eraf kan krijgen, of erbij kan krijgen etc.

Larry
20/12/2010, 14:17
Rode ziet er niet slecht uit maar dat zegt niet alles. Zou 'm laten keuren door pimpmyporsche te Rotterdam (mooie testrit). Ralf loopt 'm in een uur langs en dan weet je ''alles''.

adriaanheystek
20/12/2010, 14:29
Goede tip! Bedankt! Ik ben nu ook uitgebreid de website aan het doorlezen!

-Bassie-
20/12/2010, 19:08
vind het ook wel een beetje raar dat geluid wat je hoort.
en dan als je je koppeling in trapt dat het dan weg is.
klinkt eerder als iets meer als een v-snaar.

Frenske
20/12/2010, 19:24
vind het ook wel een beetje raar dat geluid wat je hoort.
en dan als je je koppeling in trapt dat het dan weg is.
klinkt eerder als iets meer als een v-snaar.

zit dus ergens tussen vliegwiel en aandrijfassen .... kan een dure hobby worden. Mijn vinger ligt op de transaxle ....

jimfrey944
20/12/2010, 19:34
zit dus ergens tussen vliegwiel en aandrijfassen .... kan een dure hobby worden. Mijn vinger ligt op de transaxle ....

als hij dit geluid allen heeft als hij in zijn vrij staat en het ophoud bij ontkoppelen is er niets ergs aan de hand de meeste 924 hebben dat
gaat hij heel oud mee worden
zodra je hem in zijn versnelling zet moet het echter over wezen
een vrij lopende cardan maakt bijna altijd bij geluid
let op (ik bedoel een zacht slepend geluid geen snerpende of tikkende geluiden)

adriaanheystek
20/12/2010, 21:01
Voor de duidelijkheid, het geluid is er alleen als je in de versnelling zit, dus niet in z'n vrij of met koppeling ingetrapt.
Is dat dan de V-snaar?
Er werd ook al eerder in deze discussie aangegeven dat het van de dynamo kon zijn. Kan dat?

924turbo2
21/12/2010, 08:45
Nee, denk na, je geeft aan dat je niks hoort als je koppeling intrapt, alles draait dan nog gewoon, conclusie het zit niet in je blok/dynamo maar in de aandrijflijn of versnellingsbak.

adriaanheystek
21/12/2010, 10:36
Oke, dat is duidelijk.
Ik ga misschien donderdag een grote proefrit maken, zal nog iemand meenemen die verstand van auto's heeft, en ik gebruik de checklist op pimpmyporsche.nl
Verder zal ik over dag geluid nog hebben met verkoper.

Bedankt tot zover!

-Bassie-
21/12/2010, 11:41
Als je er geen verstand van hebt is het slim om naar een persoon te gaan die er verstand van heeft.
En de auto ook op een brug zetten dan kan je meer zien.

adriaanheystek
21/12/2010, 12:23
Inderdaad, daarom neem ik die vriend mee!

adriaanheystek
12/01/2011, 15:05
Beste allemaal,

Na goede adviezen, goed kijken naar de auto, een uitgebreide proefrit ben ik de gelukkige eigenaar van een Porsche 924! :biggrin:

Ik heb een beurt gekregen (olie en filter vervangen), kleppen zijn afgesteld, remschoenen vervangen en remmen afgesteld, v-snaar gespannen, brandstofslangetjes vervangen, en nog wat zaken die ik even niet meer paraat heb.
APK kwam die eerst niet door vanwege te hoge CO2 waarde. Auto is afgesteld, en vervolgens kwam die wel door de apk.

Er zijn verder geen vreemde geluiden/trillingen of wat dan ook waar te nemen.
Auto start meteen. Loopt als een zonnetje. Trekt lekker door, houdt van de hoge toerentallen. Kortom, heerlijk!

Interieur is ook nog mooi. Zal nog wel eens een nieuw stuur willen denk ik.

Het targadak werkte niet. Die man zou hem nakijken, en kwam met het volgende (vergeef me evt. vergissingen, ik heb dit even niet zo helder voor me):
Motor werkt, kabel is in orde, maar er is iets met een soort moertje o.i.d. bij het targadak zelf, waardoor de kabel niet (goed) is aangesloten. Hij had die onderdelen niet liggen, en nieuw waren die best duur. Dus hij zou gaan zoeken naar 2e hands, en als hij die had zou hij het gratis vervangen.
Voorlopig nog geen zomer, dus geeft nog niet echt.
Ik ga vrijdag nog langs voor een nieuwe relais voor mijn ruitenwisser. Want die heeft geen interval, en dan zal ik gelijk even vragen wat nu dat onderdeeltje was. Wie weet heeft iemand hier op het forum er nog een!?

Ik zal vast nog wel tegen wat dingetjes aanlopen, maar ik zal niet schromen om hier het e.e.a. te vragen! Heb de laatste tijd al lekker door het archief lopen spitten om mijn kennis wat op te krikken.

Ik heb nog geen mooie foto's gemaakt, maar bij deze de foto's van de advertentie.

-Bassie-
12/01/2011, 19:44
gefeliciteerd met je aanwinst.

mooie rode 924:cool:

ernst1971
12/01/2011, 22:22
welkom hier,
ziet er goed uit!
veel plezier met de 924.

dopre
13/01/2011, 20:59
Proficiat
Veel succes ermee

Groeten Dopre